Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Forummer van de week (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=169)
-   -   Polle als tigste FVDW (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138234)

Pølle 2 mei 2010 22:38

Polle als tigste FVDW
 
Omdat u er al zo lang op zat te wachten. Dat weten we allemaal.

En ook: elke week, met currysaus.

Jaani_Dushman 2 mei 2010 22:40

Vind je het niet intimiderend om tegelijk God en Firestone als Forummer van de Week respectievelijk Eeuwigheid naast jou te moeten dulden?

Pølle 2 mei 2010 22:48

Van zodra dit draadje zich in volle glorie ontspint zal God zich verschansen in het verste achterhoekje der politicsservers. Vreest God niet, m'n jongen, dit komt allemaal in orde.

Firestone ofte 'de pletwals' baart me natuurlijk meer zorgen, maar ik heb de angst naast me neergelegd - met opgeheven hoofd zet ik deze stap in het duister. Met knikkende knietjes weliswaar, maar toch.

Firestone 3 mei 2010 15:03

1 Bijlage(n)
Omdat het hier tenslotte politics.be is:

Voor wie ga je stemmen tijdens de komende federale verkiezingen?

Stel dat we de burgemeesters rechtstreeks zouden kiezen met een systeem van 2 ronden.
Beschouw de matrix in bijlage: als de twee overblijvende kandidaten in jouw gemeente tot de aangegeven partijen behoren, voor wie stem je dan in elk van de 21 mogelijkheden?

Bijlage 66648

Steben 3 mei 2010 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4728494)
Omdat het hier tenslotte politics.be is:

Voor wie ga je stemmen tijdens de komende federale verkiezingen?

Stel dat we de burgemeesters rechtstreeks zouden kiezen met een systeem van 2 ronden.
Beschouw de matrix in bijlage: als de twee overblijvende kandidaten in jouw gemeente tot de aangegeven partijen behoren, voor wie stem je dan in elk van de 21 mogelijkheden?

Bijlage 66648

Wat een lekker hete vraagstelling! :cheer: vuursteentje

Pølle 3 mei 2010 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4728494)
Omdat het hier tenslotte politics.be is:

Voor wie ga je stemmen tijdens de komende federale verkiezingen?

Stel dat we de burgemeesters rechtstreeks zouden kiezen met een systeem van 2 ronden.
Beschouw de matrix in bijlage: als de twee overblijvende kandidaten in jouw gemeente tot de aangegeven partijen behoren, voor wie stem je dan in elk van de 21 mogelijkheden?

Bijlage 66648

:-D

Tijdens de komende verkiezingen gaat mijn stem allicht naar SP.A. Ik vind het wel enorm moeilijk om nu te kiezen. De strategie is, op SP.A stemmen om zo ervoor te zorgen dat Di Rupo premier wordt en heel dat communautaire gedoe eindelijk opgelost raakt. Of dat een goeie strategie is, dat weet ik niet.

Ik ben ook zeker ne linkse, maar ik weet eigenlijk niet of hun economische voorstellen wel wenselijk zijn (wat nog meer geldt voor pakweg PVDA). Het niet verhogen van de pensioenleeftijd vond ik alvast een goed voorstel omdat in België de werkloosheid bij 55-plussers wegwerken éérst moet gebeuren. Maar da's ook maar een klein stukje van hun programma. Normaal doe ik het nodige opzoekingswerk om een geïnformeerde stem te kunnen uitbrengen (op een persoon, niet op een partij) maar daar heb ik nu geen tijd voor.

Zou ook mogelijk zijn geweest: N-VA (maar: communautair te veel hardliners), Groen! (maar: eigenlijk een marginaal groepje), PVDA (idem).

't Is alleszins niet met veel ovetuiging moet 'k zeggen.

Wat de burgemeesterverkiezingen betreft:

CDV vs Groen
CDV vs LDD
CDV vs N-VA (ik heb het niet zo begrepen op de N-VA afdeling in mijn gemeente)
CDV vs SP.A
CDV vs VB
CDV vs VLD (VLD heeft me nogal teleurgesteld in mijn gemeente; met CDV heb ik niets. Ik zou er lang over moeten nadenken)

Groen vs LDD
Groen vs N-VA
Groen vs SP.A (denk ik)
Groen vs VB
Groen vs VLD

LDD vs N-VA
LDD vs SP.A
LDD vs VB (gruwelijke keuze)
LDD vs VLD

N-VA vs SP.A
N-VA vs VB
N-VA vs VLD

SP.A vs VB
SP.A vs VLD

VB vs VLD

Firestone 4 mei 2010 10:58

Wat vind je van de kersverse N-VA lijsttrekker in Oost-Vlaanderen?

Wat vertelt dat over de Blauwe/Rode/Belgicistische VRT?

Pølle 4 mei 2010 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4730109)
Wat vind je van de kersverse N-VA lijsttrekker in Oost-Vlaanderen?

Wat vertelt dat over de Blauwe/Rode/Belgicistische VRT?

Citaat:

'Dirk Sterckx en Ivo Belet zijn hem voorgegaan. Dat ze alledrie voor andere partijen gekozen hebben, zegt veel over de pluriformiteit van de nieuwsdienst', aldus Hoflack.
De Tijd.

Voor de N-VA zelf niet slecht, lijkt me. Neutraliteit bestaat niet volgens mij, dus dat hoeft ook geen streefdoel te zijn. De VRT hoeft wel niet aan partijpolitiek te doen, maar dat doet ze volgens mij ook niet echt. Het verwijt van de gefrustreerde VB'ers dat de VRT Belgicistisch zou zijn is compleet van de pot gerukt. De VRT is eerder Vlaams. Het verwijt dat de VRT rood zou zijn klopt dan weer wel een beetje, maar ondertussen is de SP.A even rood als pakweg de VLD, dus veel heeft dat ook niet meer te betekenen.

Pølle 4 mei 2010 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pølle (Bericht 4730298)
De Tijd.

Voor de N-VA zelf niet slecht, lijkt me.

Misschien moet ik mijn mening herzien na het lezen van de commentaren op HLN :-). Door 'die linkse zakkenvuller' verliest de N-VA allicht enige geloofwaardigheid ter rechterzijde.

Voltian 10 mei 2010 09:33

Wat is, voor u persoonlijk, de belangrijkste historische gebeurtenis die je bewust hebt meegemaakt?

Welke mede-forummer intrigeert u het meest? (waarom?)

...en wie zit er achter de moord op Kennedy?

Voltian 10 mei 2010 09:35

en

Aan welk lid van dit forum zou jij de meeste vragen stellen, als-ie FDW zou zijn?

Pølle 10 mei 2010 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 4741506)
en

Aan welk lid van dit forum zou jij de meeste vragen stellen, als-ie FDW zou zijn?

Aan Duupje stelde ik 209 vragen; aan Firestone reeds 116. Maar bij Duupje was dat een beetje door een samenloop van omstandigheden. Ik verveelde me een week lang stierlijk en deed niets anders dan vragen posten (:-D). Gewoonlijk post ik hier absoluut zo veel niet.

Dus doe maar Firestone.

Pølle 10 mei 2010 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 4741502)
Wat is, voor u persoonlijk, de belangrijkste historische gebeurtenis die je bewust hebt meegemaakt?

Oei, wat een vraag. Ik dacht origineel te antwoorden maar het enige dat mij te binnen schiet is 9/11. Omdat het het begin was van de war on terror (of was het de war on muslims?). Toch zonde hoe heel die gebeurtenis is aangevat als een startpunt voor een bijzonder dubieuze politiek, en de daarmee verbonden manipulatie van de massa.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 4741502)
Welke mede-forummer intrigeert u het meest? (waarom?)

Firestone, djimi, Minister van Agitatie, lombas, Den Duisteren Duikboot, Mitgard, Kallikles, ...

Ik zal er wel wat vergeten zijn maar het zijn allen intelligente, gedreven mensen met gevoel voor zelfrelativering. De wereld zou een schoner plek zijn moesten er meer van hen zijn.

Maar degene die mij het meest intirigeerde was toch Flanelcondoom.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 4741502)
...en wie zit er achter de moord op Kennedy?

Lee Harvey Oswald zeker ;)?

Firestone 11 mei 2010 07:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pølle (Bericht 4743298)
Ik vind dat absoluut geen ziek idee. Een stuk of tien leden verzieken hier de hele boel. En ik denk dat velen daarbij aan ongeveer dezelfde personen denken ...

Deze chronische forumverziekers zijn ook bedreven in het aanmaken van nieuwe dubbelnicks na elke verbanning.
Hoe zou jij dat aanpakken, mocht je alle macht op dit forum bezitten?

Firestone 11 mei 2010 07:24

Had je graag een Guinness-pet?

Steben 11 mei 2010 08:06

Van welke Polle(n) heb je het meest last?

Pølle 11 mei 2010 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4743321)
Deze chronische forumverziekers zijn ook bedreven in het aanmaken van nieuwe dubbelnicks na elke verbanning.
Hoe zou jij dat aanpakken, mocht je alle macht op dit forum bezitten?

Op een ander forum waar ik zit loopt alles eigenlijk wel redelijk goed (nochtans hebben ze er 65 000 leden ipv 16 443). Ik vind dat de mods er iets te streng zijn, waardoor soms posts zonder reden verwijderd worden. Wat echter niet gebeurt is dat mensen geband worden zonder goede reden. Mod zijn is er vrijwillig, maar niet vrijblijvend: wie zijn werk niet naar behoren uitvoert (en geloof me, er kruipt bij hen elke dag wel wat tijd in hoor), vliegt eruit.

De mods werken er ook niet zo onzichtbaar. Ze posten met dezelfde account als waarmee ze banpunten uitdelen en staan vaak ook open voor discussie. Ze werken helemaal niet zo onzichtbaar als hier het geval is. Wanneer iemand over de schreef gaat wordt dat in de thread zelf vermeld waarom wie banpunten krijgt of waarom de thread gesloten wordt (en er worden er heel wat gesloten hoor, imo zelfs te veel).

Zo zou het hier ook moeten. Verdubbel of verdrievoudig het aantal mods en zorg ervoor dat ze niet gewoon alles laten betijen. Zeg nu zelf, van hoeveel mods heb jij al eens gehoord:

http://forum.politics.be/showgroups.php

De helft?

Pølle 11 mei 2010 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4743322)
Had je graag een Guinness-pet?

Ik heb het niet zo voor donkere bieren, en al evenmin voor petten.

Anna List 11 mei 2010 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pølle (Bericht 4727326)
Van zodra dit draadje zich in volle glorie ontspint zal God zich verschansen in het verste achterhoekje der politicsservers. Vreest God niet, m'n jongen, dit komt allemaal in orde.
Firestone ofte 'de pletwals' baart me natuurlijk meer zorgen, maar ik heb de angst naast me neergelegd - met opgeheven hoofd zet ik deze stap in het duister. Met knikkende knietjes weliswaar, maar toch.

bron ? 8-)

Pølle 11 mei 2010 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 4743370)
Van welke Polle(n) heb je het meest last?

Van mezelf. Kutirritant ventje.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be