Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Te snel gereden? Dan verschijnt dit gat in de weg. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248901)

Universalia 8 juni 2019 06:32

Te snel gereden? Dan verschijnt dit gat in de weg.
 
Te snel gereden? Dan verschijnt dit gat in de weg: “Wie niet horen wil, moet maar voelen”

Citaat:

In een aantal Scandinavische landen en binnenkort ook in delen van Duitsland rijden snelheidsduivels letterlijk in de val. De nieuwe generatie snelheidsremmers steken niet meer boven het wegdek uit maar zakken naar beneden als je er te snel passeert.
Dat gaat 'vonken' geven en waarschijnlijk direct véél tegenstand krijgen in veel landen. :lol:

Hypochonder 8 juni 2019 06:35

Dat is nu eens echt het meest achterlijke systeem dat ik ooit gezien heb. Trajectcontrole is dan nog 1000 keer beter.

Universalia 8 juni 2019 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9039738)
Dat is nu eens echt het meest achterlijke systeem dat ik ooit gezien heb. Trajectcontrole is dan nog 1000 keer beter.

Of het echt een 'achterlijk' systeem is om snelheidsovertreders er op te attenderen dat ze bepaalde regels aan hun laars lappen dat valt nog te betwijfelen maar zoals ik al eerder schreef: tegenstand gaat het zeker krijgen.

Misschien zou men zich de vraag kunnen stellen of een ingebouwde Actibump in bepaalde gevallen het gevaar niet vergroot want als je daar met een hoge snelheid overvliegt en het wegdek gaat zo eventjes 6 cm omlaag dat is een serieuze 'klop'.

Stel iemand verliest de controle over het stuur (verschoten) na de 'klop' en vliegt het decor in? (<- te ver gezocht?)

Doeltreffend is het waarschijnlijk wel ... :|

Actibump (EXCLUSE 2016 MUS WATCH!!)

Een Actibump in werking.

De schoofzak 8 juni 2019 08:34

Opzettelijk slechte wegen maken, is het domste wat je kan doen.

Voor mij is de beste oplossing om daar een snelheidsradar, (als het kan op een trajectje, anders een gewone) te plaatsen.
Rij je daar per ongeluk eens te snel, met een boete te betalen ben je er van af. (en dan mag de eerste boete per zoveel tijd, gerust veel lager dan nu)
Rij je daar en/of overal te snel, dan word je meer gepakt, dan moet je rijbewijs maar eens afgepakt worden voor een tijdje, bovenop een boete die heel veel pijn doet.

Jan van den Berghe 8 juni 2019 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9039795)
Opzettelijk slechte wegen maken, is het domste wat je kan doen.

Voor mij is de beste oplossing om daar een snelheidsradar, (als het kan op een trajectje, anders een gewone) te plaatsen.
Rij je daar per ongeluk eens te snel, met een boete te betalen ben je er van af. (en dan mag de eerste boete per zoveel tijd, gerust veel lager dan nu)
Rij je daar en/of overal te snel, dan word je meer gepakt, dan moet je rijbewijs maar eens afgepakt worden voor een tijdje, bovenop een boete die heel veel pijn doet.

Slechte wegen? Voor wie zich aan de snelheid houdt, is er niets aan de hand. Dan is het luik immers dicht.

Registratie van overdreven snelheid (en dus een boete) kan gerust gecombineerd worden met dit apparaat. Ik zie geen enkele tegenstelling.

Zeus 8 juni 2019 09:54

Ik kan het mij al inbeelden. Dat mechanisme gaat om de haverklap stuk. De installateur kan overmorgen pas komen om het te fixen en de hele dorpsstraat is ontoegankelijk wegens een gat in de weg.

De schoofzak 8 juni 2019 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9039810)
Slechte wegen? Voor wie zich aan de snelheid houdt, is er niets aan de hand. Dan is het luik immers dicht.

Registratie van overdreven snelheid (en dus een boete) kan gerust gecombineerd worden met dit apparaat. Ik zie geen enkele tegenstelling.

Tot er een ambulance dringend jou moet komen halen,
of het spel kapot is, ...

mijn probleem met dergelijke toestellen is:
als je te snel rijdt ergens (wat ik in principe niet doe, integendeel), dan ben je potentieel gevaarlijk, maar je hebt nog altijd veel kans om geen gewonden of erger te veroorzaken,
maar met dit spel, gaat het risico omhoog.

Een simpele, eenvoudige, maar voldoende intelligente repressie, volstaat ruimschoots.

araneus 8 juni 2019 16:14

Als motard zo ik zo’n zaken niet graag komen. Putten zijn al zeer gevaarlijk voor de motorrijders. Als je je vergist van maximum snelheid wat de absurde limieten in Belziek zeer goed mogelijk is kan dit een zware val veroorzaken.

De oplossing is gemakkelijk. Zoek iemand die te snel wil rijden en hoe je klaar met een kruiwagen beton. Plaatje naar beneden, kruiwagen beton ingieten, onding kapot!

Bobke 8 juni 2019 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door araneus (Bericht 9040133)
Als motard zo ik zo’n zaken niet graag komen. Putten zijn al zeer gevaarlijk voor de motorrijders. Als je je vergist van maximum snelheid wat de absurde limieten in Belziek zeer goed mogelijk is kan dit een zware val veroorzaken.

De oplossing is gemakkelijk. Zoek iemand die te snel wil rijden en hoe je klaar met een kruiwagen beton. Plaatje naar beneden, kruiwagen beton ingieten, onding kapot!

Of zelf houdt ge u aan de snelheid maar ge wordt ingehaald door een laagvlieger.

De schoofzak 8 juni 2019 19:10

Een grotere of kleine vergissing moet geen aanleiding geven tot een quasi doodstraf.

Ik pleit niet voor laksheid, wel voor intelligente actie.

Zucht 8 juni 2019 19:56

Ingefluisterd oor de 4x4 terreinwagen lobby.

Boa 8 juni 2019 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 9039842)
Ik kan het mij al inbeelden. Dat mechanisme gaat om de haverklap stuk. De installateur kan overmorgen pas komen om het te fixen en de hele dorpsstraat is ontoegankelijk wegens een gat in de weg.

Maar wel een leuke opbrengst voor de installateur. Daar kunnen ze nog eens goed op verdienen.

Boa 8 juni 2019 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9040259)
Ingefluisterd oor de 4x4 terreinwagen lobby.

Of door de producent van Actibump.


Die zien de miljoenen al op hun rekening staan. :lol:

Universalia 8 juni 2019 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 9039842)
Ik kan het mij al inbeelden. Dat mechanisme gaat om de haverklap stuk. De installateur kan overmorgen pas komen om het te fixen en de hele dorpsstraat is ontoegankelijk wegens een gat in de weg.

Wel, ik kan mij zo een situatie ook al inbeelden. :roll:

Mambo 8 juni 2019 22:50

Mensen laten verongelukken, daar houden ze van.
Vooral motorrijders.

Echt een kick !

Johan Daelemans 9 juni 2019 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9039736)
Dat gaat 'vonken' geven en waarschijnlijk direct véél tegenstand krijgen in veel landen. :lol:

Motorfietsen? Onaandachtzaamheid bekopen met de dood?
Maar anders, 6 cm? Pfff... voor de Johnny-boy's met hun laag profiel bandjes kan dat geld kosten en is er wel degelijk een probleem. Verdere zijn genoeg wagens die dat zonder problemen verteren.

En wat tijdens noodzakelijke snelle interventies?
Uw vrouw ligt op de achterbank, klaar om te bevallen ... vroem, snel wezen en dan BANG !!!

Johan Daelemans 9 juni 2019 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9040358)
Mensen laten verongelukken, daar houden ze van.
Vooral motorrijders.

Echt een kick !

Niet iedereen over dezelfde kam scheren hé.
Die mannen met sandalen, een baard, witte sokken en lerarenmentaliteit, daar moet je voor opletten.

Zucht 9 juni 2019 16:35

Stel dat er een ongeluk gebeurt, net na die "put", bijv. de wagen zwenkt uit en knalt tegen een geparkeerde auto.
Is het dan de schuld van de te hoge snelheid voor de put, of van de onzichtbare put ?

Micele 9 juni 2019 17:09

Die Actibump zou 50.000 Euro kosten.

In Duitsland (nog) niet wettig toegelaten. Dus ze bestaan al niet in Duitsland.

Citaat:

https://www.heise.de/newsticker/meld...n-4440692.html

Das sogenannte Actibump-System der schwedischen Firma Edeva kostet 50.000 Euro, sei bereits bestellt und soll nach Plänen der Stadt im Spätsommer eingebaut werden, wie ein Sprecher am Mittwoch sagte. Die Technik habe sich bereits in Schweden und Tschechien bewährt und solle nun auf der Langstraße in einer Tempo-20-Zone installiert werden, berichtete die Stadt. Dort sorgen Auto-Poser für Ärger, weil sie rasant und mit viel Imponiergehabe unterwegs sind. In Deutschland gebe es solche Tempofallen bislang nicht, sagte der Stadtsprecher.

Actibump ohne Zulassung – aber günstig

Doch ob die absenkbaren Stahlplatten tatsächlich eingebaut werden dürfen, muss noch abschließend geklärt werden, wie der Stadtsprecher einräumte. Das hessische Verkehrsministerium sehe noch Klärungsbedarf, ob das System ohne Zulassung der Bundesanstalt für Straßenwesen in Eigenregie in Betrieb genommen werden dürfe.
Citaat:

In een aantal Scandinavische landen en binnenkort ook in delen van Duitsland rijden snelheidsduivels letterlijk in de val
Typische grootspraak Belgische gazet...

Dit hadden ze er beter ingezet:
Nooddiensten of priotitaire voertuigen die gehinderd kunnen worden snel te rijden wordt opgelost met een transponder die dat gat tijdelijk kan uitschakelen.

Citaat:

Der ADAC Hessen-Thüringen äußerte Skepsis mit Blick auf die Tempofalle. Er habe zwar noch keinerlei Erfahrungen mit dem System, aber es bleibe abzuwarten, ob es sich um eine sinnvolle Einrichtung handele, sagte ein Sprecher in Frankfurt. Plötzliche Bremsmanöver beim Überfahren des Hindernisses könnten den nachfolgenden Verkehr gefährden. Zudem könnten sich Anwohner durch den Lärm, der beim Überfahren entsteht, gestört fühlen. Sinnvoller wären kostengünstigere Bremsschwellen, eine Fahrbahn-Verengung oder regelmäßige Tempokontrollen, befand er.

Mobile Radarkontrollen hätten das Problem in der Hanauer Innenstadt-Straße aber nicht lösen können, berichtete die Stadt. Und ein fest installierter Blitzer koste etwa dreimal soviel wie die Idee aus Skandinavien.

Keine Beeinträchtigung anderer Verkehrsteilnehmer

Die Stadt Hanau versicherte, dass Verkehrsteilnehmer mit erlaubter Geschwindigkeit nicht beeinträchtigt würden. Radfahrende könnten an den Stahlplatten vorbeifahren. Und Rettungskräfte, die in ihren Fahrzeugen im Notfall auch mal eilig unterwegs sind, sollen Transponder erhalten. Mit den Geräten können sie das System vorübergehend abschalten.

Von den weit verbreiteten, fest montierten Bremsschwellen hält Stadtrat Morlock wenig. "Darüber holpern alle Fahrzeuge, also Kfz und Fahrräder. Regelmäßig bremsen Kfz, auch wenn diese die vorgeschriebene Höchstgeschwindigkeit bereits beachten, vor diesen Schwellen deutlich ab und beschleunigen danach wieder. Das hat sowohl beim Überfahren, als auch beim Abbremsen und anschließendem Beschleunigen erhebliche Lärmbelästigung zur Folge." Im Vergleich dazu bewirkten die Actibumps "eine Verstetigung der Geschwindigkeit und damit des Verkehrsflusses auf dem Niveau der erlaubten Höchstgeschwindigkeit", sagte er der Deutschen Presse-Agentur.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9039903)
Tot er een ambulance dringend jou moet komen halen,...

Die krijgen dan een transponder xT-bumpout ;-)

De schoofzak 9 juni 2019 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9040826)
...
Nooddiensten of priotitaire voertuigen die gehinderd kunnen worden snel te rijden wordt opgelost met een transponder die dat gat tijdelijk kan uitschakelen
...

Je zal bedoelen: de wagens van die diensten worden nieuw aangekocht, maar kunnen pas aangewend worden na zes maanden of langer, om die transponder ingebouwd te krijgen.
Om nog te zwijgen van een voertuig van het Rode Kruis Brugge, dat voor een groot evenement even uitgeleend wordt aan Aalst ...

Neen vriendschap, ik ben gemazeld en gepokt in ambtenarij, en weet dat je moet werken volgens het kiss systeem.
Keep It Simple (and Sexy).

Weet je wat wel simpel is in deze zaken? De traktorsluizen. Op boerenwegels. Duidelijk aangeduid. Niet op wegen waar jan, alleman, en bomma's passeren.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be