Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bart De Wever voor hereniging met Nederland : op naar Dietsland ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260163)

Libro 21 november 2021 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9820461)

Bweurk...

Weyland 21 november 2021 15:15

Belgische humor kan ik wel smaken. Of is het Franse humor? Haha. Geen idee. Het was grappig.

Jan van den Berghe 21 november 2021 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9820525)
Belgische humor kan ik wel smaken. Of is het Franse humor? Haha. Geen idee. Het was grappig.

Bestaat Belgische humor eigenlijk? Dan vind ik het wel vreemd dat een Urbanus bijvoorbeeld in Wallonië geen voet aan de grond krijgt, dat ook meer recentere comedyfiguren in Vlaanderen geen succes hebben als ze alleen maar in het Nederlands optreden. Ook omgekeerd: welke Franstalige stand-up comedian is in Vlaanderen bekend?

Weyland 21 november 2021 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9820536)
Bestaat Belgische humor eigenlijk? Dan vind ik het wel vreemd dat een Urbanus bijvoorbeeld in Wallonië geen voet aan de grond krijgt, dat ook meer recentere comedyfiguren in Vlaanderen geen succes hebben als ze alleen maar in het Nederlands optreden. Ook omgekeerd: welke Franstalige stand-up comedian is in Vlaanderen bekend?

Urbanus niet. Suske en Wiske wel. Maar inderdaad, komedie is cultureel strikt gescheiden.

Universalia 21 november 2021 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9820461)

Dat plaatje past perfect bij de culinaire mislukkingen.

Culinaire mislukkingen

Jan van den Berghe 21 november 2021 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9820549)
Urbanus niet. Suske en Wiske wel. Maar inderdaad, komedie is cultureel strikt gescheiden.

Suske en Wiske wordt ook in Nederland gelezen. Dan kunnen we gerust ook stellen dat we met Nederland een gedeelde culturele ruimte hebben.

Witte Kaproen 21 november 2021 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9820536)
Bestaat Belgische humor eigenlijk? Dan vind ik het wel vreemd dat een Urbanus bijvoorbeeld in Wallonië geen voet aan de grond krijgt, dat ook meer recentere comedyfiguren in Vlaanderen geen succes hebben als ze alleen maar in het Nederlands optreden. Ook omgekeerd: welke Franstalige stand-up comedian is in Vlaanderen bekend?

Magnette Paul :roll:

gunter5148 21 november 2021 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9731942)
De Hollanders willen ons niet hoor. Zeker en vast de Vlaams Nationalisten en de extreemrechsen niet. Ze hebben al genoeg ambetanterikken van hun eigen. :lol:

De Belgisch-nationalisten en communisten daarentegen...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be