Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   De leegloop bij GROEN is begonnen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261951)

reservespeler 26 november 2021 07:00

De leegloop bij GROEN is begonnen.
 
https://palnws.be/2021/11/groen-raad...TauZc7HpgUOviM

Lieve Wouters, tot voor kort gemeenteraadslid voor Groen in Houthalen-Helchteren, zet de stap naar de N-VA. Dat heeft de partij vandaag laten weten. Wouters is 57 en stond in 2018 op de kartellijst sp.a-Groen-Plus.

Lieve Wouters studeerde dierkunde en zet zich als gemeenteraadslid dan ook hoofdzakelijk in voor dierenwelzijn. Eerder dit jaar had ze al laten optekenen dat ze zich bij Groen niet genoeg kon ontplooien in haar engagementen. “Ik moet jammer genoeg vaststellen dat mijn expertise en engagement op het vlak van dierenwelzijn weinig tot hun recht komen”, zei ze toen. Ze is van mening dat de N-VA haar inzet beter zal appreciëren en dat drijft haar om nu de overstap te wagen. Daarnaast kan ze zich ook vinden in de manier waarop Zuhal Demir N-VA Limburg leidt. “Als ecologisch bewuste politica, maar ook gewoonweg als inwoner van Houthalen-Helchteren, kan ik alleen maar vaststellen dat de N-VA met Zuhal Demir een kopvrouw heeft die rechtlijnig gaat voor oplossingen waar de hele gemeenschap en ons leefmilieu beter van wordt.“, klinkt het.


Blij dat ze de juiste keuze maakte.

Knuppel 27 november 2021 06:42

De politiek barst van de postjesjagers.
Overloperij is van alle tijden.
De vraag is of de partijen voordeel halen uit overloperij.

Heeft de VLD voordeel gehaald uit de overloperij van een minstens drie ex.voorzitters van de Volksunie?

Heeft de N-VA electoraal voordeel gehaald uit de aanwezigheid van postjesjagers van alle kleuren behalve één?

reservespeler 27 november 2021 07:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9826259)
De politiek barst van de postjesjagers.
Overloperij is van alle tijden.
De vraag is of de partijen voordeel halen uit overloperij.

Heeft de VLD voordeel gehaald uit de overloperij van een minstens drie ex.voorzitters van de Volksunie?

Heeft de N-VA electoraal voordeel gehaald uit de aanwezigheid van postjesjagers van alle kleuren behalve één?

Wij hebben er toch een paar goede binnengehaald.

Het ligt er natuurlijk aan waarom iemand overloopt hé.

Gaat het om postjes of gaat het em om het gedachtegoed.



Het is zo, dat toen de N-VA het heel goed deed, de opportunisten in de rij stonden om op de kar te springen.

kelt 27 november 2021 11:12

Ik bedenk me dat "ne groenen" inderdaad niet echt thuishoort in de N-VA.
Net toen er binnen de partij "home-grown" groenen zijn ontstaan....
Door het binnenzuigen van overlopers vanuit richtingen die HEEL ver af staan van het N-VA gedachtengoed (te consulteren op de website) riskeert een partij te veranderen...

Ik zou bvb ook geen O-VLD-ers meer binnenhalen.....met Vlaamse D66-ers kan men niets beginnen bij Vlaams-Nationalisten,integendeel,ze riskeren U "over te nemen".....

De koers hoort stevig RECHTS van het midden te zijn.....met "overlopers" riskeert men temidden dat "treinongeval" dat het "poco-centrum" tegenwoordig is terecht te komen....

maddox 27 november 2021 11:27

Partijspringers boven de 30 jaar zijn voor mij taboe.
Er zijn 2 belangrijke redenen voor zulke figuren.
  • Hun partij veranderde zo hard het totaal niet meer overeenkomt met de persoonlijke idealen, en er ook geen mogelijk is die terug te sturen. En de andere partij sluit beter aan.(wat de 2 partijen te kort bij elkaar brengt om eigenlijk bestaansreden te hebben als 2 aparte partijen)
  • Het zijn gewoon opportunisten. (en dat is natuurlijk niet mogelijk met de doodeerlijke politici die voor het volk werken)

Vette Pois(s)on 27 november 2021 11:29

naar het recyclage park ermee

DewareJakob 27 november 2021 11:43

Iemand met verstand, voor wie dierenbescherming en respect voor het milieu in al zijn facetten, belangrijk is, weet dat je beter voor andere partijen dan Groen kiest. De grondgedachte waaruit AGALEV is opgericht is volledig omgeslagen naar hypocriet donkerrood opportunisme waar gemikt wordt op kiezers die totaal geen voeling hebben met de echte groene gedachte.
Als iedereen die echt 'groen' denkt, de partij Groen verlaat, bestaat de partij niet meer.

reservespeler 27 november 2021 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9826472)
waar gemikt wordt op kiezers die totaal geen voeling hebben met de echte groene gedachte.

Ergo

Waar de kiezers totaal geen voeling hebben met de cultuur van het land of regio waarin ze wonen.

De schoofzak 27 november 2021 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9826441)
Ik bedenk me dat "ne groenen" inderdaad niet echt thuishoort in de N-VA.
Net toen er binnen de partij "home-grown" groenen zijn ontstaan....
Door het binnenzuigen van overlopers vanuit richtingen die HEEL ver af staan van het N-VA gedachtengoed (te consulteren op de website) riskeert een partij te veranderen...

Ik zou bvb ook geen O-VLD-ers meer binnenhalen.....met Vlaamse D66-ers kan men niets beginnen bij Vlaams-Nationalisten,integendeel,ze riskeren U "over te nemen".....

De koers hoort stevig RECHTS van het midden te zijn.....met "overlopers" riskeert men temidden dat "treinongeval" dat het "poco-centrum" tegenwoordig is terecht te komen....

De koers is centrum-rechts, en dat zal wellicht zo voor lange tijd blijven.
Wij zijn en blijven een gemeenschapspartij.

En de leuze "Vlaanderen zal welvarend, mooi, groen en sociaal zijn, of zal niet zijn" wordt al lang gehanteerd.

De schoofzak 27 november 2021 16:12

Hoe zegden ze dat weer in den tijd van de bijbel?
In de hemel is er meer vreugde voor het ene schaap dat terug keert ...

Vette Pois(s)on 27 november 2021 16:13

ik verheug me op Calvo

Zucht 27 november 2021 16:18

Ik kan me perfect inbeelden dat iemand die zich het welzijn van dieren aantrekt, in eerste instantie denkt dat partij Groen best zou overeenkomen met de eigen priotiteiten, maar dan merkt dat dat in de praktijk vies tegenvalt, en daar weer weg wil.
En N-VA is geen onlogische keuze. Zelfs los van haar appreciatie van Demir, kan men IMO niet ontkennen dat Ben Weyts het onderwerp "dierenwelzijn" serieus behandelt.

DewareJakob 28 november 2021 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 9826786)
ik verheug me op Calvo

Die is even 'anders gaan leven' ;-)

reservespeler 28 november 2021 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 9826786)
ik verheug me op Calvo

Wie is dat? Leeft die nog?

TheFourHorsemen 29 november 2021 13:32

Doet me wat denken aan Hermes Sanctorum.

Ook hij was lid van GROEN tot hij beseft dat GROEN meer belang hecht aan de gebruiken van woestijngodsdiensten dan aan dierenwelzijn.

Stel je eens voor hoe boos de moslims zouden zijn met een totaalverbod op onverdoofd slachten...

Zipper 1 december 2021 13:42

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9828229)
Doet me wat denken aan Hermes Sanctorum.

Ook hij was lid van GROEN tot hij beseft dat GROEN meer belang hecht aan de gebruiken van woestijngodsdiensten dan aan dierenwelzijn.

Stel je eens voor hoe boos de moslims zouden zijn met een totaalverbod op onverdoofd slachten...

Het groen vd koran is idd het enige groen dat die partij interesseert, en de franstalige tegenhanger Ecolo gaat nog een stap verder, zij promoot zelfs het onverdoofd ritueel slachten

Herr Flick 1 december 2021 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 9826457)
naar het recyclage park ermee

dat gaat bij het KGA moeten vrees ik.

Libro 1 december 2021 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9830092)
dat gaat bij het KGA moeten vrees ik.

Het FANC zal moeten helpen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be