Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Francken pakt ernaast ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257503)

Dadeemelee 4 januari 2021 13:36

Wie wordt opvolger/ondervoorzitter van De Wever
 
Blijkbaar is De Wever toch van zin om de voorzitterszetel door te geven. Dit zou dan normalerwijze 1 van de ondervoorzitters zijn.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210103_97486824

Citaat:

Binnenkort moet blijken wie de ondervoorzitters van de N-VA worden. Theo Francken en Valerie Van Peel zouden klaarstaan. Wie het wordt, zit meteen in poleposition om – ooit – De Wever op te volgen als partijvoorzitter.
Wie zou jij het liefst als nieuwe voorzitter zien?

Travis Bickle 4 januari 2021 13:40

Peter De Roover

Zeer welbespraakt en weet doorgaans wel waar hij het over heeft. Hoewel Theo populairder is, heeft hij dan weer meer mensen tegen zich dan De Roover.

Tavek 4 januari 2021 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9564797)
Peter De Roover

Zeer welbespraakt en weet doorgaans wel waar hij het over heeft. Hoewel Theo populairder is, heeft hij dan weer meer mensen tegen zich dan De Roover.

Doen. De man is op het irritante af. Charisma nul.

Theo is de beste kandidaat want conformeert beter met wat de NVA nu is.

Travis Bickle 4 januari 2021 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9564830)
Doen. De man is op het irritante af. Charisma nul.

Theo is de beste kandidaat want conformeert beter met wat de NVA nu is.

Ik vind dat nog een toffe klet. Kurkdroog bij momenten. Ik hoor hem wel graag bezig.

Dadeemelee 4 januari 2021 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9564831)
Ik vind dat nog een toffe klet. Kurkdroog bij momenten. Ik hoor hem wel graag bezig.

Is die niet teveel ‘de woordvoerder van De Wever’?

Tavek 4 januari 2021 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9564859)
Is die niet teveel ‘de woordvoerder van De Wever’?

Meneer de meester, zo komt hij over. En inderdaad, hetzelfde onbeschofte taalgebruik als Dewever bij momenten.

ViveLaBelgique 4 januari 2021 15:33

Het liefste zie ik N-VA fusioneren met CD&V. Herman Verbruggen lijkt mij een geschikte voorzitter voor deze fusiepartie.

De schoofzak 4 januari 2021 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9564859)
Is die niet teveel ‘de woordvoerder van De Wever’?

Dan kent ge hem niet.

De schoofzak 4 januari 2021 16:50

Wie wordt opvolger/ondervoorzitter van De Wever?

Daarop antwoorden, dat is momenteel enkel giswerk.

Travis Bickle 11 januari 2021 04:41

Vandaag in het nieuwsblad:

Citaat:

Niemand die er nog aan twijfelt dat Theo Francken en Valerie Van Peel zich komend weekend officieel kandidaat stellen als eventuele nieuwe ondervoorzitters van N-VA. Maar ze zijn wellicht niet de enigen: in de wandelgangen klinken ook de namen van Anneleen Van Bossuyt en Assita Kanko steeds luider.

Pandareus 11 januari 2021 12:26

andere : Bean Weyts, uiteraard.

De ideale voorzitter.

siegfried1648 14 januari 2021 11:49

Theo lijkt mij de beste keus...Ik zie hem eerder gaan samenwerken met Tom van Grieken dan Bart het ooit zou overwegen.

reservespeler 14 januari 2021 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9571825)
Vandaag in het nieuwsblad:

Als Assito kanko ondervoorzitter wordt, stuur ik mijn lidkaart terug naar de Koningsstraat.

Pandareus 20 januari 2021 18:20

Ik stelde de vraag al in een ander draadje, maar ze past beter hier : ging de 'bollenwinkel' van N-VA (= partijraad) op 13/01 geen nieuwe ondervoorzitter verkiezen ?
Is dat niet doorgegaan ?
Is dat omdat 1 van de kandidaten (Theo Lawijt) in het oog van de storm zit door de affaire Kucam ?
Of is dat tante nonneke Valerie Van Peel, lid van het Legioen Voor Fatsoen & de Brave Katholieke Moeders die zo tegen abortus is er nog niet in gelukt om de meerderheid achter zich te krijgen ?

Den Duisteren Duikboot 20 januari 2021 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9582395)
Ik stelde de vraag al in een ander draadje, maar ze past beter hier : ging de 'bollenwinkel' van N-VA (= partijraad) op 13/01 geen nieuwe ondervoorzitter verkiezen ?
Is dat niet doorgegaan ?
Is dat omdat 1 van de kandidaten (Theo Lawijt) in het oog van de storm zit door de affaire Kucam ?
Of is dat tante nonneke Valerie Van Peel, lid van het Legioen Voor Fatsoen & de Brave Katholieke Moeders die zo tegen abortus is er nog niet in gelukt om de meerderheid achter zich te krijgen ?

Ik lees in Gazet van Antwerpen, 18/01: ' De verkiezingen gaan door op 6 februari en de kandidaturen mogen tot eind deze maand worden ingediend.'

Dadeemelee 21 januari 2021 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 9582415)
Ik lees in Gazet van Antwerpen, 18/01: ' De verkiezingen gaan door op 6 februari en de kandidaturen mogen tot eind deze maand worden ingediend.'

Men verkiest dat de partijraad fysiek bij mekaar komt. Hoogstwaarschijnlijk om dissidente stemmen te vermijden. :twisted:

Vette Pois(s)on 21 januari 2021 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9582935)
Men verkiest dat de partijraad fysiek bij mekaar komt. Hoogstwaarschijnlijk om dissidente stemmen te vermijden. :twisted:

om de russen te blokken

Dadeemelee 25 januari 2021 10:28

Parys is officieel kandidaat. Het gaat dus uitdraaien op een tweestrijd met Francken want twee Leuvenaars als ondervoorzitter is onwaarschijnlijk.

quercus 25 januari 2021 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9564831)
Ik vind dat nog een toffe klet. Kurkdroog bij momenten. Ik hoor hem wel graag bezig.

Zelfde indruk hier. De Roover kan bijwijlen nogal wrang overkomen maar hij is meer bedachtzaam.

quercus 25 januari 2021 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9571825)
Vandaag in het nieuwsblad:

Anneen V Bossuyt is naar mijn smaak iets té schreeuwerig en te drammerig. Assita Kanko is heel wat bedachtzamer.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be