Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nieuwe zwarte zondag loert om de hoek (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248629)

Drukazz 22 mei 2019 01:06

Nieuwe zwarte zondag loert om de hoek
 
Mark Elchardus, socioloog aan de Vrije Universiteit Brussel, ziet een aantal verklaringen voor die heropstanding.

Een daarvan is dat de partij zich tegenwoordig sociaal-economisch ‘vrij links’ opstelt. ‘Vroeger was het Vlaams Belang sociaal-economisch rechts. Maar dat is bijgestuurd. Daardoor is er een hindernis weg voor haar potentiële kiezers die vaak tot de sociaal-economisch zwakkeren in de samenleving behoren.’

Een tweede - mogelijk de belangrijkste - verklaring is dat de N-VA nu wordt gezien als een beleidspartij, omdat ze voor het eerst heeft deelgenomen aan een federale regering. De N-VA kon zich in 2014 nog opstellen als het alternatief voor de traditionele partijen en won de verkiezingen met ‘de kracht van verandering’. Nu krijgt ze - onder andere van het Vlaams Belang - kritiek omdat er in vijf jaar tijd niet genoeg veranderd is.

BRON

Die analyse klopt.

Wat Tom Van Grieken en Dries Van Langenhove ook goed begrepen hebben is om volop in te zetten op sociale media want daar zitten de jongeren.

Zondag moeten we een signaal geven aan de politieke elite dat het zo niet verder kan. Genoeg is genoeg en vol is vol!

Skobelev 22 mei 2019 05:03

Volgende zondag kan niet zwart genoeg zien :cheer:

Anna List 22 mei 2019 06:02

ik kan slechts één keuze aanduiden...
terwijl het een zwartgele zondag wordt...

Universalia 22 mei 2019 06:17

De kans bestaat dat twee spelers, zijnde N-VA & VB, een grote winst zullen boeken boeken.

Daarna zal de vraag rijzen, hoe gaat dat verder aflopen?

Zal er een uitgestoken hand zijn of zal de N-VA die halsstarrig blijven weigeren want daar staat de deur niet open nog niet op een kier zelfs.

De kans is heel groot dat Vlaams Belang op 26 mei een enorme stap vooruit zet.

Dat kan nog leuk worden ... :onfire:

p.s.

Zwarte zondag klinkt eigenlijk al vrij negatief en daarom hoeft die het niet te zijn.

Misschien slaagt men uiteindelijk eens een andere weg in.

Witte Kaproen 22 mei 2019 06:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9021657)
ik kan slechts één keuze aanduiden...
terwijl het een zwartgele zondag wordt...

Een Geel-Zwarte zondag met de Vlaamse onafhankelijkheid als gevolg.:-)

Anna List 22 mei 2019 06:27

voor mij is zondag goed als vb 15% haalt én NVA incontournable is.

en voorlopig zit alles nog op schema daarvoor.

Vette Pois(s)on 22 mei 2019 06:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9021674)
Een Geel-Zwarte zondag met de Vlaamse onafhankelijkheid als gevolg.:-)

houzee!

Skobelev 22 mei 2019 06:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9021657)
ik kan slechts één keuze aanduiden...
terwijl het een zwartgele zondag wordt...

Je had toch twee kiesbrieven gekregen? ;-)

Skobelev 22 mei 2019 06:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9021678)
voor mij is zondag goed als vb 15% haalt én NVA incontournable is.

en voorlopig zit alles nog op schema daarvoor.

'k Zie het liever omgekeerd.

Anna List 22 mei 2019 06:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9021692)
'k Zie het liever omgekeerd.

hahaha, dat mag van mij ook ze ! :-D

maar ik vrees dat dat schema er nog niet in zit ... deze keer.

Skobelev 22 mei 2019 06:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9021693)
hahaha, dat mag van mij ook ze ! :-D

maar ik vrees dat dat schema er nog niet in zit ... deze keer.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Als ik de commentaren op de reclameboodschappen op FB lees gaat zondag zo goed als iedereen voor VB stemmen. :-P Alle andere partijen worden de mantel uitgeveegd.

Anna List 22 mei 2019 06:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9021700)
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Als ik de commentaren op de reclameboodschappen op FB lees gaat zondag zo goed als iedereen voor VB stemmen. :-P Alle andere partijen worden de mantel uitgeveegd.

ineens 50% dan, het mag van mij ze! :p

Skobelev 22 mei 2019 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9021702)
ineens 50% dan, het mag van mij ze! :p

Van mij ook, de magnum staat al koud. :-P

Anna List 22 mei 2019 06:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9021703)
Van mij ook, de magnum staat al koud. :-P

:cheer: Ola! :cheer:

Het Oosten 22 mei 2019 07:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 9021621)
Mark Elchardus, socioloog aan de Vrije Universiteit Brussel, ziet een aantal verklaringen voor die heropstanding.

Een daarvan is dat de partij zich tegenwoordig sociaal-economisch ‘vrij links’ opstelt. ‘Vroeger was het Vlaams Belang sociaal-economisch rechts. Maar dat is bijgestuurd. Daardoor is er een hindernis weg voor haar potentiële kiezers die vaak tot de sociaal-economisch zwakkeren in de samenleving behoren.’

Een tweede - mogelijk de belangrijkste - verklaring is dat de N-VA nu wordt gezien als een beleidspartij, omdat ze voor het eerst heeft deelgenomen aan een federale regering. De N-VA kon zich in 2014 nog opstellen als het alternatief voor de traditionele partijen en won de verkiezingen met ‘de kracht van verandering’. Nu krijgt ze - onder andere van het Vlaams Belang - kritiek omdat er in vijf jaar tijd niet genoeg veranderd is.

BRON

Die analyse klopt.

Wat Tom Van Grieken en Dries Van Langenhove ook goed begrepen hebben is om volop in te zetten op sociale media want daar zitten de jongeren.

Zondag moeten we een signaal geven aan de politieke elite dat het zo niet verder kan. Genoeg is genoeg en vol is vol!




Vandaag in Het Laatste Nieuws:






Poetin heeft voet binnen bij Vlaams Belang.




Ook bij ons richt Russishe lobby zich vooral op extreemrechts.

Het Vlaams Belang heeft geen banden met Rusland”, zwoer voorzitter Tom Van Grieken. Maar het is wel degelijk in zijn partij dat Moskou het hardst naar beïnvloeding vist. In zowat elke lobbygroep voor het regime van Vladimir Poetin duiken Vlaams Belangers op.

(HLN, 22 mei)


Tja… wat wilt u, soort zoekt nu eenmaal soort.

Skobelev 22 mei 2019 07:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9021724)
Vandaag in Het Laatste Nieuws:






Poetin heeft voet binnen bij Vlaams Belang


Ook bij ons richt Russishe lobby zich vooral op extreemrechts.

Het Vlaams Belang heeft geen banden met Rusland”, zwoer voorzitter Tom Van Grieken. Maar het is wel degelijk in zijn partij dat Moskou het hardst naar beïnvloeding vist. In zowat elke lobbygroep voor het regime van Vladimir Poetin duiken Vlaams Belangers op.

(HLN, 22 mei)

T

ja… wat wilt u, soort zoekt nu eenmaal soort.

Wat zou daar mis mee zijn? Heb je liever Erdogan-aanhangers in uw rangen zoals andere partijen? Trumpisten? Kabillianen? Israëli? Zeg het maar.

Anna List 22 mei 2019 07:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9021724)
Vandaag in Het Laatste Nieuws:






Poetin heeft voet binnen bij Vlaams Belang.




Ook bij ons richt Russishe lobby zich vooral op extreemrechts.

Het Vlaams Belang heeft geen banden met Rusland”, zwoer voorzitter Tom Van Grieken. Maar het is wel degelijk in zijn partij dat Moskou het hardst naar beïnvloeding vist. In zowat elke lobbygroep voor het regime van Vladimir Poetin duiken Vlaams Belangers op.

(HLN, 22 mei)


Tja… wat wilt u, soort zoekt nu eenmaal soort.

geen link? of heb je er weer je eigen verhaaltje van gemaakt?

Het Oosten 22 mei 2019 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9021731)
Wat zou daar mis mee zijn? Heb je liever Erdogan-aanhangers in uw rangen zoals andere partijen? Trumpisten? Kabillianen? Israëli? Zeg het maar.

Putin is is een anti-democraat pur sang. Net zoals de partij van coiffeurke Van Grieken.

Het Oosten 22 mei 2019 07:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9021732)
geen link? of heb je er weer je eigen verhaaltje van gemaakt?

Bron is duidelijk vermeld. Alleen het lezen gaat u blijkbaar niet goed af. Het zij zo.

Skobelev 22 mei 2019 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9021735)
Putin is is een anti-democraat pur sang. Net zoals de partij van coiffeurke Van Grieken.

Putin heeft zijn land en zijn bevolking heel veel verbetering gebracht in vergelijking met de 50 jaar voor Putin. Ga het eens vragen aan Boris modaal.
Voor politiekers die ons hier een vergelijkbare, proportionele verbetering kunnen brengen teken ik meteen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be