Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   België 'hervestigt' 550 Syriërs (https://forum.politics.be/showthread.php?t=217985)

Universalia 30 april 2015 09:14

België 'hervestigt' 550 Syriërs
 
Bron

Detail tekst:

Citaat:

Ons land gaat dit jaar 250 Syrische vluchtelingen extra opvangen, wat het totaal op 550 'hervestigers' brengt. Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) roept alle OCMW's op om een of twee families op te nemen.
Die hebben ze volgens mij ook al ergens bang gemaakt die T. Francken.

Intussen blijven wij maar met open armen ontvangen en laten wij ons land maar verder overspoelen.

Staan allemaal mooi dik vet en rond dus van de honger zal het niet zijn zeker dat die aan landverhuizingen doen of zie ik dat verkeerd.

Citaat:

Francken: "Ons land heeft als traditie om haar hart te tonen als er een conflict woedt. Los van welke coalitie het land regeert, doen wij meer dan gemiddeld. We hadden gehoopt dat Europa 10.000 vluchtelingen zou hervestigen, maar zelfs een akkoord over 5.000 is afgesprongen."
Zo zie je maar, met open armen blijven ontvangen schreef ik tot groot ongenoegen van de autochtone bevolking des lands dezes :roll: .

Et Alors ...


p.s. En dan verschieten ze ervan dat ze terug achteruit gaan die N-VA. Waarschijnlijk al die blokkers die ze 'gewonnen' hadden tijdens de kiezingen die hun 'fout' nu ingezien hebben?????

dalibor 30 april 2015 09:16

U wint 14 dagen Aleppo voor deze domme post.

Universalia 30 april 2015 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7636069)
U wint 14 dagen Aleppo voor deze domme post.

Waar ligt dat? :rofl:

dalibor 30 april 2015 09:34

Syriërs zijn vandaag het typevoorbeeld van echte oorlogsvluchtelingen, zoals de Vietnamezen 40 jaar geleden.

Gooi ze niet op één hoop met de gelukszoekers uit de Balkan of Afrika.

Universalia 30 april 2015 09:50

U bent er fan van zo te lezen.

Ik ben meer fan van dat ze uiteindelijk de 'problemen' in eigen land eens zouden moeten aanpakken dan zomaar lukraak de rest van de wereld te gaan overspoelen en te denken dat ze daar een beter leven tegemoet gaan.

Ik dacht wet dat er al aardig wat gelden naar vele landen is gegaan om bepaalde problemen op te lossen en ook nog een hele hoop humanitaire hulp maar ...

Maar ja, als men de geschiedenis boeken even ter hand neemt, zijn die er altijd wel geweest die land/volksverhuizingen ... 8O

dalibor 30 april 2015 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7636100)
U bent er fan van zo te lezen.

Ik ben meer fan van dat ze uiteindelijk de 'problemen' in eigen land eens zouden moeten aanpakken dan zomaar lukraak de rest van de wereld te gaan overspoelen en te denken dat ze daar een beter leven tegemoet gaan.

Ik dacht wet dat er al aardig wat gelden naar vele landen is gegaan om bepaalde problemen op te lossen en ook nog een hele hoop humanitaire hulp maar ...

Maar ja, als men de geschiedenis boeken even ter hand neemt, zijn die er altijd wel geweest die land/volksverhuizingen ... 8O

Hoe moest een doorsnee Vietnamees in 1975 volgens u dan 'de problemen in zijn land eens aanpakken'? Hoe moesten onze (over)grootouders de problemen aanpakken in 1940?

SDX 30 april 2015 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7636117)
Hoe moest een doorsnee Vietnamees in 1975 volgens u dan 'de problemen in zijn land eens aanpakken'? Hoe moesten onze (over)grootouders de problemen aanpakken in 1940?

Door naar 't midden-oosten of Afrika te vluchten tiens.

't Eerste veilige land.

Waarschijnlijk is er geen enkel veilig land tussen Syrië en Europa.

SDX 30 april 2015 10:40

Soit, onder voorbehoud kreeg Francken 't voordeel van de twijfel (als enige van heel die NVA), da's nu ook voorbij voor mij.

dalibor 30 april 2015 11:05

Op basis van cijfers van UNHCR weten we dat er ongeveer 4 miljoen Syrische vluchtelingen zijn. Daarvan zit 1,7 miljoen in Turkije, en in totaal ruim 2 miljoen mensen in Egypte, Libanon, Jordanië en Irak. Die vluchten dus naar landen in de buurt.

Een fractie van 550 van hen opvangen is er al te veel aan?

kwantum 30 april 2015 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7636205)
Op basis van cijfers van UNHCR weten we dat er ongeveer 4 miljoen Syrische vluchtelingen zijn. Daarvan zit 1,7 miljoen in Turkije, en in totaal ruim 2 miljoen mensen in Egypte, Libanon, Jordanië en Irak. Die vluchten dus naar landen in de buurt.

Een fractie van 550 van hen opvangen is er al te veel aan?

Het probleem is hoe ze worden opgevangen, gepamperd door de OCMW, mede door mij betaald.
Ze worden hier beter opgevangen dan ik toen ik naar het buitenland ben verhuisd...

kwantum 30 april 2015 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7636164)
Soit, onder voorbehoud kreeg Francken 't voordeel van de twijfel (als enige van heel die NVA), da's nu ook voorbij voor mij.

Ook voor mij.
Smeken om hier meer vluchtelingen op te vangen is echt een brug te ver.

Binnenkort gaat de bevolking in al die landen een potje beginnen vechten om zo legaal kunnen 'opgevangen' worden door onze OCMW.
En die krijg je nooit meer buiten, rood en groen zal daar wel voor zorgen.

Universalia 30 april 2015 13:23

Citaat:

Een fractie van 550 van hen opvangen is er al te veel aan?
Veel teveel zelfs daar wij reeds meer dan zitten.

Dat er altijd vluchtelingen geweest zijn dat is waar, genoeg voorbeelden van door de geschiedenis heen.

Dus na enkele teksten hier gelezen te hebben verklaar sommige oudere mensen en ouders en grootouders als leugenaars als zij mij de 'verhalen' vertelden over de oorlogsperiodes waar ene zekere 'Duitser' de wereld wilde veroveren en de meeste mensen ter plekke gebleven zijn en de problemen die zich toen voordeden in alle ellende en misschien verlies van enkele dierbaren het hoofd wisten te bieden?

Misschien had men België wat jaren geleden toch aan éne zekere Benedetti (geen idee meer van hoe hij juist naamde) moeten verkopen?

dalibor 30 april 2015 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7636369)
Veel teveel zelfs daar wij reeds meer dan zitten.

Dat er altijd vluchtelingen geweest zijn dat is waar, genoeg voorbeelden van door de geschiedenis heen.

Dus na enkele teksten hier gelezen te hebben verklaar sommige oudere mensen en ouders en grootouders als leugenaars als zij mij de 'verhalen' vertelden over de oorlogsperiodes waar ene zekere 'Duitser' de wereld wilde veroveren en de meeste mensen ter plekke gebleven zijn en de problemen die zich toen voordeden in alle ellende en misschien verlies van enkele dierbaren het hoofd wisten te bieden?

Misschien had men België wat jaren geleden toch aan éne zekere Benedetti (geen idee meer van hoe hij juist naamde) moeten verkopen?

En Turkije is niet volzet?

Dixie 30 april 2015 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7636205)

Een fractie van 550 van hen opvangen is er al te veel aan?

Door de tig teveel zijnde gelukzoekers ja spijtig genoeg. Niet dan?

andev 30 april 2015 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7636117)
Hoe moest een doorsnee Vietnamees in 1975 volgens u dan 'de problemen in zijn land eens aanpakken'? Hoe moesten onze (over)grootouders de problemen aanpakken in 1940?

Geen antwoord op die vragen wil nog altijd niet zeggen dat je dan maar en masse andersmans land moet gaan overspoelen in de wetenschap dat ze daar verplicht zijn je op te vangen en voor altijd van alles te voorzien!
Het is niet omdat je de eindjes niet aan elkaar kunt knopen dat je zomaar bij je rijkere buur mag binnenstappen met de boodschap: zorg jij nu maar voor me!
Trouwens, heel veel Vietnamesen en grootouders uit 1940 hebben wel oplossingen gezocht, hun plan getrokken en hun leven weer op de rails gezet!

dalibor 30 april 2015 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 7636414)
Geen antwoord op die vragen wil nog altijd niet zeggen dat je dan maar en masse andersmans land moet gaan overspoelen in de wetenschap dat ze daar verplicht zijn je op te vangen en voor altijd van alles te voorzien!
Het is niet omdat je de eindjes niet aan elkaar kunt knopen dat je zomaar bij je rijkere buur mag binnenstappen met de boodschap: zorg jij nu maar voor me!
Trouwens, heel veel Vietnamesen en grootouders uit 1940 hebben wel oplossingen gezocht, hun plan getrokken en hun leven weer op de rails gezet!

Veel Vietnamezen zijn met bootjes gevlucht en zijn nadien in het westen terechtgekomen. Of telt dat niet qua leven op de rails zetten?

in elk geval is de situatie vandaag in Syrië onleefbaar, en er is niet meteen uitzicjht op beterschap.

griezel 30 april 2015 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7636117)
Hoe moest een doorsnee Vietnamees in 1975 volgens u dan 'de problemen in zijn land eens aanpakken'? Hoe moesten onze (over)grootouders de problemen aanpakken in 1940?

Zijn onze grootouders massaal naar andere continenten gevlucht ? Is het land leeggelopen ?
NEE, natuurlijk niet.

griezel 30 april 2015 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7636205)
Op basis van cijfers van UNHCR weten we dat er ongeveer 4 miljoen Syrische vluchtelingen zijn. Daarvan zit 1,7 miljoen in Turkije, en in totaal ruim 2 miljoen mensen in Egypte, Libanon, Jordanië en Irak. Die vluchten dus naar landen in de buurt.

Een fractie van 550 van hen opvangen is er al te veel aan?

Wij zouden eventueel Syrische Christenen kunnen opvangen. De moslims kunnen dan in moslim-landen geholpen worden. Daar zullen zij trouwens gelukkiger zijn dan in dit land vol van - in hun ogen - ongelovige varkenvlees-eters.

Bovenbuur 1 mei 2015 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7636205)
Een fractie van 550 van hen opvangen is er al te veel aan?

Nou, vergis je niet, als die allemaal blijven, elk jaar in hetzelfde aantal aan blijven spoelen, met elkaar trouwen en 2 kinderen per paar krijgen zijn het er binnen twee millennia nog een miljoen!

Conscience 1 mei 2015 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7636205)
Op basis van cijfers van UNHCR weten we dat er ongeveer 4 miljoen Syrische vluchtelingen zijn. Daarvan zit 1,7 miljoen in Turkije, en in totaal ruim 2 miljoen mensen in Egypte, Libanon, Jordanië en Irak. Die vluchten dus naar landen in de buurt.

Een fractie van 550 van hen opvangen is er al te veel aan?

Ik ken Syriërs die uit Turkije teruggekeerd zijn naar oorlogsgebied in Syrie. Je hebt er geen weet van hoe de Turken ze 'behandelen'.

De Turken hebben hun eigen 'Theresienstad' waar de dikbetaalde en totaal nuttelozen van het UNCHR hun foto's nemen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be