Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Klanten van prostituees & prostitués strafbaar in Frankrijk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=230660)

eno2 7 april 2016 01:16

Klanten van prostituees & prostitués strafbaar in Frankrijk
 
Citaat:

Prostitution. La France vient de devenir le quatrième pays européen �* pénaliser les clients des prostitués après la Suède, la Norvège et l’Islande, marquant la fin d’une longue série d’allers-retours entre l’Assemblée nationale et le Sénat. Retour sur presque deux ans et demi de débat parlementaire.
Liberation.

Boetes tot 1500€, hoor ik op de Radio.

Prachtig. Schitterende aanpak.
60000 hoeren in Frankrijk zullen moeten beginnen converteren.

Skobelev 7 april 2016 05:41

Is dit ook geldig voor forumhoeren?

fred vanhove 7 april 2016 06:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8057758)
Boetes tot 1500€, hoor ik op de Radio.

Prachtig. Schitterende aanpak.
60000 hoeren in Frankrijk zullen moeten beginnen converteren.

Waar is de tijd dat Montmartre een gezellige buurt was vol hoertjes die iedereen kenden en zorgden voor veiligheid animatie en sociale controle....

Boduo 7 april 2016 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8057758)
Boetes tot 1500€, hoor ik op de Radio.

Prachtig. Schitterende aanpak.
60000 hoeren in Frankrijk zullen moeten beginnen converteren.

Sedert eeuwen probeert men het hoerenlopen uit te schakelen.
Het is telkens mislukt.

eno2 7 april 2016 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8057906)
Sedert eeuwen probeert men het hoerenlopen uit te schakelen.
Het is telkens mislukt.

Zoals elke vorm van criminaliteit.

Het zal wat moeilijker en duurder worden.

de vuile muilekoek 7 april 2016 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8057758)
Boetes tot 1500€, hoor ik op de Radio.

Prachtig. Schitterende aanpak.
60000 hoeren in Frankrijk zullen moeten beginnen converteren.

Hoe da ? nog zo iets wat is er mis met een hoer ? dat ze die mensen gerust laten .... zeer zeer kortzichtig bekeken... die mensen doen maatschappelijk werk.

eno2 7 april 2016 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8058029)
Hoe da ? nog zo iets wat is er mis met een hoer ? dat ze die mensen gerust laten .... zeer zeer kortzichtig bekeken... die mensen doen maatschappelijk werk.

Met een hoer is niets mis. Dat zijn meestal kwetsbare slachtoffers die uitgebuit worden of anders niet aan de bak komen. Daarom ook dat hoeren niet bestraft worden. Wel de hoerenloper. Als de maatschappij als geheel betalen voor seks ongewenst vindt, dan kan ze best die ondeugd bestrijden door de betaler te straffen en niet het kwetsbaar slachtoffer.

Odol 7 april 2016 10:20

Dan betaal in het vervolg in natura.

de vuile muilekoek 7 april 2016 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8058052)
Met een hoer is niets mis. Dat zijn slachtoffers. Daarom ook dat hoeren niet beboet worden. Wel de hoerenloper.

Dus allemaal een vaste vriendin zoeken ....

eno2 7 april 2016 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8058058)
Dus allemaal een vaste vriendin zoeken ....

Ja want trouwen, dat is een stuk duurder natuurlijk.

De schoofzak 7 april 2016 10:27

Er zal dus in Frankrijk voortaan eerst onderhandeld worden over een contractje om een hapje te gaan eten;
en tijdens dat etentje kan je dan verliefd worden op mekaar ...

Als het maar gezond eten is. Een zakske goei frieten bijvoorbeeld, met een klad mayonaise ...
En geen halal ...

.

Zipper 7 april 2016 10:45

Het zou veel beter zijn, om die meisjes een wettelijk statuut te geven.

de vuile muilekoek 7 april 2016 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8058104)
Het zou veel beter zijn, om die meisjes een wettelijk statuut te geven.

Voil�* dat is het eenvoudigst en het als een job uitoefenen , gelijk ne haarkapper of zo....:roll: met een tarief forfait belastbaar ...of iets in dien aard .... want het zou de staatskas goed opbrengen... maar neen ze zetten nu die vrouwen op straat zonder beroep en zonder inkomen dat is ook geen oplossing ....

Gamla 7 april 2016 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8057758)
Boetes tot 1500€, hoor ik op de Radio.

Prachtig. Schitterende aanpak.
60000 hoeren in Frankrijk zullen moeten beginnen converteren.

Huh?

eno2 7 april 2016 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8058104)
Het zou veel beter zijn, om die meisjes een wettelijk statuut te geven.

Wel dat was niet de uitkomst van een twee en een half jaar durend debat.
Jij wilt je er in anderhalve seconde vanaf maken?

Zipper 7 april 2016 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8058106)
Voil�* dat is het eenvoudigst en het als een job uitoefenen , gelijk ne haarkapper of zo....:roll: met een tarief forfait belastbaar ...of iets in dien aard .... want het zou de staatskas goed opbrengen... maar neen ze zetten nu die vrouwen op straat zonder beroep en zonder inkomen dat is ook geen oplossing ....

is vooral ook het veiligst, zowel voor de dames (maatregel tegen pooierschap) als voor de klanten (dames dienen dan regelmatig medisch getest)

de vuile muilekoek 7 april 2016 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8058121)
Wel dat was niet de uitkomst van een twee en een half jaar durend debat.
Jij wilt je er in anderhalve seconde vanaf maken?

Kon al heel veel meer opgebracht hebben voor de staat ,, hadden ze dat wel gedaan... kiekens zonder kop moeten zo nodig alles altijd maar kapot debatteren

eno2 7 april 2016 11:04

Ik ken eigenlijk de rationele motiveringen niet die dit soort besluit staven en het andere verwerpen. Ik heb het debat niet gevolgd. Ik vind het resultaat, dit soort aanpak dus, alleen wenselijker dan de prostitutie legaliseren.

Gamla 7 april 2016 11:07

Eno, ik begrijp je post niet. Wat bedoel je met hoeren die moeten beginnen converteren?

eno2 7 april 2016 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8058131)
Kon al heel veel meer opgebracht hebben voor de staat ,, hadden ze dat wel gedaan... kiekens zonder kop moeten zo nodig alles altijd maar kapot debatteren

Als vier beschaafde landen tot dezelfde democratische conclusie komen na grondig debat, moet je niet afkomen met een louter financieel argument en een natte vinger benadering. Dit is hoofdzakelijk een morele kwestie.

de vuile muilekoek 7 april 2016 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8058132)
Ik ken eigenlijk de rationele motiveringen niet die dit soort besluit staven en het andere verwerpen. Ik heb het debat niet gevolgd. Ik vind het resultaat, dit soort aanpak dus, alleen wenselijker dan de prostitutie legaliseren.

Ik heb zo de indruk dat alles gerenoveerd moet worden in de huidige maatschappij met een richting naar het Europees kalifaat ?:roll:.... alcohol verbod, prostitutie verbod, bepaalde kleding verbod , bepaalde gedragingen verbod enz.. er zit daar iets achter ... jajaja :roll::roll:

fox 7 april 2016 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8058052)
Met een hoer is niets mis. Dat zijn meestal kwetsbare slachtoffers die uitgebuit worden of anders niet aan de bak komen. Daarom ook dat hoeren niet bestraft worden. Wel de hoerenloper. Als de maatschappij als geheel betalen voor seks ongewenst vindt, dan kan ze best die ondeugd bestrijden door de betaler te straffen en niet het kwetsbaar slachtoffer.


De hoerenloper kan toch ook niet weten of de prostituee in kwestie wordt uitgebuit? Mij lijkt het dat je dan vooral de gedwongen prostitutie moet aanpakken door die pooiers en mensenhandelaars aan te pakken. Er is helemaal niks mis met pakweg een hotmarijke die haar diensten aanbiedt, ze doet dat namelijk helemaal vrijwillig.

fred vanhove 7 april 2016 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8058139)
Ik heb zo de indruk dat alles gerenoveerd moet worden in de huidige maatschappij met een richting naar het Europees kalifaat ?:roll:.... alcohol verbod, prostitutie verbod, bepaalde kleding verbod , bepaalde gedragingen verbod enz.. er zit daar iets achter ... jajaja :roll::roll:

Er mag inderdaad minder en minder en hetgeen nog mag is dan weer verplicht.

eno2 7 april 2016 11:41

Vrijwillige prostitutie wordt niet bestraft.

eno2 7 april 2016 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8058139)
Ik heb zo de indruk dat alles gerenoveerd moet worden in de huidige maatschappij met een richting naar het Europees kalifaat ?:roll:.... alcohol verbod, prostitutie verbod, bepaalde kleding verbod , bepaalde gedragingen verbod enz.. er zit daar iets achter ... jajaja :roll::roll:

Natuurlijk zit daar iets achter. .. Wat ongewenst geacht wordt door de democratische consensus, wordt tegengewerkt. Democratie heet dat.

Eyjafjallajökull 7 april 2016 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8057784)
Is dit ook geldig voor forumhoeren?


:lol: :thumbsup:

Fille van de Foor 7 april 2016 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8058052)
Met een hoer is niets mis. Dat zijn meestal kwetsbare slachtoffers die uitgebuit worden of anders niet aan de bak komen. Daarom ook dat hoeren niet bestraft worden. Wel de hoerenloper. Als de maatschappij als geheel betalen voor seks ongewenst vindt, dan kan ze best die ondeugd bestrijden door de betaler te straffen en niet het kwetsbaar slachtoffer.

Zullen we dan ook eens boetes gaan uitdelen aan de deur van de kledingwinkels waar spullen worden verkocht die door kinderhandjes zijn vervaardigd?

Gaan we ook caféklanten bestraffen omdat de uitbater een paar zwarte vaten in zijn kelder heeft staan?

eno2 7 april 2016 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor (Bericht 8058218)
Zullen we dan ook eens boetes gaan uitdelen aan de deur van de kledingwinkels waar spullen worden verkocht die door kinderhandjes zijn vervaardigd?

Gaan we ook caféklanten bestraffen omdat de uitbater een paar zwarte vaten in zijn kelder heeft staan?

Onterechte extrapolaties.

Gamla 7 april 2016 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8058240)
Onterechte extrapolaties.

Wat zijn extrapolaties?

Odol 7 april 2016 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8058139)
Ik heb zo de indruk dat alles gerenoveerd moet worden in de huidige maatschappij met een richting naar het Europees kalifaat ?:roll:.... alcohol verbod, prostitutie verbod, bepaalde kleding verbod , bepaalde gedragingen verbod enz.. er zit daar iets achter ... jajaja :roll::roll:

2

Odol 7 april 2016 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8058135)
Als vier beschaafde landen tot dezelfde democratische

Sire, er zijn geen echte democratische landen meer (toch niet binnen EU) ... de poco regeert, de islam dirigeert

vuggie 7 april 2016 13:10

Deze wet zal wel prettig in een huwelijk zijn.

"Schat, je bekijkt het maar met dat eeuwige gezeur om geld want wanneer ik kostwinner ben, ben ik strafbaar en kost me dat een fikse boete."

Aenigma 7 april 2016 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8058104)
Het zou veel beter zijn, om die meisjes een wettelijk statuut te geven.

Vind ik ook kunnen we er belasting op innen :-p
Maar men kan hen dan ook verplichten regelmatig te testen en zo.

En om de hoerenloper beter te informeren hoe je misbruik kan herkennen en wat je het best doet bij een vermoeden lijkt me geen slecht idee. Waarschijnlijk beter dan het beboeten want dan zullen ze het zoiezo niet doorzeggen bij vermoeden

Drukazz 7 april 2016 13:22

Heb ik niets op tegen, maar waarom is een hoer zelf zijn geen straf? Ook dat strookt niet met onze Europese waarden.

eno2 7 april 2016 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 8058294)
Het is niet omdat jij XXXXXXXXXX (KNIP) bent dat iedereen dat maar moet zijn.

Persoonlijke aanval (smaad) die dan nog het omgekeerde uitdrukt van wat je bedoelt. Manieren houden en correct formuleren.

Citaat:

Het geheel lijkt mij eerder een mislukte vorm van belasting op seks te zijn.
Regulariseren is pas voluit promoten en belasten van seks.

Boetes zijn prohibitieve belastingen.

Zipper 7 april 2016 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 8058353)
Heb ik niets op tegen, maar waarom is een hoer zelf zijn geen straf? Ook dat strookt niet met onze Europese waarden.

omdat het een eerbaar beroep is, als een ander. Het is de schuld van pooiers dat "het oudste beroep ter wereld", in een negatief daglicht komt.

Drukazz 7 april 2016 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8058360)
omdat het een eerbaar beroep is, als een ander. Het is de schuld van pooiers dat "het oudste beroep ter wereld", in een negatief daglicht komt.

eerbaar
eerzaam, betamelijk, decent, fatsoenlijk, kuis, net, treffelijk, zedig

Wat zeg jij allemaal?

eno2 7 april 2016 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 8058353)
Heb ik niets op tegen, maar waarom is een hoer zelf zijn geen straf? Ook dat strookt niet met onze Europese waarden.


Slachtoffer van precaire levenssituaties en omstandigheden, misère en dreigende verelendung. . Beter die daarbovenop niet nog eens af te straffen.

Zipper 7 april 2016 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 8058365)
eerbaar
eerzaam, betamelijk, decent, fatsoenlijk, kuis, net, treffelijk, zedig

Wat zeg jij allemaal?

je mag mijn stelling ook weerleggen

non-conformist 7 april 2016 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8058358)
Persoonlijke aanval (smaad) die dan nog het omgekeerde uitdrukt van wat je bedoelt. Manieren houden en correct formuleren.


Regulariseren is pas voluit promoten en belasten van seks.

Boetes zijn prohibitieve belastingen.

Ben je weer op je teen getrapt ? Komt nogal vaak voor :lol:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be