Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

jogo 8 juli 2023 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 10197449)
Indien er gecrashte ufo's bestaan en (o.m.) de Verenigde Staten die in zijn bezit heeft, gaat dit land dat inderdaad zo lang mogelijk verzwijgen.

weer zo'n knullige zin, landen die zwijgen ?
We moeten weer veronderstellen dat ge daarmee de overheid- leger- autoriteiten bedoelt.
Maar de wereld is niet perfect , is er niet ergens één privé persoon die de overheid en het leger haat en die in het bezit is van zo'n tuig, ge weet er lopen nogal wat Amerikanen rond die niets moeten hebben van de overheid.

jogo 8 juli 2023 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 10197528)
Ik denk dat daar geen twijfel over kan bestaan. Militaire camera's hebben dit vastgelegd, satellieten leggen dit vast, de radar legt dit vast, de piloten (zowel burgerlijke als militaire piloten) zien het men hun eigen ogen. En alhoewel er veel bedrog en fake-foto's of filmpjes zijn, ook particulieren vanop de grond leggen het vast met hun GSM. En deze filmpjes of foto's zullen toch niet allemaal fake zijn.

Wel is er twijfel over de materie waaruit deze ufo's bestaan. Het lijkt er soms op dat ze van een vaste toestand kunnen overgaan naar een soort plasma-achtige toestand. Maar of het zo is? Juist deze enigma's maken heel die ufo-problematiek nu uiterst boeiend.

Er is geen enkele link met nog onopgeloste nog niet-opgeklaarde verschijnselen met het bezoek van marsmannetjes .
Het nog-niet-opgeklaarde is niets bijzonders en maakt onderwerp uit van het wetenschappelijk onderzoek.(en zal altijd bestaan)

Het Oosten 8 juli 2023 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 10197545)
weer zo'n knullige zin, landen die zwijgen ?
We moeten weer veronderstellen dat ge daarmee de overheid- leger- autoriteiten bedoelt.
Maar de wereld is niet perfect , is er niet ergens één privé persoon die de overheid en het leger haat en die in het bezit is van zo'n tuig, ge weet er lopen nogal wat Amerikanen rond die niets moeten hebben van de overheid.

Helemaal niet knullig. Veronderstel dat u een van de hoogste functies zou hebben in het Amerikaanse leger. Zou u dan zeggen dat Amerika in het bezit zou zijn van gecrashte ufo's?

Het Oosten 8 juli 2023 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 10197550)
Er is geen enkele link met nog onopgeloste nog niet-opgeklaarde verschijnselen met het bezoek van marsmannetjes .
Het nog-niet-opgeklaarde is niets bijzonders en maakt onderwerp uit van het wetenschappelijk onderzoek.(en zal altijd bestaan)

Het gaat niet louter om marsmannetjes. Het gaat minstens evenzeer om het feit dat er tuigen met een blijkbaar zeer geavanceerde technologie zijn die ongevraagd een nationaal luchtruim schenden en niemand weet wie of wat ze zijn.

jogo 8 juli 2023 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 10197555)
Het gaat niet louter om marsmannetjes. Het gaat minstens evenzeer om het feit dat er tuigen met een blijkbaar zeer geavanceerde technologie zijn die ongevraagd een nationaal luchtruim schenden en niemand weet wie of wat ze zijn.

en niemand kan dat bewijzen
en niemand weet waar ze liggen
en niemand heeft daar beelden van
gewoon geleuter van de bovenste plank
maar de gelovigen hebben dat allemaal niet nodig integendeel het versterkt het mythische, details fantazeren ze zelf tussen hun twee oren.

jogo 8 juli 2023 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 10197551)
Helemaal niet knullig. Veronderstel dat u een van de hoogste functies zou hebben in het Amerikaanse leger. Zou u dan zeggen dat Amerika in het bezit zou zijn van gecrashte ufo's?

Natuurlijk niet ook in die positie zou ik niet zeveren.

Het Oosten 8 juli 2023 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 10197695)
en niemand kan dat bewijzen
en niemand weet waar ze liggen
en niemand heeft daar beelden van
gewoon geleuter van de bovenste plank
maar de gelovigen hebben dat allemaal niet nodig integendeel het versterkt het mythische, details fantazeren ze zelf tussen hun twee oren.

En dus zien de Amerikaanse piloten en al de andere piloten over gans de wereld regelmatig vliegende spoken volgens u. Of zijn ze wellicht onder de invloed van qat.

Nie swaanse AUB.

quercus 8 juli 2023 17:11

‘T es ollemoale de skuld van die Sineeezen…

jogo 8 juli 2023 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 10197713)
En dus zien de Amerikaanse piloten en al de andere piloten over gans de wereld regelmatig vliegende spoken volgens u. Of zijn ze wellicht onder de invloed van qat.

Nie swaanse AUB.

Waar van wat zou dat een bewijs van zijn ?

Het Oosten 8 juli 2023 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 10197755)
Waar van wat zou dat een bewijs van zijn ?

Ik stel voor dat u zich terdege (1) informeert over deze materie.


____________

(1) Zeer, zéér grondig dus. Het lijkt broodnodig.

CUFI 9 juli 2023 06:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 10197545)
weer zo'n knullige zin, landen die zwijgen ?
We moeten weer veronderstellen dat ge daarmee de overheid- leger- autoriteiten bedoelt.
Maar de wereld is niet perfect , is er niet ergens één privé persoon die de overheid en het leger haat en die in het bezit is van zo'n tuig, ge weet er lopen nogal wat Amerikanen rond die niets moeten hebben van de overheid.

Bob Lazar.

Het Oosten 10 juli 2023 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10197941)
Bob Lazar.

Bob Lazar wordt niet geloofd. Kolonel Corso wordt niet geloofd. Bill Uhouse wordt niet geloofd. En dus is de stelling: ze zullen wel allemaal gelogen hebben of zich vergist hebben. Alhoewel dit zeker mogelijk is , kan ik het moeilijk geloven. Zolang echter we geen materieel bewijs van een of andere gecrashte ufo, kunnen we niet aannemen dat er ooit een ufo is gecrasht.

CUFI 10 juli 2023 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 10198544)
Bob Lazar wordt niet geloofd. Kolonel Corso wordt niet geloofd. Bill Uhouse wordt niet geloofd. En dus is de stelling: ze zullen wel allemaal gelogen hebben of zich vergist hebben. Alhoewel dit zeker mogelijk is , kan ik het moeilijk geloven. Zolang echter we geen materieel bewijs van een of andere gecrashte ufo, kunnen we niet aannemen dat er ooit een ufo is gecrasht.

Er zit een kern van waarheid in zijn verhaal. Misschien moedwillig gestaged om de geesten re preppen?

En intussen worden die tuigen wereldwijd waargenomen en gefilmd, waarvan sommige in goed detail. Herinner diegene die ik deelde dat gefilmd was vanuit de cockpit.
Gelukkig was dat dichtbij. Want onze smartphones mogen wel beter zijn, iets filmen in detail dat ver verwijderd is, is nog niet echt goed mogelijk. Onthoud de foto's die ik deelde van een ufo in Deurne en die was behoorlijk dichtbij.
(Kon een drone aan de haven zijn die door de zon raar overkwam, maar het was echt iets heel raar. Geen vliegtuig, geen helikopter. Het hing stil toen ik het zag en kwam dan dichter om rare moves te maken)

Toen ik nog "ontvangbaar" was, was een ufo tijdens of daarna zien geen ongewone zaak en ik ben niet de enige die zulke ervaringen had na het "ontvangen".

djimi 10 juli 2023 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 10198544)
Bob Lazar wordt niet geloofd. Kolonel Corso wordt niet geloofd. Bill Uhouse wordt niet geloofd. En dus is de stelling: ze zullen wel allemaal gelogen hebben of zich vergist hebben. Alhoewel dit zeker mogelijk is, kan ik het moeilijk geloven. Zolang echter we geen materieel bewijs van een of andere gecrashte ufo, kunnen we niet aannemen dat er ooit een ufo is gecrasht.

Net als ik hoeft u dan ook niks te geloven, wel integendeel.

Hoe méér ik mijzelf en 'de buitenwereld' vragen blijf stellen, hoe groter de kans dat ik iets bijleer; tenminste, dat ben ik geneigd te denken.

Wat me in de kwestie van de 'aliens' ondermeer bevreemdt, is het belachelijk kleine aantal getuigen van (een of meer van de vele mogelijke) diverse soorten contact ermee.

Zowat iederéén loopt tegenwoordig met een smartphone rond, er waren nog nooit zo véél journalisten, schotelantenne's & communicatie-satellieten actief, er was nog nooit zo'n grote vraag naar tastbaar bewijs, ... maar toch blijven de aliens zich hardnekkig verstoppen, behalve dan voor een piepkleine minderheid van geprivilegieerden met een inderdaad onmiskenbaar geloofsprobleem:

wat vindt u fundamenteel verkeerd aan/met de wetenschappelijke methodiek?

:?

djimi 10 juli 2023 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 10197449)
... een existentieel probleem. Toegeven dat er vreemde tuigen zijn, komt neer op het erkennen van het bestaan van vreemde niet-aardse wezens. En dat zou bij vele mensen een grote emotionele teweeg brengen, moesten ze dit vernemen. Het is niet zeker of de mensheid dit aankan.

Een grote emotionele schok omwille van een existentieel probleem?

Als de aliens ons vijandig gezind waren, trokken ze zich van onze emotionele en existentiële problematiek niks aan en hadden ze ons gezien hun superieure technologie allang kapot of slaaf gemaakt.

Als ze ons goed gezind zijn en klaarblijkelijk over allerlei superieure technologie beschikken, hebben ze ongetwijfeld een oplossing voor onze emotionele en existentiële problematieken, en zullen ze dus niet lang meer op zich laten wachten.


Wellicht zijn ze eerder 'neutraal' en écht superieur, en begrijpen ze nu al dat ze aan ons gezelschap nooit veel gaan hebben. Vandaar dat ze zo stiekem blijven doen.

Maar zolang ze niet beginnen te denken dat ze ons beter kwijt dan rijk zijn, hoeven we ons eigenlijk geen zorgen te maken, noch valse hoop te koesteren: ze gaan ons niet van onszelf komen redden.

Het Oosten 10 juli 2023 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 10198686)
Een grote emotionele schok omwille van een existentieel probleem?

Als de aliens ons vijandig gezind waren, trokken ze zich van onze emotionele en existentiële problematiek niks aan en hadden ze ons gezien hun superieure technologie allang kapot of slaaf gemaakt.

Als ze ons goed gezind zijn en klaarblijkelijk over allerlei superieure technologie beschikken, hebben ze ongetwijfeld een oplossing voor onze emotionele en existentiële problematieken, en zullen ze dus niet lang meer op zich laten wachten.


Wellicht zijn ze eerder 'neutraal' en écht superieur, en begrijpen ze nu al dat ze aan ons gezelschap nooit veel gaan hebben. Vandaar dat ze zo stiekem blijven doen.

Maar zolang ze niet beginnen te denken dat ze ons beter kwijt dan rijk zijn, hoeven we ons eigenlijk geen zorgen te maken, noch valse hoop te koesteren: ze gaan ons niet van onszelf komen redden.

Daar gaat het niet alleen over. Het gaat er over dat mensen zullen moeten inzien dat er nog andere én buitenaardse wezen bestaan die effectief hier zijn. Hetgeen voor heel wat mensen moeilijk te verteren is en als dusdanig kan worden beschouwd als een voor hen behoorlijke emotionele schok. Zelfs heel wat wetenschappers zouden uit hun lood geslagen zijn. Maar het is geweten, wetenschappers zijn als de boeren: zeer behoudsgezind en heel moeilijk te overtuigen van andere theorieën dan deze die ze gewoon zijn en netjes hebben uitgedokterd.

CUFI 10 juli 2023 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 10198700)
Daar gaat het niet alleen over. Het gaat er over dat mensen zullen moeten inzien dat er nog andere én buitenaardse wezen bestaan die effectief hier zijn. Hetgeen voor heel wat mensen moeilijk te verteren is en als dusdanig kan worden beschouwd als een behoorlijke emotionele schok. Zelfs heel wat wetenschappers zouden uit hun lood geslagen zijn. Maar het is geweten, wetenschappers zijn al boeren: zeer behoudsgezind en heel moeilijk te overtuigen van andere theorieën dan deze die ze gewoon zijn.

Er is wel degelijk iets gaande ... maar we weten de oorsprong niet.
Het kunnen evengoed mensen zijn die al eeuwen/millennia verborgen leven.

Het Oosten 10 juli 2023 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10198703)
Er is wel degelijk iets gaande ... maar we weten de oorsprong niet.
Het kunnen evengoed mensen zijn die al eeuwen/millennia verborgen leven.

Dat klopt. Alleen zou ik dan toch willen weten waar de UFO's allemaal gemaakt worden. Volgens insiders kan men een 'echte' ufo (in tegenstelling tot een 'man made' ufo) herkennen omdat er nergens laspunten te bespeuren zijn. Deze toestellen zouden in één bewerking volledig en uit één stuk en in één keer blijkbaar gemaakt zijn. Voor zover ik weet beschikken wij niet over zulke technieken.

CUFI 10 juli 2023 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 10198707)
Dat klopt. Alleen zou ik dan toch willen weten waar de UFO's allemaal gemaakt worden. Volgens insiders kan men een 'echte' ufo herkennen omdat er nergens laspunten te bespeuren zijn. Deze toestellen zouden in één bewerking volledig en uit één stuk en in één keer blijkbaar gemaakt zijn. Voor zover ik weet beschikken wij niet over zulke technieken.

En kleine ufo's zijn veel groter vanbinnen eens ge aan boord gaat.
Like, how?

Het Oosten 10 juli 2023 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10198710)
En kleine ufo's zijn veel groter vanbinnen eens ge aan boord gaat.
Like, how?

Enige verklaring die er voorlopig is is dat de 'beings' tijd en de ruimte manipuleren binnen de ufo. Vandaar ook het gemis aan tijd: mensen die enkele minuten binnen zijn geweest (dat denken ze dan) stellen vast dat er ondertussen uren verlopen zijn.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be