Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Alle huisdieren afmaken ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252438)

Vlad 18 maart 2020 15:04

Alle huisdieren afmaken ?
 
Volgens de overheid kan een huisdier het coronavirus niet overdragen. Ik geloof daar geen bal van. Een deurklink of een mens die op minder dan - afhankelijk van waar je woont - 1, 1,5 of 2 meter van je af staat kan het virus wel overdragen. Daarenboven is het virus van een dier afkomstig en op de mens overgedragen. Waarom zou een huisdier het dus niet kunnen overdragen ?

Vanuit het voorzorgsprincipe dienen daarom alle huisdieren afgemaakt te worden.

Mambo 18 maart 2020 15:09

En alle deurklinken ook weg.

Vlad 18 maart 2020 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9269832)
En alle deurklinken ook weg.

Die kan je reinigen. ;-)

Wapper 18 maart 2020 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9269849)
Die kan je reinigen. ;-)

Huisdieren ook.

Johan217 18 maart 2020 15:33

Ik zou daar nog mee wachten tot de slagers ook gesloten zijn.
Stadskonijn bio - alternatieve kweek - 10,49€/kg :-)

quercus 18 maart 2020 15:36

Och, er wordt reeds jaren gevochten tegen de varkenspest. Oók een virus. De mens is er totaal ongevoelig voor, maar de varkens sterven eraan zoals vliegen.
Katten en honden preventief gaan afmaken is totaal van de pot gerukt. De mens heeft nooit in een volledig steriele omgeving geleefd. En gelukkig maar, zoniet waren we nog véél gevoeliger aan van alles en nog wat.

Blue Sky 18 maart 2020 16:09

Katten afmaken zou in iedere geval een goede zaak zijn voor de natuur, die dan kan herleven als nooit tevoren aangezien katten zowat vanalles doden.

morte-vivante 18 maart 2020 16:34

k&k

Elio di Supo 18 maart 2020 16:40

Mijn hagedis komt zijn (haar?) kot niet uit. Kan mss wel besmet worden door de levende krekels die ik hem voeder.

Elio di Supo 18 maart 2020 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9269891)
Katten afmaken zou in iedere geval een goede zaak zijn voor de natuur, die dan kan herleven als nooit tevoren aangezien katten zowat vanalles doden.

Mensen & katten ... dat komt nooit echt goed. Daarvoor is het diertje te zelfstandig en eigengereid.

De schoofzak 18 maart 2020 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9269829)
Volgens de overheid kan een huisdier het coronavirus niet overdragen. Ik geloof daar geen bal van. Een deurklink of een mens die op minder dan - afhankelijk van waar je woont - 1, 1,5 of 2 meter van je af staat kan het virus wel overdragen. Daarenboven is het virus van een dier afkomstig en op de mens overgedragen. Waarom zou een huisdier het dus niet kunnen overdragen ?

Vanuit het voorzorgsprincipe dienen daarom alle huisdieren afgemaakt te worden.

Waar jij geen bal van gelooft, kan mij geen bal schelen.

Zucht 18 maart 2020 17:05

Misschien komt de ultieme redding wel van de kat.
De redding tegen de pokken, dat gedurende eeuwen Europa teisterde, kwam van de koe.
De ontdekking van vaccinatie zelf, kwam van de koe.
Gelukkig hebben ze die indertijd niet allemaal uitgeroeid om de pokken tegen te gaan.

Bovenbuur 18 maart 2020 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9269891)
Katten afmaken zou in iedere geval een goede zaak zijn voor de natuur, die dan kan herleven als nooit tevoren aangezien katten zowat vanalles doden.

Het scheelt ook schijt in de tuin, en het is erg fijn voor mensen met bijvoorbeeld vrij in de tuin lopende konijnen of kippen. Dus alle katten doodmaken ben ik nog wel voor te porren, maar om dat nou vanwege zo'n virus te doen?

praha 18 maart 2020 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9269829)
Volgens de overheid kan een huisdier het coronavirus niet overdragen. Ik geloof daar geen bal van. Een deurklink of een mens die op minder dan - afhankelijk van waar je woont - 1, 1,5 of 2 meter van je af staat kan het virus wel overdragen. Daarenboven is het virus van een dier afkomstig en op de mens overgedragen. Waarom zou een huisdier het dus niet kunnen overdragen ?

Vanuit het voorzorgsprincipe dienen daarom alle huisdieren afgemaakt te worden.

Wat kortstondig overleven op een deurklink of iets dergelijks te maken hebben met overdraagbaarheid is me een raadsel

reservespeler 18 maart 2020 17:27

Van katten blijf je af.

maddox 18 maart 2020 17:43

Ik vreet nog liever lang varken dan 1 van mijn 5 meesters te doden.

quercus 18 maart 2020 18:35

Ik heb een boontje voor katten. Ze zijn intelligent, elegant en niet zo onnozel als een hond.

dpg 18 maart 2020 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9269829)
Volgens de overheid kan een huisdier het coronavirus niet overdragen. Ik geloof daar geen bal van. Een deurklink of een mens die op minder dan - afhankelijk van waar je woont - 1, 1,5 of 2 meter van je af staat kan het virus wel overdragen. Daarenboven is het virus van een dier afkomstig en op de mens overgedragen. Waarom zou een huisdier het dus niet kunnen overdragen ?

Vanuit het voorzorgsprincipe dienen daarom alle huisdieren afgemaakt te worden.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=252225

Elio di Supo 18 maart 2020 18:54

Ik heb 3 honden. Ik aai ze soms wel over hun bolletje maar daar denk ik niet dat je een virus van kan oplopen.

Xenophon 18 maart 2020 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9269981)
Ik vreet nog liever lang varken dan 1 van mijn 5 meesters te doden.

- lol -


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be