Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Moord op George Floyd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253651)

schaakspeler 29 mei 2020 18:03

Moord op George Floyd
 
Dat zoiets kan in een "beschaafd" land is wraakroepend.
Moest de Chinese politie zo optreden in Hong Kong of de Russische politie tegen Putin opposanten, dan zou hier natuurlijk meteen een ellenlange thread staan vol verontwaardigde reacties. Maar nu? :-o:-o:-o

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...chot~a592c7aa/

kojak 29 mei 2020 18:06

2 !

Zegt ook veel over het gros van de leden van dit forum hé. ;)

Gipsy 29 mei 2020 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler (Bericht 9345309)
Dat zoiets kan in een "beschaafd" land is wraakroepend.
Moest de Chinese politie zo optreden in Hong Kong of de Russische politie tegen Putin opposanten, dan zou hier natuurlijk meteen een ellenlange thread staan vol verontwaardigde reacties. Maar nu? :-o:-o:-o

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...chot~a592c7aa/

In Hong Kong gaan ze daar ook niet met lachen als iemand met valse briefjes in een winkel betaald. In Amerika hebben ze doorgaans altijd problemen met hetzelfde crapuul. Die vinden het dan nodig te beginnen alles in brand te steken en te plunderen. Die flikken zijn niet van de intelligentste maar als je alle dagen met dat crapuul geconfronteerd wordt daal je af naar dat niveau.

dalibor 29 mei 2020 22:29

Een flik die 8 minuten lang iemands luchtwegen afblokt en dan verbaasd is dat hij overlijdt. Tja.

Jammar, hij had met vals geld betaald. Nogmaals tja.

Travis Bickle 29 mei 2020 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9345548)
In Hong Kong gaan ze daar ook niet met lachen als iemand met valse briefjes in een winkel betaald. In Amerika hebben ze doorgaans altijd problemen met hetzelfde crapuul. Die vinden het dan nodig te beginnen alles in brand te steken en te plunderen. Die flikken zijn niet van de intelligentste maar als je alle dagen met dat crapuul geconfronteerd wordt daal je af naar dat niveau.

Ik zie niet echt het verband.

Wat mij wel opvalt, is dat er meer te doen is over de 'kleur' van de agent; en de 'kleur' van de man.

Over het buiten alle proporties gestelde gedrag van de agent, is ook wat te doen. Dat wel. maar toch vooral over de kleurtjes.

Zou het niet allemaal eenvoudiger zijn, als het geen van ons een zak uitmaakt wie welke kleur heeft; en we gewoon naar de feiten kijken? Geen idee wat die man had gedaan, maar het moet al van een Jack The Ripper orde zijn, om de man op die manier in bedwang te houden. De agent is zwaar in de fout gegaan; en een blaam is niet voldoende.

Maar altijd weer de essentie van wat er eigenlijk is gebeurd, verleggen naar die kleurtjes. Waarom?

Gipsy 29 mei 2020 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9345550)
Een flik die 8 minuten lang iemands luchtwegen afblokt en dan verbaasd is dat hij overlijdt. Tja.

Jammar, hij had met vals geld betaald. Nogmaals tja.

So what? Een stuk crapuul die in de winkel betaald met vals geld. Die zal het alvast niet meer doen.

Nr.10 29 mei 2020 22:40

Dader Derek Chauvin en slachtoffer George Floyd zouden in dezelfde nachtclub gewerkt hebben. BRON

Volgens het artikel kan dit het verschil betekenen tussen een aanklacht wegens doodslag en een aanklacht wegens moord.

Chauvin kan een motief gehad hebben. Dan is het moord.

Wat de doodslag betreft, de drie andere agenten zijn uiteraard medeplichtig.

Travis Bickle 29 mei 2020 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9345557)
So what? Een stuk crapuul die in de winkel betaald met vals geld. Die zal het alvast niet meer doen.

Stel: Jij krijgt buiten jouw medeweten om een vals briefje in je handen. Je hebt het niet door en stopt het gewoon in je zakken.
De dag erna ga je met dat briefje betalen. De winkelbediende merkt het.
Een halfuur later lig je happen naar adem. Ah ja, Gipsy betaalde met vals geld ... morgen zal hij het zeker niet meer doen.

wagner.666 29 mei 2020 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9345550)
Een flik die 8 minuten lang iemands luchtwegen afblokt en dan verbaasd is dat hij overlijdt. Tja.

Jammar, hij had met vals geld betaald. Nogmaals tja.

:roll:
ferm opgeklopt door de media, of denkt ge nu echt dat er geen blanke sterven die aangepakt worden door de flikken en niet allen in de us. weet ge dat de zwarte de grootste racisten zijn die er rondlopen gevolgd van zeer kortbij door de islamisten. Wanneer gaan jullie nu een de kop uit het zand halen of gaat het niet omdat er cement is bijgevoegd.

Svennies 29 mei 2020 22:45

En dan moeten wij de weduwe gaan troosten zeker...8-)

dalibor 29 mei 2020 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 (Bericht 9345563)
:roll:
ferm opgeklopt door de media, of denkt ge nu echt dat er geen blanke sterven die aangepakt worden door de flikken en niet allen in de us. weet ge dat de zwarte de grootste racisten zijn die er rondlopen gevolgd van zeer kortbij door de islamisten. Wanneer gaan jullie nu een de kop uit het zand halen of gaat het niet omdat er cement is bijgevoegd.

Mij lijkt het nogal essentieel dat de politie d orde handhaaft op een manier die proprortioneel is. Een deel daarvan is dat een mens het leven niet laat bij de aanhouding.

Als dat in de VS min of meer dagelijkse kost is is de toestand nog erger dan ik al vermoedde.

Hoofdstraat 29 mei 2020 22:49

Het gaat al lang daar niet meer over, crimineel crapuul hebben de protesten overgenomen. Dat gebeurt iedere keer.

Betreft de politie weten we de doodsoorzaak nog niet en of hij zich verzette tegen z'n arrest. Het probleem is dat de politie standaard methodes gebruikten die in de VS worden aangeleerd, dus het wordt moeilijk om ze te veroordelen in een rechtszaak.

De politie doodt rond de 1000 mensen per jaar en dat is al een hele tijd zo. Daar moet iets aan veranderen maar het is Obama niet gelukt en het zal Trump ook niet lukken. Het zit te ingebakken in het systeem, ik weet ook niet hoe dat op te lossen maar met riots en brandstichting zal het alvast ook niet gaan.

Travis Bickle 29 mei 2020 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 (Bericht 9345563)
:roll:
ferm opgeklopt door de media, of denkt ge nu echt dat er geen blanke sterven die aangepakt worden door de flikken en niet allen in de us. weet ge dat de zwarte de grootste racisten zijn die er rondlopen gevolgd van zeer kortbij door de islamisten. Wanneer gaan jullie nu een de kop uit het zand halen of gaat het niet omdat er cement is bijgevoegd.

De media smult hier uiteraard van. Dag zag je meteen in manier van berichtgeving. "Blanke" agent doodt "Zwarte" man ... Als je die kop ziet, dan weet je het wel.

Dat soort informatie is goed voor profiling, analyse(s), statistiek, ... maar is op zich van ondergeschikt belang aan de feiten. Ik weet veel liever waarom die agent zo brutaal te werk ging, dan dat ik weet welke kleur die agent heeft. Ik weet liever wat het slachtoffer had gedaan/gezegd; dan dat ik weet welke kleur hij heeft.

Nr.10 29 mei 2020 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9345566)
Het gaat al lang daar niet meer over, crimineel crapuul hebben de protesten overgenomen. Dat gebeurt iedere keer.

Betreft de politie weten we de doodsoorzaak nog niet en of hij zich verzette tegen z'n arrest. Het probleem is dat de politie standaard methodes gebruikten die in de VS worden aangeleerd, dus het wordt moeilijk om ze te veroordelen in een rechtszaak.

De politie doodt rond de 1000 mensen per jaar en dat is al een hele tijd zo. Daar moet iets aan veranderen maar het is Obama niet gelukt en het zal Trump ook niet lukken. Het zit te ingebakken in het systeem, ik weet ook niet hoe dat op te lossen maar met riots en brandstichting zal het alvast ook niet gaan.

Het wordt een hete zomer. Er hangt een revolutie in de lucht.

Gipsy 29 mei 2020 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9345559)
Stel: Jij krijgt buiten jouw medeweten om een vals briefje in je handen. Je hebt het niet door en stopt het gewoon in je zakken.
De dag erna ga je met dat briefje betalen. De winkelbediende merkt het.
Een halfuur later lig je happen naar adem. Ah ja, Gipsy betaalde met vals geld ... morgen zal hij het zeker niet meer doen.

Ik denk niet dat hij dat briefje per "ongeluk" in de hand heeft gekregen. Die neger cinema is te vergelijken met de moslim cinema die we hier te zien krijgen. Ze weten nooit van iets. Ik weet er, er zijn goeie maar het is helaas niet de meerderheid. En ik heb in Amerika gewoond en gewerkt en ik weet dat dat sommigen alleen maar een brutale actie en taal begrijpen.

Nr.10 29 mei 2020 23:03

Voor een briefje van 20 euro doodslag?

(of moord)

Nr.10 29 mei 2020 23:05

moord / doodslag
In juridische zin zijn moord en doodslag geen synoniemen. Doodslag plegen betekent 'iemand opzettelijk doden zonder voorbedachten rade', een moord plegen betekent 'iemand opzettelijk doden met voorbedachten rade'. Dat juridische onderscheid wordt in het gewone taalgebruik vaak niet gemaakt. Het woord doodslag wordt in niet-juridische contexten weinig gebruikt. BRON
George Floyd wordt in ieder geval opzettelijk gedood.

kiko 29 mei 2020 23:10

We kunnen toch moeilijk ontkennen dat de politie daar zwaar in de fout is gegaan.

Gipsy 29 mei 2020 23:11

Ik kan begrijpen dat dit schokt maar die flikken krijgen wel met dit soort situaties vanaf de eerste minuut tot de laatste minuut van hun schift te maken. De verantwoordelijken of politici van achter hun bureau, die eerst eisen over een hard optreden, nu hun gat intrekken en de sukkels van knechten op het terrein de schuld geven.

kiko 29 mei 2020 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 (Bericht 9345563)
ferm opgeklopt door de media.

Wat is er opgeklopt door de media ? De beelden spreken voor zich, dacht ik zo.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be