Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   De bom barst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=40813)

jan hyoens 22 september 2005 10:30

De bom barst
 
De bom barst

15.09.2005 - Vanmorgen mochten we vernemen dat in een aantal Gentse volkswijken ongeveer 70 % van de huizen, volgens de stadsdiensten zelf, onbewoonbaar zijn (Brugse Poort en Rabot). In de Dampoortwijk gaat het om “slechts” 53 % van de woningen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de situatie in andere volkswijken er veel beter zou uitzien.

De bom is dus gebarsten. In de stad waar het volgens de politiek weldenkenden zo aangenaam is om te wonen (waarschijnlijk dan voor rijke, kinderloze tweeverdieners in bepaalde buurten van het centrum), staat het begrip volkswijk gelijk met krottenwijk. Voor armere mensen is het paarse beleid van Frank Beke dus zeker geen zege geweest.

Tragischer is dat de mensen die in deze zo talrijke onbewoonbare huizen wonen geen alternatief hebben. Meestal valt de woningmarkt voor hen in de Artveledestad te duur uit en op een sociale woning moeten ze niet al te veel rekenen. Eind augustus verklaarde een ambtenaar van de Cel Woonbeleid van de stad in de pers dat het onmogelijk is een sociale woning toe te kennen aan een hondertal mensen die hiernaar op zoek zijn omdat de woning die ze nu hebben onbewoonbaar is verklaard. Wij weten nu dat het om nog veel meer Gentenaars gaat.

Het beleid van het stadsbestuur is op dat vlak totaal faliekant uitgevallen. Er zijn praktisch geen sociale woningen ter beschikking. Ondertussen werd wel veel geld in grote, nutteloze, multiculturele projecten gepompt.


Francis Van den Eynde Voorzitter gemeenteraadsfractie Vlaams Belang Gent

Ik denk dat door het programma "Het leven zoals het is: inspecteurs" het stadsbestuur dit probleem niet kon blijven ontkennen!
Toch nog enkele kanttekeningen : het grootste deel van die krotten is het eigendom van allochtonen en meer bepaald Turken die gene rotte frank besteden aan het opknappen van deze woningen! Onlangs werden nog enkele Turken veroordeeld voor huisjesmelkerij.
De stad Gent is er fier op dat haar bevolking groeit! wat ze er niet bij zegt is dat dit komt omdat het aantal allochtonen meer groeit dan het aantal autochtone bewoners die met bosjes naar de randgmeenten verhuizen! van die allochtone is er echter maar een kleine minderheid die economisch bijdraagt aan de stad! Daar is ook een reden van het tekort aan sociale woningen. het verschil is dat zijn in tegenstelling tot onze armen langs alle kanten geholpen worden bij het zoeken en huren van een woning!

solidarnosc 22 september 2005 10:52

Jullie kunnen het maar niet laten om naar beneden te stampen en verdeeldheid te zaaien onder de bevolking hé. Met het geld dat men besteedt aan die "nutteloze" multiculturele projecten zal men het probleem kunnen oplossen. Tja, als je dat gelooft. Het is gewoon schandalig de suggestie te wekken dat allochtonen voorgetrokken worden bij de zoektocht naar een sociale woning als autochtone Gentenaars. Dit is een leugen van de bovenste plank. Van de Eynde weet dit even goed als jij en ik.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by solidarnosc on 22-09-2005 at 12:07
Reason:
--------------------------------

Jullie kunnen het maar niet laten om naar beneden te stampen en verdeeldheid te zaaien onder de bevolking hé. Met het geld dat men besteedt aan die "nutteloze" multiculturele projecten zal men het probleem kunnen oplossen. Tja, als je dat gelooft. Het is gewoon schandalig de suggestie te wekken dat allochtonen voorgetrokken worden bij de zoektocht naar een sociale woning als autochtone Gentenaars. Dit is een leugen van de bovenste plank. Van de Eynde weet dit even goed als jij en ik.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by solidarnosc on 22-09-2005 at 11:57
Reason:
--------------------------------

Jullie kunnen het maar niet laten om naar beneden te stampen en verdeeldheid te zaaien onder de bevolking hé. Met het geld dat men besteedt aan die "nutteloze" multiculturele projecten zal men het probleem kunnen oplossen. Tja, als je dat gelooft. Het is gewoon schandalig de suggestie te wekken dat allochtonen voorgetrokken worden bij de zoektocht naar een sociale woning als autochtone Gentenaars. Dit is een leugen van de bovenste plank. Van de Eynde weet dit even goed als ik.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Jullie kunnen het maar niet laten om naar beneden te stampen en verdeeldheid te zaaien onder de bevolking hé. Met het geld dat men besteedt aan die "nutteloze" multiculturele projecten zal men het probleem kunnen oplossen. Tja, als je dat gelooft. Het is gewoon schandalig de suggestie te wekken dat allochtonen voorgetrokken worden bij de zoektocht naar een sociale woning als autochtone Gentenaars. Dit is een leugen van de bovendste plank. Van de Eynde weet dit even goed als ik.[/size]
[/edit]

jan hyoens 22 september 2005 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Jullie kunnen het maar niet laten om naar beneden te stampen en verdeeldheid te zaaien onder de bevolking hé. Met het geld dat men besteedt aan die "nutteloze" multiculturele projecten zal men het probleem kunnen oplossen. Tja, als je dat gelooft. Het is gewoon schandalig de suggestie te wekken dat allochtonen voorgetrokken worden bij de zoektocht naar een sociale woning als autochtone Gentenaars. Dit is een leugen van de bovenste plank. Van de Eynde weet dit even goed als jij en ik.

Daarom dat we zoveel stemmen krijgen van de lagere sociaal-economische klassen? Die mensen weten het beter dan jij allezins. Ik kan hier gemakkelijk uit het vuistje weg 4 a 5 stadsdiensten of door de stad gesubsiëerde verenigingen noemen die allochtonen van geboorte tot de dood bijstaan voor alle administratieve rompslomp en andere zaken! Autochtonen moeten het zelf maar uitzoeken en krijgen vaak de deur op de neus!
Dit zegt trouwens niets over die allochtonen maar des te meer over het paarse stadsbestuur!

Pietje 22 september 2005 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Daarom dat we zoveel stemmen krijgen van de lagere sociaal-economische klassen?

Natuurlijk, na eerst lekker te zijn bijgewerkt door jullie ranzige partijgenoten. Is altijd heel gemakkelijk mensen met problemen voor zich te winnen. Het volstaat hen de "info" te geven die ze graag horen.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Ik kan hier gemakkelijk uit het vuistje weg 4 a 5 stadsdiensten of door de stad gesubsiëerde verenigingen noemen die allochtonen van geboorte tot de dood bijstaan voor alle administratieve rompslomp en andere zaken! Autochtonen moeten het zelf maar uitzoeken en krijgen vaak de deur op de neus!

Bewijzen hyoens !!!!!! En "man en paard" noemen, ipv holle slogans te debiteren.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Pietje on 22-09-2005 at 12:42
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Daarom dat we zoveel stemmen krijgen van de lagere sociaal-economische klassen?

Natuurlijk, na eerst lekker te zijn bijgewerkt door jullie ranzige partijgenoten. Is altijd heel gemakkelijk mensen met problemen voor zich te winnen. Het volstaat hen de "info" te geven die ze graag horen.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Ik kan hier gemakkelijk uit het vuistje weg 4 a 5 stadsdiensten of door de stad gesubsiëerde verenigingen noemen die allochtonen van geboorte tot de dood bijstaan voor alle administratieve rompslomp en andere zaken! Autochtonen moeten het zelf maar uitzoeken en krijgen vaak de deur op de neus!

Bewijzen hyoens !!!!!! En "man en paard" noemen, ipv holle slogans te debiteren.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Daarom dat we zoveel stemmen krijgen van de lagere sociaal-economische klassen?

Natuurlijk, na eerst lekker te zijn bijgewerkt door jullie ranzige partijgenoten. Is altijd heel gemakkelijk mensen met problemen voor zich te winnen. Het volstaat hen de info te geven die ze graag horen.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Ik kan hier gemakkelijk uit het vuistje weg 4 a 5 stadsdiensten of door de stad gesubsiëerde verenigingen noemen die allochtonen van geboorte tot de dood bijstaan voor alle administratieve rompslomp en andere zaken! Autochtonen moeten het zelf maar uitzoeken en krijgen vaak de deur op de neus!

Bewijzen hyoens !!!!!! En "man en paard" noemen, ipv holle slogans te debiteren.[/size]
[/edit]

solidarnosc 22 september 2005 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Daarom dat we zoveel stemmen krijgen van de lagere sociaal-economische klassen? Die mensen weten het beter dan jij allezins. Ik kan hier gemakkelijk uit het vuistje weg 4 a 5 stadsdiensten of door de stad gesubsiëerde verenigingen noemen die allochtonen van geboorte tot de dood bijstaan voor alle administratieve rompslomp en andere zaken! Autochtonen moeten het zelf maar uitzoeken en krijgen vaak de deur op de neus!
Dit zegt trouwens niets over die allochtonen maar des te meer over het paarse stadsbestuur!

Jullie zijn gewoon platte racisten die een verdeel en heers strategie toepassen om vervolgens 6 jaar lang met jullie luie reet in de gemeenteraad leugens te verkopen. Het klopt dat het stad geld besteedt aan een aantal allochtone culturele verenigingen (in ruil voor stemmen voor Beke) omdat die nu eenmaal een betere relatie hebben met allochtonen maar u vergeet te vermelden dat die evenzeer bestaan voor autochtonen en van die kan ik uit het vuistje een hele sociale kaart geven.


http://www.oost-vlaanderen.be/public...ngen/index.cfm

Als 1% van de organisaties die in deze sociale kaart staan zich specifiek focussen op allochtonen dan zal dit al heel wat zijn maar dat zwijgen jullie uiteraard braaf dood.

jan hyoens 22 september 2005 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Natuurlijk, na eerst lekker te zijn bijgewerkt door jullie ranzige partijgenoten. Is altijd heel gemakkelijk mensen met problemen voor zich te winnen. Het volstaat hen de "info" te geven die ze graag horen.

Je moet ons hier niet komen betichten van vakbondsmethoden toe te passen he!En die mensen zijn slim genoeg en hebben ook ogen in hun hoofd om de situatie beter in te schatten dan jij!

Citaat:

Bewijzen hyoens !!!!!! En "man en paard" noemen, ipv holle slogans te debiteren.
http://www.gent.be/ kijken onder "wonen" en dan "migranten"!

solidarnosc 22 september 2005 12:38

Wat stel je dan voor. De integratiedienst afschaffen?

jan hyoens 22 september 2005 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Jullie zijn gewoon platte racisten die een verdeel en heers strategie toepassen om vervolgens 6 jaar lang met jullie luie reet in de gemeenteraad leugens te verkopen. Het klopt dat het stad geld besteedt aan een aantal allochtone culturele verenigingen (in ruil voor stemmen voor Beke) omdat die nu eenmaal een betere relatie hebben met allochtonen maar u vergeet te vermelden dat die evenzeer bestaan voor autochtonen en van die kan ik uit het vuistje een hele sociale kaart geven.


http://www.oost-vlaanderen.be/public...ngen/index.cfm

Als 1% van de organisaties die in deze sociale kaart staan zich specifiek focussen op allochtonen dan zal dit al heel wat zijn maar dat zwijgen jullie uiteraard braaf dood.

Echt typisch voor een bourgeoisrevolutionair! Een verwijzing via internet geven! de meeste van die mensen hebben verdorie geen geld om hun ne PC aan te schaffen, laat staan internet! Ons regiosecretiaat krijgt regelmatig mensen over de vloer die onze hulp vragen om een sociale woning te verkrijgen!

jan hyoens 22 september 2005 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Wat stel je dan voor. De integratiedienst afschaffen?

herstructuren en de nadruk leggen op "integratie"!

Piet Hein 22 september 2005 12:45

Hoort dit niet meer bij maatschappelijke discussies

solidarnosc 22 september 2005 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Echt typisch voor een bourgeoisrevolutionair! Een verwijzing via internet geven! de meeste van die mensen hebben verdorie geen geld om hun ne PC aan te schaffen, laat staan internet! Ons regiosecretiaat krijgt regelmatig mensen over de vloer die onze hulp vragen om een sociale woning te verkrijgen!

Ik neem aan dat Van den Eynde en u wel een PC hebben zodat u zelf al vastgesteld zal hebben dat minder dan 1% van de sociale voorzieningen specifiek gericht zijn op allochtonen. Dat belet jullie echter niet om vlakaf te zeggen dat men geen enkele aandacht heeft voor autochtonen en al het geld naar de "vreemdelingen" gaat.

Wat hebben jullie al gedaan om het tekort aan sociale woningen aan te klagen? Verder dan het verminderen van het aantal allochtonen om dit probleem op te lossen komen jullie niet.

"Nutteloze grote multiculturele projecten"

Bedoelen jullie hiermee de Gentse Feesten? Zeg eens. Waar gaat zoveel geld naar toe dat men het tekort aan sociale woningen en de slechte kwaliteit van woningen in Gent kan oplossen. Jullie zijn niet geïnteresseerd in sociale woningen wel in het zaaien van verdeeldheid onder de bevolking.

PS. Ik heb 5 jaar in zo'n wijk gewoond en heb in de huisvestingssector gewerkt.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by solidarnosc on 22-09-2005 at 13:48
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Echt typisch voor een bourgeoisrevolutionair! Een verwijzing via internet geven! de meeste van die mensen hebben verdorie geen geld om hun ne PC aan te schaffen, laat staan internet! Ons regiosecretiaat krijgt regelmatig mensen over de vloer die onze hulp vragen om een sociale woning te verkrijgen!

Ik neem aan dat Van den Eynde en u wel een PC hebben zodat u zelf al vastgesteld zal hebben dat minder dan 1% van de sociale voorzieningen specifiek gericht zijn op allochtonen. Dat belet jullie echter niet om vlakaf te zeggen dat men geen enkele aandacht heeft voor autochtonen en al het geld naar de "vreemdelingen" gaat.

Wat hebben jullie al gedaan om het tekort aan sociale woningen aan te klagen? Verder dan het verminderen van het aantal allochtonen om dit probleem op te lossen komen jullie niet.

"Nutteloze grote multiculturele projecten"

Bedoelen jullie hiermee de Gentse Feesten? Zeg eens. Waar gaat zoveel geld naar toe dat men het tekort aan sociale woningen en de slechte kwaliteit van woningen in Gent kan oplossen. Jullie zijn niet geïnteresseerd in sociale woningen wel in het zaaien van verdeeldheid onder de bevolking.

PS. Ik heb 5 jaar in zo'n wijk gewoond en heb in de huisvestingssector gewerkt.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Echt typisch voor een bourgeoisrevolutionair! Een verwijzing via internet geven! de meeste van die mensen hebben verdorie geen geld om hun ne PC aan te schaffen, laat staan internet! Ons regiosecretiaat krijgt regelmatig mensen over de vloer die onze hulp vragen om een sociale woning te verkrijgen!

Ik neem aan dat Van den Eynde en u wel een PC hebben zodat u zelf al vastgesteld zal hebben dat minder dan 1% van de sociale voorzieningen specifiek gericht zijn op allochtonen. Dat belet jullie echter niet om vlakaf te zeggen dat men geen enkele aandacht heeft voor autochtonen en al het geld naar de "vreemdelingen" gaat.

Wat hebben jullie al gedaan om het tekort aan sociale woningen aan te klagen? Verder dan het verminderen van het aantal allochtonen om dit probleem op te lossen komen jullie niet.

"Nutteloze grote multiculturele projecten"

Bedoelen jullie hiermee de Gentse Feesten? Zeg eens. Waar gaat zoveel geld naar toe dat men het tekort aan sociale woningen en de slechte kwaliteit van woningen in Gent kan oplossen. Jullie zijn niet geïnteresseerd in sociale woningen wel in het zaaien van verdeeldheid onder de bevolking.[/size]
[/edit]

jan hyoens 22 september 2005 13:00

Als je in zo'n buurt hebt gewoond dan zou je toch al lang het beeld van de "kansarme" allochtoon met gsm en bmw, die het regime gebruikt om hen miljoenen euros cadeau te doen, moeten doorhebben! je moet het ook proportioneel bekijken : hoeveel allochtonen zijn er en hoeveel van de koek krijgen zij!

Wat "sociale woningen" betreft is het Vlaams Belang daar al lang mee bezig, en zeker de Gentse gemeenteraadsfractie is daar al aardig mee bezig geweest! Maar dat zal je natuurlijk niet in de media lezen! herinner je maar de Burgse Poort waar alleen het VB achter de inwoners stond!

solidarnosc 22 september 2005 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Als je in zo'n buurt hebt gewoond dan zou je toch al lang het beeld van de "kansarme" allochtoon met gsm en bmw, die het regime gebruikt om hen miljoenen euros cadeau te doen, moeten doorhebben! je moet het ook proportioneel bekijken : hoeveel allochtonen zijn er en hoeveel van de koek krijgen zij!

Wat "sociale woningen" betreft is het Vlaams Belang daar al lang mee bezig, en zeker de Gentse gemeenteraadsfractie is daar al aardig mee bezig geweest! Maar dat zal je natuurlijk niet in de media lezen! herinner je maar de Burgse Poort waar alleen het VB achter de inwoners stond!

Ik begin te geloven dat u jullie eigen propaganda nog begint te geloven ook. Er rijden inderdaad Turken rond met een dikke wagen maar dat zegt niets over hoeveel ze daarover hebben moeten lenen en wat ze er voor moeten laten om met die wagen rond te rijden. Ik ken ook Vlamingen die met een wagen rijden die ze niet kunnen betalen. Ten andere. Hetzelfde kan je evengoed zeggen (en wordt ook gezegd in uw kringen) over kans(arme) Vlamingen. Ze hebben wel dit. Ze kunnen wel dat. etc....

We hebben het VB nog nooit in de Brugse Poort gezien op een moment dat de bewoners er iets aan zouden kunnen hebben gehad. Ten andere vind ik het iedere keer vreemd dat jullie het steeds hebben over die multiculturele projecten maar niets zeggen over de prestige projecten van het stadsbestuur die veel meer geld kosten. Die projecten hebben veel meer invloed op het leven van de mensen dan die paar kruimels die specifiek naar allochtonen gaan.

jan hyoens 22 september 2005 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik begin te geloven dat u jullie eigen propaganda nog begint te geloven ook. Er rijden inderdaad Turken rond met een dikke wagen maar dat zegt niets over hoeveel ze daarover hebben moeten lenen en wat ze er voor moeten laten om met die wagen rond te rijden. Ik ken ook Vlamingen die met een wagen rijden die ze niet kunnen betalen. Ten andere. Hetzelfde kan je evengoed zeggen (en wordt ook gezegd in uw kringen) over kans(arme) Vlamingen. Ze hebben wel dit. Ze kunnen wel dat. etc....

Toch raar dat de banken enkel aan Turken geld lenen om een zware wagen, een paar huizen,enz te kunnen kopen terwijl ze van het OCMW leven! Je zou dat eens als Vlaming moeten proberen! En waarom worden die Vlamingen die jij "kent" dan nooit "kansarm" genoemd zoals men het met allochtonen doet?
En voor de rest, als men afkomt van " ik heb horen zeggen dat...." tja, gebrek aan harde argumenten zeker?

Citaat:

We hebben het VB nog nooit in de Brugse Poort gezien op een moment dat de bewoners er iets aan zouden kunnen hebben gehad. Ten andere vind ik het iedere keer vreemd dat jullie het steeds hebben over die multiculturele projecten maar niets zeggen over de prestige projecten van het stadsbestuur die veel meer geld kosten. Die projecten hebben veel meer invloed op het leven van de mensen dan die paar kruimels die specifiek naar allochtonen gaan.
Gezellig Gent?

17.01.2005 - Op het Sint Baafsplein bood het stadsbestuur aan de Gentenaars een nieuwjaarsreceptie aan. Heel wat Gentenaars kwamen opdagen om een klein stukje van hun afgedragen belastingen terug te krijgen in de vorm van een gratis drankje. Pierke Pierlala (Luc De Bruyker) mocht voor de animatie zorgen en (al zal hij het niet graag horen) wij vonden dat hij dat niet slecht deed. Het stadsbestuur is heel trots omdat Gent de prijs kreeg van meest gezellige stad van Vlaanderen, hier stak Pierke goed de draak mee. Hij zong over files, sluikstorten, onveiligheid, krakers...kortom over problemen die wij van het Vlaams Belang dag in dag uit aanklagen. Problemen zoals die in de Brugse Poort, hierbij zie je een foto van de gemaskerde krakers die onlangs de Kastanjestraat barrikadeerden alsof het een straat in Belfast was. Ons goede voornemen voor 2005 is gemaakt wij laten ons niet imponeren door prijzen van gezelligheid of wat dan ook, die toch alleen maar dienen om het blazoen van het stadsbestuur op te poetsen, wij laten ons ook niet paaien met gratis drankjes of vermaak maar blijven koppig de problemen in onze stad aanklagen en gezelligheid dat maken we zelf tot spijt van wie het benijdt!

Meer van dit op www.vlaamsbelanggent.org

solidarnosc 22 september 2005 13:31

Alé. De doorsnee Turk is eigenaar van verschillende woningen en van een dikke BMW volgens u. Komaan laat ons wel ernstig blijven hé. Daarom dat ze in de Brugse Poort wonen. Hou deze onzin voor uw propagandablaadjes. Hier maakt het niet echt indruk.

-=EXCALIBUR=- 22 september 2005 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Het is gewoon schandalig de suggestie te wekken dat allochtonen voorgetrokken worden bij de zoektocht naar een sociale woning als autochtone Gentenaars. Dit is een leugen van de bovenste plank. Van de Eynde weet dit even goed als jij en ik.

Mateken, mijn moeder is een weduwe en heeft een pensioentje van ocharme 1000€. Daar gaat al 450€ af voor de huishuur (appartement) want ze heeft geen eigendom (alleen maar een fiets) Zij is ondertussen al 3 jaar opgeschreven voor een sociale woning en nog altijd niets. Maar de allochtonen op die lijsten krijgen wel allemaal een ->nieuw<- appartement zenne.
En dit is geen suggestie maar een FEIT.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by -=EXCALIBUR=- on 22-09-2005 at 14:44
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Het is gewoon schandalig de suggestie te wekken dat allochtonen voorgetrokken worden bij de zoektocht naar een sociale woning als autochtone Gentenaars. Dit is een leugen van de bovenste plank. Van de Eynde weet dit even goed als jij en ik.

Mateken, mijn moeder is een weduwe en heeft een pensioentje van ocharme 1000€. Daar gaat al 450€ af voor de huishuur (appartement) want ze heeft geen eigendom (alleen maar een fiets) Zij is ondertussen al 3 jaar opgeschreven voor een sociale woning en nog altijd niets. Maar de allochtonen op die lijsten krijgen wel allemaal een ->nieuw<- appartement zenne.
En dit is geen suggestie maar een FEIT.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Het is gewoon schandalig de suggestie te wekken dat allochtonen voorgetrokken worden bij de zoektocht naar een sociale woning als autochtone Gentenaars. Dit is een leugen van de bovenste plank. Van de Eynde weet dit even goed als jij en ik.

Mateken, mijn moeder is een weduwe en heeft een pensioentje van ocharme 1000€. Daar gaat al 450€ af voor de huishuur (appartement) want ze heeft geen eigendom (alleen maar een fiets) Zij is ondertussen al 3 jaar opgeschreven voor een sociale woning en nog altijd niets. Maar die b*nj*ulen op die lijsten krijgen wel allemaal een ->nieuw<- appartement zenne.
En dit is geen suggestie maar een FEIT.[/size]
[/edit]

jan hyoens 22 september 2005 13:36

Sol, ik waardeer je als tegenstander en begrijp je nijdige reacties op het feit dat het VB als volkspartij meer en meer vissen begint te vangen uit uw vijver.

tenslotte komen we tot dezelfde conclusies wat maatschappelijke problemen betreffen enkel de qua oplossingen verschillen we van mening. Maar wees eens eerlijk en wie denk je dat er meer macht heeft of zal hebben om deze problemen op te lossen? Een partijtje van 0,001% of één van 25%?
Tenslotte is het doel hetzelfde: een beter Vlaanderen voor alle Vlamingen!

Probeer eens boven je vooroordelen te komen wat onze partij betreft! Je bent er allezins verstandig genoeg voor! Wees een seerlijk met jezelf en geef toe dat het enkel het milieu is waar je momenteel in vertoeft die je tegenhoudt om je ware mening te uiten!
Als je ze ooit beu bent dan is er altijd plaats bij ons voor militante mensen zoals je en je zult je zeker niet eenzaam voelen, er lopen bij ons meer oud-communisten rond dan je denkt!;-)

solidarnosc 22 september 2005 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=-
Mateken, mijn moeder is een weduwe en heeft een pensioentje van ocharme 1000€. Daar gaat al 450€ af voor de huishuur (appartement) want ze heeft geen eigendom (alleen maar een fiets) Zij is ondertussen al 3 jaar opgeschreven voor een sociale woning en nog altijd niets. Maar die b*nj*ulen op die lijsten krijgen wel allemaal een ->nieuw<- appartement zenne.
En dit is geen suggestie maar een FEIT.

Wat is nu je punt. Wil je de allochtonen deporteren zodat je hun huizen en wagens kunt inpikken. Is dat het punt die je wenst te maken? Ik denk het niet maar ik zie niet in wat uw moeder met deze discussie te maken heeft.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by solidarnosc on 22-09-2005 at 14:45
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=-
Mateken, mijn moeder is een weduwe en heeft een pensioentje van ocharme 1000€. Daar gaat al 450€ af voor de huishuur (appartement) want ze heeft geen eigendom (alleen maar een fiets) Zij is ondertussen al 3 jaar opgeschreven voor een sociale woning en nog altijd niets. Maar die b*nj*ulen op die lijsten krijgen wel allemaal een ->nieuw<- appartement zenne.
En dit is geen suggestie maar een FEIT.

Wat is nu je punt. Wil je de allochtonen deporteren zodat je hun huizen en wagens kunt inpikken. Is dat het punt die je wenst te maken? Ik denk het niet maar ik zie niet in wat uw moeder met deze discussie te maken heeft.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=-
Mateken, mijn moeder is een weduwe en heeft een pensioentje van ocharme 1000€. Daar gaat al 450€ af voor de huishuur (appartement) want ze heeft geen eigendom (alleen maar een fiets) Zij is ondertussen al 3 jaar opgeschreven voor een sociale woning en nog altijd niets. Maar die b*nj*ulen op die lijsten krijgen wel allemaal een ->nieuw<- appartement zenne.
En dit is geen suggestie maar een FEIT.

Wat is nu je punt. Wil je de allochtonen deporteren zodat je hun huizen en wagens kunt inpikken. Is dat het punt die je wenst te maken?[/size]
[/edit]

jan hyoens 22 september 2005 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Alé. De doorsnee Turk is eigenaar van verschillende woningen en van een dikke BMW volgens u. Komaan laat ons wel ernstig blijven hé. Daarom dat ze in de Brugse Poort wonen. Hou deze onzin voor uw propagandablaadjes. Hier maakt het niet echt indruk.

03-11-2004

Katrijn De Keyser;


Drie jaar cel voor huisjesmelker

GENT De correctionele rechtbank heeft gisteren huisjesmelker Ulkü M. veroordeeld tot drie jaar cel en een geldboete van 50.000 euro. Daarbij werden zeven van zijn huizen in Gent en Gentbrugge en 234.500 euro aan huurgelden verbeurdverklaard.


De man kocht 18 huizen die hij nadien ofwel doorverkocht ofwel verhuurde. Hij verhuurde zijn woningen vooral aan vreemdelingen zonder officiële papieren. De huizen waren in slechte staat, in de meeste gevallen zelfs onbewoonbaar. Bovendien had Ulkü M. voor geen enkele woning een conformiteitsattest. Het belette hem niet huurgelden tot 200 euro per persoon te vragen.


Ulkü M. zelf zag de verhuur van woningen aan illegalen als een daad van medeleven. De rechter stelde echter dat de man op een mensonterende wijze misbruik heeft gemaakt van de kwetsbare positie van de vreemdelingen, enkel en alleen uit puur winstbejag.


Het Laatste Nieuws, pagina 4, 137 woorden

Tussen haakjes! diene Ulkü stond op de dop!

Wie nog twijfels heeft mag altijd via google eens proberen met "huisjesmelker" en "turk"!

-=EXCALIBUR=- 22 september 2005 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Wat is nu je punt. Wil je de allochtonen deporteren zodat je hun huizen en wagens kunt inpikken. Is dat het punt die je wenst te maken?

Ik zie het verband niet met deporteren maar goed, het punt is dat die hier binnen komen en meteen in de watten gelegd worden terwijl mijn moeder toch gedurende haar leven voor die sociale voordelen mee heeft betaald. Alleen is er een ander goed mee en zij niet. Of zie ik dat weer mis?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be