Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bart De Wever voor hereniging met Nederland : op naar Dietsland ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260163)

Weyland 22 juli 2021 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9733092)
Neen, dat kan men niet. Al die enquêtes zijn fake. En het zeer ruim verspreide alcoholisme en depressies in de Scandinavische landen bewijzen dit.

De verkoop van alcoholische dranken wordt ook streng belemmerd in Scandinavische landen en ze zijn er reteduur. Liever het gemoedelijke dan, want het blijft voor ons een belangrijke industrie tevens gekoppeld aan toerisme.

Koenaard Depuydt 22 juli 2021 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9732889)
Voor mijn part mag BDW terug naar de toestand van vóór 1585.


Pajosje

Let op! Enkele randgebieden en alle gebieden die door de Zeventien Verenigde Nederlanden omsloten zijn, zullen eveneens opgeëist worden.

Graafschappen Loon, Horn en Kuilenburg
Heerlijkheid Borkelo
Hertogdom Beulen
Hoogstift Luik met bv. ook Gavelen
Land van Ravensteen
Het Kamerijkse
Overmaas
De Pikaarden van Kales over Beunen tot Berk
Rijksgraafschappen Rekem en Gronsveld ofte Groeselt
Vorstendommen Stavel-Malmder en Torn
enz.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9732889)
Dan zijn wij toch van die zeveraar verlost.

Alle beleidsmannen worden betaald om te "zeveren".

Met Nederlandse groeten

Jantje 22 juli 2021 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9733054)
Oei, toch nog maar eens een boek opendoen dan.

Misschien beginnen bij het trefwoord 'pragmatieke sanctie'

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bataafse_Republiek

https://nl.wikipedia.org/wiki/Koninkrijk_Holland

https://nl.wikipedia.org/wiki/Republ...de_Nederlanden

En de Habsburgse Nederlanden bestonden uit graafschappen, die onder een gedwongen confederaal bestuur stonden.

Het Oosten 22 juli 2021 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9733094)
De verkoop van alcoholische dranken wordt ook streng belemmerd in Scandinavische landen en ze zijn er reteduur. Liever het gemoedelijke dan, want het blijft voor ons een belangrijke industrie tevens gekoppeld aan toerisme.

Heeft allemaal maar weinig te maken met de prijs van alcohol.

Newsmonkey:
Scandinavië barst van anti-depressiva, schulden, alcoholisme, …

Nog zo'n fabeltje. Scandinavische landen hebben een groene voetafdruk , zo luidt het verhaal. Niet de Denen dan. Want de Denen sturen per capita meer CO2 in de atmosfeer dan de Amerikanen. En de gezondheid van de Scandinaviërs lijkt ook niet zo best. Enz, enz.

quercus 22 juli 2021 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9733083)
En een grote bekendheid als belastingparadijs. Nederland zet de deur wereldwijd en wagenwijd open voor knoeiers. En Rutte maar het morele vingertje opsteken in Brussel.

Welnu, Mark Rutte zou moeten weten:
"Als iedereen voor zijn eigen stoep veegt, is heel de straat schoon."

Belastingparadijs of niet je kunt er niet omheen, internationaal geniet Nederland een véél grotere faam dan uw kneuterig tweelandenland. Ook op financieel en informaticavlak. Nooit gehoord van ASML? Nooit gehoord van BESI? Nooit gehoord van ADYEN? Wie beheerst de internethandel in de Benelux-landen? Bolcom en Coolblue.

Herr Flick 22 juli 2021 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt (Bericht 9733105)
Pajosje

Let op! Enkele randgebieden en alle gebieden die door de Zeventien Verenigde Nederlanden omsloten zijn, zullen eveneens opgeëist worden.

Graafschappen Loon, Horn en Kuilenburg
Heerlijkheid Borkelo
Hertogdom Beulen
Hoogstift Luik met bv. ook Gavelen
Land van Ravensteen
Het Kamerijkse
Overmaas
De Pikaarden van Kales over Beunen tot Berk
Rijksgraafschappen Rekem en Gronsveld ofte Groeselt
Vorstendommen Stavel-Malmder en Torn
enz.



Alle beleidsmannen worden betaald om te "zeveren".

Met Nederlandse groeten

Nederland ziet er ineens een stuk kleiner uit.

Het Oosten 22 juli 2021 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9733127)
Belastingparadijs of niet je kunt er niet omheen, internationaal geniet Nederland een véél grotere faam dan uw kneuterig tweelandenland. Ook op financieel en informaticavlak. Nooit gehoord van ASML? Nooit gehoord van BESI? Nooit gehoord van ADYEN? Wie beheerst de internethandel in de Benelux-landen? Bolcom en Coolblue.

Puike high tech zit ook in Wallonië. Maar dat zult u vergeten zijn. En het is heus geen eretitel zich als land te gedragen als een belastingparadijs. Neem dat maar van me aan. Integendeel. Nederland helpt zwart geld wit te wassen. Een schande eigenlijk. Nederland zou een fikse boete moeten krijgen van Europa.

Shadowke 22 juli 2021 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9733132)
Puike high tech zit ook in Wallonië. Maar dat zult u vergeten zijn. En het is heus geen eretitel zich als land te gedragen als een belastingparadijs. Neem dat maar van me aan. Integendeel. Nederland helpt zwart geld wit te wassen. Een schande eigenlijk. Nederland zou een fikse boete moeten krijgen van Europa.

en hier niet zeker? kom kom

quercus 22 juli 2021 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9733132)
Puike high tech zit ook in Wallonië. Maar dat zult u vergeten zijn. En het is heus geen eretitel zich als land te gedragen als een belastingparadijs. Neem dat maar van me aan. Integendeel. Nederland helpt zwart geld wit te wassen. Een schande eigenlijk. Nederland zou een fikse boete moeten krijgen van Europa.

“Puike” Hightech zit ook in Vlaanderen, zelfs in uw eigenste Limburg. Maar dat neemt niet weg dat inzake internationale invloed we ver achterop liggen tegenover Nederland. Eén zeer actueel voorbeeld maar:
https://www.tijd.be/ondernemen/techn...ellen/10321009.
Ik heb er dan ook aandelen van gekocht.

Knuppel 22 juli 2021 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9733132)
Puike high tech zit ook in Wallonië. Maar dat zult u vergeten zijn. En het is heus geen eretitel zich als land te gedragen als een belastingparadijs. Neem dat maar van me aan. Integendeel. Nederland helpt zwart geld wit te wassen. Een schande eigenlijk. Nederland zou een fikse boete moeten krijgen van Europa.

Het domste wat iemand kan doen is iets aannemen van eenogige belgicisten.

Jantje 22 juli 2021 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9733127)
Belastingparadijs of niet je kunt er niet omheen, internationaal geniet Nederland een véél grotere faam dan uw kneuterig tweelandenland. Ook op financieel en informaticavlak. Nooit gehoord van ASML? Nooit gehoord van BESI? Nooit gehoord van ADYEN? Wie beheerst de internethandel in de Benelux-landen? Bolcom en Coolblue.

Brusselse wafels, Belgische chocolade, Belgische praline's, Belgische bieren, Brusselse spruiten, Belgische festivals, Belgische fritten, en de lijst is oneindig.

De hoofdkantoren van de Europese grote internethandelbedrijven zitten inderdaad in Nederland.
Maar dat is zuiver om belastingsreden, want hun verdeelmagazijnen zijn over heel Europa verspreid.
De hoofdkantoren van de Europese banken bevonden zich tot aan de Brexit in Londen, en zijn nu verhuist naar België en Frankrijk.
Binnen Europa genieten de Nederlanders niet direct de naam aangename toeristen te zijn en buiten Europa weten vele niet eens of Nederland een land, een provincie of een stad is.

Op informaticavlak zitten de grote bedrijven juist in Wallonië, omdat ze daar veel meer uitbreidingmogelijkheden hebben en ze er aan beter en hoger geschoold personeel geraken.
Ondanks dat Nederland waterland word genoemd en hun lagere kostprijzen, verliezen de Nederlandse bagger en bergingsbedrijven, contract na contract aan de Belgische bagger en bergingsbedrijven.

Knuppel 22 juli 2021 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9733239)
Brusselse wafels, Belgische chocolade, Belgische praline's, Belgische bieren, Brusselse spruiten, Belgische festivals, Belgische fritten, en de lijst is oneindig.

De hoofdkantoren van de Europese grote internethandelbedrijven zitten inderdaad in Nederland.
Maar dat is zuiver om belastingsreden, want hun verdeelmagazijnen zijn over heel Europa verspreid.
De hoofdkantoren van de Europese banken bevonden zich tot aan de Brexit in Londen, en zijn nu verhuist naar België en Frankrijk.
Binnen Europa genieten de Nederlanders niet direct de naam aangename toeristen te zijn en buiten Europa weten vele niet eens of Nederland een land, een provincie of een stad is.

Op informaticavlak zitten de grote bedrijven juist in Wallonië, omdat ze daar veel meer uitbreidingmogelijkheden hebben en ze er aan beter en hoger geschoold personeel geraken.
Ondanks dat Nederland waterland word genoemd en hun lagere kostprijzen, verliezen de Nederlandse bagger en bergingsbedrijven, contract na contract aan de Belgische bagger en bergingsbedrijven.

Bronnen?

koe de poing 22 juli 2021 14:42

Is er al beweging opgestaan om de Friezen parasieten te noemen waarvan wij BelgoNederlanders willen afsplitsen

En die Groningers, daar versta je toch ook geen woord van hoor. Mleten we ook niet hebben

pajoske 22 juli 2021 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9733141)
“Puike” Hightech zit ook in Vlaanderen, zelfs in uw eigenste Limburg. Maar dat neemt niet weg dat inzake internationale invloed we ver achterop liggen tegenover Nederland. Eén zeer actueel voorbeeld maar:
https://www.tijd.be/ondernemen/techn...ellen/10321009.
Ik heb er dan ook aandelen van gekocht.

ASML. Daar werken nogal wat Belgische Limburgers. o.a. kennissen van mij. Ik ken trouwens ook wel wat mensen die in Belgische high-tech (wereldtop in hun niche) bedrijven werken.

Nederland lokt bedrijven met belastigsafspraken/voordelen.
Nederland exporteert vooral drugscriminaliteit naar België. Die koffieshops daar mogen verkopen, maar produceren is strafbaar.

BDW die de drugs een halt ging toeroepen wil nu samengaan met het grootste drugsland van Europa. Waar zit de logica? Er is ere maar één. BDW wil met alle geweld in de gazet komen. Of het nu is met zijn 'nieuwe staat' of 'met beschuldigingen dat Luik geen Vlaamse brandweermannen wenst'.
Aandacht aandacht....zijn enige drijfveer.

Bob 22 juli 2021 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9733313)
ASML. Daar werken nogal wat Belgische Limburgers. o.a. kennissen van mij. Ik ken trouwens ook wel wat mensen die in Belgische high-tech (wereldtop in hun niche) bedrijven werken.

Nederland lokt bedrijven met belastigsafspraken/voordelen.
Nederland exporteert vooral drugscriminaliteit naar België. Die koffieshops daar mogen verkopen, maar produceren is strafbaar.

BDW die de drugs een halt ging toeroepen wil nu samengaan met het grootste drugsland van Europa. Waar zit de logica? Er is ere maar één. BDW wil met alle geweld in de gazet komen. Of het nu is met zijn 'nieuwe staat' of 'met beschuldigingen dat Luik geen Vlaamse brandweermannen wenst'.
Aandacht aandacht....zijn enige drijfveer.

Nu ja, Belgie lokt ook bedrijven met belastingsafspraken/voordelen. Ze willen wel niet komen, maar dat is dan weer een ander verhaal.

Bob 22 juli 2021 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9732905)
De Belgische pensioenen liggen inderdaad lager dan de Nederlandse.
Men maakt steeds een vergelijk in de netto onvangen pensioenen, terwijl men een vergelijk moet maken in het netto besteedbare na aftrek van alle kosten.

Maar als je de vergelijking wil maken, moet je inderdaad alles in rekening brengen.
In Nederland betaald men 4 maal zoveel wegentaks als in België voor dezelfde wagen.
In Nederland kost de branstof 30Eurocent de liter meer tegenover België.
In Nederland is de medische zorg zo erbarmelijk, dat veel Nederlanders een extra verzekering afsluiten om medische zorg in België of Duitsland te kunnen genieten.
De huishuren liggen er hoger dan in België.

In Nederland is het dagelijkse levensonderhoud even duur als in België, alleen houden de Nederlanders minder besteedbaar inkomen over dan de Belgen, terwijl ze een hoger netto inkomen hebben.

Ik ga wel gewoonlijk diesel tanken in Nederland. Hij kost er nu eenmaal goedkoper.
En heb hier ook drie maanden moeten wachten voor ik bij een dermatoloog terecht kom, en heb ook een hospitalisatieverzekering en een verzekering tegen ambulante gezondheidskosten.
En last but not least, de belastingen in Nederland liggen wel een stuk lager dan in Belgie.

Jantje 22 juli 2021 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 9733370)
Ik ga wel gewoonlijk diesel tanken in Nederland. Hij kost er nu eenmaal goedkoper.

De Nederlanders komen anders wel hier diesel tanken en ik heb diesel nog niet goedkoper gezien in Nederland tegenover in België.
[quote]

En heb hier ook drie maanden moeten wachten voor ik bij een dermatoloog terecht kom, en heb ook een hospitalisatieverzekering en een verzekering tegen ambulante gezondheidskosten.


[quote]

Hier zijn er inderdaad ook wachtlijsten.
Maar ze zijn korter dan die in Nederland

Citaat:

En last but not least, de belastingen in Nederland liggen wel een stuk lager dan in Belgie.
De lasten op arbeid en inkosten op arbeid liggen lager, de lasten op de volgens de overheden luxe artiekelen liggen veel hoger dan hier.

Skobelev 22 juli 2021 15:45

Het enige wat nog te overwegen valt met de Hollanders is Zeeuws Vlaanderen wisselen voor de Limburg.

TheFourHorsemen 22 juli 2021 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9733397)
Het enige wat nog te overwegen valt met de Hollanders is Zeeuws Vlaanderen wisselen voor de Limburg.

En nog eens 770.000 Vlamingen (875.000 Limburgers weg, 105.000 Zeeuws-Vlamingen erbij) minder hebben? Neen bedankt.

Zo verliezen we een groot deel van ons numerieke overwicht op de Franstaligen.

Bob 22 juli 2021 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9733387)
De Nederlanders komen anders wel hier diesel tanken en ik heb diesel nog niet goedkoper gezien in Nederland tegenover in België.

Hebt ge toch niet goed rondgekeken. De diesel is reeds ettelijke tijd in Nederland enkele cents/liter goedkoper

https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoo...prijzen-europa



Citaat:


Hier zijn er inderdaad ook wachtlijsten.
Maar ze zijn korter dan die in Nederland
Kan zijn. Wel zou ik oppassen met de gezondheidszorg in Belgie superieur te noemen tov deze van Nederland. Internationale vergelijkingen spreken dit wel tegen, en geven over het algemeen Nederland meer punten dan Belgie. Belgie heeft een goede gezondheidszorg tegen een redelijke prijs. Maar is niet de beste van de klas.


Citaat:

De lasten op arbeid en inkosten op arbeid liggen lager, de lasten op de volgens de overheden luxe artiekelen liggen veel hoger dan hier.
Luxeartikelen zijn nu wel niet mijn ding, en lijken mij het voorwerp voor internationale shopping voor de "gelukkigen".


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be