Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

parcifal 3 mei 2012 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore (Bericht 6110762)
't is zowat als bvb de x-dossiers rond Dutroux. (zonder hier rond een polemiek te willen starten)
Men stelt zaken vast, die niet leuk zijn, men laat herlezen, en 't valt ineens allemaal geweldig goed mee.
nu slaat mìjn bullshit-meter op hol.

Ik zal ook eens een filmpke posten, van 1 minuut maar en van een monument van de wetenschap.

Dat somt het wel zo'n beetje op, alle wind van sommige posters ten spijt...

www.youtube.com/watch?v=wLaRXYai19A

Carnivore 3 mei 2012 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6110878)
Ik zal ook eens een filmpke posten, van 1 minuut maar en van een monument van de wetenschap.

Dat somt het wel zo'n beetje op, alle wind van sommige posters ten spijt...

www.youtube.com/watch?v=wLaRXYai19A

quote : You can see Buddy Holly at 1:02.
guyonthebenchful 3 maanden geleden


lol


Wat is het dan wel?
Leg jij het dan eens uit wetenschapper!?

Voor jou bestaat het niet eens.
Zo kan ik ook wetenschapper zijn.
Al wat ik niet kan verklaren bestaat niet.

parcifal 3 mei 2012 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore (Bericht 6110906)
Wat is het dan wel?
Leg jij het dan eens uit wetenschapper!?

Voor jou bestaat het niet eens.
Zo kan ik ook wetenschapper zijn.
Al wat ik niet kan verklaren bestaat niet.

maar nee. Heb je niet gehoord wat feynman zei?
Wat snap je er niet aan?

Dit gaat niet over bewijzen of zekerheden, met wat we nu hebben kunnen we geen definitieve conclusie trekken. Opschorten van oordeel is de enige correcte houding tot je effectief iets in handen hebt, iets materieels.

Wat we wel kunnen zeggen, op basis van 200 jaar wetenschap die toch iets gepresteerd heeft, is dat het zeer onwaarschijnlijk is dat er aliens naar hier komen gevlogen in schotels.
Minder waarschijnlijk zelfs dan dat je morgen een roze ijsbeer tegenkomt met 6 poten.
Dat klinkt misschien onnozel maar zo is het.

Nietzsche 3 mei 2012 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6110938)
maar nee. Heb je niet gehoord wat feynman zei?
Wat snap je er niet aan?

Dit gaat niet over bewijzen of zekerheden, met wat we nu hebben kunnen we geen definitieve conclusie trekken. Opschorten van oordeel is de enige correcte houding tot je effectief iets in handen hebt, iets materieels.

Wat we wel kunnen zeggen, op basis van 200 jaar wetenschap die toch iets gepresteerd heeft, is dat het zeer onwaarschijnlijk is dat er aliens naar hier komen gevlogen in schotels.
Minder waarschijnlijk zelfs dan dat je morgen een roze ijsbeer tegenkomt met 6 poten.
Dat klinkt misschien onnozel maar zo is het.

Dat slaat werkelijk helemaal nergens op, realiseer jij je wel dat wij nog niet eens 1 % van het heelal ontdekt hebben?

parcifal 3 mei 2012 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6110981)
Dat slaat werkelijk helemaal nergens op, realiseer jij je wel dat wij nog niet eens 1 % van het heelal ontdekt hebben?

Ontdekt? :-D

Stel dat er ergens op 1 zandkorrel in de gigantische sahara een ras van micro-wezentjes woont die legendes hebben over gigantische wezens die naar hen toe reizen om hen te observeren.

Hoe realistisch klinkt dat?
En toch is dat nog altijd veel en veel voor de.hand liggender dan wat de ufo-believers zeggen.

kiko 4 mei 2012 05:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6110981)
Dat slaat werkelijk helemaal nergens op, realiseer jij je wel dat wij nog niet eens 1 % van het heelal ontdekt hebben?

En dan ?

Niemand ontkent de aanwezigheid van andere levensvormen in het heelal. Persoonlijk denk ik dat het heelal barst van het leven.

Dat die buitenaardse levensvormen op dit ogenblik aanwezig zouden zijn op de aarde, is echter een geheel ander iets. We hebben geen reden om aan te nemen van wel.

Nietzsche 4 mei 2012 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6111133)
Ontdekt? :-D

Stel dat er ergens op 1 zandkorrel in de gigantische sahara een ras van micro-wezentjes woont die legendes hebben over gigantische wezens die naar hen toe reizen om hen te observeren.

Hoe realistisch klinkt dat?
En toch is dat nog altijd veel en veel voor de.hand liggender dan wat de ufo-believers zeggen.

Het licht er volgens mij aan hoe je het naar kijkt, je kan ook zeggen: het heelal is zo groot de kans is daarom redelijk aannemelijk dat er ergens in het heelal ook leven bestaat. Hoe intelligent of wat de uiterlijke kenmerken van dat leven dan zijn, is totaal irrelevant.

bacterie zijn ook al leven hé

Nietzsche 4 mei 2012 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6111382)
En dan ?

Niemand ontkent de aanwezigheid van andere levensvormen in het heelal. Persoonlijk denk ik dat het heelal barst van het leven.

Dat die buitenaardse levensvormen op dit ogenblik aanwezig zouden zijn op de aarde, is echter een geheel ander iets. We hebben geen reden om aan te nemen van wel.

Naja, als ik naar sommige mensen kijk, begin ik toch te twijfelen hoor.

parcifal 4 mei 2012 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6111481)
Het licht er volgens mij aan hoe je het naar kijkt, je kan ook zeggen: het heelal is zo groot de kans is daarom redelijk aannemelijk dat er ergens in het heelal ook leven bestaat. Hoe intelligent of wat de uiterlijke kenmerken van dat leven dan zijn, is totaal irrelevant.

bacterie zijn ook al leven hé

Wie zegt er iets anders misschien?

Nietzsche 4 mei 2012 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6111489)
Wie zegt er iets anders misschien?

Jij beweert dat het bestaan van buitenaards leven, totaal niet aannemelijk is.

parcifal 4 mei 2012 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6111490)
Jij beweert dat het bestaan van buitenaards leven, totaal niet aannemelijk is.

Nee dat heb je dan fout gelezen, het bestaan van buitenaards leven is zo goed als zeker.
Ik heb nooit iets anders gezegd.

Nietzsche 4 mei 2012 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6111492)
Nee dat heb je dan fout gelezen, het bestaan van buitenaards leven is zo goed als zeker.
Ik heb nooit iets anders gezegd.

Wat was dan zo onaannemelijk volgens jou?

parcifal 4 mei 2012 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6111494)
Wat was dan zo onaannemelijk volgens jou?

Dat ze naar hier komen natuurlijk, zoals beweerd wordt door Ufo-believers die blijkbaar graag buitenaardse tuigen zien vliegen.

Laten we eens aannenen dat 99,9% van het leven in het heelal microscopisch is en dat van de rest 99,99% technologisch niet ver genoeg gevorderd is.

Dan heb je al minstens 10 miljoen levensvormen nodig om er 1 te vinden die van zijn planeet kan afgeraken, zoals wij dus.

Daar bovenop komen nog 2 onneembare hindernissen (zelfs theoretisch) :

Waar moet je naartoe vliegen, hoe vind je je bestemming?
Hoe geraak je daar, als de afstand zo groot is dat hij het menselijke bevattingsvermogen te boven gaat?

En daarbovenop : waarom zou je het doen?

Zou jij meewerken aan een project om een onbekende aliensoort te gaan opzoeken, als je hen miraculeus hebt ontdekt in het quasi oneindige heelal, zonder dat er een gegarandeerd resultaat is, maar je zou wel de energie van minstens 1 ster zoals onze zon nodig hebben om de reis te maken en/of een paar duizend jaar reistijd.

Lijkt dat niet een klein beetje een slechte investering?

Nietzsche 4 mei 2012 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6111501)
Dat ze naar hier komen natuurlijk, zoals beweerd wordt door Ufo-believers die blijkbaar graag buitenaardse tuigen zien vliegen.

Laten we eens aannenen dat 99,9% van het leven in het heelal microscopisch is en dat van de rest 99,99% technologisch niet ver genoeg gevorderd is.

Dan heb je al minstens 10 miljoen levensvormen nodig om er 1 te vinden die van zijn planeet kan afgeraken, zoals wij dus.

Daar bovenop komen nog 2 onneembare hindernissen (zelfs theoretisch) :

Waar moet je naartoe vliegen, hoe vind je je bestemming?
Hoe geraak je daar, als de afstand zo groot is dat hij het menselijke bevattingsvermogen te boven gaat?

En daarbovenop : waarom zou je het doen?

Zou jij meewerken aan een project om een onbekende aliensoort te gaan opzoeken, als je hen miraculeus hebt ontdekt in het quasi oneindige heelal, zonder dat er een gegarandeerd resultaat is, maar je zou wel de energie van minstens 1 ster zoals onze zon nodig hebben om de reis te maken en/of een paar duizend jaar reistijd.

Lijkt dat niet een klein beetje een slechte investering?

Oh, nu ben ik het helemaal met je eens.

exodus 4 mei 2012 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 6110874)
Gewoon ter illustratie :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgische_ufogolf


Haha super.. Ik ben de trotste wiki-bijdrager van de skeptische en technische kantjes van de radar opneminingen van die UFO achtervolging in het gelinkte artikel. Was grootendeels knippen en plakken uit een artikel van Scepsis moet ik toegeven, ere wie ere toekomt. :-)

Vraagje... iemand heeft hier nog interessante video's? Ik ben geen "believer" meer maar dit soort zaken is en blijft entertainment!

Welja, dat zegt genoeg. Copy pastes van skepp in feite.

Die stukken van skepp zijn hier al hier zovele keren aangehaald en hun argumentie is al even vele keren uit elkaar gehaald.

Nietzsche 4 mei 2012 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GalacticSupermarket (Bericht 6111519)
LOL zijn daar getuigen van dan? eh neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Dus die waarschijnlijkheid is niet groter, maar kleiner o slimme mier.

:roll:

Nietzsche 4 mei 2012 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GalacticSupermarket (Bericht 6111527)
He Nietzche!


What's in a name eh? ;)

Ben jij een vrouw of een man?

Nietzsche 4 mei 2012 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GalacticSupermarket (Bericht 6111534)
ha ha ha ha ha wat een onzin weer

?

Nietzsche 4 mei 2012 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GalacticSupermarket (Bericht 6111549)
Oh je hebt het zelgf niet door? ;)

8O

Nietzsche 4 mei 2012 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GalacticSupermarket (Bericht 6111554)
je kan niet eens goed 'quoten' man! :) :):)

8O


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be