meneer |
28 juni 2013 23:51 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
(Bericht 6697598)
Het is in elk geval de norm die ik kan opleggen aan studenten.
U zou grandioos en herhaaldelijk buizen, dat kan ik u nu al zeggen. Niet wegens uw slecht karakter maar door uw totale gebrek aan essentiele logica en fundamentele kennis.
Laten we de disussie eens verplaatsen naar sinterklaas en de kerstman.
Uiteraard acht u het niet bewezen dat deze niet bestaan, dat is immers consistent met uw positie ivm aliens. Nu, wat zou nodig zijn om u te bewijzen dat sinterklaas en de kerstman een verhaaltje zijn voor kinderen waar de meesten uitgroeien eenmaal ze 9 a 10 jaar zijn?
|
Ik heb nooit beweerd dat Sinterklaas en de Kerstman niet bestaan. Integendeel.:-)
Deze personnage's maken deel uit van onze traditie's.
Citaat:
De figuur van de Kerstman maakt in Nederland en België nog maar kort deel uit van de kersttradities, maar hij heeft inmiddels een prominente plaats verworven op kerstkaarten, in etalages, in kerstmuziek en elders. De meest gebruikte verbeelding is Santa Claus, die ontstond in de Verenigde Staten en die onder andere teruggaat op Sinterklaas, die door Nederlandse kolonisten werd meegenomen naar Noord-Amerika. Hij is een personificatie van het kerstfeest geworden
|
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kerstman
Sommigen laten deze figuur teruggaan tot in pre-christelijke tijden. Sinterklaas alias Santa Claus alias Kerstman zou in feite de Germaanse oppergod Odin/Wodan zijn, dewelke ook op een wit paard door de hemel vloog.:-)
In zeker zin brengt ons dit ook terug bij onze goede oude Aliens, vermits nog andere wetenschappers menen dat degenen die wij " goden " noemen, in feite cosmonauten waren, reizigers afkomstig van een andere planeet, die zich dankzij hun technologische voorsprong onder de mensen voordeden als goddelijke wezens, magiërs en dergelijke.;-)
Tot slot, wat mijn " essentiele logica en fundamentele kennis " & mijn karakter betreft, ik denk dat u slecht geplaatst bent om over zulke zaken te oordelen. U bent daarvoor een veel te vooringenomen onwetende. Eéntje van de ergste soort : éne denkt dat hij het is.
Eéntje met te veel jannestreken zoals ze in Antwerpen zeggen.:lol:
|