Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Bizar.. waar is het nieuws? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247741)

Guinevere 24 maart 2019 21:33

Bizar.. waar is het nieuws?
 
Na het vrijdag gebed 22 maart stapten enkele tientallen (of honderden) Antwerpse moslims in een kleine optocht tegen wereldwijd terrorisme. Er waren ook nog mensen van de joodse en christelijke religies. Zelfs Bart De Wever was even opgedaagd. Alleen vind ik er helemaal niets van terug in de pers?

Waarom niet? Vind men dit een non-event of is de islamofobie te diep ingebakken in de mainstream pers?

eno2 24 maart 2019 21:34

Het zal in 'kleine optocht zitten'.

Ik zie geen islamofobie in de mainstream pers.

Kan je voorbeelden geven?

Guinevere 24 maart 2019 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8973901)
Het zal in 'kleine optocht zitten'.

Ik zie geen islamofobie in de mainstream pers.

Kan je voorbeelden geven?

Ik vind het als Antwerpse moslim wel teleurstellend als quasi allerlei fait divers toch in 't nieuws komen. Bv één Pakistaan die iemand verkracht vs Pakistanen die meelopen in zo'n stedelijke optocht tegen terrorisme. Het tweede heeft nochtans meer nieuwswaarde, omdat officiële organisaties erachter zitten en ook omdat de Antwerpse burgemeester er was. Als niet alles in 't nieuws komt, kan dit een vertekend beeld van de realiteit of misschien zelfs van een hele gemeenschap geven.

eno2 24 maart 2019 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8973916)
Ik vind het als Antwerpse moslim wel teleurstellend als quasi allerlei fait divers toch in 't nieuws komen. Bv één Pakistaan die iemand verkracht vs Pakistanen die meelopen in zo'n optocht tegen terrorisme. Als niet alles in 't nieuws komt, kan dit een vertekend beeld van de realiteit of misschien zelfs van een hele gemeenschap geven.

Geen voorbeelden dus.
Alleen een opinie over een vermeende omissie.
Was de pers verwittigd?

De schoofzak 24 maart 2019 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8973900)
Na het vrijdag gebed 22 maart stapten enkele tientallen (of honderden) Antwerpse moslims in een kleine optocht tegen wereldwijd terrorisme. Er waren ook nog mensen van de joodse en christelijke religies. Zelfs Bart De Wever was even opgedaagd. Alleen vind ik er helemaal niets van terug in de pers?

Waarom niet? Vind men dit een non-event of is de islamofobie te diep ingebakken in de mainstream pers?

Ja, hoeveel waren het er? Het vaag getal dat er gewoon staat, of het al even vaag getal dat tussen haakjes staat.
En telden die Joden en Christenen mee om tot dat aantal te bekomen?

En is De Wever afgedropen wegens teleurstelling voor het aantal opgedaagden?

Guinevere 24 maart 2019 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8973920)
Geen voorbeelden dus.
Alleen een opinie over een vermeende omissie.
Was de pers verwittigd?

Bij verkrachtingen is de pers er als de kippen bij. Precies verwittigd of wat?

reservespeler 24 maart 2019 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8973956)
Bij verkrachtingen is de pers er als de kippen bij. Precies verwittigd of wat?

Welke verkrachting?
Autochtonen die verkracht worden door de vluchtelingen?
Niet veel van gelezen.

Aarchzstvwqmrmbtvnpq 24 maart 2019 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8973920)
Geen voorbeelden dus.
Alleen een opinie over een vermeende omissie.
Was de pers verwittigd?

Dat er een kwaadwillige reden was om dit niet te vermelden betwijfel ik, maar k vind dat zij wel een punt heeft.
Zulke demonstratie heeft wel degelijk nieuwswaarde.

maddox 24 maart 2019 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq (Bericht 8973971)
Dat er een kwaadwillige reden was om dit niet te vermelden betwijfel ik, maar k vind dat zij wel een punt heeft.
Zulke demonstratie heeft wel degelijk nieuwswaarde.

Een demonstratie van een paar dozijn muzels. Gebeurd wel meer. Als er een brandweerwagen door een "verboden zone " rijdt bijvoorbeeld.

Niet verwonderlijk dat de pers er niks over schrijft. of ze zijn akkoord met de linkse systemologie van "islam is ok als kiesvee", of ze willen geen gezeik met de overheid.
Alleen de kleinere, onafhankelijke en reeds "veroordeelde" pers zou er iets van kunnen maken, en dan worden ze daar ook voor verketterd.

Elio di Supo 25 maart 2019 02:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8973956)
Bij verkrachtingen is de pers er als de kippen bij. Precies verwittigd of wat?

Ben je nu gefrustreerd? Wat doet u zoal tegen frustratie?

Universalia 25 maart 2019 08:19

Ik heb het zelf niet (FaceBook) maar las er iets over tijdens een zoektocht op het net.

Voor de fans van FB dus.

Citaat:

Honderden moslims roepen in Antwerpen hun afkeer uit van terreur! ... het initiatief en vroeg de imams om tijdens het vrijdaggebed de gelovigen op te roepen mee op te stappen. ... We moeten samen strijden tegen deze barbaarse ideologie.
Misschien heeft men er over gesproken in de 'Islamitische eredienst' die te volgen valt op één 's zondags.

Anna List 25 maart 2019 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8973900)
Na het vrijdag gebed 22 maart stapten enkele tientallen (of honderden) Antwerpse moslims in een kleine optocht tegen wereldwijd terrorisme. Er waren ook nog mensen van de joodse en christelijke religies. Zelfs Bart De Wever was even opgedaagd. Alleen vind ik er helemaal niets van terug in de pers?

Waarom niet? Vind men dit een non-event of is de islamofobie te diep ingebakken in de mainstream pers?

ik heb er niks over gelezen, is het wel doorgegaan?
of heeft niemand gevolg gegeven aan de oproep?

Guinevere 25 maart 2019 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8974063)
Ben je nu gefrustreerd? Wat doet u zoal tegen frustratie?

Niet rukken zoals jou uiteraard.

Guinevere 25 maart 2019 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8974127)
ik heb er niks over gelezen, is het wel doorgegaan?
of heeft niemand gevolg gegeven aan de oproep?

Ja, ik post straks een foto met De Wever erop. Iemand die ik ken was bij het optochtje (? - want er werd niet over bericht).

Elio di Supo 25 maart 2019 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8974275)
Niet rukken zoals jou uiteraard.

Uiteraard. Vingeren dan?

DewareJakob 25 maart 2019 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8974450)
Uiteraard. Vingeren dan?

:rofl:

DewareJakob 25 maart 2019 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8973956)
Bij verkrachtingen is de pers er als de kippen bij. Precies verwittigd of wat?

Betoging van een paar mensen vs verkrachting door een paar mensen(?).
Als je die lat gelijk legt dan is er echt iets serieus mis met je perceptie van 'waarden'...

Anna List 25 maart 2019 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8974450)
Uiteraard. Vingeren dan?

:o

alice 25 maart 2019 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8973900)
Na het vrijdag gebed 22 maart stapten enkele tientallen (of honderden) Antwerpse moslims in een kleine optocht tegen wereldwijd terrorisme. Er waren ook nog mensen van de joodse en christelijke religies. Zelfs Bart De Wever was even opgedaagd. Alleen vind ik er helemaal niets van terug in de pers?

Waarom niet? Vind men dit een non-event of is de islamofobie te diep ingebakken in de mainstream pers?

Waarom nu pas? En niet eerder? Omdat er een aanslag was op een moskee in NIeuw Zeeland?
Nu, beter laat dan nooit natuurlijk , van mij mocht de media daar zeker over berichten maar dan moet je hen wel op de hoogte brengen en uitnodigen. Werd misschien vergeten door de organisatoren?

SDX 25 maart 2019 13:50

Misschien zouden die paar (tientallen of 100) moslims, om geloofwaardig over te komen, de pagina's waar terreur, moord & doodslag voorgeschreven wordt, uit hun koran kunnen scheuren en openlijk verbranden.

Dat zou pas 'n statement zijn waarin we van hun oprechtheid overtuigd zouden zijn.

...en al zeker niet pas na 'n aanslag tegen 'eigen volk'.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be