Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Deense cartoons (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=122)
-   -   Moslims verbranden Deense vlag om cartoon (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45396)

duveltje382 30 januari 2006 14:21

Moslims verbranden Deense vlag om cartoon
 
Moslims verbranden Deense vlag om cartoon In het Midden-Oosten nemen de anti-Deense sentimenten elke dag toe. Zondag verbrandde een groep boze moslims op de Westelijke Jordaanoever een Deense vlag. Aanleiding voor de woede van de moslims is een reeks cartoons in de Deense krant Jyllands-Posten waarin de profeet Mohammed wordt afgebeeld, iets dat streng verboden is in de islam. Op één van de cartoons draagt de profeet een bom in plaats van een tulband. Anti-Deens protest neemt toe Anti-Deens protest op de Westelijke Jordaanoever De cartoon verscheen al in september in de krant, maar de onrust is weer aangewakkerd nu moslims Deense producten beginnen te boycotten. Afgelopen weekend plaatste de Deense levensmiddelenproducent Arla advertenties in een aantal kranten in het Midden-Oosten om moslims op te roepen hun boycot te staken (lees Deense industrie lijdt onder moslim-boycot). Moslims in Saudi-Arabië, Koeweit, de Verenigde Arabische Emiraten, Egypte, Bahrein, Sirië en Jemen doen mee aan de boycot. Saudi-Arabië en Libië hebben hun ambassade in Denemarken gesloten. Excuses Het moslimprotest werd verhevigd toen de Deense premier Anders Fogh Rasmussen in oktober vorig jaar weigerde te spreken met de ambassadeurs van 11 moslimlanden. De vertegenwoordigers wilden een officieel Deens excuus, maar dat weigerde Rasmussen met een beroep op de persvrijheid. 'De incidenten baren ons zorgen,' zegt de Deense minister van Buitenlandse Zaken Per Stig Moeller in een verklaring op de website van het ministerie. 'Normaal gesproken hebben we een goede relatie met de Arabische wereld. We werken aan de situatie in elk opzicht, diplomatiek, veiligheidstechnisch en economisch.' Delegatie Een Deense overkoepelende moslimorganisatie heeft een delegatie naar Egypte, Syrië en Libanon gestuurd om het protest te organiseren. De groep dringt er bij premier Rasmussen op aan om wettelijke stappen te ondernemen, maar die blijft weigeren. Ook de krant zelf denkt niet aan excuses. 'Excuses zouden betekenen dat we spijt hebben van wat we gedaan hebben, en dat is niet zo,' zei cultuurredacteur Flemming Rose tegen Bloomberg. 'We doen karikaturen van Jezus, de koninklijke familie en politici: als we geen karikaturen van moslims zouden doen zouden we bevooroordeeld zijn Bron:Elsevier nl Zo zie je maar he moslims zijn hier de racisten Om welke reden dan nog? Raar volkje

Turkje 30 januari 2006 14:23

Ik wacht al op de eerste windmolen die middels een gekaapte boeing 747 zal neergehaald worden :grin:

Brandaan 30 januari 2006 14:32

Dit soort dingen moet je niet te serieus nemen. Het is net zo marginaal als de verbranding van Franse vlaggen en de boycot van Franse producten ten tijde van het begin van de crisis in Irak. Misschien zelfs zo marginaal als de boycot van Aruba en Nederlandse producten na de verdwijning van Halloway op Aruba

Volksstormer 30 januari 2006 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 1526329)
Dit soort dingen moet je niet te serieus nemen. Het is net zo marginaal als de verbranding van Franse vlaggen en de boycot van Franse producten ten tijde van het begin van de crisis in Irak. Misschien zelfs zo marginaal als de boycot van Aruba en Nederlandse producten na de verdwijning van Halloway op Aruba

U in brand steken zou ik pas marginaal vinden.

Lof der Zotheid 30 januari 2006 14:41

't Is toch altijd hetzelfde met die moslims. Iedereen kan wel tegen een grap, maar zij moeten zich weer eens wereldwijd profileren en lawaai maken over het ó zo grote onrecht dat hen is aangedaan. Stelletje flauwe houten verzuurde koppen...:evil:

carlgustaaf 30 januari 2006 14:44

maar nee, t'is niet erg
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 1526329)
Dit soort dingen moet je niet te serieus nemen. Het is net zo marginaal als de verbranding van Franse vlaggen en de boycot van Franse producten ten tijde van het begin van de crisis in Irak. Misschien zelfs zo marginaal als de boycot van Aruba en Nederlandse producten na de verdwijning van Halloway op Aruba

Dikke zever die gij daar vertelt.Ga maar eens een paar magrebijnse vlaggen verbranden met een 100 of 200 makkers, op de Grote Markt van Antwerpen of Brussel , nadat magrebijnen weer eens een meisje verkracht hebben of zo iets (toch véél erger als wat tekeningskes).Dan zou je er schande over horen spreken door alle "politiek korrekte" bruikbare idioten van de hele planeet.Maar nu...neem het toch niet te serieus...t'is marginaal...blabla...Het is wél erg! Een grove belediging aan Denemarken welk een Europese bondgenoot is.:evil:

Patje48 30 januari 2006 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 1526329)
Dit soort dingen moet je niet te serieus nemen. Het is net zo marginaal als de verbranding van Franse vlaggen en de boycot van Franse producten ten tijde van het begin van de crisis in Irak. Misschien zelfs zo marginaal als de boycot van Aruba en Nederlandse producten na de verdwijning van Halloway op Aruba

Het toont wel weer eens heel duidelijk aan hoe onverdraagzaam de moslims zijn terwijl wij van hen alles moeten gedogen.

carlgustaaf 30 januari 2006 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus (Bericht 1526338)
't Is toch altijd hetzelfde met die moslims. Iedereen kan wel tegen een grap, maar zij moeten zich weer eens wereldwijd profileren en lawaai maken over het ó zo grote onrecht dat hen is aangedaan. Stelletje flauwe houten verzuurde koppen...:evil:

die jongens hebben gewoon geen enkel gevoel voor humor, kunnen niet met hun eigen lachen.Die vinden zich o zo belangrijk, o zo hoogstaand...mischien daarom juist dat we er niet mee overéén komen.Maar ik denk wel dat ze zich niet generen om met ons de spot te drijven, daar kan je donder op zeggen.En DAT vinden ze dan wel normaal.

Brandaan 30 januari 2006 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 1526334)
U in brand steken zou ik pas marginaal vinden.

:? Juist ja.

Brandaan 30 januari 2006 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 (Bericht 1526346)
Het toont wel weer eens heel duidelijk aan hoe onverdraagzaam de moslims zijn terwijl wij van hen alles moeten gedogen.

Dat toont het niet aan, het toon aan dat een gedeelte van de moslims onverdraagzaam is.

Brandaan 30 januari 2006 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 1526344)
Dikke zever die gij daar vertelt.Ga maar eens een paar magrebijnse vlaggen verbranden met een 100 of 200 makkers, op de Grote Markt van Antwerpen of Brussel , nadat magrebijnen weer eens een meisje verkracht hebben of zo iets (toch véél erger als wat tekeningskes).Dan zou je er schande over horen spreken door alle "politiek korrekte" bruikbare idioten van de hele planeet.Maar nu...neem het toch niet te serieus...t'is marginaal...blabla...Het is wél erg! Een grove belediging aan Denemarken welk een Europese bondgenoot is.:evil:

Wat u voorstelt is idd net zo idioot als het verbranden van een Deense vlag. Daarom zou ik u ook niet serieus nemen als u een vlag gaat verbranden.

Desiderius 30 januari 2006 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 1526357)
Dat toont het niet aan, het toon aan dat een gedeelte van de moslims onverdraagzaam is.

Zou u het eens willen testen hoe groot dat deel is?
Kleine suggestie: zend eens een rubriek uit "koken met Mohammed" in navolging op "koken met Jezus" (B. Peeters in het Peulengaleis) in een populair humoristisch programma. En dan wachten op de reactie.

Ik zal u op voorhand de sleutel toestoppen van m'n buitenhuisje in Frankrijk, zodat u tijdig kan onderduiken in de anonimiteit.

Herr Flick 30 januari 2006 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 1526344)
Dikke zever die gij daar vertelt.Ga maar eens een paar magrebijnse vlaggen verbranden met een 100 of 200 makkers, op de Grote Markt van Antwerpen of Brussel , nadat magrebijnen weer eens een meisje verkracht hebben of zo iets (toch véél erger als wat tekeningskes).Dan zou je er schande over horen spreken door alle "politiek korrekte" bruikbare idioten van de hele planeet.Maar nu...neem het toch niet te serieus...t'is marginaal...blabla...Het is wél erg! Een grove belediging aan Denemarken welk een Europese bondgenoot is.:evil:


Wat zou er gebeuren , mochten we het leven van Mohamed verfilmen, maar dan in samenwerking met John Cleese en de andere jongens van het Flying Circus...

Héhé, zouden ze het aandurven, ? ...

John Cleese in de rol van Mohamed, die sugestieve dingen doet met een geit...

Nu ja er zijn er voor minder vermoord natuurlijk... ik denk dat hij niet durft, anders had hij het al lang gedaan !



Ik denk dat ik mij eens ik de koran enz... ga verdiepen, zo'n filmscript hebben ze nog nie liggen in Holywood, daar ben ik zeker van, en als ik daar stinkend rijk mee kan worden, waarom niet...

Herr Flick 30 januari 2006 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 1526357)
Dat toont het niet aan, het toon aan dat een gedeelte van de moslims onverdraagzaam is.


Alle VB ers zijn toch ook facisten ? 8) ;-)

Herr Flick 30 januari 2006 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 1526362)
Zou u het eens willen testen hoe groot dat deel is?
Kleine suggestie: zend eens een rubriek uit "koken met Mohammed" in navolging op "koken met Jezus" (B. Peeters in het Peulengaleis) in een populair humoristisch programma. En dan wachten op de reactie.

Ik zal u op voorhand de sleutel toestoppen van m'n buitenhuisje in Frankrijk, zodat u tijdig kan onderduiken in de anonimiteit.


Ik denk niet dat Frankrijk ver genoeg is, ...

Brandaan 30 januari 2006 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 1526362)
Zou u het eens willen testen hoe groot dat deel is?
Kleine suggestie: zend eens een rubriek uit "koken met Mohammed" in navolging op "koken met Jezus" (B. Peeters in het Peulengaleis) in een populair humoristisch programma. En dan wachten op de reactie.

Ik zal u op voorhand de sleutel toestoppen van m'n buitenhuisje in Frankrijk, zodat u tijdig kan onderduiken in de anonimiteit.

Ik ben mij ervan bewust dat dat gedeelte bij moslims een stuk groter is dan bij christenen, maar het is en blijft "slechts" een gedeelte.

Dank u wel trouwens voor uw aanbod om uw buitenhuisje uit te lenen, maar ik ben al voorzien.8)

Brandaan 30 januari 2006 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 1526369)
Alle VB ers zijn toch ook facisten ? 8) ;-)

Nee hoor, maar wel een gedeelte. Een analogie tuseen moslims en VB'ers, die zie je niet vaak hier.;-)

Lof der Zotheid 30 januari 2006 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 1526349)
die jongens hebben gewoon geen enkel gevoel voor humor, kunnen niet met hun eigen lachen.Die vinden zich o zo belangrijk, o zo hoogstaand...mischien daarom juist dat we er niet mee overéén komen.Maar ik denk wel dat ze zich niet generen om met ons de spot te drijven, daar kan je donder op zeggen.En DAT vinden ze dan wel normaal.

Vandaar het bewijs dat de Islam een imperialistische expansiereligie is...

Lof der Zotheid 30 januari 2006 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 1526357)
Dat toont het niet aan, het toon aan dat een gedeelte van de moslims onverdraagzaam is.

Dat is dan wel een héél groot gedeelte...

Freethinker 69 30 januari 2006 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 1526329)
Dit soort dingen moet je niet te serieus nemen. Het is net zo marginaal als de verbranding van Franse vlaggen en de boycot van Franse producten ten tijde van het begin van de crisis in Irak. Misschien zelfs zo marginaal als de boycot van Aruba en Nederlandse producten na de verdwijning van Halloway op Aruba

Niet serieus nemen??
Man, het gaat hierover één van de kernproblemen van de islam nl: de islam tolereert geen kritiek!!!!!!!!!!
Absoluut geen marginaal probleem.
Voor mijn part plaatst men die cartoons morgen in elke westerse krant.:evil:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be