Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Politieke crisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=184)
-   -   actie voeren : 27-9 CD&V Congres (https://forum.politics.be/showthread.php?t=112322)

Anna List 23 september 2008 07:55

actie voeren : 27-9 CD&V Congres
 
Citaat:

Aktie "Woord houden ! " aan CD&V congres. (27-09-2008 08:45:00 VVB)
Ernstig blijven : WOORD HOUDEN ! We hebben sedert 10 juni 2007 al heel veel horen beloven, dure eden werden gezworen en (staats)hervormingen werden in het vooruitzicht gesteld. Maar tot op heden is er nog niets gerealiseerd op (met heel veel goede wil) een paar kruimels van borrelnootjes na. En die kunnen dan nog worden teruggedraaid. Wat is er nu ? Een wit blad papier. En wat staat daarop ? Niets. Dat is duidelijk. Gelukkig is er (buiten verloren tijd en geld) ook nog niets echt gebeurd dat onze nakende onafhankelijkheid kan tegenhouden of belemmeren. Op 31 juli 2008 gaven CD&V en N-VA gezamenlijk een tekst uit, waarin zeven uitgangspunten naar voor werden geschoven voor een zinvolle communautaire dialoog. De Vlaamse regering onderhandelde een akkoord op 5 september, waarin alle Vlaamse regeringspartijen de “strikte en noodzakelijke voorwaarden” vastlegden om deel te nemen aan een gemeenschapsdialoog. Het ‘antwoord’ dat de Franstalige partijen formuleerden op 9 september geeft geen enkele waarborg dat ze akkoord gaan met de geformuleerde “strikte en noodzakelijke voorwaarden”. In feite hernemen de Franstalige partijen gewoon wat ze al maanden herhalen : ze gaan akkoord om te praten, zonder enige verduidelijking waarover ze wel en niet praten, zonder waarborgen dat ze niet op die manier de noodzakelijke staatshervorming op de lange baan willen schuiven. Eigenlijk negeren ze het Vlaamse akkoord van 5 september volkomen. We verwachten dat de Vlaamse regeringspartijen niet elk uur van mening veranderen en klaarheid eisen van de Franstalige partijen omtrent de gestelde “strikte en noodzakelijke voorwaarden”, onder meer dat er een onderhandeling komt tussen beide grote gemeenschappen, met door die gemeenschappen gemandateerde onderhandelaars; een engagement van de Franstalige partijen dat ze een akkoord ook goedkeuren in het federale parlement; een akkoord dat BHV verder wordt afgehandeld in de Kamer op basis van de voorliggende voorstellen; een akkoord dat het zwaartepunt van de bevoegdheden naar de deelstaten verschuift; een akkoord dat er concrete resultaten worden geboekt vóór de deelstaatverkiezingen van juni 2009. Aan geen van deze “strikte en noodzakelijke voorwaarden” is momenteel voldaan, zodat de Vlaamse partijen bij de huidige stand van zaken moeten besluiten dat de uitnodiging door de Franstalige partijen werd afgewezen. In het bijzonder CD&V en N-VA kunnen, gezien de tekst van 31 juli, geen vrede nemen met het antwoord van de Franstalige partijen. De Vlaamse Volksbeweging roept deze partijen op consequent te blijven met hun engagement van 31 juli en de regering te verlaten. Weliswaar bindt de verklaring van 31 juli niet Open-VLD en sp.a, maar ook van deze partijen verwachten we enige consequentie met de Vlaamse regeringsnota van 5 september. Ook zij mogen het geweer niet elke dag van schouder veranderen en kunnen niet akkoord gaan met het Franstalige antwoord. Ook in de politiek mag worden verwacht dat men ernstig blijft. Daarom roepen we jullie op om mee actie te voeren. DOE MEE met de acties WOORD HOUDEN !!! Tenzij er deze week of volgende week een nieuw politiek feit komt in de trant van “CD&V en N-VA trekken zich terug uit de regering”, voeren wij op zondag 21 september en zaterdag 27 september actie. We houden jullie via de webstek en e-post op de hoogte. Wij zorgen voor materiaal, jullie voor je goed humeur, je glimlach en je actiebereidheid. Het zou leuk zijn als je je komst vooraf doorspeelde naar [email protected] of het secretariaat.

1080 BRUSSEL/ MOLENBEEK, "Het Brussels Event Brewery", Delaunoystraat 58b1. Het congres begint om 9u., wij verzamelen om 8.45u., wees op tijd. - We sluiten de actie af om 10.00u.

Molenbeek - "Het Brussels Event Brewery".

Info: Vergauwen Steven 03 / 320 06 33 Meer info op http://www.vvb.org.
eens benieuwd wat de CD&V basis vindt van het kost wat kost aan zijn postje kleven van Leterme, daarbij kunnen ze wel wat steun gebruiken !

je kan je mening ook al rechtstreeks geven :

Citaat:

Vraag aan Yves
Yves Leterme
Diksmuidsestraat 58
8900 Ieper
Kabinet
Wetstraat 16
1000 Brussel

Tel: 057/20 63 61
Fax: 057/20 08 14
Tel :02/501.02.11
Fax: 02/512.69.53

E-mail: [email protected]



den ambetantsten 23 september 2008 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3705836)
eens benieuwd wat de CD&V basis vindt van het kost wat kost aan zijn postje kleven van Leterme, daarbij kunnen ze wel wat steun gebruiken !

je kan je mening ook al rechtstreeks geven :

Als u mij zijn rechtstreekse gsm-nr of mailadres kunt geven, wil ik nog wel eens een pogingske doen. Ik heb echter geen zin om door een of andere medewerker met wat gemeenplaatsen om de oren te worden geslagen. Ik krijg daar stress van en 't schijnt dat zoiets niet goed is voor 't hartje...

Anna List 23 september 2008 08:06

rechtstreeks bij de partij :

(op de infobox kan niemand ze onder de mat vegen, denk ik zo)

[email protected]

[email protected] (dit is het adres van YLT dat de cd&v site opgeeft)

den ambetantsten 23 september 2008 08:56

Het is da'k er ervaring mee heb... nee, geef mij een telenet, skynet of ander adres en ik wil 't gerust doen maar zo van die adresjes daar trap ik niet meer in!
Laat ons Yveske zijnen blackberry volstampen met mails!

Anna List 23 september 2008 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 3705942)
Het is da'k er ervaring mee heb... nee, geef mij een telenet, skynet of ander adres en ik wil 't gerust doen maar zo van die adresjes daar trap ik niet meer in!
Laat ons Yveske zijnen blackberry volstampen met mails!

8O dat zijn gewoon de officiele e mail adressen vanop de cd&v site hoor

den ambetantsten 23 september 2008 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3705947)
8O dat zijn gewoon de officiele e mail adressen vanop de cd&v site hoor

Ja, precies! Die officiële adresjes worden afgeleid naar een of andere medewerker die zijn dagen mag vullen met onschuldige burgers het idee te geven dat ze de grote man himself een reactie hebben ontlokt. Niets is minder waar! Maar ik geef toe: [email protected] lijkt me een gok die het proberen waard is...8-)

Anna List 23 september 2008 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 3705967)
Ja, precies! Die officiële adresjes worden afgeleid naar een of andere medewerker die zijn dagen mag vullen met onschuldige burgers het idee te geven dat ze de grote man himself een reactie hebben ontlokt. Niets is minder waar! Maar ik geef toe: [email protected] lijkt me een gok die het proberen waard is...8-)

8O wat lijkt jou nu het interessantste, Leterme rechtstreeks mailen (die vasthoudt aan zijn postje, en dus je mail gewoon zo snel mogelijk delete) of een mail naar die infobox, waarvan de medewerker dan op t eind van de week op de vergadering moet melden dat ie 10.000? 50.000? negatieve mails heeft gehad ?

Anna List 23 september 2008 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 3705967)
Ja, precies! Die officiële adresjes worden afgeleid naar een of andere medewerker die zijn dagen mag vullen met onschuldige burgers het idee te geven dat ze de grote man himself een reactie hebben ontlokt. Niets is minder waar! Maar ik geef toe: [email protected] lijkt me een gok die het proberen waard is...8-)

probeer het anders eens via hot Marijke ...

den ambetantsten 23 september 2008 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3705970)
8O wat lijkt jou nu het interessantste, Leterme rechtstreeks mailen (die vasthoudt aan zijn postje, en dus je mail gewoon zo snel mogelijk delete) of een mail naar die infobox, waarvan de medewerker dan op t eind van de week op de vergadering moet melden dat ie 10.000? 50.000? negatieve mails heeft gehad ?

Daar heb je een punt... Mailen dus! Massaal en onversaagd! YIHAA!!! It ain't over till the fat lady sings, boys!

lombas 23 september 2008 09:08

Hot Marijke is de geknipte persoon om Yves weer recht te krijgen.

vlijmscherp 23 september 2008 09:08

in feite moeten we een mail sturen naar Reynders, om hem te feliciteren. hij doet het toch maar hé, einde van het kartel, sterkhouder in de federale regering geworden, geen staatshervorming en wsl nog uitbreiding van Brussel realiseren in 1 weekend. faut le faire!

Anna List 23 september 2008 09:10

een federale regering ZONDER meerderheid in Vlaanderen

heeft de CD&V dan helemaal geen schaamtegevoel meer ????


SCHANDE

den ambetantsten 23 september 2008 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3705980)
in feite moeten we een mail sturen naar Reynders, om hem te feliciteren. hij doet het toch maar hé, einde van het kartel, sterkhouder in de federale regering geworden, geen staatshervorming en wsl nog uitbreiding van Brussel realiseren in 1 weekend. faut le faire!

Precies, ere wie ere toekomt! Chapeau Didier!

den ambetantsten 23 september 2008 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3705985)
een federale regering ZONDER meerderheid in Vlaanderen

heeft de CD&V dan helemaal geen schaamtegevoel meer ????


SCHANDE

Een schaamtegevoel is heel erg hinderlijk in de politiek. Niet doen dus!

Anna List 23 september 2008 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 3705989)
Een schaamtegevoel is heel erg hinderlijk in de politiek. Niet doen dus!

idd Honte !

I amsterdam 23 september 2008 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 3705986)
Precies, ere wie ere toekomt! Chapeau Didier!

De Franstaligen hebben het inderdaad zeer knap gespeeld.

Anna List 23 september 2008 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 3706003)
De Franstaligen hebben het inderdaad zeer knap gespeeld.

dit is je reinste flauwekul.


het is het ACW dat het moment heeft aangegrepen om terug de volledige macht te grijpen binnen de CD&V.

den ambetantsten 23 september 2008 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3706015)
dit is je reinste flauwekul.


het is het ACW dat het moment heeft aangegrepen om terug de volledige macht te grijpen binnen de CD&V.

Kan zijn dat je de schuld andermaal in eigen boezem moet zoeken, maar het is gewoon een naakte vaststelling dat je aan Vlaamse kant een communautair kluwen hebt terwijl aan Franstalige kant aan een zeel wordt getrokken, en dit ondanks de enorme politieke tegenstellingen. Blijkbaar weet men daar zijn prioriteiten in te schatten. In Vlaanderen doet men dat ook... maar eerder op korte termijn en met vooral het eigen postje in gedachten!

Anna List 23 september 2008 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 3706157)
Kan zijn dat je de schuld andermaal in eigen boezem moet zoeken, maar het is gewoon een naakte vaststelling dat je aan Vlaamse kant een communautair kluwen hebt terwijl aan Franstalige kant aan een zeel wordt getrokken, en dit ondanks de enorme politieke tegenstellingen. Blijkbaar weet men daar zijn prioriteiten in te schatten. In Vlaanderen doet men dat ook... maar eerder op korte termijn en met vooral het eigen postje in gedachten!

nee het opblazen van het kartel was een interne kartelaangelegenheid.

edit interne CD&V aangelegenheid.

I amsterdam 23 september 2008 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3706015)
dit is je reinste flauwekul.


het is het ACW dat het moment heeft aangegrepen om terug de volledige macht te grijpen binnen de CD&V.

Thyssen is een zwakke partijleider
Ze kent de klappen van de zweep niet
CD& V heeft zich laten inpakken door de Franstaligen


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be