Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Svennies 8 januari 2020 02:45

Den bigfoot is niet meer alleen,en zelfs daar hebben ze nog nooit eentje van gevonden...

Eigenlijk zegt die niets meer dan "het is mogelijk",maar als gij een aanname graag voor bewijs neemt,tja wie ben ik dan om u van het tegendeel te overtuigen...

Universalia 8 januari 2020 08:37

Bekende astronaute: “Aliens bestaan, en misschien zijn ze hier al”

Het zou best kunnen dat de Aliens er al zijn maar toch heb ik daar mijn bedenkingen bij, de reden waarom ze onze planeet zouden aandoen.

Hebben ze een grondstof nodig mochten zij hier al zijn.

Ik kan mij niet echt voorstellen dat mochten de Aliens 0X de technologie baas zijn om door de ruimte te reizen ze onze planeet zouden aandoen met al wat er hier op huidig ogenblik aan de gang is.

Mochten zij voorbij de Aarde 'vliegen' denk ik dat het commando: "snel doorvliegen en wegwezen" snel zou gegeven worden op de brug van de 'UFO' als ze even rondgekeken hebben. :|

parcifal 8 januari 2020 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9217510)
Helen Sharman. The first Briton in space in 1991.





(CNN,-gisteren.)
Aliens definitely exist, Britain's first astronaut has said and it's possible they're living among us on Earth but have gone undetected so far. Helen Sharman, who visited the Soviet Mir space station in 1991, told the Observer newspaper on Sunday that "aliens exist, there's no two ways about it. It's possible they're here right now and we simply can't see them."


Ik zeg dat dus niet. De eerste Britse astronaute vermoedt of suggereert dit.

correcter : GELOOFT dit, zonder enig bewijs, net als jij.
Een appeal to authority dus van een authority die er net zoveel van weet als alle anderen : te weinig.

Ze gelooft dus dat bepaalde parameters van de Drake vergelijking groot genoeg zijn, meer dan dat is het niet.
Wel origineel dat ze ' onzichtbaarheid' als verklarende factor aanhaalt, een soort van oplossing van de Fermi Paradox door Geen Hidden Variables maar Hidden Aliens.
Origineel maar niet echt wetenschappelijk en nogal simpel.

Uiteindelijk is het ook een zinloze verklaring : ALS ze hier zijn EN ze zijn onzichtbaar, dan kunnen we daar verder toch niets aan doen en kunnen we ze best negeren omdat ze evenveel impact en belang hebben als Onzichtbare roze eenhoorns of onzichtbare smurfen : Geen enkele.

Dan kunnen we ze best classeren als sprookjes want dan horen ze ook thuis in die categorie : de imaginaire wereld.

Het Oosten 8 januari 2020 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9217841)
correcter : GELOOFT dit, zonder enig bewijs, net als jij.
Een appeal to authority dus van een authority die er net zoveel van weet als alle anderen : te weinig.

Ze gelooft dus dat bepaalde parameters van de Drake vergelijking groot genoeg zijn, meer dan dat is het niet.
Wel origineel dat ze ' onzichtbaarheid' als verklarende factor aanhaalt, een soort van oplossing van de Fermi Paradox door Geen Hidden Variables maar Hidden Aliens.
Origineel maar niet echt wetenschappelijk en nogal simpel.

Uiteindelijk is het ook een zinloze verklaring : ALS ze hier zijn EN ze zijn onzichtbaar, dan kunnen we daar verder toch niets aan doen en kunnen we ze best negeren omdat ze evenveel impact en belang hebben als Onzichtbare roze eenhoorns of onzichtbare smurfen : Geen enkele.

Dan kunnen we ze best classeren als sprookjes want dan horen ze ook thuis in die categorie : de imaginaire wereld.

Helemaal niet. Ik heb altijd gesteld dat het ook geavanceerde militaire tuigen kunnen zijn van een of ander land. Lees er mijn posten maar op na. De kans is groot dat ze dan van Amerikaanse origine zijn vermits de meeste ufo’s in Amerika worden gespot volgens de informatie over sightings waarover men nu beschikt. Maar evenzeer heb ik altijd geopperd dat het ook buitenaards zou kunnen zijn, gezien de uitzonderlijke en quasi onmogelijke vliegcapaciteiten van deze tuigen. Edoch, we weten het niet echt.

Hieronder een filmpje , gemaakt door een camera met nachtzicht dat duidelijk het verschil toont tussen een gewoon vliegtuig en een ufo. Het filmpje presenteert zich wat dramatisch, maar wat ons zou moeten interesseren, zijn de beelden van de opname. Dit natuurlijk voor zover het filmpje niet fake is. En laat u niet misleiden door de term ‘paranormaal’. Er zijn inderdaad ook dingen die zich ‘paranormaal’ manifesteren. ‘Paranormaal’ betekent hier gewoon: niet normaal volgens de verwachtingen en voorlopig niet te verklaren. Niets dus om er denigrerend over te doen.

https://www.youtube.com/watch?v=dUEO...n=3&hl=nl%5FNL

Het Oosten 9 januari 2020 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9218020)
Helemaal niet. Ik heb altijd gesteld dat het ook geavanceerde militaire tuigen kunnen zijn van een of ander land. Lees er mijn posten maar op na. De kans is groot dat ze dan van Amerikaanse origine zijn vermits de meeste ufo’s in Amerika worden gespot volgens de informatie over sightings waarover men nu beschikt. Maar evenzeer heb ik altijd geopperd dat het ook buitenaards zou kunnen zijn, gezien de uitzonderlijke en quasi onmogelijke vliegcapaciteiten van deze tuigen. Edoch, we weten het niet echt.

Hieronder een filmpje , gemaakt door een camera met nachtzicht dat duidelijk het verschil toont tussen een gewoon vliegtuig en een ufo. Het filmpje presenteert zich wat dramatisch, maar wat ons zou moeten interesseren, zijn de beelden van de opname. Dit natuurlijk voor zover het filmpje niet fake is. En laat u niet misleiden door de term ‘paranormaal’. Er zijn inderdaad ook dingen die zich ‘paranormaal’ manifesteren. ‘Paranormaal’ betekent hier gewoon: niet normaal volgens de verwachtingen en voorlopig niet te verklaren. Niets dus om er denigrerend over te doen.

https://www.youtube.com/watch?v=dUEO...n=3&hl=nl%5FNL

Cijfers voor December 2019 van gespotte Ufo 's (Mufon).


Country Number of Reports
UNITED STATES 384
UNITED KINGDOM 39
CANADA 32
AUSTRALIA 4
ARGENTINA 4
GERMANY 3
AUSTRIA 3
DOMINICAN REPUBLIC 2
BRAZIL 2
ISRAEL 2
JAPAN 2
DENMARK 2
IRAN 2
SERBIA AND MONTENEGRO 2
NORWAY 1
GUATEMALA 1
NEW ZEALAND 1
VANUATU 1
ITALY 1
GUADELOUPE 1
POLAND 1
IRELAND 1
GREECE 1
ESTONIA 1
NETHERLANDS 1
PORTUGAL 1
VENEZUELA 1
COLOMBIA 1
CHILE 1
SWEDEN 1
BULGARIA 1
CROATIA 1
SPAIN 1
BERMUDA 1
ROMANIA 1
FRANCE 1
PHILIPPINES 1
SOUTH AFRICA 1
MARSHALL ISLANDS 1

TOTAL: 508

Eyjafjallajökull 13 januari 2020 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9219462)
Cijfers voor December 2019 van gespotte Ufo 's (Mufon).


Country Number of Reports
UNITED STATES 384
UNITED KINGDOM 39
CANADA 32
AUSTRALIA 4
ARGENTINA 4
GERMANY 3
AUSTRIA 3
DOMINICAN REPUBLIC 2
BRAZIL 2
ISRAEL 2
JAPAN 2
DENMARK 2
IRAN 2
SERBIA AND MONTENEGRO 2
NORWAY 1
GUATEMALA 1
NEW ZEALAND 1
VANUATU 1
ITALY 1
GUADELOUPE 1
POLAND 1
IRELAND 1
GREECE 1
ESTONIA 1
NETHERLANDS 1
PORTUGAL 1
VENEZUELA 1
COLOMBIA 1
CHILE 1
SWEDEN 1
BULGARIA 1
CROATIA 1
SPAIN 1
BERMUDA 1
ROMANIA 1
FRANCE 1
PHILIPPINES 1
SOUTH AFRICA 1
MARSHALL ISLANDS 1

TOTAL: 508

Die ene in Nederland was jij dat ?

Het Oosten 19 januari 2020 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9223122)
Die ene in Nederland was jij dat ?

In ieder geval, in 2019 waren er in Canada en de US 5917 sightings van ufo’s volgens de jongste gegevens. Wat hier weer opvalt, is het hoge aantal ufo-waarnemingen in deze twee landen die toevallig buren zijn : de USA en Canada. Het zou interessant zijn te weten hoeveel ufo-waarnemingen er zijn geweest in China of in Rusland in 2019.

Dit gezegd zijnde, lekte enkele weken geleden uit dat nu blijkt dat er nog een ander en langer filmpje bestaat van de zogenaamde ‘tic-tac’-ufo waarneming uit 2004. De Amerikaanse overheid weigert echter dat filmpje vrij te geven omdat het vrijgeven ervan “could gravely damage US national security if released, Navy says”.

Eigenaardige verklaring van de Amerikaanse Navy. Bovendien, zulke verklaring noopt onverbiddelijk tot de volgende vraag: “Waarom zou het vrijgeven van deze opname de belangen van Amerika erg schaden?” Waarom willen ze dit filmpje niet laten zien? Een gerechtvaardigde vraag, zo lijkt het me.

https://video.foxnews.com/v/6121900328001#sp=show-clips

(Fox News,12 januari 2020)

Max van Dietschland 2 februari 2020 14:20

De kans is behoorlijk groot dat er leven is op de planeet Teegarden b.

De planeet heeft een gematigde temperatuur en de straling van de ster is niet al te sterk.

De planeet is slechts 12 lichtjaar van de aarde verwijderd, op galactische schaal vlak in de buurt dus.

Yog Sothoth 2 februari 2020 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 9238153)
De kans is behoorlijk groot dat er leven is op de planeet Teegarden b.

De planeet heeft een gematigde temperatuur en de straling van de ster is niet al te sterk.

De planeet is slechts 12 lichtjaar van de aarde verwijderd, op galactische schaal vlak in de buurt dus.

Die kans is inderdaad vrij reëel, maar vergeet niet dat leven niet noodzakelijk een complete geavanceerde beschaving betekent. Het leven hier is tenslotte ook het grootste deel van de geschiedenis uitsluitend eencellig geweest. Mensen lopen ook al tienduizenden jaren rond, maar van echte beschaving is ook pas sinds een zesduizend jaar sprake. En als je het dan hebt over een geavanceerde, technologische beschaving zijn, dat is pas sinds een tweehonderd jaar. Dus, buitenaards leven kan net zo goed een oceaan vol bacterieën of algen zijn of kale rotsen met wat korstmossen. Ik ben in ieder geval benieuwd wat toekomstige missies naar de manen van Jupiter en Saturnus zullen opleveren, daar is de kans op leven onder het ijs ook bestaande.

kiko 2 februari 2020 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 9238153)
De planeet is slechts 12 lichtjaar van de aarde verwijderd, op galactische schaal vlak in de buurt dus.

En op menselijke schaal totaal onbereikbaar.

Max van Dietschland 2 februari 2020 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 9238335)
En op menselijke schaal totaal onbereikbaar.

Voorlopig totaal onbereikbaar.

Maar voor een kleine afstand van 12 lichtjaar zie ik het in de toekomst wel positief in. Je kan om te beginnen sondes sturen aan pakweg 2/3 van de lichtsnelheid.

Het Melkwegstelsel verlaten dat wordt nog wel een groot probleem.

Tavek 2 februari 2020 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 9238482)
Voorlopig totaal onbereikbaar.

Maar voor een kleine afstand van 12 lichtjaar zie ik het in de toekomst wel positief in. Je kan om te beginnen sondes sturen aan pakweg 2/3 van de lichtsnelheid.

Het Melkwegstelsel verlaten dat wordt nog wel een groot probleem.

Dudes....

0.1 c, ja. Misschien.

0.6 of 0.7 c, lol. De energie die je daar voor nodig hebt....

Het Oosten 9 februari 2020 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 9238299)
Die kans is inderdaad vrij reëel, maar vergeet niet dat leven niet noodzakelijk een complete geavanceerde beschaving betekent. Het leven hier is tenslotte ook het grootste deel van de geschiedenis uitsluitend eencellig geweest. Mensen lopen ook al tienduizenden jaren rond, maar van echte beschaving is ook pas sinds een zesduizend jaar sprake. En als je het dan hebt over een geavanceerde, technologische beschaving zijn, dat is pas sinds een tweehonderd jaar. Dus, buitenaards leven kan net zo goed een oceaan vol bacterieën of algen zijn of kale rotsen met wat korstmossen. Ik ben in ieder geval benieuwd wat toekomstige missies naar de manen van Jupiter en Saturnus zullen opleveren, daar is de kans op leven onder het ijs ook bestaande.

https://mufontelevision.com/auditorium/

Tweede video.

Maar eerste is minstens even interessant.

Voornaamste leidraad in dit alles: wees kritisch maar blijf 'open minded'.

Het Oosten 9 februari 2020 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 9238299)
Die kans is inderdaad vrij reëel, maar vergeet niet dat leven niet noodzakelijk een complete geavanceerde beschaving betekent. Het leven hier is tenslotte ook het grootste deel van de geschiedenis uitsluitend eencellig geweest. Mensen lopen ook al tienduizenden jaren rond, maar van echte beschaving is ook pas sinds een zesduizend jaar sprake. En als je het dan hebt over een geavanceerde, technologische beschaving zijn, dat is pas sinds een tweehonderd jaar. Dus, buitenaards leven kan net zo goed een oceaan vol bacterieën of algen zijn of kale rotsen met wat korstmossen. Ik ben in ieder geval benieuwd wat toekomstige missies naar de manen van Jupiter en Saturnus zullen opleveren, daar is de kans op leven onder het ijs ook bestaande.

Als ik het allemaal zo zie evolueren de laatste tijd m.b.t. gans het ufo-gebeuren, dan gaat Von Däniken straks nog gelijk krijgen.

Immers, indien we niet de bevestiging krijgen binnen een zekere tijd dat deze onbekende zeer geavanceerde vliegen tuigen ‘man made’ zijn door wie dan ook , dan zullen we wel moeten aannemen dat ze buitenaards zijn.

Edoch, als ze buitenaards zijn, dan zijn ze natuurlijk al heel wat langer hier dan vandaag.

Eyjafjallajökull 9 februari 2020 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9243443)
Als ik het allemaal zo zie evolueren de laatste tijd m.b.t. gans het ufo-gebeuren, dan gaat Von Däniken straks nog gelijk krijgen.

Immers, indien we niet de bevestiging krijgen binnen een zekere tijd dat deze onbekende zeer geavanceerde vliegen tuigen ‘man made’ zijn door wie dan ook , dan zullen we wel moeten aannemen dat ze buitenaards zijn.

Edoch, als ze buitenaards zijn, dan zijn ze natuurlijk al heel wat langer hier dan vandaag.

System ziet ze weer vliegen vandaag :lol:

De storm wschl...

Het Oosten 9 februari 2020 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9243507)
System ziet ze weer vliegen vandaag :lol:

De storm wschl...

Alweer ad personam bezig? Niet te verwonderen dat gans dit forum stilletjes maar zeker naar de vaantjes gaat.

Yog Sothoth 10 februari 2020 07:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9243443)
Als ik het allemaal zo zie evolueren de laatste tijd m.b.t. gans het ufo-gebeuren, dan gaat Von Däniken straks nog gelijk krijgen.

Immers, indien we niet de bevestiging krijgen binnen een zekere tijd dat deze onbekende zeer geavanceerde vliegen tuigen ‘man made’ zijn door wie dan ook , dan zullen we wel moeten aannemen dat ze buitenaards zijn.

Edoch, als ze buitenaards zijn, dan zijn ze natuurlijk al heel wat langer hier dan vandaag.

Von Däniken is al lang met zijn broek op zijn enkels ontmaskerd als een ordinaire bedrieger, gelieve niet te beweren dat hij ooit nog gelijk gaat krijgen, die kans is definitief verkeken.

Het Oosten 10 februari 2020 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 9243594)
Von Däniken is al lang met zijn broek op zijn enkels ontmaskerd als een ordinaire bedrieger, gelieve niet te beweren dat hij ooit nog gelijk gaat krijgen, die kans is definitief verkeken.

Neen, Von Däniken is onthaald en weggezet als een fantast door de 'academische' wereld. En sommige dingen die hij beweert, zijn inderdaad goed 'met de haren getrokken'. Maar niet alles.

Het gaat ook om het principe dat hij voor het eerst stelde. Principe dat als buitenzinnig en volslagen irrealistisch werd beschouwd door menigeen en zeker door de gevestigde onderzoekers en archeologen. Hij drukte dat principe kernachtig uit in de titel van zijn eerste boek in de vorm van een vraag: "Waren de goden kosmonauten?". Kortom: buitenaards bezoek?

Of deze vraag zo buitenzinnig was als heel wat mensen nog steeds menen (maar anderen nu beginnen te betwijfelen), is nu zeer de kwestie .We zullen het moeten afwachten. Misschien wel, misschien niet.



Micele 10 februari 2020 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 9243594)
Von Däniken is al lang met zijn broek op zijn enkels ontmaskerd als een ordinaire bedrieger, gelieve niet te beweren dat hij ooit nog gelijk gaat krijgen, die kans is definitief verkeken.

Jules Verne heeft ook dikwijls gelijk gekregen enkel de details klopten niet.


https://www.bol.com/nl/p/de-reis-naa...gaAkLDEALw_wcB

parcifal 10 februari 2020 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9243617)
Jules Verne heeft ook dikwijls gelijk gekregen enkel de details klopten niet.

Zijn "Voyage au centre de la terre" daarentegen, daar klopte zowat niets van.



Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be