Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bart De Wever voor hereniging met Nederland : op naar Dietsland ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260163)

Max van Dietschland 20 juli 2021 20:59

Bart De Wever voor hereniging met Nederland : op naar Dietsland ?
 
Bart De Wever bepleit de hereniging van Vlaanderen met Nederland.

https://trends.knack.be/economie/bel...d-1759269.html

Ikzelf ben dat idee wel genegen maar pas na een proces waarbij eerst Vlaanderen een onafhankelijke staat geweest is. Daarna kan een eventuele samenwerking tussen de Vlaamse staat en Nederland groeien.

Een echter hereniging van Vlaanderen en Nederland tot Dietsland zie ik pas op langere termijn gebeuren (na 2050). Momenteel zijn de culturele verschillen tussen Vlaanderen en Nederland nog te groot, een te voortvarende hereniging zou tot mislukking gedoemd zijn.

Eerst een onafhankelijke Vlaamse staat, daarna Dietsland en wie weet nog een groter Rijk in de verdere toekomst ?

Skobelev 20 juli 2021 21:36

Dat de klootzak naar Zeeuws Vlaanderen verhuist. We zijn nog niet gescheiden en hij wil ons al uithuwelijken aan een andere partner.
Wat is er mis met ZELFSTANDIG zijn?

Dadeemelee 20 juli 2021 21:39

De Hollanders willen ons niet hoor. Zeker en vast de Vlaams Nationalisten en de extreemrechsen niet. Ze hebben al genoeg ambetanterikken van hun eigen. :lol:

Skobelev 20 juli 2021 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9731942)
De Hollanders willen ons niet hoor. Zeker en vast de Vlaams Nationalisten en de extreemrechsen niet. Ze hebben al genoeg ambetanterikken van hun eigen. :lol:

:thumbsup: Goed zo, 't is wederzijds.

Libro 20 juli 2021 22:00

De Wever heeft zelf aan de coke gezeten zeker?

Max van Dietschland 20 juli 2021 22:04

Een hereniging louter voor het financiële zoals De Wever voorstelt is zeker gedoemd om te mislukken. Er zal veel water naar de zee moeten vloeien om Vlaanderen en Nederland in 1 staat te krijgen. Sowieso is Nederland momenteel veel te progressief met al die walgelijke liberale partijen. Als het Calvisme straks uitsterft, het progressieve gedachtegoed verdwijnt, dan is er op termijn sterke samenwerking en mogelijk zelfs 1 rijk mogelijk.

Jan Janssen 20 juli 2021 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9731947)
De Wever heeft zelf aan de coke gezeten zeker?

In onze gemeente werd er vroeger altijd geknokt. Die van de buurtgemeenten moesten niet veel fout zeggen, maar de Hollanders nog veel minder. ????

pajoske 20 juli 2021 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9731947)
De Wever heeft zelf aan de coke gezeten zeker?

Ik denk het ook. Hij zegt zelf dat in Vlaanderen de kassa leeg is. Hij gaat het failliete Vlaanderen presenteren bij de Hollanders. Hoopt hij op een goed jobke in ruil voor het verpatsen van Vlaanderen voor één symbolische euro?

WYSIWYG 20 juli 2021 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9731951)
Ik denk het ook. Hij zegt zelf dat in Vlaanderen de kassa leeg is. Hij gaat het failliete Vlaanderen presenteren bij de Hollanders. Hoopt hij op een goed jobke in ruil voor het verpatsen van Vlaanderen voor één symbolische euro?

Nu moet het failliete Vlaanderen zelfs opdraaien voor het nog veel faillietere Wallonië en het respect daarvoor vanuit dat Wallonië is minder dan zero.

Libro 20 juli 2021 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9731951)
Ik denk het ook. Hij zegt zelf dat in Vlaanderen de kassa leeg is. Hij gaat het failliete Vlaanderen presenteren bij de Hollanders. Hoopt hij op een goed jobke in ruil voor het verpatsen van Vlaanderen voor één symbolische euro?

Ze steken ons al naar de kroon wat betreft regeringsvorming. Na de moord op Fortuyn e.a., de toeslagenaffaire, KOZP enz. enz. is Nederland wat mij betreft politiek en moreel failliet.

Knuppel 20 juli 2021 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9731951)
Ik denk het ook. Hij zegt zelf dat in Vlaanderen de kassa leeg is. Hij gaat het failliete Vlaanderen presenteren bij de Hollanders. Hoopt hij op een goed jobke in ruil voor het verpatsen van Vlaanderen voor één symbolische euro?

De Vlaamse kas zal rap gevuld zijn als er geen 12 miljard per jaar meer naar de échte armoezaaiers van België gaat.

Knuppel 20 juli 2021 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9731952)
Nu moet het failliete Vlaanderen zelfs opdraaien voor het nog veel faillietere Wallonië en het respect daarvoor vanuit dat Wallonië is minder dan zero.

Daar zijn de belgicisten stekeblind voor.

De Wever vindt geen steun voor een Belgische confederatie, daarom probeert hij het met Nederland. Geen slecht idee maar dan zal hij toch zijn haat voor het Vlaams Belang moeten kwijt geraken want NIETS zal lukken met de partijen waarmee hij zoete broodjes bakt.

Diego Raga 20 juli 2021 22:28

Ja, die Ollanders hebben ook een soort van belgoprobleempjes in hun bestuursniveau's:

Falend toezicht op havenbedrijf Groningen Seaports

"De schimmige deals met grondhandel en toezeggingen van lucratieve rechten om windmolens te bouwen, waar Nieuwsuur eerder over berichtte, blijken geen incident. Ze hangen direct samen met falende democratische controle door de bestuursstructuur van het Havenschap en het Havenbedrijf. Volksvertegenwoordigers kunnen geen toezicht houden omdat zij te weinig en zelfs onjuiste informatie krijgen over de bezigheden van Groningen Seaports."

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/239...ingen-seaports

Dadeemelee 20 juli 2021 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9731961)
Daar zijn de belgicisten stekeblind voor.

De Wever vindt geen steun voor een Belgische confederatie, daarom probeert hij het met Nederland. Geen slecht idee maar dan zal hij toch zijn haat voor het Vlaams Belang moeten kwijt geraken want NIETS zal lukken met de partijen waarmee hij zoete broodjes bakt.

Het is volgens mij de schuld van de chemtrails. Enkel een cloudbuster kan helpen. ;-)

BWarrior 20 juli 2021 22:56

Dus zijn programma is nu: zonder het VB, maar mét de PS en daarna mét de Hollanders? Knettergek. :-D

Knuppel 20 juli 2021 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9731975)
Dus zijn programma is nu: zonder het VB, maar mét de PS en daarna mét de Hollanders? Knettergek. :-D

De Wever is besmet met de Belgische ziekte: uitzichtloosheid.

Herr Flick 20 juli 2021 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9731947)
De Wever heeft zelf aan de coke gezeten zeker?

volgens mij is hij pado's gaan kauwen in Amsterdam of zo.

Eberhard Leclerc 20 juli 2021 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9731942)
De Hollanders willen ons niet hoor. Zeker en vast de Vlaams Nationalisten en de extreemrechsen niet. Ze hebben al genoeg ambetanterikken van hun eigen. :lol:

Pvv en fvd zijn alvast voor. Al jaren trouwens.

Groenlinks en D66 willen ook een hereniging, maaar dan onder Europese vlag, onder leiding van Berlijn/Parijs

Knuppel 20 juli 2021 23:03

Citaat:

N-VA-voorzitter Bart De Wever leek zondag in "De ochtend" op Radio 1 de hand uit te steken naar de PS om samen uit te dokteren hoe we in ons land verder kunnen samenleven. Maar vergis u niet, besluit minister van staat Mark Eyskens (CD&V): "De Wever spreekt zich klaar en duidelijk uit voor een splitsing: eerst binnen België en dan van België".

De vraag is natuurlijk of deze resolute verwerping van het Vlaams Belang zal kunnen worden gehandhaafd door N-VA, indien na de volgende verkiezingen zou blijken dat de Vlaamse nationalisten en het Vlaams Belang samen beschikken over een meerderheid in het Vlaams parlement en dus een Vlaamse regering kunnen vormen.

Het is niet onwaarschijnlijk dat een meerderheid in de schoot van N-VA dan zal kiezen voor een alliantie met Vlaams Belang en dat de huidige N-VA-voorzitter zal worden opzijgeschoven of ten minste zijn geloofwaardigheid zal verliezen.

Mark Eyskens, minister van staat.


Knuppel 20 juli 2021 23:05

De Wever heeft door dat hij het roer MOET omgooien wil hij niet de Belgische geschiedenis ingaan als een natte dweil.

Eberhard Leclerc 20 juli 2021 23:12

Hollanders groeten Bart warm

Eindelijk die geelzwarte nummerborden, so wie so








Shadowke 20 juli 2021 23:12

de werkgroep Leo Belgicus heeft hier al lang over nagedacht hoe zo een hereniging te realiseren. dit is te vinden op onze website (zie mijn handtekening)

BWarrior 20 juli 2021 23:12

Mja, ik had wel wat meer ambitie verwacht. Annexatie van Frans-Vlaanderen ofzo. En waarom niet ineens een aansluiting bij Duitsland? Of het Nederlands dan kan behouden blijven, is wel twijfelachtig. ;-)

Adam Smith 20 juli 2021 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9731942)
De Hollanders willen ons niet hoor. Zeker en vast de Vlaams Nationalisten en de extreemrechsen niet. Ze hebben al genoeg ambetanterikken van hun eigen. :lol:

Definieer Hollander, want als Nederlandse Brabander voel ik me wel Nederlander, maar beslist geen Hollander, dat zijn gewoon andere Nederlanders. Kijk ik heb wel een echte Hollandse zwager, niks mis mee, maar ik ben een Brabander of een Nederlander.

Hereniging lijkt heel mooi, zou mij als Brabander ook deugd doen, eindelijk af van die onnatuurlijke grens (toevallig ontstaan na een wapenstilstand), Brabant, het belangrijkste gewest van de Nederlanden, weer één.

Ook is hereniging iets anders voor Limburgers, Brabanders en Zeeuws-Vlamingen, dan Friezen, Drenten of Hollanders. Iets meer goodwill bij de eerste groep, de tweede groep heeft ook wel sympathie, maar ik schat ze iets minder aanpassingsbereid in. In de zin van Vlaanderen mag er bij, zolang Nederland maar niet verandert en ik denk niet dat ze dit in Vlaanderen (Vlaams gewest eigenlijk) willen horen....

Svennies 20 juli 2021 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9731942)
De Hollanders willen ons niet hoor. Zeker en vast de Vlaams Nationalisten en de extreemrechsen niet. Ze hebben al genoeg ambetanterikken van hun eigen. :lol:

Denkt u nu echt dat ze die achterlijke linksen van de vooruit en de groenseltjes wel graag zouden zien komen....

Om nog maar te zwijgen van den dweil met zijn uitgestreken tronie...:roll:

cato 20 juli 2021 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9731982)
De Wever heeft door dat hij het roer MOET omgooien wil hij niet de Belgische geschiedenis ingaan als een natte dweil.

Vlaanderen ligt al eeuwen liever bij een franse partner in bed, dan met een Nederlandse en dit vechthuwelijk zal nog eeuwen blijven duren.

Nederlanders zijn al eeuwen onafhankelijk en trots op hun taal, cultuur en geschiedenis.
Vlaanderen daarentegen blijft al eeuwen de onderdanige dienaar van hun franse meester.

Daarom de verschillen zijn te groot om tot een confederatie te komen.

Shadowke 20 juli 2021 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 9732002)
Vlaanderen ligt al eeuwen liever bij een franse partner in bed, dan met een Nederlandse en dit vechthuwelijk zal nog eeuwen blijven duren.

Nederlanders zijn al eeuwen onafhankelijk en trots op hun taal, cultuur en geschiedenis.
Vlaanderen daarentegen blijft al eeuwen de onderdanige dienaar van hun franse meester.

Daarom de verschillen zijn te groot om tot een confederatie te komen.

bron?

cato 20 juli 2021 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 9731997)
Definieer Hollander, want als Nederlandse Brabander voel ik me wel Nederlander, maar beslist geen Hollander, dat zijn gewoon andere Nederlanders. Kijk ik heb wel een echte Hollandse zwager, niks mis mee, maar ik ben een Brabander of een Nederlander.

Hereniging lijkt heel mooi, zou mij als Brabander ook deugd doen, eindelijk af van die onnatuurlijke grens (toevallig ontstaan na een wapenstilstand), Brabant, het belangrijkste gewest van de Nederlanden, weer één.

Ook is hereniging iets anders voor Limburgers, Brabanders en Zeeuws-Vlamingen, dan Friezen, Drenten of Hollanders. Iets meer goodwill bij de eerste groep, de tweede groep heeft ook wel sympathie, maar ik schat ze iets minder aanpassingsbereid in. In de zin van Vlaanderen mag er bij, zolang Nederland maar niet verandert en ik denk niet dat ze dit in Vlaanderen (Vlaams gewest eigenlijk) willen horen....

De Belgen kennen de diversiteit van Nederland niet en de meeste Belgen komen nooit boven de rivieren.
Daarom kennen ze geen verschil tussen een Hollander en een Nederlander.
Verwacht niet, dat wat al 400 jaar is , in 50 jaar zal veranderen, want een Noord Brabander is voor hun ook een Hollander.

Nederland past beter bij Noord Europa ,bij Duitsland en Scandinavië en
Zuid Europa is voor Nederlanders leuk voor de vakanties , maar niet om te werken.

Shadowke 20 juli 2021 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 9732006)
De Belgen kennen de diversiteit van Nederland niet en de meeste Belgen komen nooit boven de rivieren.
Daarom kennen ze geen verschil tussen een Hollander en een Nederlander.
Verwacht niet, dat wat al 400 jaar is , in 50 jaar zal veranderen, want een Noord Brabander is voor hun ook een Hollander.

Nederland past beter bij Noord Europa ,bij Duitsland en Scandinavië en
Zuid Europa is voor Nederlanders leuk voor de vakanties , maar niet om te werken.

nou, ik ken het verschil wel degelijk.
ik weet ook dat er spanningen zijn tussen de randstad en de rest van Nederland.

cato 20 juli 2021 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 9732008)
nou, ik ken het verschil wel degelijk.
ik weet ook dat er spanningen zijn tussen de randstad en de rest van Nederland.

In ieder land zijn er spanningen tussen stedelijke gebieden en dorps/agrarische gebieden.
Met Antwerpen en Brussel zal dat niet anders zijn.

Shadowke 20 juli 2021 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 9732009)
In ieder land zijn er spanningen tussen stedelijke gebieden en dorps/agrarische gebieden.
Met Antwerpen en Brussel zal dat niet anders zijn.

daardoor bestaan er gemeenten zodat een meer stedelijk gebied zich niet moeit met een meer aggrarische gemeente.

in nederland heeft het vooral te maken dat 'de provincies' geld geeft aan den haag via de belastingen maar het vooral blijft hangen in de randstad en er weinig terugvloeit naar 'de provincies'.

Eberhard Leclerc 20 juli 2021 23:54

In Nederland zijn de centra van steden BLANK en PEPERDUUR.

Dat roept jaloezie en boosheid op.

Xenophon 21 juli 2021 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9731939)
Dat de klootzak naar Zeeuws Vlaanderen verhuist. We zijn nog niet gescheiden en hij wil ons al uithuwelijken aan een andere partner.
Wat is er mis met ZELFSTANDIG zijn?

Zelfstandig zijn is iets dat het VB wil, slecht, bah!

TV-verslaafde 21 juli 2021 01:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 9732006)
De Belgen kennen de diversiteit van Nederland niet en de meeste Belgen komen nooit boven de rivieren.
Daarom kennen ze geen verschil tussen een Hollander en een Nederlander.
Verwacht niet, dat wat al 400 jaar is , in 50 jaar zal veranderen, want een Noord Brabander is voor hun ook een Hollander.

Nederland past beter bij Noord Europa ,bij Duitsland en Scandinavië en
Zuid Europa is voor Nederlanders leuk voor de vakanties , maar niet om te werken.

Hehe.

De Vlaming heeft al zoveel scenario's afgetast.

Het Spaanse scenario.
Het Nederlandse scenario.
Het Oostenrijkse scenario.

Vrij tot zeer defensief hé.

Respect voor het schone scenario. Het Zuid Europese scenario.

Het Noord-Europese scenario is efficiëntie. Niet schoon, esthetisch. Gewoon, het doel... Je isoleert de brilsmurfen en eindeloze raadgevingen. Dan als een mes door een pakje boter.

Het meest intelligente is om de geografie te bestuderen. Die bergen en heuvels zijn een zeer groot voordeel in elk "front".

Zelfde als allerlei eilandjes.

Vlaanderen is veelal een plat moeras dus dat wordt niets.

De geografie is goed van België An Sich. Alleen zijn er taalkwesties.

Wat is dan de oplossing hé? Franse adel/aristocratie versus eeuwig defensieve Vlaamse Riddertjes...

Gooi er eens wat "Pitbulls" binnen hé. Dan verandert er misschien iets....

Adam Smith 21 juli 2021 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 9732012)
In Nederland zijn de centra van steden BLANK en PEPERDUUR.

Dat roept jaloezie en boosheid op.

Vooral dat laatste, de Randstad is dan ook weer het uithangbord voor diversiteit, buiten de centra, dat dan weer wel. In steden buiten de Randstad is dit toch iets minder...

pajoske 21 juli 2021 07:55

In plaats van te lullen over een vereniging met Nederland kon BDW beter zorgen dat er fatsoenlijke verbindingen komen tussen Nederland en België. Openbaar vervoer en wegenaanleg is Vlaamse bevoegdheid. Zijn partij zit toch al tientallen jaren in de Vlaamse regering. Waar blijven de daden?

"Veul moele en dikke huip schiete .."dat kent er good.

PS De brug in Maaseik is voorlopig gesloten voor vervoer van >3.5 ton. En zij moet op termijn vervangen worden. OMdat ze een flessenhals vormt voor de Maas. Vandaar het grote risico op overstroming in Heppeneert en Maaseik.
De toeristische voetveren zijn voorlopig uit het water genomen.
Het autoveer op de grens Meeswijk/Stokkem zal maandenlang buiten werking zijn.

lamenielachen 21 juli 2021 08:02

Al geluk dat we zo klein zijn of deze gebuisde "staatsman" zou in staat zijn Rusland te willen annexeren.
De Belgische Napoleon in spe?

Ik denk dat hij wat oververmoeid geraakt is door al die lucratieve mandaten die hij heeft.

pajoske 21 juli 2021 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9732114)
Al geluk dat we zo klein zijn of deze gebuisde "staatsman" zou in staat zijn Rusland te willen annexeren.
De Belgische Napoleon in spe?

Ik denk dat hij wat oververmoeid geraakt is door al die lucratieve mandaten die hij heeft.

Ik denk dat hij vooral veel in de gazetten wil komen. Aanstelleritis.

lamenielachen 21 juli 2021 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9732107)
In plaats van te lullen over een vereniging met Nederland kon BDW beter zorgen dat er fatsoenlijke verbindingen komen tussen Nederland en België. Openbaar vervoer en wegenaanleg is Vlaamse bevoegdheid. Zijn partij zit toch al tientallen jaren in de Vlaamse regering. Waar blijven de daden?

"Veul moele en dikke huip schiete .."dat kent er good.

PS De brug in Maaseik is voorlopig gesloten voor vervoer van >3.5 ton. En zij moet op termijn vervangen worden. OMdat ze een flessenhals vormt voor de Maas. Vandaar het grote risico op overstroming in Heppeneert en Maaseik.
De toeristische voetveren zijn voorlopig uit het water genomen.
Het autoveer op de grens Meeswijk/Stokkem zal maandenlang buiten werking zijn.


Daar heeft hij in Antwerpen nu echt eens geen last van hé.
Als je wilt kan ik ook wel wat verhaaltjes over de haven brengen, het kan ook daar beter.
Misschien kan hij zijn licht eens gaan opsteken in Nederland voor wat dat aangaat dat is daar een voorbeeld op alle vlakken.

graaf de bethune 21 juli 2021 08:58

Ik stel voor dat De Wever asiel zoekt in Nederland.... dan kan hij Nederlander worden en als Nederlander sterven.... hij kontent en vele Vlamingen kontent dat we er van af zijn...... wat denkt dat kereltje wel..... we zouden het Waalse juk dat op onze nek zit sedert 1830 afgooien en het Nederlandse juk opnemen...... want wat zullen 6 miljoen Vlamingen zijn in een land met 15 miljoen Nederlanders......... werkvolk.... en belastingen afdragen......Neen De Wever ijlt...... hij weet niet meer wat hij moet aanvangen, Vlamingen verkopen ja....


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be