Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   De 'Post' staakt. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=224785)

Patrick M. 26 oktober 2015 13:56

De 'Post' staakt.
 
Al verschillende dagen geen post in mijn brievenbus omdat die van de post staken.
Dan hoor je niks maar als die van de NMBS staken dan is het kot te klein.
Laat jullie nu ook eens goed gaan omdat die van de post staken, alléé vooruit.

Anna List 26 oktober 2015 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7870183)
Al verschillende dagen geen post in mijn brievenbus omdat die van de post staken.
Dan hoor je niks maar als die van de NMBS staken dan is het kot te klein.
Laat jullie nu ook eens goed gaan omdat die van de post staken, alléé vooruit.

laat ze maar doen, de vakbond kraakt eigenhandig het stakingsrecht dezer dagen.

hamac 26 oktober 2015 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7870213)
laat ze maar doen, de vakbond kraakt eigenhandig het stakingsrecht dezer dagen.

Inderdaad.
Bovendien zal de roep naar volledige privatisering van overheidsbedrijven als BPost en de NMBS ook weer als ballonnetjes worden opgelaten.

quercus 26 oktober 2015 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7870351)
Inderdaad.
Bovendien zal de roep naar volledige privatisering van overheidsbedrijven als BPost en de NMBS ook weer als ballonnetjes worden opgelaten.

Daar zijn serieuze argumenten voor. Al was het maar om de torenhoge overheidsschuld van het arme luizenland "la Belgique" een eindje naar beneden te drukken. Die overheidsparticipaties zijn dikwijls erfenissen uit het (reeds verre) verleden. Soms ook nog uit relatief recente calamiteiten (Belfius). Een verkoop op het gepaste moment kan een flink pak miljarden Euro's opbrengen. Ik hoop dat de regering het gezond verstand zal hebben om dat uitsluitend aan het verminderen van die schandalige overheidsschuld te besteden.

De schoofzak 26 oktober 2015 17:37

Een stukje uit DS van vandaag:

titel: Bpost breekt staking in sorteercentra

Citaat:

De situatie was voor ons, het personeel en iedere burger onhoudbaar geworden', zegt een woordvoerder van Bpost. 'We moesten onze verantwoordelijkheid nemen', verdedigt Bpost zich. 'Het was catastrofaal aan het worden. De actie was disproportioneel: een gering aantal militanten gijzelde het bedrijf.'

Patrick M. 26 oktober 2015 19:08

Bpost en NMBS privatiseren, hoe gaat ge dat doen en wie zal het willen doen?

Hypochonder 26 oktober 2015 19:11

Bpost is zonder staking al een totaal waardeloos bedrijf. Een privé bedrijf met vastgeroeste ambtenaren-mentaliteit.

Wapper 26 oktober 2015 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7870539)
Bpost en NMBS privatiseren, hoe gaat ge dat doen en wie zal het willen doen?

Maar man toch, Deutsche Post en Deutsche Bahn staan te wachten tot de appel van de boom valt!
(En Deutsche Gründlichkeit ook, om daarna eens flink aan de boom te schudden :lol: )

Bobke 26 oktober 2015 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7870183)
Al verschillende dagen geen post in mijn brievenbus omdat die van de post staken.
Dan hoor je niks maar als die van de NMBS staken dan is het kot te klein.
Laat jullie nu ook eens goed gaan omdat die van de post staken, alléé vooruit.

Wat een prutsers.
De NMBS klopt ze met de vingers in hun neus.

Jan van den Berghe 26 oktober 2015 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7870183)
Al verschillende dagen geen post in mijn brievenbus omdat die van de post staken.
Dan hoor je niks maar als die van de NMBS staken dan is het kot te klein.
Laat jullie nu ook eens goed gaan omdat die van de post staken, alléé vooruit.

In een tijd van toegenomen digitale communicatie heeft een staking van de post al lang niet meer die impact van vroeger. Komt daar nog bij dat er in de pakjesdiensten veel concurrentie is. Als de Post staakt, betekent dat een verschuiving naar andere besteldiensten.

Jan van den Berghe 26 oktober 2015 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7870539)
Bpost en NMBS privatiseren, hoe gaat ge dat doen en wie zal het willen doen?

U weet toch dat het verdeling van briefwisseling binnenkort ook geprivatiseerd wordt, wat betekent dat de Post op dat vlak geen monopolie meer zal hebben. Met alles gevolgen als de Post zich blijft gedragen als een overjaars overheidsbedrijf.

Tavek 26 oktober 2015 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7870539)
Bpost en NMBS privatiseren, hoe gaat ge dat doen en wie zal het willen doen?

Zie NL.

Van mij mag het. De personeelsleden van de NS zijn zeker niet slechter af als die van de NMBS. En de post: als mijn brieven en paketten arriveren ben ik content. Hoe, interesseert me niet. Als je dat laat doen door statutairen ben je waarde aan het vernietigen.

Jakko 27 oktober 2015 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7870781)
U weet toch dat het verdeling van briefwisseling binnenkort ook geprivatiseerd wordt, wat betekent dat de Post op dat vlak geen monopolie meer zal hebben. Met alles gevolgen als de Post zich blijft gedragen als een overjaars overheidsbedrijf.

Bakkes houden en alles maar slikken dus? Het gaat heus wel om meer dan zaterdagwerk zonder premie. En dat de woordvoerster van Bpost tegen deze stakings is, lijkt me nogal wiedes. Ik geloof er zelfs geen fluit van dat een meerderheid wou werken, tenzij je de dagcontracten meerekent. Als die mannen staken, blijft het werk liggen en moeten ze dat zelf terug inhalen. Ik heb helemaal niet te klagen wat de pakjesdienst betreft. Respect voor die gasten. Kiala, da's pas traag.

Jan van den Berghe 27 oktober 2015 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 7870861)
Bakkes houden en alles maar slikken dus? Het gaat heus wel om meer dan zaterdagwerk zonder premie. En dat de woordvoerster van Bpost tegen deze stakings is, lijkt me nogal wiedes. Ik geloof er zelfs geen fluit van dat een meerderheid wou werken, tenzij je de dagcontracten meerekent. Als die mannen staken, blijft het werk liggen en moeten ze dat zelf terug inhalen. Ik heb helemaal niet te klagen wat de pakjesdienst betreft, heb ik helemaal niet te klagen Respect voor die gasten. Kiala, da's pas traag.

Hoe meer er gestaakt wordt, hoe slechter de positie van de Post wordt. Er zijn immers concurrenten op de markt. Voor de pakjes is dat heus niet alleen Kiala. Ook de Nederlandse post is ondertussen al actief op de Belgische markt.

Jakko 27 oktober 2015 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7870865)
Hoe meer er gestaakt wordt, hoe slechter de positie van de Post wordt. Er zijn immers concurrenten op de markt. Voor de pakjes is dat heus niet alleen Kiala. Ook de Nederlandse post is ondertussen al actief op de Belgische markt.

Wie ben ik om die mannen hun rekening te maken? Maar veel staken die mannen toch niet? Ze zullen dat heus zelf wel weten. Als alles maar boven het hoofd beslist wordt met steeds dezelfde "argumenten", zou men er misschien eens goed aan doen eerst te overleggen?

Jan van den Berghe 27 oktober 2015 01:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 7870874)
Wie ben ik om die mannen hun rekening te maken? Maar veel staken die mannen toch niet? Ze zullen dat heus zelf wel weten. Als alles maar boven het hoofd beslist wordt met steeds dezelfde "argumenten", zou men er misschien eens goed aan doen eerst te overleggen?

Laat ze maar staken... De concurrentie zal wel met de vruchten weglopen.

De schoofzak 27 oktober 2015 09:22

Ik dacht net dat de Post redelijk op weg was om een moderner bedrijf te worden.
Alleen een harde kern van syndicalisten kan nog roet in het eten gooien.

Voor de rest vind ik het wel onbegrijpelijk dat men de zaterdagpremie wil afschaffen.
Ik gun iedereen die op een zaterdag moet werken, een klein surplus daarvoor. (ofwel forfaitair in de pree, ofwel berekend per uur dat gepresteerd wordt ... maakt mij niet uit, alhoewel mijn voorkeur gaat naar het meest transparante: de betaling per uur)

.

reservespeler 30 januari 2022 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7871126)
Ik dacht net dat de Post redelijk op weg was om een moderner bedrijf te worden.
Alleen een harde kern van syndicalisten kan nog roet in het eten gooien.

Voor de rest vind ik het wel onbegrijpelijk dat men de zaterdagpremie wil afschaffen.
Ik gun iedereen die op een zaterdag moet werken, een klein surplus daarvoor. (ofwel forfaitair in de pree, ofwel berekend per uur dat gepresteerd wordt ... maakt mij niet uit, alhoewel mijn voorkeur gaat naar het meest transparante: de betaling per uur)

.

Ze hebben hun krantenwinkels verkocht (lees legale gokkantoren).

Pol Dolf 30 januari 2022 11:47

het zijn toch vooral rekeningen die in de bus vallen

Onzijdig 30 januari 2022 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9882418)
Ze hebben hun krantenwinkels verkocht (lees legale gokkantoren).

In de jaren 80 waren er 31 bijkantoren in Antwerpen, ik denk dat er nu nog een stuk of 5 zijn.


Nu zijn er postpunten, mijn dichtstbijzijnde postpunt is een autorijschool uitgebaat door mensen van vreemde origine.

Veel service moet je daar niet van verwachten, ze spreken met moeite Nederlands.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be