Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Steve B.: 'Marihuana beïnvloedde mijn beoordelingsvermogen.' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248486)

geertvdb 10 mei 2019 22:30

Steve B.: 'Marihuana beïnvloedde mijn beoordelingsvermogen.'
 
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190...ur+-+Muziek%29

Ik denk toch dat het best is dat cannabis illegaal blijft. Spijtig voor de blowers, maar het is voor jullie eigen goed. En voor het goed van alle vrouwen die liever niet verkracht en doodgeslagen willen worden natuurlijk.

bembem 10 mei 2019 23:46

Dat gaat de Fred niet graag horen :rofl:

fred vanhove 11 mei 2019 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9011141)
Dat gaat de Fred niet graag horen :rofl:

Wat niet graag horen ? Dat iedereen die een joint rookt een potentiële moordenaar is ?

Blijf AUB ernstig en ga niet in op wat getrol....Toen die verkrachter verleden week moordde was hij dronken.
De man was een Alcoholverslaafde.

“Ik herkende hem onmiddellijk. Met hem heb ik dikwijls ’s nachts in de fietsenstalling onder het station geslapen. Hij dronk veel. Heel veel.
Voor drank en sigaretten klampte hij voorbijgangers aan

Verder ga ik hier niet meer op reageren opdat ik het zeer laag bij de grond vind om deze verschrikkelijke zaak proberen te misbruiken om je gelijk te halen in iets totaal irrelevant.

patrickve 11 mei 2019 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9011118)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190...ur+-+Muziek%29

Ik denk toch dat het best is dat cannabis illegaal blijft. Spijtig voor de blowers, maar het is voor jullie eigen goed. En voor het goed van alle vrouwen die liever niet verkracht en doodgeslagen willen worden natuurlijk.

Nog een chance dat uw beoordelingsvermogen niet beinvloed wordt door alcohol he, en dat er nooit geweld gepleegd wordt door zatte mensen.

Bobke 11 mei 2019 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9011220)
Nog een chance dat uw beoordelingsvermogen niet beinvloed wordt door alcohol he, en dat er nooit geweld gepleegd wordt door zatte mensen.

Bij mijn weten ontkent niemand dat er geweld gepleegd wordt onder invloed alcohol.
Ik vraag mij af waarom men zich geroepen voelt om dat wel te doen bij andere drugs.

Dadeemelee 11 mei 2019 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9011118)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190...ur+-+Muziek%29

Ik denk toch dat het best is dat cannabis illegaal blijft. Spijtig voor de blowers, maar het is voor jullie eigen goed. En voor het goed van alle vrouwen die liever niet verkracht en doodgeslagen willen worden natuurlijk.

Het is net zoals met alcohol: val de andere mensen niet lastig als ge zat of onder invloed zijt.

Hypochonder 11 mei 2019 08:57

Die kerel was al gestoord en cannabis heeft hem hoogstwaarschijnlijk nog zotter gemaakt.

Zipper 11 mei 2019 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9011253)
Die kerel was al gestoord en cannabis heeft hem hoogstwaarschijnlijk nog zotter gemaakt.

hij kan natuurlijk veel zeggen ; is een middel als een ander om zijn verantwoordelijkheid te minimaliseren. Is zoals een zatte chauffeur die iemand doodrijdt "ik was zat meneer de voorzitter, t'is de schuld van de alcohol". Sommige advocaten roepen op die manier zelfs "verzachtende omstandigheden" in.

Blue Sky 11 mei 2019 09:07

Goede strategie. In combinatie met zijn traumatisch jeugd verdient dat zeker verzachtende omstandigheden. Tenslotte is hij op die manier ook slachtoffer.

Libro 11 mei 2019 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9011264)
hij kan natuurlijk veel zeggen ; is een middel als een ander om zijn verantwoordelijkheid te minimaliseren. Is zoals een zatte chauffeur die iemand doodrijdt "ik was zat meneer de voorzitter, t'is de schuld van de alcohol". Sommige advocaten roepen op die manier zelfs "verzachtende omstandigheden" in.

Alleen spijtig dat dat niet pakt.

Dadeemelee 11 mei 2019 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9011264)
hij kan natuurlijk veel zeggen ; is een middel als een ander om zijn verantwoordelijkheid te minimaliseren. Is zoals een zatte chauffeur die iemand doodrijdt "ik was zat meneer de voorzitter, t'is de schuld van de alcohol". Sommige advocaten roepen op die manier zelfs "verzachtende omstandigheden" in.

Het is heel simpel: op die leeftijd weet je wat alcohol of drugs met je doen (ik wordt slaperig van alcohol) en als je weet dat je er agressief (of erger) van wordt dan ga je niet onder de mensen (of in de auto) als je teveel op hebt.

Zipper 11 mei 2019 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9011272)
Alleen spijtig dat dat niet pakt.

met sommige Belgische rechters lijkt alles mogelijk.

Eduard Khil 11 mei 2019 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9011253)
Die kerel was al gestoord en cannabis heeft hem hoogstwaarschijnlijk nog zotter gemaakt.

het was een linkse

Hypochonder 11 mei 2019 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9011264)
hij kan natuurlijk veel zeggen ; is een middel als een ander om zijn verantwoordelijkheid te minimaliseren. Is zoals een zatte chauffeur die iemand doodrijdt "ik was zat meneer de voorzitter, t'is de schuld van de alcohol". Sommige advocaten roepen op die manier zelfs "verzachtende omstandigheden" in.

Inderdaad, het is niet meer dan een smoesje. In feite is dat zelfs een verzwarende omstandigheid.

Bob 11 mei 2019 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9011264)
hij kan natuurlijk veel zeggen ; is een middel als een ander om zijn verantwoordelijkheid te minimaliseren. Is zoals een zatte chauffeur die iemand doodrijdt "ik was zat meneer de voorzitter, t'is de schuld van de alcohol". Sommige advocaten roepen op die manier zelfs "verzachtende omstandigheden" in.

Maar blijft, dat wanneer hij niet zat was geweest, hij die persoon (waarschijnlijk) niet had doodgereden. En dat is volgens mij de kern van de zaak.

Bob 11 mei 2019 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9011264)
hij kan natuurlijk veel zeggen ; is een middel als een ander om zijn verantwoordelijkheid te minimaliseren. Is zoals een zatte chauffeur die iemand doodrijdt "ik was zat meneer de voorzitter, t'is de schuld van de alcohol". Sommige advocaten roepen op die manier zelfs "verzachtende omstandigheden" in.

.(dubbel)

De schoofzak 11 mei 2019 09:34

Tot daar die cannabis-lovers met hun uitroepen van peace brother en zo.

Zipper 11 mei 2019 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 9011288)
Maar blijft, dat wanneer hij niet zat was geweest, hij die persoon (waarschijnlijk) niet had doodgereden. En dat is volgens mij de kern van de zaak.

je lijkt wel zo'n "onafhankelijke" Belgische rechter.

Bob 11 mei 2019 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9011296)
je lijkt wel zo'n "onafhankelijke" Belgische rechter.

Dat lijken wij wel allemaal te zijn.

Bierke 11 mei 2019 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9011118)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190...ur+-+Muziek%29

Ik denk toch dat het best is dat cannabis illegaal blijft. Spijtig voor de blowers, maar het is voor jullie eigen goed. En voor het goed van alle vrouwen die liever niet verkracht en doodgeslagen willen worden natuurlijk.

Chance dat het geen pistolets met maanzaad waren die hem daartoe geleid hebben, kan je de afgang al voorstellen mocht je zoiets belachelijks moeten posten ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be