Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Hoe lang gaat u nog separatist blijven? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=25498)

Yann 4 december 2004 22:00

Hoe lang gaat u nog separatist blijven?
 
De pro-Belgische uitspraken door de toekomstige Koning der Belgen, Kroonprins Filip Van Saxen-Coburg, hebben een enorme indruk nagelaten op de bevolking, hetzij positief, hetzij (in mindere mate) negatief. Deze schokgolf heeft ongetwijfeld een impact gehad op het flamingantisme, en dus op het separatisme. Ongetwijfeld zijn er mensen die zich bekeerd hebben, en die hun Belg zijn aanvaarden, en er trots op zijn.

Graag wil ik hier op dit forum eens pollsen hoeveel van de flamimbo's zich uiteindelijk bekeerden, en indien dat nog niet het geval was, hoe lang ze nog denken separatist te blijven (hetgeen toch wel een gevaarlijke houding zal worden in de toekomst -> Filip, pad, kruisen...).

Stemmen maar!*

[size=1]*de poll is publiek, en er zal akte genomen worden van de resultaten[/size]

Vlaanderen Boven 4 december 2004 22:08

Wat een strikvraag. Natuurlijk niet mijn hele leven lang, want wanneer België uiteenvalt moet ik geen separatist meer zijn.

Yann 4 december 2004 22:09

Wil je u commentaar even wissen tot dat de rest van uw collega's geantwoord heeft aub? Anders is de pret er ook wel af...

Dimitri 4 december 2004 22:17

Ja, ik denk ook dat veel mensen onder de indruk zijn van de woorden van prins Filip. Stel je voor dat je separatist bent en Filip kruist je pad: dat is even schrikken, zeg. :lol:

Tantist 4 december 2004 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
De pro-Belgische uitspraken door de toekomstige Koning der Belgen, Kroonprins Filip Van Saxen-Coburg, hebben een enorme indruk nagelaten op de bevolking, hetzij positief, hetzij (in mindere mate) negatief. Deze schokgolf heeft ongetwijfeld een impact gehad op het flamingantisme, en dus op het separatisme. Ongetwijfeld zijn er mensen die zich bekeerd hebben, en die hun Belg zijn aanvaarden, en er trots op zijn.

Graag wil ik hier op dit forum eens pollsen hoeveel van de flamimbo's zich uiteindelijk bekeerden, en indien dat nog niet het geval was, hoe lang ze nog denken separatist te blijven (hetgeen toch wel een gevaarlijke houding zal worden in de toekomst -> Filip, pad, kruisen...).

Stemmen maar!*

[size=1]*de poll is publiek, en er zal akte genomen worden van de resultaten[/size]



Hij blijft grappig, onze Yann, de haatman! :rofl:

Yann 4 december 2004 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist


Hij blijft grappig, onze Yann, de haatman! :rofl:

Haha! Tantisje blijft dus zen leven lang separatist. Na een onafhankelijk Vlaanderen, een onafhankelijk Oost-Vlaanderen, daarna een onafhankelijk Gent, en daarna een onafhankelijk café "Bij den Beestmensch".

Ambiorix 4 december 2004 22:28

Ik ben seperatist tot de secessie voltrokken is.

Vlaanderen Boven 4 december 2004 22:28

Hihihi!

O foei!

Yann 4 december 2004 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Ik ben seperatist tot de secessie voltrokken is.

Dan had je dus beter op de eerste optie gestemd.

Ambiorix 4 december 2004 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Dan had je dus beter op de eerste optie gestemd.

tja, als jij ervan uit gaat dat België tot in den eeuwigheid zal bestaan.. (wat vrij logisch lijkt voor een bub'er)

Ambiorix 4 december 2004 22:37

radicaal: geen seperatist? je hebt nochtans een mooi leeuwke in uw avatar.

PAJOT 4 december 2004 22:39

Ik wil herrenigen datgene wat verdeeld werd in twee onnatuurlijke staten. Separatistisch is datgene wat de eenheid van de Nederlanden in de weg staat, dus ook het belgicisme.

Ambiorix 4 december 2004 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Ik wil herrenigen datgene wat verdeeld werd in twee onnatuurlijke staten. Separatistisch is datgene wat de eenheid van de Nederlanden in de weg staat, dus ook het belgicisme.

Dietsland is éen volk, maar om het Dietse volk in een staat te krijgen moet ons huidig land ontbonden worden en het Nederlandse koningshuis zal moeten plaats ruimen voor een Diets Republiek, maar nogmaals: de eerste stap zal erin bestaan om Vlaanderen af te scheiden.

http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Dietsland

Yann 4 december 2004 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
tja, als jij ervan uit gaat dat België tot in den eeuwigheid zal bestaan.. (wat vrij logisch lijkt voor een bub'er)

U zal ook niet eeuwig leven he?

Yann 4 december 2004 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Ik wil herrenigen datgene wat verdeeld werd in twee onnatuurlijke staten. Separatistisch is datgene wat de eenheid van de Nederlanden in de weg staat, dus ook het belgicisme.

Dat is de meest grappige definitie van separatisme die ik ooit gehoord heb!

Yann 4 december 2004 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Dietsland is éen volk, maar om het Dietse volk in een staat te krijgen moet ons huidig land ontbonden worden en het Nederlandse koningshuis zal moeten plaats ruimen voor een Diets Republiek, maar nogmaals: de eerste stap zal erin bestaan om Vlaanderen af te scheiden.

http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Dietsland

Dietsland is een begrip dat alleen in verhaaltjes voorkomt waar elfjes en trollen de hoofdrol vertolken. We leven in België anno 2004. De Middeleeuwen en de bijhorende sprookjes zijn al lichtjaren van ons verwijderd!

Ambiorix 4 december 2004 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Dietsland is een begrip dat alleen in verhaaltjes voorkomt waar elfjes en trollen de hoofdrol vertolken. We leven in België anno 2004. De Middeleeuwen en de bijhorende sprookjes zijn al lichtjaren van ons verwijderd!

yann, ik denk niet dat jij mij de les moet spellen over wat middeleeuws is en wat niet. Wie dweept er hier met de koning en het koningshuis? Dat is een oerconservatief, antidemocratisch, en middeleeuws concept dat jij nog steeds verdedigt. Trouwens, in de middeleeuwen was er nog lang geen sprake van Dietsland.

Yann 4 december 2004 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
yann, ik denk niet dat jij mij de les moet spellen over wat middeleeuws is en wat niet. Wie dweept er hier met de koning en het koningshuis? Dat is een oerconservatief, antidemocratisch, en middeleeuws concept dat jij nog steeds verdedigt. Trouwens, in de middeleeuwen was er nog lang geen sprake van Dietsland.

Ons Koningshuis is piepjong, en niet gebaseerd op één of andere Middeleeuwse traditie, in tegenstelling tot uw ideologie. Die puilt uit van het nostalgisch dromen naar de tijden waar de goedendag nog gezwaaid werd.

Yann 4 december 2004 23:21

Allé, Johny Boy blijft ook zen leven lang separatist. :roll:

Ofwel denkt hij dus een onafhankelijk Vlaanderen niet meer te mogen meemaken, ofwel blijft hij nog separatist nadat Vlaanderen onafhankelijk �*s. Dat belooft...

Jozef Ostyn 4 december 2004 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
De pro-Belgische uitspraken door de toekomstige Koning der Belgen, Kroonprins Filip Van Saxen-Coburg, hebben een enorme indruk nagelaten op de bevolking, hetzij positief, hetzij (in mindere mate) negatief. Deze schokgolf heeft ongetwijfeld een impact gehad op het flamingantisme, en dus op het separatisme. Ongetwijfeld zijn er mensen die zich bekeerd hebben, en die hun Belg zijn aanvaarden, en er trots op zijn.

Graag wil ik hier op dit forum eens pollsen hoeveel van de flamimbo's zich uiteindelijk bekeerden, en indien dat nog niet het geval was, hoe lang ze nog denken separatist te blijven (hetgeen toch wel een gevaarlijke houding zal worden in de toekomst -> Filip, pad, kruisen...).

Stemmen maar!*

[size=1]*de poll is publiek, en er zal akte genomen worden van de resultaten[/size]

Blijf rustig geloven in uw eigen sprookjes.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be