Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   patiënten met een verhoogde tegemoetkoming (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251501)

josebi 6 januari 2020 10:54

patiënten met een verhoogde tegemoetkoming
 
In alle stilte is het bedrag dat aan de dokter moet betaald worden bij consultatie van 1€ naar 1,5€ gegaan op 1-1-2020. Een verhoging van eventjes 50%. Voor sociaal zwakkeren heeft men blijkbaar geen enkele gène als het gaat om een al welstellende doelgroep nog rijker te maken.

alice 6 januari 2020 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door josebi (Bericht 9215623)
In alle stilte is het bedrag dat aan de dokter moet betaald worden bij consultatie van 1€ naar 1,5€ gegaan op 1-1-2020. Een verhoging van eventjes 50%. Voor sociaal zwakkeren heeft men blijkbaar geen enkele gène als het gaat om een al welstellende doelgroep nog rijker te maken.

Kom zeg, 1.50 is gewoon spotgoedkoop, daar over klagen lijkt me onzin.

reservespeler 6 januari 2020 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door josebi (Bericht 9215623)
In alle stilte is het bedrag dat aan de dokter moet betaald worden bij consultatie van 1€ naar 1,5€ gegaan op 1-1-2020. Een verhoging van eventjes 50%. Voor sociaal zwakkeren heeft men blijkbaar geen enkele gène als het gaat om een al welstellende doelgroep nog rijker te maken.

1,50 euro voor een doktersbezoek, is veel te goedkoop, dat mag gerust opgetrokken worden naar 2 of 3 euro

Bobke 6 januari 2020 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door josebi (Bericht 9215623)
In alle stilte is het bedrag dat aan de dokter moet betaald worden bij consultatie van 1€ naar 1,5€ gegaan op 1-1-2020. Een verhoging van eventjes 50%. Voor sociaal zwakkeren heeft men blijkbaar geen enkele gène als het gaat om een al welstellende doelgroep nog rijker te maken.

Wie mag die welstellende groep dan wel zijn?
De andere zieken noem ik zo niet.

reservespeler 6 januari 2020 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9215733)
Wie mag die welstellende groep dan wel zijn?
De andere zieken noem ik zo niet.

Ik zou het ook niet weten.
De sukkelaars, die gaan werken, blijven evenveel betalen.

Bobke 6 januari 2020 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9215736)
Ik zou het ook niet weten.
De sukkelaars, die gaan werken, blijven evenveel betalen.

Zij betalen in elk geval de RSZ bijdrage.

De schoofzak 6 januari 2020 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door josebi (Bericht 9215623)
In alle stilte is het bedrag dat aan de dokter moet betaald worden bij consultatie van 1€ naar 1,5€ gegaan op 1-1-2020. Een verhoging van eventjes 50%. Voor sociaal zwakkeren heeft men blijkbaar geen enkele gène als het gaat om een al welstellende doelgroep nog rijker te maken.

Je doet wel zelf leuk mee met die stilte.
Hoeveel moeten we betalen voor een ernstige link misschien?

Daarbij, iedereen kan zich toch inschrijven in die pvda-artsen-groepspraktijken.

zwart op wit 14 januari 2020 15:40

Er zijn veel "zieken" die profiteren!! Ze laten zich invalide verklaren om levenslang uitkeringen te krijgen en niet te moeten gaan werken. Ik heb het over personen die o.a: Naar sterrenrestaurants gaan, in tuinen gaan werken, kinderoppas doen, dure reizen maken, personen die niet in een rolstoel zitten, noch een wandelstok... neen dit is pure fraude bij de ziekenkas! Ik begrijp niet waarom hier geen controles op gebeuren??

alice 14 januari 2020 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit (Bericht 9223862)
Er zijn veel "zieken" die profiteren!! Ze laten zich invalide verklaren om levenslang uitkeringen te krijgen en niet te moeten gaan werken. Ik heb het over personen die o.a: Naar sterrenrestaurants gaan, in tuinen gaan werken, kinderoppas doen, dure reizen maken, personen die niet in een rolstoel zitten, noch een wandelstok... neen dit is pure fraude bij de ziekenkas! Ik begrijp niet waarom hier geen controles op gebeuren??

Ga ergens anders liegen, om hier invalide verklaard te worden moet je een bepaald aantal punten hebben, beperkingen kunnen aantonen met medische verslagen en voor een commissie verschijnen.

Schandelijk uw uitspraken!

Anna List 14 januari 2020 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit (Bericht 9223862)
Er zijn veel "zieken" die profiteren!! Ze laten zich invalide verklaren om levenslang uitkeringen te krijgen en niet te moeten gaan werken. Ik heb het over personen die o.a: Naar sterrenrestaurants gaan, in tuinen gaan werken, kinderoppas doen, dure reizen maken, personen die niet in een rolstoel zitten, noch een wandelstok... neen dit is pure fraude bij de ziekenkas! Ik begrijp niet waarom hier geen controles op gebeuren??

Of zichzelf volgens eigen zeggen 'gek' laten verklaren om niet te hoeven werken!

zwart op wit 14 januari 2020 20:05

Ik heb BEWIJZEN dat het om een gezonde persoon gaat, jonger dan 60. Geen lichamelijke beperkingen maar te lui om te gaan werken aan een loon. Kreeg geen werkloosheidsuitkering meer dus: "dan ga ik maar op de ziekenkas staan". Goed bevriende dokters hebben deze persoon een "invaliditeit" formulier opgemaakt voor de ziekenkas en klaar is kees! Tot aan je pensioen maandelijks een pak geld van de ziekenkas. En dan maar op reis gaan, sterrenrestaurants...op kosten van de ziekenkas. Ik zeg niet dat dit voor iedereen zo is maar van deze persoon heb ik bewijzen.

Pandareus 14 januari 2020 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit (Bericht 9224052)
Ik heb BEWIJZEN dat het om een gezonde persoon gaat, jonger dan 60. Geen lichamelijke beperkingen maar te lui om te gaan werken aan een loon. Kreeg geen werkloosheidsuitkering meer dus: "dan ga ik maar op de ziekenkas staan". Goed bevriende dokters hebben deze persoon een "invaliditeit" formulier opgemaakt voor de ziekenkas en klaar is kees! Tot aan je pensioen maandelijks een pak geld van de ziekenkas. En dan maar op reis gaan, sterrenrestaurants...op kosten van de ziekenkas. Ik zeg niet dat dit voor iedereen zo is maar van deze persoon heb ik bewijzen.

Zeer goed dat je bewijzen hebt. Dan heb je alles wat nodig is om hier op dit adres melding te maken van de feiten : https://www.meldpuntsocialefraude.be.../nl/index.html

1207 14 januari 2020 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit (Bericht 9224052)
Ik heb BEWIJZEN dat het om een gezonde persoon gaat.

ken je zijn medisch dossier?

De schoofzak 14 januari 2020 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9223882)
Of zichzelf volgens eigen zeggen 'gek' laten verklaren om niet te hoeven werken!

Dat is een van de mysteries van het leven: echte zotten doen alle moeite om zich voor te doen als niet zot, en vele niet-zotten doen zich voor als wel zot.

alice 15 januari 2020 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit (Bericht 9224052)
Ik heb BEWIJZEN dat het om een gezonde persoon gaat, jonger dan 60. Geen lichamelijke beperkingen maar te lui om te gaan werken aan een loon. Kreeg geen werkloosheidsuitkering meer dus: "dan ga ik maar op de ziekenkas staan". Goed bevriende dokters hebben deze persoon een "invaliditeit" formulier opgemaakt voor de ziekenkas en klaar is kees! Tot aan je pensioen maandelijks een pak geld van de ziekenkas. En dan maar op reis gaan, sterrenrestaurants...op kosten van de ziekenkas. Ik zeg niet dat dit voor iedereen zo is maar van deze persoon heb ik bewijzen.

U snapt dus niet wat u zegt? Natuurlijk kan een arts van de RVA beslissen dat iemand niet plaatsbaar is op de arbeidsmarkt. Dan kom je op de mutualiteit terecht...daar krijg je AUTOMATISCH NA EEN JAAR ZIEKTE HET STATUUT VAN INVALIDITEIT maar dat zegt niets, je kunt nog steeds opgeroepen worden en geschorst worden.
PERMANENTE invaliditeit is een aanvraag FOD met eigen medische dienst die oordeelt, doei met uw verhalen...

bembem 15 januari 2020 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 9223873)
Ga ergens anders liegen, om hier invalide verklaard te worden moet je een bepaald aantal punten hebben, beperkingen kunnen aantonen met medische verslagen en voor een commissie verschijnen.

Schandelijk uw uitspraken!

Omg, well said (:lol:) Alice.
Voor een keer kraam je geen onzin uit 8O

bembem 15 januari 2020 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 9224473)
U snapt dus niet wat u zegt? Natuurlijk kan een arts van de RVA beslissen dat iemand niet plaatsbaar is op de arbeidsmarkt. Dan kom je op de mutualiteit terecht...daar krijg je AUTOMATISCH NA EEN JAAR ZIEKTE HET STATUUT VAN INVALIDITEIT maar dat zegt niets, je kunt nog steeds opgeroepen worden en geschorst worden.
PERMANENTE invaliditeit is een aanvraag FOD met eigen medische dienst die oordeelt, doei met uw verhalen...

You could not have said it better.
Re-ty Alice :-):-)

Tavek 15 januari 2020 13:00

Nog veel last van uw handicap bembem ?

bembem 15 januari 2020 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9224513)
Nog veel last van uw handicap bembem ?

Ca va.

Tavek 15 januari 2020 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9224524)
Ca va.

Nog suicidaal geweest onlangs ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be