Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   Thomas De Gendt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247786)

Anna List 27 maart 2019 07:59

Thomas De Gendt
 
gewoonweg onze grootste renner.

geweldig om hem bezig te zien.

60km alleen op kop

pogingen in het peleton om hem terug te halen, en geen seconde verliezen ...


en dan zijn droge reactie : De Gendt-stijl, 'ja makkelijk is dat niet, da's hard, maar daar betalen ze mij voor.' :-D

Steben 27 maart 2019 10:15

Ludo D maar met meer succes. Maar als je kasseien toevoegt staat hij niet aan de top. En ik ben nogal gehecht aan ons kasseikoersen.

Anna List 27 maart 2019 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 8975972)
Ludo D maar met meer succes. Maar als je kasseien toevoegt staat hij niet aan de top. En ik ben nogal gehecht aan ons kasseikoersen.

wel een pakje intelligenter dan Ludo, imho, ook altijd extreem goed voorbereid met strakke analyse van ritprofiel en verwachtingen v andere renners en ploegen.

de rit eergisteren had hij compleet voorspeld, inclusief de mogelijke reacties...

en kasseien, ... daar heeft m godverdomme ook gelijk in, klotenkasseien ... heb je daar zelf al eens over gedokkerd eigenlijk?

ik heb dat ook ze, fysiek mag ik zo goed zijn als iets, maar geef mij een paar km kasseien en ik ben dood ... ik krijg mijn ademhaling daarop simpelweg nooit onder controle, met als gevolg compleet in t rood op enkele honderden meters ... echt weird.

Anna List 27 maart 2019 10:42

https://www.hln.be/sport/wielrennen/...endt~a781ae6e/

Citaat:

Niet zijn eerste huzarenstukje: de 9 straffe solo’s van Thomas De Gendt

Steben 27 maart 2019 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8975974)
wel een pakje intelligenter dan Ludo, imho, ook altijd extreem goed voorbereid met strakke analyse van ritprofiel en verwachtingen v andere renners en ploegen.

de rit eergisteren had hij compleet voorspeld, inclusief de mogelijke reacties...

Maar ja, tuurlijk. De Gendt is weldegelijk een winnaar.


Citaat:

en kasseien, ... daar heeft m godverdomme ook gelijk in, klotenkasseien ... heb je daar zelf al eens over gedokkerd eigenlijk?
O ja. Een hel. Maar hoezeer ik zot ben van wielrennen, ik heb een gebrekkig linkerbeen sinds geboorte. Misschien een element in mijn liefde voor de sport en voor wie het wel goed kan.

Citaat:

ik heb dat ook ze, fysiek mag ik zo goed zijn als iets, maar geef mij een paar km kasseien en ik ben dood ... ik krijg mijn ademhaling daarop simpelweg nooit onder controle, met als gevolg compleet in t rood op enkele honderden meters ... echt weird.
Precies wat ik bedoel. Je hebt dat extraatje nodig.

Anna List 27 maart 2019 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 8976071)
Maar ja, tuurlijk. De Gendt is weldegelijk een winnaar.




O ja. Een hel. Maar hoezeer ik zot ben van wielrennen, ik heb een gebrekkig linkerbeen sinds geboorte. Misschien een element in mijn liefde voor de sport en voor wie het wel goed kan.



Precies wat ik bedoel. Je hebt dat extraatje nodig.

wrijf het er gerust nog wat in ja :'(

Eyjafjallajökull 27 maart 2019 15:36

Heb net hetzelfde gevoel met kasseien. Ik val daar volledig op stil.

Na 1 km kasseien ben ik even afgepeigerd als 150km in dardennen...

Steben 27 maart 2019 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8976285)
Heb net hetzelfde gevoel met kasseien. Ik val daar volledig op stil.

Na 1 km kasseien ben ik even afgepeigerd als 150km in dardennen...

En dan nog zijn er die zich afvragen waarom die klimmers de kasseien overslaan.

fox 27 maart 2019 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8975974)
wel een pakje intelligenter dan Ludo, imho, ook altijd extreem goed voorbereid met strakke analyse van ritprofiel en verwachtingen v andere renners en ploegen.

de rit eergisteren had hij compleet voorspeld, inclusief de mogelijke reacties...

en kasseien, ... daar heeft m godverdomme ook gelijk in, klotenkasseien ... heb je daar zelf al eens over gedokkerd eigenlijk?

ik heb dat ook ze, fysiek mag ik zo goed zijn als iets, maar geef mij een paar km kasseien en ik ben dood ... ik krijg mijn ademhaling daarop simpelweg nooit onder controle, met als gevolg compleet in t rood op enkele honderden meters ... echt weird.

Op kasseien is het gewoon keihard stoempen op een groot verzet. Op zich kan ik dat nog wel, het probleem is dat ik mijn stuur veel te krampachtig vastneem. Ik heb ook altijd schrik voor mijn materiaal. Als je die haaghoek opdraait gaat het naar beneden. Het is niet zo moeilijk om aan 40 per uur te geraken zodat je wat snelheid hebt om het hellende stuk aan te vatten, maar ik durf het niet...

Anna List 27 maart 2019 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8976452)
Op kasseien is het gewoon keihard stoempen op een groot verzet. Op zich kan ik dat nog wel, het probleem is dat ik mijn stuur veel te krampachtig vastneem. Ik heb ook altijd schrik voor mijn materiaal. Als je die haaghoek opdraait gaat het naar beneden. Het is niet zo moeilijk om aan 40 per uur te geraken zodat je wat snelheid hebt om het hellende stuk aan te vatten, maar ik durf het niet...

Geen probleem technisch of met trilling of snelheid, maar de lucht wordt gewoon uit mijn longen geklopt precies... :?

Eyjafjallajökull 28 maart 2019 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8976452)
Op kasseien is het gewoon keihard stoempen op een groot verzet. Op zich kan ik dat nog wel, het probleem is dat ik mijn stuur veel te krampachtig vastneem. Ik heb ook altijd schrik voor mijn materiaal. Als je die haaghoek opdraait gaat het naar beneden. Het is niet zo moeilijk om aan 40 per uur te geraken zodat je wat snelheid hebt om het hellende stuk aan te vatten, maar ik durf het niet...

Schrik voor mijn materiaal, dat ook ja !

Anna List 13 juli 2019 18:33

Held.

Svennies 13 juli 2019 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9067224)
Held.

Geweldig toch...

op zo'n 10 km voor de meet een kleine 30 seconden voorsprong op het peloton,enfin de overschot ervan...

Op 5 km van de meet nog 15 seconden voorsprong op de naaste achtervolgers én nog altijd 30 seconden op het peloton...

En als hij niet uitgebold had aan de meet,had het hele zooitje achter hem géén seconde meer goedgemaakt....

Zucht 14 juli 2019 13:21

Een uitnodiging van Nick Fury om tot de Avengers toe te treden is net aangekomen bij Lotto Soudal

reservespeler 14 juli 2019 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8975893)
gewoonweg onze grootste renner.

geweldig om hem bezig te zien.

60km alleen op kop

pogingen in het peleton om hem terug te halen, en geen seconde verliezen ...


en dan zijn droge reactie : De Gendt-stijl, 'ja makkelijk is dat niet, da's hard, maar daar betalen ze mij voor.' :-D

Wie is dat? Waarover gaat dit?

Anna List 14 juli 2019 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9067634)
Wie is dat? Waarover gaat dit?

Eigen domheid etaleren is zelden indrukwekkend.

fox 16 juli 2019 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9067756)
Eigen domheid etaleren is zelden indrukwekkend.

Ik begrijp dat ook niet. Vragen wie bepaalde mensen zijn terwijl je die domme vragen gewoon kan vermijden door even te googlen. Sommige mensen zijn precies trots op het feit dat ze geen kennis hebben over bepaalde zaken. ALs ik bepaalde zaken niet weet dan

1. zoek ik het op
2. reageer ik niet als de interesse er niet is.

On topic: De Gendt is een beest

geertvdb 16 juli 2019 09:12

Fok, van aert wint ineens een massaspurt?

Anna List 16 juli 2019 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9068755)
Fok, van aert wint ineens een massaspurt?

niet ineens hoor, hij heeft dat in de Dauphiné ook al geflikt.

Anna List 16 juli 2019 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9068729)
Ik begrijp dat ook niet. Vragen wie bepaalde mensen zijn terwijl je die domme vragen gewoon kan vermijden door even te googlen. Sommige mensen zijn precies trots op het feit dat ze geen kennis hebben over bepaalde zaken. ALs ik bepaalde zaken niet weet dan

1. zoek ik het op
2. reageer ik niet als de interesse er niet is.

On topic: De Gendt is een beest

de manier waarop vind ik echt zalig,
altijd in zijn eentje, zichzelf in een vlucht nooit gespaard of weggestoken, en dan knallen en zien wie t sterkste is.

zijn overwinningen zijn nooit tactisch of gestolen hé, da's altijd op waarde geklopt.

De Gendt trapt gewoon door. :-P

Svennies 16 juli 2019 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9068764)
de manier waarop vind ik echt zalig,
altijd in zijn eentje, zichzelf in een vlucht nooit gespaard of weggestoken, en dan knallen en zien wie t sterkste is.

zijn overwinningen zijn nooit tactisch of gestolen hé, da's altijd op waarde geklopt.

De Gendt trapt gewoon door. :-P

En ze er keer op keer nog afrijden ook....

En blijft er toevallig nog eentje aanhangen,wordt die wel in de sprint geklopt,wat hij is alvast niet van de traagsten..

Vrijheideerst 16 juli 2019 16:10

In plaats van arrogante valsspeler Van Aert wat op te kloppen zouden ze beter eens naar deze gast kijken.

Heeft al een flink palmares, ook in de ronde van Italië en doet het niet zijn broek als Van De Poel er bij is.

Anna List 16 juli 2019 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9069186)
In plaats van arrogante valsspeler Van Aert wat op te kloppen zouden ze beter eens naar deze gast kijken.

Heeft al een flink palmares, ook in de ronde van Italië en doet het niet zijn broek als Van De Poel er bij is.

arrogante valsspeler Van Aert???

PS FYI Van De Poel is er in de tour niet bij hé ...

PPS ik dacht dat ge niet geintereseerd waart in de koers? :lol:

Vrijheideerst 16 juli 2019 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9069228)
arrogante valsspeler Van Aert???

PS FYI Van De Poel is er in de tour niet bij hé ...

PPS ik dacht dat ge niet geintereseerd waart in de koers? :lol:

Ja, enkel om te zeiken over Van Aert.

Ik moet die kerel niet.

Anna List 16 juli 2019 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9069245)
Ja, enkel om te zeiken over Van Aert.

Ik moet die kerel niet.

Waar gaat dat 'arrogante valspeler' over mss?

Of ben je maar wat aan t zeiken?

Vrijheideerst 16 juli 2019 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9069315)
Waar gaat dat 'arrogante valspeler' over mss?

Of ben je maar wat aan t zeiken?

Dat deed ik daarnet toen ik thuis kwam, dank je.

Ik ben vrij zeker dat hij aan den doping ofzoiets zit. :magniet:

:twisted:

Anna List 16 juli 2019 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9069369)
Dat deed ik daarnet toen ik thuis kwam, dank je.

Ik ben vrij zeker dat hij aan den doping ofzoiets zit. :magniet:

:twisted:

Ah bon...vertel!

Svennies 17 juli 2019 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9069500)
Ah bon...vertel!

Dat gaat hem niet kunnen....

Ik denk dat alléén de laatste in de koers volgens hem onverdacht zal wezen wat doping betreft...

Al de anderen die voor de laatste geëindigd zijn moeten wel als verdacht worden bestempeld...;-)

Volgens hem zou mijn zus zaliger ook verdacht zijn geweest...

Die klopte destijds keer op keer alle jongens van haar generatie,in de haast dagelijkse koerskes die er bij ons in de straat plaats vonden....

En daar zijn erbij die destijds bij de liefhebbers nog de ronde van belgië hebben gewonnen,en belgisch kampioen tijdrijden in dezelfde categorie geworden zijn...

Anna List 17 juli 2019 10:11

https://rouleur.cc/editorial/thomas-...-FJhDgqbQX4H-s

lezenswaard!


Vrijheideerst 17 juli 2019 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9069516)
Dat gaat hem niet kunnen....

Ik denk dat alléén de laatste in de koers volgens hem onverdacht zal wezen wat doping betreft...

Al de anderen die voor de laatste geëindigd zijn moeten wel als verdacht worden bestempeld...;-)

Volgens hem zou mijn zus zaliger ook verdacht zijn geweest...

Die klopte destijds keer op keer alle jongens van haar generatie,in de haast dagelijkse koerskes die er bij ons in de straat plaats vonden....

En daar zijn erbij die destijds bij de liefhebbers nog de ronde van belgië hebben gewonnen,en belgisch kampioen tijdrijden in dezelfde categorie geworden zijn...

Nee, hij kan dat niet.

Maar hij dénkt het wel. 8-)

:oops:

Ik zal mijn antipathie voor Van Aert maar wegsteken.

Trouwens, waarom moet hij de kopman zijn en niet De Gendt ofzo. :magniet:

Anna List 17 juli 2019 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9070082)
Nee, hij kan dat niet.

Maar hij dénkt het wel. 8-)

:oops:

Ik zal mijn antipathie voor Van Aert maar wegsteken.

Trouwens, waarom moet hij de kopman zijn en niet De Gendt ofzo. :magniet:

De twee De Gendts rijden om te beginnen allebei in een andere ploeg dan Van Aert.
Bovendien is Van Aert geen kopman.

Nog snuggere opmerkingen? :-P

Vrijheideerst 17 juli 2019 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9070105)
De twee De Gendts rijden om te beginnen allebei in een andere ploeg dan Van Aert.
Bovendien is Van Aert geen kopman.

Nog snuggere opmerkingen? :-P

Nee voor't wereldkampioenskap he.

Dat volstaat voor vandaag, ik ga nu eerst het Brusselse regeerakkoord verder lezen. Dat maakt een mens er niet slimmer op kan ik je vertellen.

Anna List 17 juli 2019 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9070114)
Nee voor't wereldkampioenskap he.

Dat volstaat voor vandaag, ik ga nu eerst het Brusselse regeerakkoord verder lezen. Dat maakt een mens er niet slimmer op kan ik je vertellen.

Van Aert neemt zelfs niet deel aan het WK :roll:

Vrijheideerst 17 juli 2019 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9070150)
Van Aert neemt zelfs niet deel aan het WK :roll:

Oepse. :oops::oops::oops:

Ziet ge wel dat mijn laatste zin klopt! :rofl:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be