Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Rechts (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=12)
-   -   abortus (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111393)

hal9001 3 september 2008 11:29

abortus
 
Het debat omtrent euthanasie woedt in alle hevigheid. Het debat rond abortus lijkt dan weer dood. Abortus lijkt vandaag de dag algemeen aanvaard te zijn. Een mens zou zich kunnen afvragen waarom. Abortus is en blijft volgens mij moord. Ik vind wel dat abortus in sommige gevallen zeker moet kunnen, maar zo'n gevallen zijn schaars.

dale 20 mei 2011 22:49

Ik vind abortus zeker niet altijd een slechte keuze. Wanneer het overduidelijk is dat de ouders het kind niet in deftige omstandigheden zullen kunnen opvoeden of wanneer het ongeboren kind aan een zware ziekte lijdt, kan het volgens mij maar beter niet geboren worden.

Moslim! 6 juli 2011 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hal9001 (Bericht 3666829)
Het debat omtrent euthanasie woedt in alle hevigheid. Het debat rond abortus lijkt dan weer dood. Abortus lijkt vandaag de dag algemeen aanvaard te zijn. Een mens zou zich kunnen afvragen waarom. Abortus is en blijft volgens mij moord. Ik vind wel dat abortus in sommige gevallen zeker moet kunnen, maar zo'n gevallen zijn schaars.

abortus is zo'n misselijk makend links idee waarin alles kan en alles van mag. Als het al moet kunnen dan enkel in een heel vroeg stadium. De basis van een goede samenleving zou het gezin moeten zijn en sterke traditionele gezinnen maken dat soort linkse nepoplossingen overbodig.

Snerror 6 juli 2011 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 5543447)
abortus is zo'n misselijk makend links idee waarin alles kan en alles van mag. Als het al moet kunnen dan enkel in een heel vroeg stadium. De basis van een goede samenleving zou het gezin moeten zijn en sterke traditionele gezinnen maken dat soort linkse nepoplossingen overbodig.

En wat is je argument precies?

Moslim! 7 juli 2011 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5543919)
En wat is je argument precies?

das gewoon mijn (normatieve) mening

lombas 7 juli 2011 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 5545217)
das gewoon mijn (normatieve) mening

Ik denk dat jouw mening niet bepaald normatief is, tenzij je ergens een ministerpost hebt waar we niets van weten.

lombas 7 juli 2011 15:29

Voorts ben ik voor abortus omdat het mijn zaken niet zijn.

Moslim! 8 juli 2011 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5545299)
Ik denk dat jouw mening niet bepaald normatief is, tenzij je ergens een ministerpost hebt waar we niets van weten.

Ik versta blijkbaar iets anders onder normatief. Iedereen kan en heeft een normatieve mening vormen niet enkel ministers of gezagdragende figuren. Het gaat niet over hoever de norm rijkt maar hoe de mening is gevormd. Descriptief of normatief. Een wetenschapper of minister die normatief is als hij descriptief pretendeert te zijn maakt trouwens een fout.

Snerror 13 juli 2011 17:06

Ok, ik zal mijn normatieve mening geven die even veelzeggend is:
Abortus moet kunnen. De basis van een goede samenleving zou respect voor de medemens moeten zijn, of je nu een gezin hebt of niet.

Albrecht 16 augustus 2011 09:39

Abortus als recht vind ik niet kunnen. Zomaar zeggen van "Oei, ik ben zwanger, eventjes abortus laten doen"... Enkel als het noodzakelijk is, vind ik dat het moet kunnen. Mjah, zelfs zo'n visie kan voor velen nog niet door de beugel, zij zien geen verschil tussen dit en totaalverbod op abortus.

backfire 16 augustus 2011 10:00

Ik volg hier zowel Moslim! als Lombas.
Abortus is een noodzakelijk kwaad.

lombas 17 augustus 2011 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5631006)
Abortus als recht vind ik niet kunnen. Zomaar zeggen van "Oei, ik ben zwanger, eventjes abortus laten doen"... Enkel als het noodzakelijk is, vind ik dat het moet kunnen. Mjah, zelfs zo'n visie kan voor velen nog niet door de beugel, zij zien geen verschil tussen dit en totaalverbod op abortus.

Kinderen als plicht vind je dan weer wel kunnen?

Albrecht 17 augustus 2011 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5632663)
Kinderen als plicht vind je dan weer wel kunnen?

Er is nog altijd adoptie...

lombas 17 augustus 2011 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5632822)
Er is nog altijd adoptie...

Je hebt duidelijk het beste met het kind voor!

Rudy 18 augustus 2011 07:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dale (Bericht 5468618)
Ik vind abortus zeker niet altijd een slechte keuze. Wanneer het overduidelijk is dat de ouders het kind niet in deftige omstandigheden zullen kunnen opvoeden of wanneer het ongeboren kind aan een zware ziekte lijdt, kan het volgens mij maar beter niet geboren worden.

Beschouw je arm zijn als een omstandigheid die kan leiden tot niet kunnen opvoeden ?

Albrecht 18 augustus 2011 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5633073)
Je hebt duidelijk het beste met het kind voor!

Alleszins beter dan jou, aangezien jij het gewoon zou willen doden.

lombas 18 augustus 2011 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5634389)
Alleszins beter dan jou, aangezien jij het gewoon zou willen doden.

Ik wil helemaal niets doden. Jij wel, maar dan enkel in de gevallen dat jij het toelaatbaar vindt. Je eigent je dus het recht toe te beslissen in andermans plaats waarover die beschikt, terwijl ik mijn pollen eraf laat omdat ik niet meen te beschikken over buitengewone morele rechten en een exceptioneel inzicht in de toelaatbare grenzen van de menselijke psyche.

;-)

Albrecht 18 augustus 2011 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5634403)
Ik wil helemaal niets doden. Jij wel, maar dan enkel in de gevallen dat jij het toelaatbaar vindt.

In noodgevallen.
Citaat:

Je eigent je dus het recht toe te beslissen in andermans plaats waarover die beschikt, terwijl ik mijn pollen eraf laat omdat ik niet meen te beschikken over buitengewone morele rechten en een exceptioneel inzicht in de toelaatbare grenzen van de menselijke psyche.
Jij laat het over aan ouders, ik zou het overlaten aan dokters.

lombas 18 augustus 2011 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5634456)
Jij laat het over aan ouders, ik zou het overlaten aan dokters.

Dit geeft geen blijk van een poging mijn stelling te weerleggen dat jij beter meent te beschikken over bepaalde rechten dan anderen...

Ergens moet jij dus een ongelofelijk strenglerig en waarschijnlijk perfect onderbouwd moreel stelsel hanteren dat vaneigens de suprematie voert over de meningen van anderen?

Albrecht 18 augustus 2011 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5634493)
Ergens moet jij dus een ongelofelijk strenglerig en waarschijnlijk perfect onderbouwd moreel stelsel hanteren dat vaneigens de suprematie voert over de meningen van anderen?

Mogelijk, mogelijk niet. Ik heb geen respect voor meningen die ongeboren kinderen behandelen als parasieten die iedereen vrij mag doden.

Als we dat allemaal vrij z'n loop laten gaan, zullen bepaalde mensen ook moord, diefstal, etc. justifiëren.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be