Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Zeg iets onaardigs over België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156516)

Zondag 28 september 2013 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 5523951)
Nog 'n geluk dat het zo'n klein landje is, en op z'n laatste kromme beentjes loopt.

Zeer geachte heer Jimmy,

Daar noemt u inderdaad iets heel positiefs: maar weinig landen beschikken over een zo groot buitenland als België, al moeten we onderdoen voor een zuidoostelijk buurlandje.

Cloggie 28 september 2013 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6820412)
Ja natuurlijk, Nederlanders hebben allemaal een haakneus, een gebochelde rug, uitpuilende ogen en lange vingers met puntige nagels. :roll:

Het is waar, en het is een hele last. Weet je wel hoe lastig typen dat is?

Adrian M 8 oktober 2013 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 6820053)
Nederlanders worden ook wel eens 'de joden van Europa' genoemd.

Wij zijn onze broeders in Israël overigens een flink stuk voor. Zij hebben de West Bank nog niet verlaten, wij verlieten onze West Bank in 1830 ;-)

Adrian M 8 oktober 2013 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zondag (Bericht 6820428)
Zeer geachte heer Jimmy,

Daar noemt u inderdaad iets heel positiefs: maar weinig landen beschikken over een zo groot buitenland als België, al moeten we onderdoen voor een zuidoostelijk buurlandje.

Een oud minister van Buitenlandse Zaken merkte dergelijks op tegen JF Kennedy.
NL had destijds twee ministers van Buitenlandse zaken. Kennedy vroeg aan Luns waarom een klein land als NL twee ministers van Buitenlandse Zaken nodig had? Luns: "Wij hebben meer buitenland als de US" ;-)

Het Oosten 10 oktober 2013 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M (Bericht 6831966)
Wij zijn onze broeders in Israël overigens een flink stuk voor. Zij hebben de West Bank nog niet verlaten, wij verlieten onze West Bank in 1830 ;-)

Troost u, u had toen nog altijd uw plantages op Java, op Curaçoa en op Suriname.

Kallikles 10 oktober 2013 15:30

De manier waarop de regering de bevrijding van Pierre Piccinin da Prata trachtte te dwarsbomen b.v. Zonder de Italianen zat hij daar nog steeds.

Nietzsche 10 oktober 2013 15:31

Iets onaardigs over de Belgen: iets met kindermisbruik en een minderwaardigheidscomplex? :)

Adrian M 10 oktober 2013 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6833784)
Troost u, u had toen nog altijd uw plantages op Java, op Curaçoa en op Suriname.

Na drie dagen gaven we de pijp maar aan Maarten. Er was geen behoeft aan, jaar in, jaar uit, raketaanvallen op onze versterkte boerderijen met schuilkelders. De kosten van een muur leken ons ook al niets ;-)

Indonesië viel meer te halen, dat gaven we pas na vier jaar knokken over ... in plaats van drie dagen.

system 11 oktober 2013 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M (Bericht 6833971)
Na drie dagen gaven we de pijp maar aan Maarten. Er was geen behoeft aan, jaar in, jaar uit, raketaanvallen op onze versterkte boerderijen met schuilkelders. De kosten van een muur leken ons ook al niets ;-)

Indonesië viel meer te halen, dat gaven we pas na vier jaar knokken over ... in plaats van drie dagen.

Ik las nog niet zo lang geleden het boek van W. van den Doel, professor aan de Universiteit van Leiden, Zover de wereld strekt., Vanaf 1800, de geschiedenis van Nederland overzee'

En ik ben tot de conclusie gekomen dat het koloniaal beleid van Nederland in deze gebieden en in die tijd zeker niet moest onderdoen voor het beleid in Kongo Vrijstaat in de zelfde tijd.

Ieder jonge Nederlander zou verplicht moeten worden dit boek te lezen.

van Maerlant 11 oktober 2013 10:00

Dag België,

Dutroux is in je geboren.

Groetjes,

vM

eno2 11 oktober 2013 10:24

Ik ben blij dat ik er definitief weg ben.

De enige locatie die me iets zei was zijn kuststrook. De kant van de zee, niet die van het binnenland.

van Maerlant 11 oktober 2013 10:39

Dag eno. Lang geleden. Hoe gaat het met je?

Het Oosten 11 oktober 2013 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 6834464)
Dag België,

Dutroux is in je geboren.

Groetjes,

vM


Dag Nederland,

Koos Hertog is in u geboren.

Groeten,

HO

van Maerlant 11 oktober 2013 10:54

Ik ken die niet. Koos Hertogs wel.

Het Oosten 11 oktober 2013 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 6834540)
Ik ken die niet. Koos Hertogs wel.

U bent dan ook een Nederlander.

van Maerlant 11 oktober 2013 11:52

Da's waar.

Adrian M 12 oktober 2013 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 6834451)
Ik las nog niet zo lang geleden het boek van W. van den Doel, professor aan de Universiteit van Leiden, Zover de wereld strekt., Vanaf 1800, de geschiedenis van Nederland overzee'

En ik ben tot de conclusie gekomen dat het koloniaal beleid van Nederland in deze gebieden en in die tijd zeker niet moest onderdoen voor het beleid in Kongo Vrijstaat in de zelfde tijd.

Ieder jonge Nederlander zou verplicht moeten worden dit boek te lezen.

Of we dat weten zeg. Max Havelaar was al verplichte kost toen ik op school zat. :roll:

meneer 1 november 2013 02:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koppijn (Bericht 5509713)
Naar aanleiding van de thread ''zeg eens iets onaardigs over Nederland''

Daarom nu deze thread zeg iets onaardigs over België.

Heeft u iets negatiefs te zeggen, meld het hier. Heeft u niets negatiefs te zeggen, ''wat ik persoonlijk denk dat dit niet kan'' houd dan u mond.

Te veel loslopende onnozelaars, te veel koningsgebroed, te veel allochtonen, te veel regen en fijn stof, file's, flikken, stank, werk en doppers.
Te veel beton, te veel zever, te veel stress.
Alles is er ofwel verboden ofwel verplicht.

meneer 1 november 2013 02:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën (Bericht 5510109)
Ik kan echt niets verzinnen...ik peins nog even door! Iets onaardigs over Belgen? Mmm... echt, er valt me niets te binnen.

Ironie ?

JP Coen 1 november 2013 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 6834451)
Ik las nog niet zo lang geleden het boek van W. van den Doel, professor aan de Universiteit van Leiden, Zover de wereld strekt., Vanaf 1800, de geschiedenis van Nederland overzee'

En ik ben tot de conclusie gekomen dat het koloniaal beleid van Nederland in deze gebieden en in die tijd zeker niet moest onderdoen voor het beleid in Kongo Vrijstaat in de zelfde tijd.

Ieder jonge Nederlander zou verplicht moeten worden dit boek te lezen.

Het regent de laatste jaren in Nederland boeken en programma's over de geschiedenis en het koloniaal verleden.
Als er een land in Europa is ,waar de jeugd de geschiedenis niet kent dan is het Belgie wel.
Belgen hebben veel meer boeken en TV programma's over eten, dan over geschiedenis.
Dus ik zou zeggen ,voor u er nog veel werk aan de winkel in eigen land.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be