Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM
(Bericht 6658564)
Voor jou is dit misschien maar een theorie. Het zijn echter Pindar, Exodus e.a. die beweren dat dit keiharde feiten zijn. Als ze gewoon zouden zeggen dat hun verhaal een mogelijkheid is was deze discussie al lang afgesloten. Dus ik herhaal mijn vraag aan jou: vind je het vreemd dat wij bewijs vragen voor iets wat voorgesteld wordt als absolute werkelijkheid?
Ik ben uw "da kan ni" eerlijk gezegd beu gezien. In de eerste plaats omdat ze niet van toepassing is op mezelf en anderen die bewijs vragen. Wel zeggen we dat de waarschijnlijkheid van het hele verhaal erg klein lijkt. En daar zijn al voldoende rationele argumenten voor aangehaald. Waar inhoudelijk nooit op in gegaan wordt door de believers.
Voor mij is de mate van waarschijnlijkheid bij discussies als deze toch wel een centraal punt. En hoe onwaarschijnlijker iets is (of lijkt) hoe groter de vraag naar concreet bewijs. Dat er dus niet is.
Daar ben ik het niet mee eens. Het lijkt me veel waarschijnlijker dat het verhaal niet waar is. Maar goed dat maakt het niet onmogelijk en dat beweer ik ook niet.
Het gaat wel wat verder dan aliens in ruimteschepen he. Het gaat er ook over dat die aliens al duizenden jaren de politiek en economie op aarde sturen. Over massale complotten met de menselijke leiders en ga zo maar door. Maar voor dit alles is er nog geen snippertje bewijs getoond kunnen worden. En het is mijn gok dat dit er ook niet gaat komen. Aan de believers om het tegedeel te bewijzen he.
|
Kijk. ALS, en ik zeg dus wel degelijk ALS Aliens in ruimteschepen tot hier kunnen reizen, word ook al de rest geloofwaardig. De zogenaamd heilige boeken van volkeren verspreid over de hele wereld staan bol van verhalen over legendarische wezens ( goden ) die menselijke trekken vertonen, maar over grote machten beschikken, kunnen vliegen met voertuigen, van op afstand met vuur slingeren, en heelder steden kunnen vernietigen, over " engelen " die zich met de vrouwen der mensen vermengen enz.
Net zoals wanneer wij als goden zouden kunnen beschouwd worden door primitieve junglebewoners als wij daar opeens neerstrijken met een helicopter voor hun boshutjes, , kunnen buitenaardse bezoekers een paar duizend jaar terug door onze voorouders als goden aanzien worden. Niks buitengewoon daaraan vind ik.
Kijk in verband daarmee naar de Sumerische beschaving :
http://aquariusonline.wordpress.com/tag/sumerie/
Citaat:
Sitchin baseert zijn theorie op de interpretatie van oude Sumerische kleitabletten, Midden Oosterse teksten, megalitische sites en artefacten van over de hele wereld. Hij beweert dat de goden van het oude Messopotamië in feite astronauten waren van de planeet “Nibiru” die volgens de Sumeriërs een ver verwijderde “12e planeet” moest zijn (de zon, maan en Pluto meegerekend) en geassocieerd werd met hun god Marduk. Volgens Sitchin blijft Nibiru in een baan rond de zon draaien die 3.600 jaar duurt en zou de asteroïdengordel, die zich tussen de planeten Mars en Jupiter bevindt, de uiteengevallen overblijfselen zijn van de planeet “Tiamat” die volgens hem werd vernietigd tijdens één van de doortochten van Nibiru door ons zonnestelsel. Hedendaagse astronomen hebben echter geen bewijsmateriaal gevonden om Sitchin’s bewering te staven.
Volgens Sumerische legenden zouden een 50tal Anunnaki, de bewoners van Nibiru, ongeveer 400.000 jaar geleden de aarde hebben bezocht met de bedoeling hier grondstoffen en vooral goud te ontginnen. Na een tijd lieten zij het werk in de mijnen over aan werkkrachten die zij creëerden door toepassing van genetische technieken. Na veel geëxperimenteer creëerden zij uiteindelijk homo sapiens sapiens, de “Adapa” (model man) of de Adam uit het Oude Testament. Sitchin beweert verder dat de Anunnaki zich bezighielden met de menselijke aangelegenheden of historie totdat hun eigen cultuur werd vernietigd door toedoen van catastrofen met globale omvang zoals het plotse einde van de laatste ijstijd ongv. 12000 jaar geleden. Toen zij merkten dat het menselijk ras dit had overleefd en al wat zij zelf hadden opgebouwd vernietigd was, verlieten de Anunnaki de aarde nadat zij de toenmalige aardbewoners de mogelijkheid en de middelen hadden gegeven om voor zichzelf in te staan.
|
Ik zeg niet dat het zo verlopen is, maar merk op dat een steeds groter aantal wetenschappers andere mogelijkheden van onze geschiedenis en herkomst bestuderen dan hetgeen ons officiël word voorgekauwd op school.
|