Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Israëlisch-Palestijns conflict (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=229)
-   -   Oorlog tegen Iran (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248287)

atmosphere 22 februari 2021 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9610696)
Zijn er Iraanse milities in Syrië?

draai er maar weer omheen.

Citaat:

Leuke lijst he?
U gelooft ook wat hij daar zegt?

Bach 22 februari 2021 11:36

Israel expands nuclear facility previously used for weapons material

Zou de VN veiligheidsraad nu ook bij elkaar komen?

maddox 22 februari 2021 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 9610677)
maar daar vraag ik niet om , ik vraag naar de informatie bron over de aanwezigheid van raketten en waar .

Hmm, wat zouden die milities anders moeten gebruiken?
Iraanse kopies van het Noord Koreaanse Type 58 machinegeweer?

Of denkt u dat die mannen daar zitten met bidmatjes en waterpijpen?

atmosphere 22 februari 2021 18:47

Waar zitten ze en met welke raketten en hoe veel ?

maddox 22 februari 2021 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 9611163)
Waar zitten ze en met welke raketten en hoe veel ?

Ik zal het even vragen aan de Iraanse High Command. Even geduld, hun internetverbinding is niet zo betrouwbaar.

Oh , of zou u de informatie geloven als ik ze via de VS of Israël zou opvragen.

atmosphere 22 februari 2021 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9611103)
Hmm, wat zouden die milities anders moeten gebruiken?
Iraanse kopies van het Noord Koreaanse Type 58 machinegeweer?

Weer die suffe suggestie dat Iran geen ontwikkeld land kan zijn vanwege wapens uit een ander land . Er zijn zo veel ontwikkelde landen die wapens kopen in het buitenland . Is Nederland ook een onderontwikkeld land dat zelf niets kan uitvinden omdat ze wapens van de VS kopen ??

atmosphere 22 februari 2021 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9611171)
Ik zal het even vragen aan de Iraanse High Command. Even geduld, hun internetverbinding is niet zo betrouwbaar.

Oh , of zou u de informatie geloven als ik ze via de VS of Israël zou opvragen.

Dat zou zo maar kunnen inderdaad.

maddox 22 februari 2021 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 9611179)
Dat zou zo maar kunnen inderdaad.

Awel, u kan het vragen aan de milities, ik zal mijn 2de mail ook doorsturen.

Ben benieuwd wie het eerst een betrouwbaar antwoord heeft.


Mar mijn standpunt blijft, die Iraanse Milities zitten daar niet om waterpijp te roken en koran citaten naar elkaar te werpen.

Misschien zitten ze daar om de Turken te irriteren?

Pandareus 22 februari 2021 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 9611163)
Waar zitten ze en met welke raketten en hoe veel ?

Wacht... ik zal even hun gps coordinaten googelen. :silly:

maddox 22 februari 2021 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 9611178)
Weer die suffe suggestie dat Iran geen ontwikkeld land kan zijn vanwege wapens uit een ander land . Er zijn zo veel ontwikkelde landen die wapens kopen in het buitenland . Is Nederland ook een onderontwikkeld land dat zelf niets kan uitvinden omdat ze wapens van de VS kopen ??

Nederland koopt wapens uit het buitenland om dat het goedkoper is dan zelf maken.
Mare, denkt dat u dat "Goalkeepers" uit de lucht vallen?

Maar, Iran gebruikt geen AK47 clonen? Die zullen ze al lang weggegeven hebben dan.
Het blijft het apenwapen voor echte revolutionairen.

Nope, Iran wil vooral de Chinese variante van de VS M16 gebruiken.


Maar niet getreurd Hezbollah, ook zo'n Iraanse Militie, maar dan in Libanon, heeft genoeg Iraanse RPG7's om Israëli luchtmacht zorgen te baren.

atmosphere 23 februari 2021 14:04

Iran heeft ook vele zelfgeproduceerde wapens en systemen , ik zie niet waarom u aan de hand van hun wapens kan concluderen dat ze onderontwikkeld zijn.

AK47 zijn toch aardig simpele en dus betrouwbare wapens die hun nut wel bewezen hebben.

atmosphere 23 februari 2021 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9611181)
Awel, u kan het vragen aan de milities, ik zal mijn 2de mail ook doorsturen.

Ben benieuwd wie het eerst een betrouwbaar antwoord heeft.


Mar mijn standpunt blijft, die Iraanse Milities zitten daar niet om waterpijp te roken en koran citaten naar elkaar te werpen.

Misschien zitten ze daar om de Turken te irriteren?

Ze zitten nergens om te gaan aanvallen in ieder geval . Wat ze wel doen is zeer logisch gezien de westerse agressie in die regio.

"The US-led invasions of Afghanistan and Iraq in the years after the 9/11 attacks greatly sharpened the regional fault-lines, drawing Syria and Iran even closer together. Egypt, Saudi Arabia and most of the Gulf Arab states belonged to the so-called “moderate camp”, allied to the West.

Syria and Iran, on the other hand, formed the backbone of the “axis of the resistance”, as it was known in Tehran and Damascus, an alliance of regional forces that was to counter Western hegemony (and ensure the survival of both regimes). Though not always identical, the interests of Syria and Iran were close enough to allow for coordination on a number of issues:"
https://www.thoughtco.com/why-iran-s...regime-2353082

Jullie proberen Iran steeds als agressor neer te zetten, tegen alle logica in . Om dat te zien moet u uw anti islam sentimenten wellicht even aan de kant zetten.
We hebben de invasie van Irak en Afghanistan gezien , en Iran stond op hetzelfde lijstje , nogal logisch dat ze zich willen versterken tegen deze zeer reële dreiging.

maddox 23 februari 2021 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 9611684)
Ze zitten nergens om te gaan aanvallen in ieder geval .

Daar hebben we alleen uw wensdromen voor om daar garant in te staan.
Citaat:

Wat ze wel doen is zeer logisch gezien de westerse agressie in die regio.
dat het incidenteel ook een religieus dictaat is, is van geen belang.


Citaat:

Jullie proberen Iran steeds als agressor neer te zetten, tegen alle logica in .
Zoals u zeer accuraat hebt aangehaald, iran heeft al een hele tijd geen openlijke oorlog meer gevoerd om gebied te ver(her)overen
Citaat:

Om dat te zien moet u uw anti islam sentimenten wellicht even aan de kant zetten.
Het blijft helaas bij sentiment.
Citaat:

We hebben de invasie van Irak en Afghanistan gezien , en Iran stond op hetzelfde lijstje , nogal logisch dat ze zich willen versterken tegen deze zeer reële dreiging.
Spijtig eigenlijk

atmosphere 25 februari 2021 12:54

Lekker vaag en suggestief weer allemaal. Wensdromen? Ik zie gewoon geen reden om te denken dat iran gaat aanvallen. Hun militaire doctrine is defensief , ontworpen om een invasie te vertragen en een diplomatieke oplossing te forceren.

Wat zegy u nu eigenlijk over die milities van iran , zitten ze in syrie om aanval op israel voor te bereiden of niet? U lijkt dat heel de tijd te suggereren maar nooit uit te spreken, zoals pandareus dat wel deed.

Elio di Supo 25 februari 2021 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 9613247)
Lekker vaag en suggestief weer allemaal. Wensdromen? Ik zie gewoon geen reden om te denken dat iran gaat aanvallen. Hun militaire doctrine is defensief , ontworpen om een invasie te vertragen en een diplomatieke oplossing te forceren.

Wat zegy u nu eigenlijk over die milities van iran , zitten ze in syrie om aanval op israel voor te bereiden of niet? U lijkt dat heel de tijd te suggereren maar nooit uit te spreken, zoals pandareus dat wel deed.

Defensief? Waarom zijn er dan bindingen met shiitsche milities in Irak en Jemen? Om maar te zwijgen van de aanwezigheid van Hezbollah in Libanon. Proxy-oorlogen zijn u blijkbaar vreemd.

Pandareus 25 februari 2021 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 9613247)
Lekker vaag en suggestief weer allemaal. Wensdromen? Ik zie gewoon geen reden om te denken dat iran gaat aanvallen. Hun militaire doctrine is defensief , ontworpen om een invasie te vertragen en een diplomatieke oplossing te forceren.

Wat zegy u nu eigenlijk over die milities van iran , zitten ze in syrie om aanval op israel voor te bereiden of niet? U lijkt dat heel de tijd te suggereren maar nooit uit te spreken, zoals pandareus dat wel deed.

Waarom denk je dat de russen Iran gedwongen hebben om hun pogingen te staken om dicht bij de Israelische grens milities en hun raketten te stationeren ? Omdat die heel goed begrepen dat die maar één logisch doel kunnen hebben. Nu moeten ze op min 80 kilometer van de grens blijven.

maddox 26 februari 2021 08:49

En de VS is het ook actiever aan't bekijken.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...?ocid=msedgntp

Bach 26 februari 2021 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9613998)
En de VS is het ook actiever aan't bekijken.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...?ocid=msedgntp

De VS stelen er nog steeds de olie uit dat gebied van Syrië.

Pandareus 26 februari 2021 14:44

Inderdaad redelijk actief. :lol:
Volgens The Guardian zouden er 22 slachtoffers zijn.
De iraanse milities zullen de boodschap wel begrepen hebben : best géén raketten meer afvuren op amerikaanse basissen.

https://www.theguardian.com/world/20...a-iran-militia

Bach 27 februari 2021 01:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9614253)
Inderdaad redelijk actief. :lol:
Volgens The Guardian zouden er 22 slachtoffers zijn.
De iraanse milities zullen de boodschap wel begrepen hebben : best géén raketten meer afvuren op amerikaanse basissen.

https://www.theguardian.com/world/20...a-iran-militia

Illegale VS basissen in het oosten van Syrië, alwaar de VS de olie stelen van dat land en Iran Syrië helpt tegen ISIS te strijden.

“Iran-Backed Militias” is a euphemism for “Syrians”...

De VS zeggen uit zelfverdediging te handelen. Ja want Syrië wil vast de VS invaderen? Je kan geen zelfverdediging claimen wanneer je zelf het land hebt aangevallen en stukken ervan bezet houdt. Helaas verslaat de imperiale logica elke vorm van ratio, reciprociteit en moraliteit.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be