Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Zes cannabiskwekers veroordeeld (https://forum.politics.be/showthread.php?t=73918)

duveltje382 2 januari 2007 15:16

Zes cannabiskwekers veroordeeld
 
di 02/01/07 - De rechter in Dendermonde heeft zes cannabiskwekers veroordeeld tot gevangenisstraffen van 18 maanden met uitstel tot 42 maanden effectief. Een zevende verdachte werd vrijgesproken.

Twee beklaagden kregen een werkstraf voor het kweken en verkopen van cannabis.


(foto Belga)



De cannabiskwekers beheerden verschillende plantages in het Waasland, onder meer in Sint-Niklaas, Moerbeke en Waasmunster. In totaal ging het om meer dan 4.000 cannabisplantjes.
Het Nederlandse gerecht had ons land getipt dat de coffeeshops aan de Nederlandse grens vooral vanuit het Waasland bevoorraad werden.
De opbrengst van ruim 100.000 euro werd verbeurdverklaard.
Rechter Freddy Troch was scherp in zijn vonnis. "Cannabis heeft de naam een softdrug te zijn en geniet van een gedoogbeleid. Maar het is een vaststaand feit dat deze drug ten onrechte als weinig schadelijk wordt aangezien."
"De meeste hopeloos verslaafden aan cocaïne en heroïne begonnen met zogenoemde softdrugs om geleidelijk aan te evolueren naar harddrugs, met alle bekende fysiek en psychisch destructieve gevolgen vandien.
Bron/ VRT NIEUWSNET
Ik heb het hier toch echt moeilijk met die rechter hoor,ik blijf er bij dat een jontje roken totaal niet schadelijk is indien men het gebruikt met maten,maar dit geld zowat met alles wat men doet in het leven,ik denk hier in het bijzonder aan eten, drinken,roken ,enz...

Karma 2 januari 2007 15:32

Ondanks dat ik hem niet altijd even hoog inschat, stijgt hij nu toch geweldig in mijn achting die rechter.

lombas 2 januari 2007 15:38

Schandalig.

duveltje382 2 januari 2007 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 2294075)
Ondanks dat ik hem niet altijd even hoog inschat, stijgt hij nu toch geweldig in mijn achting die rechter.

Bedoel jij met zijn onzinnige uitspraken rond softdrugs,kul in pakskes als je het mij vraagt

Ozymandias 2 januari 2007 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2294029)
di 02/01/07 - De rechter in Dendermonde heeft zes cannabiskwekers veroordeeld.

Rechter Freddy Troch was scherp in zijn vonnis. "Cannabis heeft de naam een softdrug te zijn en geniet van een gedoogbeleid. Maar het is een vaststaand feit dat deze drug ten onrechte als weinig schadelijk wordt aangezien."
"De meeste hopeloos verslaafden aan cocaïne en heroïne begonnen met zogenoemde softdrugs om geleidelijk aan te evolueren naar harddrugs, met alle bekende fysiek en psychisch destructieve gevolgen vandien.
Bron/ VRT NIEUWSNET
Ik heb het hier toch echt moeilijk met die rechter hoor,ik blijf er bij dat een jontje roken totaal niet schadelijk is indien men het gebruikt met maten,maar dit geld zowat met alles wat men doet in het leven,ik denk hier in het bijzonder aan eten, drinken,roken ,enz...

Nou, er zijn wel meer dingen waarmee ik het moeilijk heb in dit bericht. Over een rechter die het trappensysteem in verband met drugs poneert als feit. Er zijn evenveel onderzoeken die aantonen dat er geen verband is tussen het gebruik/legaliseren van soft drugs en het gebruik/misbruik van harddrugs dan andersom. Om dat in je vonnis te gebruiken, vind ik wel erg sterk.

Maar jij zegt dat het niet schadelijk is, indien met het gebruikt met mate. Net als roken, zeg je. Maar dat klopt niet, want nicotine is een fysiek verslavende drugs, dus een harddrugs. En roken met mate, maakt het niet gezonder.

van Maerlant 2 januari 2007 15:48

Man, man, man, met wat zijn ze bezig? :roll:

duveltje382 2 januari 2007 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias (Bericht 2294108)
Nou, er zijn wel meer dingen waarmee ik het moeilijk heb in dit bericht. Over een rechter die het trappensysteem in verband met drugs poneert als feit. Er zijn evenveel onderzoeken die aantonen dat er geen verband is tussen het gebruik/legaliseren van soft drugs en het gebruik/misbruik van harddrugs dan andersom. Om dat in je vonnis te gebruiken, vind ik wel erg sterk.

Maar jij zegt dat het niet schadelijk is, indien met het gebruikt met mate. Net als roken, zeg je. Maar dat klopt niet, want nicotine is een fysiek verslavende drugs, dus een harddrugs. En roken met mate, maakt het niet gezonder.

'Tja,daar heb je wel wat gelijk in,maar ik bedoel iemand die en 8 tal sigaretten rook of een kettingroker daar zal dan toch nog een verschil in bestaan hé(trouwens roken is dan nog goed voor alzheimerpatienten)

Bhairav 2 januari 2007 16:26

Wat weet die rechter daar nu van?
En alsof dat de hoeveelheid drugs "afremt". Zo eens iemand eruitpakken en dan zeiken dat ze gewoon hun werk doen. Ik hoop dat die rechter rap sterft.

Chipie 3 januari 2007 02:47

Met de reuze winsten van die bende is schijnbaar iedereen akkoord...

Dan vinden de meesten het ok dat die geen BTW en belastingen moeten betalingen... aan geen enkele controle moeten onderworpen zijn... :-P

Internaut 3 januari 2007 07:24

Als we niet mogen kweken waar moeten we het dan kopen als gebruiker ?
Hebben ze dan liever dat soft drugs gebruikers beroep doen op illegale dealers (die ook eens tussen de hard drugs zitten) ? Waar dan nog eens producten bijgepakt zitten om het zwaarder te maken (bv voedingsresten of haarlak).
Men kan nu van een 1 kilo cannabis probleemloos 1.4 kg maken met een geurloze en kleurloze vloieistof! Meer gewicht = meer gram = meer $$

Dat heb je nu eenmaal bij dealers en criminele organisaties die gaan voor het snelle geld he. Met shops (zoals er 150 zijn in Zwitserland of 750 in Nederland) kunnen we de kwaliteit nagaan omdat de bevoorrading dan gebeurt door hobby thuiskwekers met liefde voor de plant. Alvorens de houder het verkoopt kijkt hij het dus na via microscoop en dergelijke. Dat kan je niet op straat he!
Gebruikers zullen er altijd zijn zodus.

Dat kan geen goede zaak zijn voor de volksgezondheid, er zijn onlangs paar jongeren gestorven in Nederland omdat ze cannabis hadden gekocht en gerookt van een straatdealer. Even later waren ze dood.
Men moet een drugsbeleid voeren op basis van wetenschappelijk materiaal die we er nu over hebben, iets dat we vroeger niet hadden.
Er bestaan ontzettend veel clichés over soft drugs dat hou je niet voor mogelijk. Zeker bij oudere mensen en van die oer katholieken of christenen kendet :roll:

Een heel interessante site over dit onderwerp (oa softdrugsbeleid in eigen land en daarbuiten) vind je op: www.cannaclopedia.be (met ook de live video van trekt uw plant)
Wist je bv dat Bill Clinton ooit trok van een joint ? :lol:
eigen wolk eerst!

Raf 3 januari 2007 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2294029)
Rechter Freddy Troch was scherp in zijn vonnis. "Cannabis heeft de naam een softdrug te zijn en geniet van een gedoogbeleid. Maar het is een vaststaand feit dat deze drug ten onrechte als weinig schadelijk wordt aangezien."
"De meeste hopeloos verslaafden aan cocaïne en heroïne begonnen met zogenoemde softdrugs om geleidelijk aan te evolueren naar harddrugs, met alle bekende fysiek en psychisch destructieve gevolgen vandien.

Die rechter is daar flink zijn boekje te buiten gegaan. Een rechter heeft geen uitspraken te doen over kwesties waarover er geen wetenschappelijke consensus bestaat; die moet zich bezighouden met juridische kwesties. Het is te hopen dat de minister van justitie rechter Troch op het matje roept en hem eens flink op zijn nummer zet!

born2bewild 3 januari 2007 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2300244)
Die rechter is daar flink zijn boekje te buiten gegaan. Een rechter heeft geen uitspraken te doen over kwesties waarover er geen wetenschappelijke consensus bestaat;


:lol::lol::lol::lol:

niet bleiten he rafke

Raf 3 januari 2007 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2300251)
:lol::lol::lol::lol:

niet bleiten he rafke

Interessant argument... Heb je er lang over moeten nadenken?

:roll:

Paulus 3 januari 2007 08:17

Dit land voert een hypocriet drugbeleid.

De gevolgen daarvan zijn dat sommige gebruikers zich moeten wenden tot criminele milieu's om aan hun gerief te raken. In dat illegaal circuit worden ook harddrugs verhandeld en dat is de belangrijkste oorzaak waarom velen de overstap van soft- naar hard maken. Jongeren in een expirementele fase moet je opvangen en begeleiden. En dat doe je niet door hen naar de illegaliteit te verwijzen.

Ze worden met harddrugs in aanraking gebracht, mede door een hypocriet drugbeleid.

Paulus.

PAJOT 3 januari 2007 08:19

binnen de gegeven omstandigheden, een goed vonnis. Maar allesbehalve een voorbeeld van harde repressie.

Kwekers van drugs zouden voor het vuurpeloton moeten worden gebracht en standrechterlijk geëxecuteerd.

Karma 3 januari 2007 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2294258)
Wat weet die rechter daar nu van?
En alsof dat de hoeveelheid drugs "afremt". Zo eens iemand eruitpakken en dan zeiken dat ze gewoon hun werk doen. Ik hoop dat die rechter rap sterft.

Toevallig is hier wel een miljoenenwinst mee gepaard he, het gaat dus niet over het onschuldig kweken van een eigen plantje. Mocht het een ander produkt zijn dan weed (bijvoorbeeld keukenstoelen of zo), je zou wel heel anders praten veronderstel ik. Maar omdat het nu eenmaal je begeerde sufmaakplantje is .......

Raf 3 januari 2007 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 2300261)
binnen de gegeven omstandigheden, een goed vonnis. Maar allesbehalve een voorbeeld van harde repressie.

Kwekers van drugs zouden voor het vuurpeloton moeten worden gebracht en standrechterlijk geëxecuteerd.

:silly:

Paulus 3 januari 2007 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 2300265)
Toevallig is hier wel een miljoenenwinst mee gepaard he, het gaat dus niet over het onschuldig kweken van een eigen plantje. Mocht het een ander produkt zijn dan weed (bijvoorbeeld keukenstoelen of zo), je zou wel heel anders praten veronderstel ik. Maar omdat het nu eenmaal je begeerde sufmaakplantje is .......


Die miljoenenwinst bewijst alleen maar dat de vraag veel groter is dan het aanbod. De klant heeft dat blijbaar 'graag' betaald.

Paulus.

Karma 3 januari 2007 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Internaut (Bericht 2300226)

Een heel interessante site over dit onderwerp (oa softdrugsbeleid in eigen land en daarbuiten) vind je op: www.cannaclopedia.be (met ook de live video van trekt uw plant)

En er bestaan evenveel artikels en wetenschappelijke onderzoeken die het tegendeel beweren, die aantonen dat het roken van joints wel degelijk veel schade toebrengt, vooral bij jeugdige gebruikers. Bij gebruik tijdens de jaren van opgroeien bijvoorbeeld gaan de hersenen "vervlakken" en men moet niet eens zo veel gebruiken daarvoor en da's onherroepelijk en onomkeerbaar.
Toch raar dat mensen zo iets willen blijven verdedigen.

PAJOT 3 januari 2007 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2300267)
:silly:

ach is er vandaag een gayparade ofzo ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be