Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   Russische oorlogsvloot betreedt Syrische territoriale waters om burgers te beschermen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163408)

Vladja 13 maart 2012 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 6026309)
Dan zul je wat moeite moeten doen. Wie dit forum regelmatig volgt beschikt over voldoende materiaal om die inspanning te leveren.

Het is niet aan mij om alle berichten op het volledige forum te volgen of te doorzoeken om te achterhalen waarom dit geen burgers zouden zijn. Ik heb daar trouwens ook de tijd niet voor. Als u zegt dat mijn stelling onjuist is, is het aan u te zeggen waarom.

Het is nogal gratuit om er zich zo gemakkelijk vanaf te maken. Ik kan ook na elke kost waar ik het niet mee eens ben, schrijven: ik ben het daar niet mee eens, en dan vertikken uitleg te geven door te zeggen: zoek maar elders op het forum waarom ik er het niet mee eens ben.

Ik ben het ermee eens dat je verschillende definities aan het woord 'burger' kan geven, maar dat wil niet zeggen dat uw definitie beter is dan die van een andere. Ik heb ook spontaan gereageerd door het woord 'burger' te vervangen door 'inwoner' om het probleem op te lossen.

Soit, ik blijf niettemin geïnteresseerd om van u te horen wat u dan wel en dan niet onder burger bestaat. Maar dit was de kern van mijn boodschap niet. Het ging er gewoon om dat georganiseerd geweld tegen 'inwoners' volgens mij altijd verwerpelijk is.

Vladja 13 maart 2012 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door julian (Bericht 6026371)
Groteske onzin. Gelogen van A tot Z.

Inderdaad. De Amerikanen doen dergelijke dingen niet. Er is trouwens geen enkel land ter wereld dat dergelijke dingen doet, niet?

Hoewel ik al kan voorspellen wat uw reactie is:
- Amerikaanse steun aan Syrische oppositie
- Amerikaanse steun voor de Argentijnse junta
- Invasie in de Varkensbaai
- Wapenleveringen Afghanistan ten tijde van de Sovjetunie

Misschien ontkent u ook dat de VS meestreden in Libië?

Nr.10 27 juni 2012 17:34

1 Bijlage(n)
De Admiral Chabanenko, een oorlogsschip van de Russen, zou het treiterend gedrag van de Turken beu geweest zijn.

(fig.: Admiral Chabanenko)

Kallikles 27 juni 2012 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 6191898)
De Admiral Chabanenko, een oorlogsschip van de Russen, zou het treiterend gedrag van de Turken beu geweest zijn.

(fig.: Admiral Chabanenko)

Is dat de verklaring voor het recente incident?

Nr.10 27 juni 2012 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6191910)
Is dat de verklaring voor het recente incident?

Inderdaad. Alleen het Russische schip zou over de nodige technologie beschikken om dat vliegtuig zo nauwkeurig te detecteren.

Mahalingam 27 juni 2012 21:25

Andere bronnen zeggen dat het spul uit Iran was dat het vliegtuig afschoot.
Citaat:

Syria downed Turkish jet with Iran-made weapon'
According to the Arabic newspaper, the Syrian expert said Damascus purchased an Iranian-made anti-aircraft gun two years ago. He said the gun can be mounted on armored vehicles.
The expert said the downed Turkish jet flew at a low altitude so as not to be detected by the Syrian radar. However, the expert said, the Turkish crew was not aware that the Syrian air force was in possession of a weapon capable of intercepting planes flying at such a low altitude.[...]
Meanwhile, the Seattle Times quoted American security officials as saying that Syria's downing of the Turkish jet showed its military is capable of mounting a sophisticated defense against potential enemies, thus "complicating a Libyan-style intervention."

tomm 28 juni 2012 02:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 6191898)
De Admiral Chabanenko, een oorlogsschip van de Russen, zou het treiterend gedrag van de Turken beu geweest zijn.

(fig.: Admiral Chabanenko)

Dat lijkt me een typisch Russische actie. Eens duidelijk tonen dat ze hoogst ontevreden zijn met de Turkse politiek, zonder het met zoveel woorden te zeggen(Turkije blijft een belangrijke handelspartner en ze werken samen op sommige vlakken, bvb. ze bouwen een nucleaire centrale in Zuid-Turkije). Het signaal is echter duidelijk: NAVO vliegtuigen in het Syrisch luchtruim zullen niet geduld worden.

Vladja 28 juni 2012 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam (Bericht 6192273)
Andere bronnen zeggen dat het spul uit Iran was dat het vliegtuig afschoot.

Haalt Iran het merendeel van zijn wapentuig niet uit Rusland?

julian 28 juni 2012 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 6192598)
Dat lijkt me een typisch Russische actie. Eens duidelijk tonen dat ze hoogst ontevreden zijn met de Turkse politiek, zonder het met zoveel woorden te zeggen(Turkije blijft een belangrijke handelspartner en ze werken samen op sommige vlakken, bvb. ze bouwen een nucleaire centrale in Zuid-Turkije). Het signaal is echter duidelijk: NAVO vliegtuigen in het Syrisch luchtruim zullen niet geduld worden.

We gaan eens goed lachen zeker.

tomm 29 juni 2012 01:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door julian (Bericht 6193152)
We gaan eens goed lachen zeker.

eens goed lachen met jouw posts die je laag IQ uitstralen, ja zeker.

Kallikles 29 juni 2012 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 6194153)
eens goed lachen met jouw posts die je laag IQ uitstralen, ja zeker.

:-D

Klein Licht 29 juni 2012 12:39

Allez de supersyriërs halen een vliegtuig van vijftig jaar geleden uit de lucht, ik vraag me echt af met welke supertechnologie ze daarin geslaagd zijn :?

zomdupar 29 juni 2012 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vladja (Bericht 6192768)
Haalt Iran het merendeel van zijn wapentuig niet uit Rusland?

Correct.

De enige lokale high-tech van het midden-oosten komt uit israel.

De moslims zijn wel goed in het heen en weer buigen zoals rain man voor een koran. :lol:

Pericles 29 juni 2012 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 6024441)
Als ze Syrië toch aanvallen zullen de gevolgen niet min zijn. Uiteraard wordt de bevoorradingsroute naar Afghanistan volledig geblokkeerd, maar Rusland zal in dat geval ook actiever met Iran samenwerken, ogelijks dat land helpen hun nucleaire droom te verwezenlijken, en z'n samenwerking met China nog opschroeven. Uiteraard komen er dan nieuwe wapendeals met Venezuela en Cuba, en zal Rusland de Fransen kloten door opstandelingen te bewapenen in de Franse ex-kolonies.

Wat betreft SyriË zelf zal een aanval leiden tot burgeroorlog die ongetwijfeld zal uitbreiden naar Libanon en Irak, mogelijks Israel. Rusland kan actief Hesbollah bewapenen en steunen, en de opstandelingen tegen het nieuwe regime in Syrië. Het Westen zal daar vast zitten in een nieuwe langdurige oorlog zonder eind in zicht.

Wat een onzin zeg . Alsof de Russen er ook maar 1 milliseconde zouden aan denken om een staat geleid door religieuze gekken van kernwapens te voorzien . Binnen hun landsgrenzen hebben ze al last genoeg met dat soort van gestoorden.
Gij hebt precies veel fantasie. :-D
Te veel James Bond films gezien ? :-D

tomm 29 juni 2012 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6195467)
Wat een onzin zeg . Alsof de Russen er ook maar 1 milliseconde zouden aan denken om een staat geleid door religieuze gekken van kernwapens te voorzien . Binnen hun landsgrenzen hebben ze al last genoeg met dat soort van gestoorden.
Gij hebt precies veel fantasie. :-D
Te veel James Bond films gezien ? :-D

Iraniërs komen niet overeen met de gestoorden die in Rusland een Jihad willen. In tegendeel, ze bevechten hen actief, onder andere in Syrië. De belangen van Iran en Rusland komen grotendeels overeen. Als het Westen nog lang doorgaat met hun wapenschild, het steunen van Sakaashvili en het steunen van terroristen in syrië zou Rusland wel eens wraak kunnen nemen, en ze weten exact hoe...

Pericles 29 juni 2012 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 6195542)
Iraniërs komen niet overeen met de gestoorden die in Rusland een Jihad willen. In tegendeel, ze bevechten hen actief, onder andere in Syrië. De belangen van Iran en Rusland komen grotendeels overeen. Als het Westen nog lang doorgaat met hun wapenschild, het steunen van Sakaashvili en het steunen van terroristen in syrië zou Rusland wel eens wraak kunnen nemen, en ze weten exact hoe...

Hoe dan ? 8-)

tomm 1 juli 2012 04:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6195545)
Hoe dan ? 8-)

Er zijn verschillende mogelijkheden. Een ervan is "de nucleaire samenwerking met Iran voor burgelijke doeleinden" opvoeren.

Ook sterkere militaire samenwerking met China behoort tot de mogelijkheden, of het installeren van een basis in Servië (waar de pro-Russische nationalisten nu de macht hebben) of in Venezuela.

Johan Bollen 1 juli 2012 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 6197206)
Er zijn verschillende mogelijkheden. Een ervan is "de nucleaire samenwerking met Iran voor burgelijke doeleinden" opvoeren.

Ook sterkere militaire samenwerking met China behoort tot de mogelijkheden, of het installeren van een basis in Servië (waar de pro-Russische nationalisten nu de macht hebben) of in Venezuela.

Of de Indische oceaan wat multipolairder maken.

Citaat:

The Russians are fabricating some hardy bricks for the mansion they hope to build in the region which forms a beachhead on the Indian Ocean - a mansion large enough for their friends in Pakistan and in the neighboring countries of India, Iran and Afghanistan to consort with them.

But then, the very sight of the Russian bricks infuriates the United States. The point is, this Russia House will stand bang on the way of the New Silk Road that the US has been planning, which also needs to run through Pakistan. If the access is blocked, it becomes problematic for the US to keep together the body and soul of the tens of thousands of its troops who were hoping to settle down in the Hindu Kush and Central Asia as pioneers in the "Wild West" of China's Xinjiang and on the "soft underbelly" of Russia.
Putin bezoekt Pakistan (eerste bezoek Russische president sinds 1947) en heeft voorstellen waar Pakistan oren naar heeft.

poekieJ 1 juli 2012 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 6197206)
of het installeren van een basis in Servië (waar de pro-Russische nationalisten nu de macht hebben)

Nauwere contacten met Servië, wat deze dan ook exact mogen inhouden, zijn zeer goed mogelijk. Er bestaat momenteel een zeer grote Pro-Russische groepering in Servië, ook onder de gewone bevolking.


Je moet bv. alleen al op Youtube Russische liedjes opzoeken. Verbazend hoeveel Serviërs daar hun lof komen zingen over Rusland.

Nr.10 4 juli 2012 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vladja (Bericht 6192768)
Haalt Iran het merendeel van zijn wapentuig niet uit Rusland?

Goede vraag. Waar komt de dag van vandaag de wapenuitrusting vandaan? Wie doet wat? Wie produceert wat? Wie heeft de toestemming nodig van wie? En wie doet de trafiek?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be