Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Gaan we nu nog een keer luisteren? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261384)

Hoofdstraat 22 oktober 2021 08:15

Gaan we nu nog een keer luisteren?
 
“Ik vrees dat we naar nieuwe maatregelen gaan, met heel lage graad van opvolging en een hoge graad van overtreding”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211021_96461420

Natuurlijk wordt het dan lastig voor een bevolking. Oorspronkelijk hadden we gedacht: 70 procent vaccineren en klaar. We zijn aan 90 procent en we zijn nóg niet klaar. Het is heel menselijk dat we daar moedeloos van worden.”

Kijk, als moleculair bioloog sta ik heel kritisch tegenover het gebruik van mondmaskers. Ik zie hoe mensen ze aandoen, ze wegstoppen in hun broekzak of handtas, en ze opnieuw aandoen. Dat is tegen alle regels van de kunst, en op die manier is zo’n maatregel weinig zinvol. Als psycholoog vind ik bovendien – met alle respect voor de virologen, want we hebben er uitstekende – dat er te weinig rekening is gehouden met de adviezen van mijn collega’s over hoe je mensen meekrijgt met zulke maatregelen.

discuz 22 oktober 2021 10:38

Tijdens de eerste lockdown slaagde de overheid er zelfs in om mensen weg te houden van hun tweede verblijf aan de kust. Een paar politieagenten aan de afritten was voldoende. En mensen droegen overal mondmaskers want wie dat niet deed kreeg meteen een boete van €250. Hebben we werkelijk allemaal zo'n kort geheugen?

Gipsy 22 oktober 2021 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9797904)
“Ik vrees dat we naar nieuwe maatregelen gaan, met heel lage graad van opvolging en een hoge graad van overtreding”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211021_96461420

Natuurlijk wordt het dan lastig voor een bevolking. Oorspronkelijk hadden we gedacht: 70 procent vaccineren en klaar. We zijn aan 90 procent en we zijn nóg niet klaar. Het is heel menselijk dat we daar moedeloos van worden.”

Kijk, als moleculair bioloog sta ik heel kritisch tegenover het gebruik van mondmaskers. Ik zie hoe mensen ze aandoen, ze wegstoppen in hun broekzak of handtas, en ze opnieuw aandoen. Dat is tegen alle regels van de kunst, en op die manier is zo’n maatregel weinig zinvol. Als psycholoog vind ik bovendien – met alle respect voor de virologen, want we hebben er uitstekende – dat er te weinig rekening is gehouden met de adviezen van mijn collega’s over hoe je mensen meekrijgt met zulke maatregelen.

In het armsteunbakje van mijn auto heb ik wel een tiental maskers. Sommige zijn waarschijnlijk méér dan een jaar oud. Zolang ze niet merkbaar vuil zijn of er de elastiek er niet afspringt. Blijf ik er één uitgrabbelen. Heb nochtans een doos in het bedrijf waar er wel 500 nieuwe inzitten. In Vlaanderen zet ik natuurlijk geen meer op. Maar waar het verplicht is is er natuurlijk geen keuze.

Vette Pois(s)on 22 oktober 2021 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9798026)
In het armsteunbakje van mijn auto heb ik wel een tiental maskers. Sommige zijn waarschijnlijk méér dan een jaar oud. Zolang ze niet merkbaar vuil zijn of er de elastiek er niet afspringt. Blijf ik er één uitgrabbelen. Heb nochtans een doos in het bedrijf waar er wel 500 nieuwe inzitten. In Vlaanderen zet ik natuurlijk geen meer op. Maar waar het verplicht is is er natuurlijk geen keuze.

straks groeien er nog zwammen uit uwe neus

patrickve 22 oktober 2021 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9798026)
In het armsteunbakje van mijn auto heb ik wel een tiental maskers. Sommige zijn waarschijnlijk méér dan een jaar oud. Zolang ze niet merkbaar vuil zijn of er de elastiek er niet afspringt.

Gij ook :-)
Ik ook. Ik zit nog altijd aan mijn eerste doos van 50 mondmaskers die nog niet voor de helft is opgebruikt :-)

Rudy 22 oktober 2021 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9798051)
Gij ook :-)
Ik ook. Ik zit nog altijd aan mijn eerste doos van 50 mondmaskers die nog niet voor de helft is opgebruikt :-)

Ik ook, en het zijn zwarte, dan valt dat zo niet op na een week of drie.

Hoofdstraat 22 oktober 2021 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9798060)
Ik ook, en het zijn zwarte, dan valt dat zo niet op na een week of drie.

Ik ga de mijne vuil maken met koffie grain zodat het extra opvalt 8-)

Henri1 22 oktober 2021 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9797904)
“Ik vrees dat we naar nieuwe maatregelen gaan, met heel lage graad van opvolging en een hoge graad van overtreding”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211021_96461420

Natuurlijk wordt het dan lastig voor een bevolking. Oorspronkelijk hadden we gedacht: 70 procent vaccineren en klaar. We zijn aan 90 procent en we zijn nóg niet klaar. Het is heel menselijk dat we daar moedeloos van worden.”

Kijk, als moleculair bioloog sta ik heel kritisch tegenover het gebruik van mondmaskers. Ik zie hoe mensen ze aandoen, ze wegstoppen in hun broekzak of handtas, en ze opnieuw aandoen. Dat is tegen alle regels van de kunst, en op die manier is zo’n maatregel weinig zinvol. Als psycholoog vind ik bovendien – met alle respect voor de virologen, want we hebben er uitstekende – dat er te weinig rekening is gehouden met de adviezen van mijn collega’s over hoe je mensen meekrijgt met zulke maatregelen.

Ik verwacht een nieuwe sluiting van de HoReCa binnen een 4-tal weken.

Of de AntiVaxxers moesten ondertussen nog het licht zien en zich laten vaccineren zoals elke weldenkende burger.

Yolanda 22 oktober 2021 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9798070)
Ik verwacht een nieuwe sluiting van de HoReCa binnen een 4-tal weken.

Of de AntiVaxxers moesten ondertussen nog het licht zien en zich laten vaccineren zoals elke weldenkende burger.

Waarom binnen 4 weken ?

Dan is de golf immers achter de rug.

Rudy 22 oktober 2021 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9798070)
Ik verwacht een nieuwe sluiting van de HoReCa binnen een 4-tal weken.

Of de AntiVaxxers moesten ondertussen nog het licht zien en zich laten vaccineren zoals elke weldenkende burger.

Neen, hoogstens invoering CST.

Henri1 22 oktober 2021 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda (Bericht 9798072)
Waarom binnen 4 weken ?

Dan is de golf immers achter de rug.

De cijfers zullen de komende weken op exponentiële wijze toenemen.

Binnen 4 weken zijn ze zo hoog dat er geen andere oplossing meer is om de HoReCa en Cultuursector terug te sluiten.

De AntiVaxxers zijn hier verantwoordelijk voor.

Henri1 22 oktober 2021 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9798075)
Neen, hoogstens invoering CST.

Ald de druk op de ziekenhuizen te hoog wordt gaat het plat. Wees maar zeker.

Rudy 22 oktober 2021 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda (Bericht 9798072)
Waarom binnen 4 weken ?

Dan is de golf immers achter de rug.

Klinkt nogal optimistisch.
Ik schat toch 3 maanden, zonder veel brokken.

Jan Janssen 22 oktober 2021 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9798077)
De cijfers zullen de komende weken op exponentiële wijze toenemen.

Binnen 4 weken zijn ze zo hoog dat er geen andere oplossing meer is om de HoReCa en Cultuursector terug te sluiten.

De AntiVaxxers zijn hier verantwoordelijk voor.

Omdat het vaccin niet werkt zoals beloofd.

Yolanda 22 oktober 2021 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9798080)
Klinkt nogal optimistisch.
Ik schat toch 3 maanden, zonder veel brokken.

Ik drukte me verkeerd uit. De piek zal achter de rug zijn binnen 4 weken (zelfde stramien als vorig jaar met een piek begin november).

Waarom zou een golf nu plots 3 maanden gaan duren ?

Maar terug sectoren gaan sluiten, daar zal volgens mij nog weinig draagvlak voor zijn.

Reverberation 22 oktober 2021 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9798077)
De cijfers zullen de komende weken op exponentiële wijze toenemen.

Binnen 4 weken zijn ze zo hoog dat er geen andere oplossing meer is om de HoReCa en Cultuursector terug te sluiten.

De AntiVaxxers zijn hier verantwoordelijk voor.

Idd, uwe paraplu werkt niet omdat er sommige liever zonder paraplu wandelen en dan doet de regering alles toe omdat het niet stopt met regenen.
Simpel toch?

denkimi 22 oktober 2021 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9798075)
Neen, hoogstens invoering CST.

Dat lijkt me redelijk zeker. Maar dat staat ondertussen al volledig los van corona.

patrickve 22 oktober 2021 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9798077)
De AntiVaxxers zijn hier verantwoordelijk voor.

Helemaal niet. Mochten zij het zijn dan volstaat het van ze niet op te nemen in het ziekenhuis he. En na een tijdje zijn die toch allemaal besmet.

patrickve 22 oktober 2021 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9798070)
Ik verwacht een nieuwe sluiting van de HoReCa binnen een 4-tal weken.

Of de AntiVaxxers moesten ondertussen nog het licht zien en zich laten vaccineren zoals elke weldenkende burger.

Wat denkt gij dat daaraan verandert ? Of 100% gevaccineerd is, of 90%, maakt niet veel uit he. Ge denkt toch niet dat de epidemie enkel maar bij antivaxxers doorgaat ?

Rudy 22 oktober 2021 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda (Bericht 9798086)
Ik drukte me verkeerd uit. De piek zal achter de rug zijn binnen 4 weken (zelfde stramien als vorig jaar met een piek begin november).

Waarom zou een golf nu plots 3 maanden gaan duren ?

Maar terug sectoren gaan sluiten, daar zal volgens mij nog weinig draagvlak voor zijn.

Geen probleem.
Deze golf duurt 3 maanden, zonder de piek zoals deze vorig jaar.
Zie het grafiekje van de opnames: VRT NWS
De besmettingscijfers zijn enkel nice to know.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be