Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Is Zwitserland echt zo'n rijk lland? (met ditto hoge levensstandaard)? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245184)

bembem 19 september 2018 15:20

Is Zwitserland echt zo'n duur land? (met ditto hoge levensstandaard)?
 
https://www.youtube.com/watch?v=CxVWXK7kQJo

@05:45 : ze komt niet toe met +-2000 franc suisses oftewel zo'n 1775 euro.... eh be!

Ik bvb doe hier in Belgium alles met nog net geen 1000 euro... en daarvan zet ik zelfs opzij.... dus.......... moet men concluderen dat België een zeer goedkoop landje is; of Zwitserland een zeer duur..., of dat die vrouw gewoon boven haar stand leefde..... of een combinatie van............. andere factoren?


Discuss please, thanks.

bembem 19 september 2018 15:33

Edit: er staat een typo in de titel, ipv rijk bedoelde ik eigenlijk 'duur'.
(+ de dubbele 'l', my bad)

Mambo 19 september 2018 15:44

Zwitserland is heel duur.
1750€ is daar veel te weinig.

morte-vivante 19 september 2018 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8808785)
Zwitserland is heel duur.
1750€ is daar veel te weinig.

dat betaalde ik aan huur voor mijn studio toen ik er nog werkte

Dadeemelee 19 september 2018 16:07

Ik vermoed dat het zal afhangen waar je woont. In New York kan je ook niet leven met een modaal Belgisch loon.

maddox 19 september 2018 19:40

En neen Bemmetje, een uitkering kan je er niet krijgen als je er gewoon binnenwaait.

Indomitable 19 september 2018 20:04

Schnitzel met friet en diepvriesgroente: 33 CHF.

Tsja.

Rahowa 19 september 2018 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 8808959)
Schnitzel met friet en diepvriesgroente: 33 CHF.

Tsja.

Dan ben je beter af in Spanje,vandaag 2,35 betaald voor een glas rose en een rood wijntje.En dat in een van de meest gerenomeerde bodegas van de Rioja.

Jan van den Berghe 19 september 2018 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8808769)
Ik bvb doe hier in Belgium alles met nog net geen 1000 euro... en daarvan zet ik zelfs opzij.... dus.......... moet men concluderen dat België een zeer goedkoop landje is; of Zwitserland een zeer duur..., of dat die vrouw gewoon boven haar stand leefde..... of een combinatie van............. andere factoren?

Neen. Wel dat België veel te laks omspringt met mensen die niet willen werken maar wel willen genieten van een uitkering.

bembem 19 september 2018 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 8808959)
Schnitzel met friet en diepvriesgroente: 33 CHF.

Tsja.

29,22 euro.. Euh??!

bembem 19 september 2018 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8808795)
Ik vermoed dat het zal afhangen waar je woont. In New York kan je ook niet leven met een modaal Belgisch loon.

Ik zie wat je bedoelt.....

Zwitser 19 september 2018 21:15

Aan de kassa zitten in de Migros levert al 4000 euro per maand op. Of waar kapitalisme zoal goed voor is...

bembem 19 september 2018 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 8809028)
Aan de kassa zitten in de Migros levert al 4000 euro per maand op. Of waar kapitalisme zoal goed voor is...

Woooo! Amazing............

Jan van den Berghe 19 september 2018 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8809024)
29,22 euro.. Euh??!

Ga in Zwitserland werken en je zult zien dat er goed verdiend kan worden. Ook bij job waar je geen echte scholing moet voor hebben.

Alleen, bembem, je moet willen werken. En daar schort het bij je toch, nietwaar?!

bembem 19 september 2018 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8809032)
Ga in Zwitserland werken en je zult zien dat er goed verdiend kan worden. Ook bij job waar je geen echte scholing moet voor hebben.

Alleen, bembem, je moet willen werken. En daar schort het bij je toch, nietwaar?!

Bon negeerlijst.

Jan van den Berghe 19 september 2018 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8809033)
Bon negeerlijst.

De waarheid kwetst blijkbaar.

Het wordt de hoogste tijd dat er eens flink gesnoeid wordt in allerlei uitkeringen die er slechts voor zorgen dat mensen bestendig voor de hangmat kiezen. Ik ben de diepe overtuiging toegedaan dat de overheid moet voorzien in een vangnet voor mensen waar het op een bepaald moment van het leven misloopt. Niet evenwel om mensen in een hangmat te laten liggen, waardoor ze niet langer gestimuleerd worden om zelf initiatief te nemen en zelf hun professionele loopbaan uit te bouwen.

bembem 19 september 2018 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8809039)
De waarheid kwetst blijkbaar.

Het wordt de hoogste tijd dat er eens flink gesnoeid wordt in allerlei uitkeringen die er slechts voor zorgen dat mensen bestendig voor de hangmat kiezen. Ik ben de diepe overtuiging toegedaan dat de overheid moet voorzien in een vangnet voor mensen waar het op een bepaald moment van het leven misloopt. Niet evenwel om mensen in een hangmat te laten liggen, waardoor ze niet langer gestimuleerd worden om zelf initiatief te nemen en zelf hun professionele loopbaan uit te bouwen.

Listen JVDB ik heb alles gedaan om me te integreren destijds maar niemand wou me dus nu niet afkomen van dat het nog niet goed genoeg is......... ik werd verdorie door de Vdab zelf m'n huidige statuut ingejakkerd aka DE HANGMAT!!!!!!!!!!

Jan van den Berghe 19 september 2018 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8809043)
Listen JVDB ik heb alles gedaan om me te integreren destijds maar niemand wou me dus nu niet afkomen van dat het nog niet goed genoeg is......... ik werd verdorie door de Vdab zelf m'n huidige statuut ingejakkerd aka DE HANGMAT!!!!!!!!!!

Er is werk te over. Onlangs had ik een gesprek met een restauranthouder: de man zoekt al maanden naar een afwasser, naar iemand die de keuken na dienst wil opruimen en naar obers/serveersters. Er is werk te over. Ook voor ongeschoolde mensen.

bembem 19 september 2018 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8809046)
Er is werk te over. Onlangs had ik een gesprek met een restauranthouder: de man zoekt al maanden naar een afwasser, naar iemand die de keuken na dienst wil opruimen en naar obers/serveersters. Er is werk te over. Ook voor ongeschoolde mensen.

Jaja :roll:

Jan van den Berghe 19 september 2018 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8809054)
Jaja :roll:

Kijk maar eens op de verschillende websites met werkaanbiedingen. Het krioelt van het aanbod in de horeca.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be