Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Wever is de oorlog met "links" beu! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245601)

Strandkruier 18 oktober 2018 19:13

De Wever is de oorlog met "links" beu!
 
De Wever is de oorlog met "links" beu!
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181018_03854886
Wel-wel-wel! Wat gaan we nu hebben? De Wever wil vrede met de sossen? 't Is toch geen waar, zeker? Ik kan geen enkele politieke discussiegroep openen of ze krijgen daar een diarree als iemand over de sossen begint te klappen.. 't Is hier al erg op dit forum en 't is op de Usenet-discussiegroep be.politics van 't zelfde! Dus: wat gaat er nu gebeuren? Gaat iedere N-VA-er hier op dit forum nu helemaal in de pas gaan lopen als De Wever met zijn vingertje wijst? Nu ben ik toch echt eens benieuwd!

Norbert

De schoofzak 18 oktober 2018 19:23

De Wever heeft dat gezegd toen hij de kiesresultaten onder ogen kreeg.

Als hij wil beletten dat Peeters zijn prijs proportioneel teveel kan opdrijven, dan moet hij de Groenen het hof maken.

Universalia 18 oktober 2018 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8835181)
De Wever heeft dat gezegd toen hij de kiesresultaten onder ogen kreeg.

Als hij wil beletten dat Peeters zijn prijs proportioneel teveel kan opdrijven, dan moet hij de Groenen het hof maken.

Een strategische zet zeg maar?

Maar of het uiteindelijk een goeie zet zal zijn dat lijkt mij wreed twijfelachtig. :roll:

'De oorlog beu zijn' dat klinkt als een toenadering.

patrickve 18 oktober 2018 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8835183)
'De oorlog beu zijn' dat klinkt als een toenadering.

Tuurlijk. Aan de rechterkant is het verstopt, maar aan links valt nog veel te snoepen en op te schuiven.

Libro 18 oktober 2018 19:31

Welke oorlog? Links zit nog altijd opgesloten in zijn eigen grote gelijk. Links heeft nog altijd een veel te grote invloed in de maatschappij en in de media: wanneer de rechtse mars door de instellingen? De oorlog met links moet nog losbarsten maar de linkiewinkies weren zich nu al als een duivel in een wijwatervat.

fcal 18 oktober 2018 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier (Bericht 8835174)
De Wever is de oorlog met "links" beu!
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181018_03854886
Wel-wel-wel! Wat gaan we nu hebben? De Wever wil vrede met de sossen? 't Is toch geen waar, zeker? Ik kan geen enkele politieke discussiegroep openen of ze krijgen daar een diarree als iemand over de sossen begint te klappen.. 't Is hier al erg op dit forum en 't is op de Usenet-discussiegroep be.politics van 't zelfde! Dus: wat gaat er nu gebeuren? Gaat iedere N-VA-er hier op dit forum nu helemaal in de pas gaan lopen als De Wever met zijn vingertje wijst? Nu ben ik toch echt eens benieuwd!
Norbert

Het gaat hem niet over de 'sossen' maar over Groen. Ik denk dat CD&V straks de rekening gepresenteerd krijgt voor de 4 jaar dwarsliggerij op federaal vlak. Uiteraard wil hij ook in Antwerpen niet afhangen van dat ene zitje, dat op elk ogenblik de te voeren politiek kan blokkeren. En Philippe De Backer (OVLD) heeft zich tijdens de verkiezingscampagne ook bizar gedragen. Wellicht ontspringt ie toch de dans met het oog op het federale (MR). Kortom Groen krijgt hier een mogelijkheid om eindelijk in Antwerpen mee te gaan spelen. En straks misschien ook nationaal. Boeiende tijden.

Eduard Khil 18 oktober 2018 19:57

BDW speelt het slim. Voor groen zit er momenteel geen goede kant aan: weigeren ze BDW zijn uitgestoken hand, dan gaan ze dat duizend keer mogen horen in de komende maanden. Gaan ze er wel op in, dan gaat hij de komende maanden duizend keer zeggen "als wij dan toch zo slecht zijn, waarom bestuur je dan mee in Antwerpen?"

Dadeemelee 18 oktober 2018 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier (Bericht 8835174)
De Wever is de oorlog met "links" beu!
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181018_03854886
Wel-wel-wel! Wat gaan we nu hebben? De Wever wil vrede met de sossen? 't Is toch geen waar, zeker? Ik kan geen enkele politieke discussiegroep openen of ze krijgen daar een diarree als iemand over de sossen begint te klappen.. 't Is hier al erg op dit forum en 't is op de Usenet-discussiegroep be.politics van 't zelfde! Dus: wat gaat er nu gebeuren? Gaat iedere N-VA-er hier op dit forum nu helemaal in de pas gaan lopen als De Wever met zijn vingertje wijst? Nu ben ik toch echt eens benieuwd!

Norbert

Het zou mij verwonderen als ze bij de NVA hun internetpapegaaien nog in de hand hebben.

Straks komt Bart nog wenen dat het er op Twitter zo hard aan toe gaat :lol:

Tavek 18 oktober 2018 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8835187)
Welke oorlog? Links zit nog altijd opgesloten in zijn eigen grote gelijk. Links heeft nog altijd een veel te grote invloed in de maatschappij en in de media: wanneer de rechtse mars door de instellingen? De oorlog met links moet nog losbarsten maar de linkiewinkies weren zich nu al als een duivel in een wijwatervat.

Voor een intelligente mens als u is dit toch wel platte praat hoor Libro....

Tavek 18 oktober 2018 20:05

BDW weet dat hij mss Ecolo en Groen zal nodig hebben volgend jaar.

Tis dat of de PS en PTB.

Universalia 18 oktober 2018 20:10

Altijd maar en zelfs tot vervelens toe dat links/rechts gedoe.

Waarom zet men eens geen nieuwe partij op die de naam draagt: 'Zakeenslekkerdoor' :?

Het Oosten 18 oktober 2018 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8835183)
Een strategische zet zeg maar?

Maar of het uiteindelijk een goeie zet zal zijn dat lijkt mij wreed twijfelachtig. :roll:

'De oorlog beu zijn' dat klinkt als een toenadering.


Wat een gezaag de hele tijd over De Wever. Zelfs op TV. Het komt me de oren uit.

Wat heeft die man nu eigenlijk gepresteerd in Antwerpen?? Niets! Enfin toch niet meer dat P. Janssens. Bovendien draait hij de hele tijd en zegt hij wat anders nu dan 3 maand geleden.


Al dat gelul over De Wever is er te veel aan. Dit politieke forum begint saai te worden. Amuseer u nog maar wat.

Dadeemelee 18 oktober 2018 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8835237)
Wat een gezaag de hele tijd over De Wever. Zelfs op TV. Het komt me de oren uit.

Wat heeft die man nu eigenlijk gepresteerd in Antwerpen?? Niets! Enfin toch niet meer dat P. Janssens. Bovendien draait hij de hele tijd en zegt hij wat anders nu dan 3 maand geleden.


Al dat gelul over De Wever is er te veel aan. Dit politieke forum begint saai te worden. Amuseer u nog maar wat.

Dat zal moeilijk zijn. The NVA internet army is overal, geen ontkomen aan. :?

Vlad 18 oktober 2018 20:25

Schaf het hoofddoeken-verbod af in Antwerpen en Groen! doet mee. Zeker weten. Zo ver is het gekomen. In het rationelere mobiliteitsdebat is meer ruimte om de groene kiezers te zalven.
Stapje voor stapje ...
Maar dan verliest NV-A 10 % in mei in Antwerpen. Dat zie ik ook nog niet gauw gebeuren.
:roll:

Dadeemelee 18 oktober 2018 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8835244)
Schaf het hoofddoeken-verbod af in Antwerpen en Groen! doet mee. Zeker weten. Zo ver is het gekomen. In het rationelere mobiliteitsdebat is meer ruimte om de groene kiezers te zalven.
Stapje voor stapje ...

Groen zou idioot zijn moesten ze voor de verkiezingen met de NVA in het bootje stappen.

Edit: in A’pen

Vlad 18 oktober 2018 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8835245)
Groen zou idioot zijn moesten ze voor de verkiezingen met de NVA in het bootje stappen.

Edit: in A’pen

Dat denk ik niet. Er zijn ook een pak groene kiezers die geen irrationele haat hebben tegen NV-A. Dat is enkel bij de hoofddoekkliek.

Dadeemelee 18 oktober 2018 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8835247)
Dat denk ik niet. Er zijn ook een pak groene kiezers die geen irrationele haat hebben tegen NV-A. Dat is enkel bij de hoofddoekkliek.

Idd, maar ik spreek over nationale taktiek.

Het Oosten 18 oktober 2018 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8835242)
Dat zal moeilijk zijn. The NVA internet army is overal, geen ontkomen aan. :?

Een doelbewuste NVA-strategie om zoveel mogelijk in de media hun wonderboy te promoten en in de pictures te houden. Maar het begint de mensen wel deftig de strot uit te komen.

In ieder geval, een wonderboy is Bart De Wever niet gebleken. Zeker niet na deze verkiezingen, noch als burgemeester. Een doodgewone politicus, iets boven de middelmaat en die veel te hoog boven zijn paard wordt getild. Dit ook voornamelijk door de vaak onbekwame, onderdanige, en subjectieve journalisten die zich laten inpakken door zijn loos gebabbel. En natuurlijk ook door de partijslaafjes die als vliegen de verschillende fora bemannen. Sommigen worden er misschien voor betaald ook nog. Wat een nonsens allemaal. Ik pas daar voor. Niet de moeite om daar nog veel tijd aan te besteden.

Bovendien, het is precies of Antwerpen synoniem is geworden voor gans Vlaanderen. Niet dus! Onvoorstelbaar wat een geleuter over De Wever, die nog niet veel heeft gepresteerd. Behalve dan drastisch te vermageren.

Dadeemelee 18 oktober 2018 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8835251)
Een doelbewuste NVA-strategie om zoveel mogelijk in de media hun wonderboy te promoten en in de pictures te houden. Maar het begint de mensen wel de strot uit te komen.

In ieder geval, een wonderboy is Bart De Wever niet gebleken. Zeker niet na deze verkiezingen, noch als burgemeester. Een doodgewone politicus, iets boven die middelmaat en die veel te hoog boven zijn paard wordt getild. Dit ook en voornamelijk door de vaak onbekwame journalisten en natuurlijk ook door de partijslaafjes. Wat een nonsens allemaal. Ik pas daarvoor.

Troost je, de internetpapegaaien zijn zo easy. Een beetje tegenwerk en ze beginnen te schelden.
Big Fun :lol:

Vlad 18 oktober 2018 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8835250)
Idd, maar ik spreek over nationale taktiek.

Daar maakt het helemaal niet uit. Ik denk niet dat er veel Groen! stemmers verontwaardigd zullen zijn als Groen met NV-A in zee gaat zolang ze een deel van hun programma (zeggen te) kunnen verwezenlijken. Ik kan verkeerd zijn. Is gewoon mijn gevoel.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be