Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Oekraïense oorlog (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=228)
-   -   Russische vlag op het parlement van de Krim (https://forum.politics.be/showthread.php?t=199045)

vanderzapig 28 maart 2022 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9929265)
Het ziet ernaar uit dat de Russische Federatie in zijn huidige vorm inderdaad niet houdbaar is.

Bron?

Wat jij zegt over Rusland is identiek aan wat Putin zegt over Oekraïne.

1207 28 maart 2022 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 9929169)

Er zijn vergelijkingen met West-Vlaanderen te maken. Oekraieners hebben in Rusland de reputatie boers te zijn, wel werklustig maar ook listig en niet altijd eerlijk.

En opnieu karaktermoord
Uiteraard de zoveelste goedpraterij voor de genocide en uitroeiing in marioepol

900 azovstrijders, je eigen bron, gebruikt de 400000 inwoners van marioepol als levend schild en daarom mogen die volgens jou uitgeroeid worden door het russische leger

Straf

parcifal 28 maart 2022 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9929273)
Bron?

Wat jij zegt over Rusland is identiek aan wat Putin zegt over Oekraïne.

Totaal niet, Het is niet de bedoeling dat Rusland of stukken van Rusland een Oekraiense kolonie worden he. DAT is waar Putin heenwil.

Rusland in zijn huidige vorm is een disfunctionele staat met Kernwapens en is duidelijk een gevaar voor de buurlanden en voor de wereld. Welk ander land heeft ooit publieke met kernwapens gedreigd eigenlijk?

Een great reset van Rusland lijkt dus aangewezen, kleinere landen zijn veiliger dan 1 grote disfunctionele kolos.

vanderzapig 28 maart 2022 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9929267)
Biden heeft die uitspraken gedaan (behalve die van de 82ste airborne, dat is gewoon een foute interpretatie* )

Nee, ook dat heeft hij gezegd. Er is een reden dat ik die link gaf zodat iedereen zelf kan oordelen en niet aangewezen is op "verduidelijkingen" van zijn staf:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9929262)
Wat punt 3 betreft, hier een link met wat meer context: https://www.youtube.com/watch?v=OWwN5ol_eQE&t=193s

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9929267)
maar hij roept niet op tot regime Change DOOR DE VS.
Hij laat de Russen de kans en de ruimte om die vuile klus zelf te klaren. ;-)

Goh wat een geruststelling. Dat zal de gemoederen vast en zeker bedaren. :roll:
Het is tenslotte ook niet zo dat Putin nukes heeft hee.

vanderzapig 28 maart 2022 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9929279)
Totaal niet, Het is niet de bedoeling dat Rusland of stukken van Rusland een Oekraiense kolonie worden he. DAT is waar Putin heenwil.

Op jouw kaartje staat Kamchatka nochtans als Japanse kolonie.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9929279)
Een great reset van Rusland lijkt dus aangewezen, kleinere landen zijn veiliger dan 1 grote disfunctionele kolos.

Hoe ga je de Russen daarvan overtuigen? Een kleurrevolutie?

gunter5148 28 maart 2022 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9929206)
Echt? Wanneer en waar zijn ook alweer die Amerikaanse of NAVO-troepen de Russische grens overgestoken en is men nu Russische steden aan het bombarderen? Heb ik iets gemist of slaat uw fantasie een beetje op hol?

Zijn de russen navo landen binnengetrokken dan?

Hebben navo landen nog nooit bommen gegooid? Zij navo landen nog nooit andere landen binnengetrokken dan?

Laat het duidelijk zijn, ik ben niet VOOR de russen, ik ben evenmin VOOR het militair-industrieel complex, waarvan de navo de veruitwendiging is. Er wordt hard geroepen dat de navo enkel verdediging nastreeft, maar ze doet dat wel door van heel europa een militaire basis te maken.

En exact dezelfde emotionele chantage wordt gebruikt dan tijdens "covid." Als ge niet keihard staat te roepen dat putin (het virus) de vijand is, en dat de navo (het vaccin) de oplossing is, dan zijt ge ne putin-lover (anti-vaxxer)

ik ben toen niet in de val getrapt, en ik ga er nu ook niet intrappen.

gunter5148 28 maart 2022 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9929210)
Kortom, Hitler is niet WO II begonnen. Dat waren anderen. Dat is toch de teneur van wat u hier komt uitsmeren, nietwaar?!

Neen.

1207 28 maart 2022 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9929287)

ik ben toen niet in de val getrapt, en ik ga er nu ook niet intrappen.

De volgende antivaxer die putinfan is geworden
Fascinerend verband

Der Wanderer 28 maart 2022 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9929062)
De Zorro-brigade op het Forum mag wellicht binnenkort op zoek naar een andere Avatar als deze goede evolutie ook naar Belgie overwaait.

We houden het voor jullie nauwgezet in de gaten, tovaritchi. :)

https://www.nu.nl/buitenland/6191910...duitsland.html

Ik hoop dat ze daar dan in Duitsland van "Zorro" inderdaad een symbool maken voor de strijd voor vrije meningsuiting. Met 100.000 in een Zorro-shirt naar Berlijn graag.

CUFI 28 maart 2022 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9929287)
Zijn de russen navo landen binnengetrokken dan?

Hebben navo landen nog nooit bommen gegooid? Zij navo landen nog nooit andere landen binnengetrokken dan?

Laat het duidelijk zijn, ik ben niet VOOR de russen, ik ben evenmin VOOR het militair-industrieel complex, waarvan de navo de veruitwendiging is. Er wordt hard geroepen dat de navo enkel verdediging nastreeft, maar ze doet dat wel door van heel europa een militaire basis te maken.

En exact dezelfde emotionele chantage wordt gebruikt dan tijdens "covid." Als ge niet keihard staat te roepen dat putin (het virus) de vijand is, en dat de navo (het vaccin) de oplossing is, dan zijt ge ne putin-lover (anti-vaxxer)

ik ben toen niet in de val getrapt, en ik ga er nu ook niet intrappen.

Inderdaad, het is allemaal by design. Van punt a naar b tot Z door worteltjes voor te houden. Eens daar aangekomen is de menselijkheid verloren.
Het is niet omdat X slecht is of slecht afgebeeld wodt, dat diegene het ons afbeelden ineens de goeie zouden zijn.
Maar toch gaan vele met hun medemensen in de strijd om die het afbeelden hun visie als absoluut te projecteren om ons naar het volgende punt met de wortel te leiden.

I marvel at that. De tv moet het maar voordoen en het gros doet het na.

Jan van den Berghe 28 maart 2022 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9929287)
Zijn de russen navo landen binnengetrokken dan?

Hebben navo landen nog nooit bommen gegooid? Zij navo landen nog nooit andere landen binnengetrokken dan?

Laat het duidelijk zijn, ik ben niet VOOR de russen, ik ben evenmin VOOR het militair-industrieel complex, waarvan de navo de veruitwendiging is. Er wordt hard geroepen dat de navo enkel verdediging nastreeft, maar ze doet dat wel door van heel europa een militaire basis te maken.

En exact dezelfde emotionele chantage wordt gebruikt dan tijdens "covid." Als ge niet keihard staat te roepen dat putin (het virus) de vijand is, en dat de navo (het vaccin) de oplossing is, dan zijt ge ne putin-lover (anti-vaxxer)

ik ben toen niet in de val getrapt, en ik ga er nu ook niet intrappen.

De val is er niet. De vraag is niet of u voor de Russen bent of voor de Amerikanen. Wel of u deze oorlog afwijst dan wel toejuicht zoals bepaalde Poetinknuffelaars doen? Iemand van de Poetinknuffelaars verheugt zich zelfs over het "aan flarden schieten" van Oekraïners. U ook?

Jan van den Berghe 28 maart 2022 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9929289)
Neen.

Als uw antwoord "neen" dan is de rest heel eenvoudig: net zoals Hitler de oorlog is begonnen, is het hier Poetin die het bevel heeft gegeven om het vuur te openen en deze oorlog tegen Oekraïne te beginnen.

Zijn we het dus eens?

Jan van den Berghe 28 maart 2022 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9929297)
Ik hoop dat ze daar dan in Duitsland van "Zorro" inderdaad een symbool maken voor de strijd voor vrije meningsuiting. Met 100.000 in een Zorro-shirt naar Berlijn graag.

Doe maar! Buiten Servië zijn er in Europa tot nu toe nog geen betogingen van Poetinknuffelaars geweest. Heel benieuwd hoeveel man er komt opdagen om deze oorlog te steunen.

gunter5148 28 maart 2022 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9929300)
Als uw antwoord "neen" dan is de rest heel eenvoudig: net zoals Hitler de oorlog is begonnen, is het hier Poetin die het bevel heeft gegeven om het vuur te openen en deze oorlog tegen Oekraïne te beginnen.

Zijn we het dus eens?

Uiteraard gaf Putin het bevel om Oekraïne binnen te vallen. Ik heb nooit iets anders beweert.
Maaaaaar.....
Mochten de Minskakkoorden, gegarandeerd door Duitsland en Frankrijk, nageleefd geweest zijn, Wat dan?
Mocht de navo van z'n woord te zijn geweest, en elke aanvraag tot toetreding van een land, dat uitbreiding naar het oosten had betekend, afgewezen. Wat dan?
Ik wil maar zeggen, men heeft de beer met een stok geprikt, en hij is wakker geworden.
Ik acht het realistisch dat dat niet had gebeurd, mocht men hem NIET hebben geprikt met een geopolitieke stok.

Wat dat betreft gaan noch de prikkers noch de geprikten vrijuit.

Dat is mijn standpunt.

Jan van den Berghe 28 maart 2022 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9929310)
Uiteraard gaf Putin het bevel om Oekraïne binnen te vallen. Ik heb nooit iets anders beweert.
Maaaaaar.....
Mochten de Minskakkoorden, gegarandeerd door Duitsland en Frankrijk, nageleefd geweest zijn, Wat dan?
Mocht de navo van z'n woord te zijn geweest, en elke aanvraag tot toetreding van een land, dat uitbreiding naar het oosten had betekend, afgewezen. Wat dan?
Ik wil maar zeggen, men heeft de beer met een stok geprikt, en hij is wakker geworden.
Ik acht het realistisch dat dat niet had gebeurd, mocht men hem NIET hebben geprikt met een geopolitieke stok.

Wat dat betreft gaan noch de prikkers noch de geprikten vrijuit.

Dat is mijn standpunt.

Alleen hebt u een standpunt ontwikkeld dat gebaseerd is op onjuiste informatie, waardoor het eindresultaat van uw redenering dan ook fout is. Zo heeft de NAVO nooit enige belofte gedaan over de uitbreiding naar het Oosten. Er is ook geen beer gepookt. En de Minskakkoorden zijn in de eerste plaats mislukt doordat Moskou zich geen zier ervan heeft aangetrokken en de "rebellen" volop heeft blijven voorzien met wapens en zelfs met militaire en tactische ondersteuning.

Met prikkers of geprikten heeft dit alles niets van doen.

1207 28 maart 2022 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9929310)
Ik acht het realistisch dat dat niet had gebeurd, mocht men hem NIET hebben geprikt met een geopolitieke stok.
t.

Dat dacht chamberlain in de jaren 30 ook
Met dictators werkt het zo niet en zal het nooit werken

Je verwacht dat de nato zijn woord houdt maar omgedraaid? Rusland heeft, in ruil voor kernwapens, oekraine erkend inclusief krim en het ossten. Dit vergeet je blijkbaar

gunter5148 28 maart 2022 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9929299)
De val is er niet. De vraag is niet of u voor de Russen bent of voor de Amerikanen. Wel of u deze oorlog afwijst dan wel toejuicht zoals bepaalde Poetinknuffelaars doen? Iemand van de Poetinknuffelaars verheugt zich zelfs over het "aan flarden schieten" van Oekraïners. U ook?

Ik juich deze oorlog niet toe, net zo min dan alle andere oorlogen. En het ontbreekt velen op dit forum aan zin tot nuance, wat dat betreft.
Het is net alsof alle andere oorlogsmisdaden niet gebeurd zijn. Alleen DEZE oorlog is slecht, omdat "wij" hem niet begonnen zijn, moet ik dan maar besluiten.

Ik zou de geopolitieke as-verschuiving die deze oorlog meebrengt kunnen toejuichen als het daadwerkelijk een begin is van de val van de amerikaanse hegemon. Maar of dat ook echt de bedoeling is van putin, ik weet het echt niet. En ik weet niet of dat wat er dan voor in de plaats komt, beter zal zijn, met meer individuele vrijheid, dan wat we nu hebben. (politieke correctheid, vax-dwang, woke, collectivisme, etc, dat mag voor mij voor eens en voor altijd verdwijnen)

Daarnaast, elk burgerslachtoffer is er een te veel. Dat kan ik dan helaas niet los zien van de berichtgeving dat de azov-brigade oekraïners gebruikt als menselijk schild.
Putin en de azov-nazi's, en bij uitbreiding elk "militair leider" mogen voor elk burgerslachtoffer dat ze maken, een eeuwigheid branden in de hel.

Jan van den Berghe 28 maart 2022 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 9929321)
Dat dacht chamberlain in de jaren 30 ook
Met dictators werkt het zo niet en zal het nooit werken

Je verwacht dat de nato zijn woord houdt maar omgedraaid? Rusland heeft, in ruil voor kernwapens, oekraine erkend inclusief krim en het ossten. Dit vergeet je blijkbaar

Daar er geen enkel ondertekend en geratificeerd document bestaat over die zogezegde belofte van de NAVO, is er wel een door alle partijen ondertekend en geratificeerd document. Met het Memorandum van Boedapest beloofde Rusland de territoriale integriteit en politieke vrijheid te respecteren van zowel Wit-Rusland als Oekraïne. In ruil deed Oekraïne afstand van het CCCP-kernarsenaal dat op haar grondgebied stond.

Jan van den Berghe 28 maart 2022 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9929323)
Daarnaast, elk burgerslachtoffer is er een te veel. Dat kan ik dan helaas niet los zien van de berichtgeving dat de azov-brigade oekraïners gebruikt als menselijk schild.
Putin en de azov-nazi's, en bij uitbreiding elk "militair leider" mogen voor elk burgerslachtoffer dat ze maken, een eeuwigheid branden in de hel.

U loopt hier eens te meer de Russische propaganda achterna. Ook Tomm beweerde die onzin, maar kon geen antwoord geven op mijn vraag naar de bewijzen hiervoor. Het is dus geen berichtgeving waarop u steunt, maar geconstrueerde berichten.

gunter5148 28 maart 2022 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9929320)
Alleen hebt u een standpunt ontwikkeld dat gebaseerd is op onjuiste informatie, waardoor het eindresultaat van uw redenering dan ook fout is. Zo heeft de NAVO nooit enige belofte gedaan over de uitbreiding naar het Oosten. Er is ook geen beer gepookt. En de Minskakkoorden zijn in de eerste plaats mislukt doordat Moskou zich geen zier ervan heeft aangetrokken en de "rebellen" volop heeft blijven voorzien met wapens en zelfs met militaire en tactische ondersteuning.

Met prikkers of geprikten heeft dit alles niets van doen.

Ik ben het niet met je eens. als de navo die beloftes niet deed, dan had ze ze moeten doen, en gezien de minsk-akkoorden vanaf dag 1 werden geschonden, mocht men reactie van putin verwachten, sinds 2014.
Over de kleur-revolutie na maidan is ook al héél veel zin en onzin verteld, maar dat er NIETS aan de hand was, is ook onwaar.

De stelling dat wat putin doet louter ongeprovoceerd is, is de waarheid onrecht aandoen.

Of dat putin "het recht" geeft om te doen wat hij doet kan je daar niet los van zien.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be