Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   Last van religieuze psychose (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245542)

Vlad 15 oktober 2018 15:03

Last van religieuze psychose
 
Citaat:

Vluchteling die 3 mensen neerstak in Den Haag had ‘religieuze psychose’

Malek F., de uit Syrië gevluchte Palestijn (32) die op 5 mei in Den Haag drie voorbijgangers neerstak, heeft geen spijt van zijn daad. Alles wat hij deed, kwam van Allah, zo heeft hij volgens het Nederlandse Openbaar Ministerie (OM) verklaard. HLN
Heeft niet elke gelovige min of meer last van een religieuze psychose ? Faken diegenen die daar geen last van hebben niet gewoon hun geloof om er bij te horen ? Of was Malek F. eigenlijk een profeet ? Voer voor diepdenkers.

eno2 15 oktober 2018 15:48

Religieuze psychose is behandeld in:

God en psyche; de redelijkheid van het geloven; visies van een jood
Herman M. van Praag 2008


Essays door de joodse hoogleraar psychiatrie over normaliteit en abnormaliteit van religieus geloof, de redelijkheid van religieus geloof en de mogelijke relatie tussen geloof en het ontstaan van psychische stoornissen.

https://www.bibliotheek.nl/catalogus...isies-van-een/

Diego Raga 15 oktober 2018 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8831602)
Heeft niet elke gelovige min of meer last van een religieuze psychose ? Faken diegenen die daar geen last van hebben niet gewoon hun geloof om er bij te horen ? Of was Malek F. eigenlijk een profeet ? Voer voor diepdenkers.

Men hoeft niet persé streng religieus opgevoed te zijn om psychotische trekjes te vertonen, maar het helpt wel..:

Nicolai Sennels : Psychologie: Waarom de islam monsters creëert

"Als psycholoog in een Deense jeugdgevangenis had ik een unieke mogelijkheid om de geestesgesteldheid van moslims te bestuderen. 70% van de jeugdige delinquenten in Denemarken heeft een islamitische achtergrond. Ik kon hen vergelijken met de niet-islamitische cliënten van dezelfde leeftijdsgroep met min of meer dezelfde sociale achtergrond. Ik kwam tot de conclusie dat de islam en de islamitische cultuur bepaalde psychologische mechanismen hebben die schade toebrengen aan de ontwikkeling van mensen en die crimineel gedrag versterken."

https://fenixx.org/2015/11/20/nicola...sters-creeert/

Guinevere 15 oktober 2018 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8831942)
Men hoeft niet persé streng religieus opgevoed te zijn om psychotische trekjes te vertonen, maar het helpt wel..:

Nicolai Sennels : Psychologie: Waarom de islam monsters creëert

"Als psycholoog in een Deense jeugdgevangenis had ik een unieke mogelijkheid om de geestesgesteldheid van moslims te bestuderen. 70% van de jeugdige delinquenten in Denemarken heeft een islamitische achtergrond. Ik kon hen vergelijken met de niet-islamitische cliënten van dezelfde leeftijdsgroep met min of meer dezelfde sociale achtergrond. Ik kwam tot de conclusie dat de islam en de islamitische cultuur bepaalde psychologische mechanismen hebben die schade toebrengen aan de ontwikkeling van mensen en die crimineel gedrag versterken."

https://fenixx.org/2015/11/20/nicola...sters-creeert/

Wat bedoelt men daarmee?

Guinevere 15 oktober 2018 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8831602)
Heeft niet elke gelovige min of meer last van een religieuze psychose ? Faken diegenen die daar geen last van hebben niet gewoon hun geloof om er bij te horen ? Of was Malek F. eigenlijk een profeet ? Voer voor diepdenkers.

Ben je al in de gezinsdrama's draad van bembem gaan kijken?

eno2 15 oktober 2018 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8831602)
Heeft niet elke gelovige min of meer last van een religieuze psychose ?

Neen. Godsdienst is collectieve waanzin. Dat is toegestaan, we gaven ze vrijheid van godsdienst binnen de wet om te vermijden dat ze doorgingen met elkaar uitroeien, zoals in heel de loop van de geschiedenis gebeurd is. En dat hielp grotendeels.
Persoonlijke individuele waanzin is iets heel anders. Die gast is zwaar gestoord, Een psychose voedt zich natuurlijk creatief (en hier moorddadig) met omgevingselementen. En voor hem was dat de religie.
Dus ja, mogelijks, zelfs waarschijnlijk een geval van religieus (ingevulde) psychose.

Diego Raga 16 oktober 2018 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8832124)
Wat bedoelt men daarmee?

Wat bedoelt 'men' met wát ?
De link aanklikken en lezen zou mss een en ander kunnen verklaren, waarom de islam monsters creëert.
Niet dat er geen psychotische bijbel- en thora adepten zijn, net als er geflipte atheïsten zijn, maar het valt wel op hoe de islam de sociaal-humane ontwikkeling van z'n volgelingen fnuikt, plus het niet te loochenen feit dat 50% van de moslimbevolking uit inteelt geboren is.
Men zou voor minder nen hoek afhebben...;-)

Guinevere 16 oktober 2018 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8832934)
Wat bedoelt 'men' met wát ?
De link aanklikken en lezen zou mss een en ander kunnen verklaren, waarom de islam monsters creëert.
Niet dat er geen psychotische bijbel- en thora adepten zijn, net als er geflipte atheïsten zijn, maar het valt wel op hoe de islam de sociaal-humane ontwikkeling van z'n volgelingen fnuikt, plus het niet te loochenen feit dat 50% van de moslimbevolking uit inteelt geboren is.
Men zou voor minder nen hoek afhebben...;-)

Ik word niet veel wijzer uit de tekst. Het is blijkbaar een of andere mening van iemand. Ik zie een hoop gezaag met een afbeelding van draken.
Concreet zijn aub. Geef voorbeelden, want ik begrijp het niet.
En dan rijst de vraag: hoe erg is het dat ik dit als moslima niet begrijp? Volstrekt niet, he. :lol:

Diego Raga 16 oktober 2018 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8833128)
Ik word niet veel wijzer uit de tekst. Het is blijkbaar een of andere mening van iemand. Ik zie een hoop gezaag met een afbeelding van draken.
Concreet zijn aub. Geef voorbeelden, want ik begrijp het niet.

Als je de argumenten van die psycholoog (al) niet begrijpt, zal weinig andere info je onbegrip daarover verhelderen.
Citaat:

En dan rijst de vraag: hoe erg is het dat ik dit als moslima niet begrijp? Volstrekt niet, he. :lol:
Uiteraard niet, net daarom dat je moslima bent, eh. ;-)

^_^ 16 oktober 2018 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8833128)
Ik word niet veel wijzer uit de tekst. Het is blijkbaar een of andere mening van iemand. Ik zie een hoop gezaag met een afbeelding van draken.
Concreet zijn aub. Geef voorbeelden, want ik begrijp het niet.
En dan rijst de vraag: hoe erg is het dat ik dit als moslima niet begrijp? Volstrekt niet, he. :lol:

Er worden op deze planeet zowat 2500 'opperwezens' aanbeden. De rode draad is het liegen. Het is allemaal verzonnen.

Misschien dat gij ook ooit eens in de spiegel kijkt, uzelf nog eens wat langer en wat beter bekijkt, de ogen opent, en nog geniet van de rest van uw leven. Voor sommige mensen is in de spiegel kijken zonder tegen zichzelf te liegen al te hoog gegrepen.

Ik leg de lat misschien te laag...

Gerard R. 17 oktober 2018 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ (Bericht 8833282)
Er worden op deze planeet zowat 2500 'opperwezens' aanbeden. De rode draad is het liegen. Het is allemaal verzonnen.

Misschien dat gij ook ooit eens in de spiegel kijkt, uzelf nog eens wat langer en wat beter bekijkt, de ogen opent, en nog geniet van de rest van uw leven. Voor sommige mensen is in de spiegel kijken zonder tegen zichzelf te liegen al te hoog gegrepen.

Ik leg de lat misschien te laag...

Het is gewoon de vertaling van iets niet te vatten zo groot in menselijke termen. Mensen hebben dat nodig.

andev 17 oktober 2018 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8832124)
Wat bedoelt men daarmee?

Dat ze zich gesteund voelen door hun godsdienst om de smeerlap uit te hangen tov de ongelovigen?

Hoofdstraat 17 oktober 2018 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8831602)
Citaat:

Vluchteling die 3 mensen neerstak in Den Haag had ‘religieuze psychose’

Malek F., de uit Syrië gevluchte Palestijn (32) die op 5 mei in Den Haag drie voorbijgangers neerstak, heeft geen spijt van zijn daad. Alles wat hij deed, kwam van Allah, zo heeft hij volgens het Nederlandse Openbaar Ministerie (OM) verklaard. HLN
Heeft niet elke gelovige min of meer last van een religieuze psychose ? Faken diegenen die daar geen last van hebben niet gewoon hun geloof om er bij te horen ? Of was Malek F. eigenlijk een profeet ? Voer voor diepdenkers.

Mja, wel geloofwaardig, door hun neef/nicht inteelt hebben moslims minstens 7 keer meer gevallen van schizofrenie wat hier duidelijk het geval is. Wel erg dat ze het niet durven benoemen, zelfs in zo'n geval. Quasi alle ISIS gevallen zijn mentaal gestoord.

cookie monster 17 oktober 2018 22:43

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...jdeld~a595d708

Gelukkig , want ….

Merkelianen zullen zulke wel respekeren zeker ??

TREBRON 28 oktober 2018 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8833128)
Ik word niet veel wijzer uit de tekst. Het is blijkbaar een of andere mening van iemand. Ik zie een hoop gezaag met een afbeelding van draken.
Concreet zijn aub. Geef voorbeelden, want ik begrijp het niet.
En dan rijst de vraag: hoe erg is het dat ik dit als moslima niet begrijp? Volstrekt niet, he. :lol:

Voor mijn part mag iedere moslim zijn religie beleven voor zover de maatschappij er geen last van heeft. Bij dat laatste wringt het schoentje omdat moslims blijkbaar geen genoegen nemen met die godsdienst onder elkaar te beleven maar hun gewelddadige, op de dood gestoelde zienswijze aan de anderen wil opdringen.
Osama Bin Laden heeft het in een interview heel duidelijk gemaakt waarom het Westen onmogelijk kan samenleven met de Islam. Hij zegde heel duidelijk "omdat het Westen een cultuur van LEVEN heeft en de Islam een cultuur van de DOOD heeft met als doel zekerheid op de hemel te hebben als ze iemand anders of zichzelf doden met meenemen van zoveel mogelijk anderen. Dat gaat er nu bij mij absoluut niet is. Christus heeft gezegd "bemin uw vijanden" en "gij zult niet doden. Dat is inderdaad het tegenovergestelde.
Guinevere in feite zijt ge door uw geloof al serieus buiten spel gezet. Het blijkt voor een vrouw heeeeel moeilijk te zijn olm in het paradijs te komen tenzij ze zichzelf opblaast met enkele ongelovigen naast zich, dan is ze zeker. Ik zou zeggen ga in vrede.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be