Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Persmededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=132)
-   -   Test Aankoop : Telenet neemt Base over (https://forum.politics.be/showthread.php?t=217692)

Politics.be 21 april 2015 10:00

Test Aankoop : Telenet neemt Base over
 
Met de overname van Base door Telenet verdwijnt weeral een speler van de telecommarkt en wordt nog maar eens een stap gezet richting een sterker duopolie. Test-Aankoop vreest dan ook dat de consument opnieuw hogere prijzen zal moeten betalen. De consumentenorganisatie vraagt de bevoegde autoriteiten (BIPT, mededingingsautoriteit, en minister voor Telecom De Croo) daarom om hun verantwoordelijkheid te nemen, een grondig onderzoek te voeren naar de overname van Base, en eindelijk werk te maken van echte concurrentie op de telecommarkt. Meer info op www.test-aankoop.be/action



Bron: politics.be

Rudy 21 april 2015 14:29

Telenet is inderdaad niet meer het Vlaams product zoals 20 jaar geleden gepromoot. De kazerne 'Baron Michel' in Mechelen werd 20 jaar geleden in mijn achtertuin platgelegd om minister president Paul vdb en z'n Vlaamse ideologie te plezieren, en om het project naast KV Mechelen uit de grond te stampen.
Ondertussen is de situatie veranderd. De Amerikanen hebben het meest te piepen binnen Telenet (+50%).
En nu kopen ze Base voor 1,3 miljard.
We zullen op een trans-Atlantische manier moeten leren leven, tenminste als het over telecom gaat.
Lang leve de Vlaamse ideologieën.
Ze doen mij denken aan de Nederlandse oranjebank ING die momenteel huisbankier is van de Vlaamse overheid.

Nr.10 22 april 2015 21:22

Base mag niet overgenomen worden door Telenet.

Guinevere 23 april 2015 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 7626287)
Base mag niet overgenomen worden door Telenet.

2.

Por que?! Ik zag het ook niet aankomen. Als er nu met de prijzen wordt gefoefeld, ga ik m'n abonnement opzeggen. Lang leve prepaid!

Edward De Vere 23 april 2015 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 7626287)
Base mag niet overgenomen worden door Telenet.

Base "is" overgenomen. Daar is natuurlijk weinig aan te doen. Veel kan het mij niet schelen eigenlijk, daar ik geloof in een vrije markt. Als Telenet interesse heeft in de aandelen van een bedrijf; en dat bedrijf een prijs overeenkomt met Telenet, dan is er toch geen probleem zeker?

Rudy 28 april 2015 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7626697)
2.

Por que?! Ik zag het ook niet aankomen. Als er nu met de prijzen wordt gefoefeld, ga ik m'n abonnement opzeggen. Lang leve prepaid!

een overname is dagdagelijkse kost. De consument hoeft zich daar niet noodzakelijk druk over te maken.
Als je toevallig klant bent van Base, dan word je plots klant van Telenet. Als je niet tevreden bent over je operator dan zoek je een ander.
Telenet is binnen de Telecom nog steeds de meest comfortabele oplossing, ook voor de particulier.
Prepaid ? Wat een achterhaald begrip.

duveltje382 28 april 2015 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7633652)
een overname is dagdagelijkse kost. De consument hoeft zich daar niet noodzakelijk druk over te maken.
Als je toevallig klant bent van Base, dan word je plots klant van Telenet. Als je niet tevreden bent over je operator dan zoek je een ander.
Telenet is binnen de Telecom nog steeds de meest comfortabele oplossing, ook voor de particulier.
Prepaid ? Wat een achterhaald begrip.

ik was tot vorige week klant bij proximus met 2 nr ongewild (moet nog afwachten nu )

Hoe komt dat,ik had een abbootje genomen bij een gezegde kwaliteit speler,kwam ik bedrogen uit zeg,tjongengs toch

na twee weken werd mijn eerste nr zonder reden geblokkeerd ,ik ging ten rade in de winkel waar ik mijn nr aanschafte ,zij bode mij een nieuw nr aan

twee weken later ontvangende ik 2 rekeningen ,wat dacht je anders,pffff :-D

duveltje382 28 april 2015 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 7633681)
ik was tot vorige week klant bij proximus met 2 nr ongewild (moet nog afwachten nu )

Hoe komt dat,ik had een abbootje genomen bij een gezegde kwaliteit speler,kwam ik bedrogen uit zeg,tjongengs toch

na twee weken werd mijn eerste nr zonder reden geblokkeerd ,ik ging ten rade in de winkel waar ik mijn nr aanschafte ,zij bode mij een nieuw nr aan

twee weken later ontvangende ik 2 rekeningen ,wat dacht je anders,pffff :-D

ik heb alles aangetekend opgezegd,heb nu maar 1 bevestiggeheidsbrief gekregen,dus brrrrrrr

Rudy 28 april 2015 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 7633681)
twee weken later ontvangende ik 2 rekeningen ,wat dacht je anders,pffff :-D

Klanten worden goed geïnformeerd. Er bestaan nog steeds gewild of niet domme klanten. Dat weet de Telecom ook.

Nr.10 6 september 2016 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7633714)
Klanten worden goed geïnformeerd. Er bestaan nog steeds gewild of niet domme klanten. Dat weet de Telecom ook.

Een neoliberaal standpunt.

In België zijn er drie mobiele operatoren, meldt Wikipedia:
  • BASE = Telenet
  • Mobistar = Orange
  • Proximus
Voor vast internet hebben alleen Telenet en Proximus een netwerk.

Door de overname van BASE door Telenet wordt de markt zeker niet breder. Eerder het tegenovergestelde.

Jan van den Berghe 7 september 2016 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8226025)
Een neoliberaal standpunt.

In België zijn er drie mobiele operatoren, meldt Wikipedia:

Er zijn er veel meer.

De gemuilkorfde 8 september 2016 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8227901)
Er zijn er veel meer.

3 met een eigen zendmastenpark, de rest gebruikt het netwerk van die 3.
Men noemt het ook wel eens virtuele operatoren.

Klein Licht 9 september 2016 09:06

Geen probleem toch? Junior zal de consument wel beschermen

Citaat:

Minister De Croo is benieuwd welk innovatief aanbod deze nieuwe combinatie zal lanceren om de mobiele markt een extra boost te geven.

Boduo 13 november 2016 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7633714)
Klanten worden goed geïnformeerd. Er bestaan nog steeds gewild of niet domme klanten. Dat weet de Telecom ook.

Het is voor Telecom gemakkelijk om "domme" klanten uit te buiten.

PORSCHE 16 november 2016 08:13

Telesletje doet het weer en kan zo nog meer hun DOMME klanten in hun zakken gaan zitten. Wie vandaag klant van teleslet is verdient niet beter. Ik ken die hun structuur en gedachtegang nog van bij de opstart van de digitale TV. Daar zeiden ze zelf dat ze hun klanten zo dom mogelijk moesten houden en zoveel mogelijk geld uit hun zakken moesten halen. Daarom dat ze ook een assertieve -op het agressieve af- verkoopmentaliteit hebben.

strijkijzer 4 maart 2017 07:38

Ondertussen kan je makkelijk zat internetten op 3/4G in de steden en is het duopolie voor internet min of meer doorbroken als je het niet erg vindt om te internetten als in de begin dagen. Ttz 's nachts downloaden ipv overdag te streamen. Met de flybox van Orange heb je voor 20 euro overdag 30 gig in de maand + 's nachts 100gig.
Ik ben van energieleverancier veranderd toen het in Franse handen kwam en nu zit ik voor Telecom toch weer bij de Fransen. Alles beter dan bij de Amerikaan die het hele internet in handen heeft en iedereen manipuleert of bij de Belgische staat die tijdens deze regering m'n halve inkomen over m'n hele loopbaan heeft gejat.

1207 5 maart 2017 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer (Bericht 8395498)
is het duopolie voor internet min of meer doorbroken a.

je kunt niet min of meer zwanger zijn

ofwel is het duopolie doorbroken ofwel niet
in Vlaanderen is het niet doorbroken, telenet/bgc heeft in genoeg politiek invloed om die doorbraak te verhinderen.

Orange is een schijnconcurrenten zoals mobistar
5O cent goedkoper, catastrofale service en zijn er technische problemen moet ge naar de 2 duopolisten, zij bezitten tenslotte de hardware, en gaan die u nog ne keer stevig kloten of misbruiken als pingpongballetje

betaal die 50 cent en ga zeker niet naar buitenlandse aanbieders kijken wat mensen daar betalen, zelfs Zwitserland en Noorwegen zijn bijna goedkoper :)

1207 5 maart 2017 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer (Bericht 8395498)
is het duopolie voor internet min of meer doorbroken a.

je kunt niet min of meer zwanger zijn

ofwel is het duopolie doorbroken ofwel niet
in Vlaanderen is het niet doorbroken, telenet/bgc heeft in genoeg politiek invloed om die doorbraak te verhinderen.

Orange is een schijnconcurrenten zoals mobistar
5O cent goedkoper, catastrofale service en zijn er technische problemen moet ge naar de 2 duopolisten, zij bezitten tenslotte de hardware, en gaan die u nog ne keer stevig kloten of misbruiken als pingpongballetje

betaal die 50 cent en ga zeker niet naar buitenlandse aanbieders kijken wat mensen daar betalen, zelfs Zwitserland en Noorwegen zijn bijna goedkoper :)

strijkijzer 7 maart 2017 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 8396787)
je kunt niet min of meer zwanger zijn

ofwel is het duopolie doorbroken ofwel niet
in Vlaanderen is het niet doorbroken, telenet/bgc heeft in genoeg politiek invloed om die doorbraak te verhinderen.

Orange is een schijnconcurrenten zoals mobistar
5O cent goedkoper, catastrofale service en zijn er technische problemen moet ge naar de 2 duopolisten, zij bezitten tenslotte de hardware, en gaan die u nog ne keer stevig kloten of misbruiken als pingpongballetje

betaal die 50 cent en ga zeker niet naar buitenlandse aanbieders kijken wat mensen daar betalen, zelfs Zwitserland en Noorwegen zijn bijna goedkoper :)


Je kan zwanger zijn van één kind, van twee, van een drieling, van een gehandicapt kind, van een jongen terwijl je een meisje wilt, ... . Je kan een miskraam krijgen. Je kan dus wel op allerhande manieren zwanger zijn.

Mijn internetgebruik is nu via Orange ipv via Telenet of Proximus. En niet via telefoonlijn of televisiekabel. Voila, voor enkel internet gelijk ik het gebruik (één kind) duopolie doorbroken. Ik had dat vroeger al eens geprobeerd via een smartphone maar daarvoor lag m'n gebruik te hoog.

Voor een pakket (meer dan één kind) moet Orange bij Telenet of Proximus langs dus daar is het monopolie niet doorbroken maar dat heb ik nooit beweerd.

1207 8 maart 2017 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer (Bericht 8398869)
Mijn internetgebruik is nu via Orange ipv via Telenet of Proximus.

je bent dus een avonturier die bij een doorverkoper vd duopolisten zit.

Tegen praktisch dezelfde prijs krijg jij een uitgekleed product, vooral op vlak van service.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be