Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Staatshervorming in 2024? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257935)

Tavek 16 maart 2021 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9630604)
Het is je van ganser harte gegund.

De Wever is een machtsgeile klootzak, net als de rest, maar hij gaat er nog veel plezier aan beleven dat zijn dromen over blauwe fellatio in het water vielen.
De zeven masters in fellatio moeten hun rotzooi nu zelf opruimen.

Cunnilingus van Grieken gaat het even komen oplossen zé ;)

Knuppel 16 maart 2021 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9630614)
Cunnilingus van Grieken gaat het even komen oplossen zé ;)

Heb jij hem uitgenodigd?
Dan wordt het eerder seks op zijn homo's.
Ik denk niet dat-Vangrieken daar een liefhebber van is.
Jij wel?

De Rode Willem 16 maart 2021 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9630451)
Wat ik raar vind. Lijkt wel dat je eerder rancune hebt voor een bepaalde ideologie dan een liefde voor je land.

Liefde voor je land eist doodsimpel dat men zich verzet tegen poitieke stromingen die je mooie land of streek willen kapot maken.
En N-VA heeft het al bewezen dat ze niets maar dan ook niets bijbrengen aan mijn mooie Vlaanderenland.
En de maatschappelijk gevaarlijke anti vreemdelingenpartij VB heeft gewoon een programma dat tot de ondergang leidt.

Tavek 16 maart 2021 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9630629)
Heb jij hem uitgenodigd?
Dan wordt het eerder seks op zijn homo's.
Ik denk niet dat-Vangrieken daar een liefhebber van is.
Jij wel?

Ik wel ja.

Weyland 16 maart 2021 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9630644)
Liefde voor je land eist doodsimpel dat men zich verzet tegen poitieke stromingen die je mooie land of streek willen kapot maken.
En N-VA heeft het al bewezen dat ze niets maar dan ook niets bijbrengen aan mijn mooie Vlaanderenland.
En de maatschappelijk gevaarlijke anti vreemdelingenpartij VB heeft gewoon een programma dat tot de ondergang leidt.

Beter om grieven ernstig te nemen.

De Rode Willem 16 maart 2021 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9630651)
Beter om grieven ernstig te nemen.

De N-VA vertolkt geen grieven. Is een ordinaire belastingspartij gebleken die allen het voordeel van rijken en superrijken dient

De grieven die het VB eindeloos herhaalt ken ik al van de jaren 90 van vorige eeuw. Meer dan electorale jeremiades zijn ze niet. Eindloos herhaalde en veralgemenende haatmantra’s zonder oog op een oplossing. Grieven om kiezers te lijmen...

Knuppel 16 maart 2021 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9630676)
De N-VA vertolkt geen grieven. Is een ordinaire belastingspartij gebleken die allen het voordeel van rijken en superrijken dient

Je vergeet voor het gemak de blauwe belastingregering waar de N-VA een tijdje deel van mocht uitmaken.
Uit wraak van premier Michel die Di Rupo met gelijke munt betaalde.
Op voorwaarde dat de N-VA geen eisen stelde maar braafjes meewerkte aan de "herstelregering" van het blauwe fabriekje.

Knuppel 16 maart 2021 16:27

Citaat:

De grieven die het VB eindeloos herhaalt ken ik al van de jaren 90 van vorige eeuw. Meer dan electorale jeremiades zijn ze niet. Eindloos herhaalde en veralgemenende haatmantra’s zonder oog op een oplossing. Grieven om kiezers te lijmen...
Dat kiezers lijmen lukt, niet toevallig, steeds beter. Ondanks de demoniserende haatmantra's en uitsluitingsmechanismes van de zelfverklaarde democraten.
Wie weet juist daarom.

De Rode Willem 16 maart 2021 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9630704)
Je vergeet voor het gemak de blauwe belastingregering waar de N-VA een tijdje deel van mocht uitmaken.
Uit wraak van premier Michel die Di Rupo met gelijke munt betaalde.
Op voorwaarde dat de N-VA geen eisen stelde maar braafjes meewerkte aan de "herstelregering" van het blauwe fabriekje.

Ik vergeet niets voor het gemak.
N-VA had ons in 2014 kracht van verandering beloofd.
N-VA model van werken beloen tegenover het PS belastingsmodel.
Ik weet niet of Wever het verkeerde programma heeft uitgevoerd maar werken werd beloond met 2 jaar langer werken en het N-VA model onderscheidde zich alleen van het PS model door nog hogere belastingen.

Vrijheideerst 16 maart 2021 17:27

Kan terug federaal: klimaat, milieu, energie, mobiliteit
Naar de regio's volledig: arbeidsmarktbeleid, fiscaliteit, gezondheidszorg
Men schaft ook alle grendels en andere bullshit af.

Ik heb gesproken. 8-)

Vrijheideerst 16 maart 2021 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9630782)
Ik vergeet niets voor het gemak.
N-VA had ons in 2014 kracht van verandering beloofd.
N-VA model van werken beloen tegenover het PS belastingsmodel.
Ik weet niet of Wever het verkeerde programma heeft uitgevoerd maar werken werd beloond met 2 jaar langer werken en het N-VA model onderscheidde zich alleen van het PS model door nog hogere belastingen.

Er veranderde niks ten gronde. De taxshift zorgde voor een héél klein beetje extra (bij mij was het 45 euro netto).

De staatsschuld daalde niet en de belastingdruk nam ook niet af. Ook vond Theo F. het blijkbaar leuk om zijn al bij al correct beleid (rechts genoeg) op Twitter op te blazen met stoere zeverderij.

Zipper 16 maart 2021 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9630791)
Kan terug federaal: klimaat, milieu, energie, mobiliteit
Naar de regio's volledig: arbeidsmarktbeleid, fiscaliteit, gezondheidszorg
Men schaft ook alle grendels en andere bullshit af.

Ik heb gesproken. 8-)


De Rode Willem 16 maart 2021 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9630711)
Dat kiezers lijmen lukt, niet toevallig, steeds beter. Ondanks de demoniserende haatmantra's en uitsluitingsmechanismes van de zelfverklaarde democraten.
Wie weet juist daarom.

Sinds jaren 90 zijn er hoogtes en laagtes geweest voor VB
2009 15%
2010 12%
2014 5.9%
2019 18.5

VB zit op dit moment in de winning mood dat kan niemand ontkennen.
Waarom dit zo is ? Omdat de N-VA regering de mensen zo zwaar heeft ontgoocheld en dat de andere kleine klassiekjes geen vertrouwen meer inboezemen.
Mocht N-VA wel iets gepresteerd hebben, VB zou op dit moment nooit zo groot zijn.
Tot op dit moment (en zeker naar aanleiding van de laatste peiling) slaagt Vivaldi er wel in om het vertrouwen van hun achterban op peil te houden. (en zelfs iets te winnen).

Vrijheideerst 16 maart 2021 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9630807)

Voor wat hoort wat he. Ook moet er maar één Waalse regering komen en schaft men het Brusselse gewest stante pede af.

Boduo 16 maart 2021 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9630818)
Sinds jaren 90 zijn er hoogtes en laagtes geweest voor VB
2009 15%
2010 12%
2014 5.9%
2019 18.5

VB zit op dit moment in de winning mood dat kan niemand ontkennen.
Waarom dit zo is ? Omdat de N-VA regering de mensen zo zwaar heeft ontgoocheld en dat de andere kleine klassiekjes geen vertrouwen meer inboezemen.
Mocht N-VA wel iets gepresteerd hebben, VB zou op dit moment nooit zo groot zijn.
Tot op dit moment (en zeker naar aanleiding van de laatste peiling) slaagt Vivaldi er wel in om het vertrouwen van hun achterban op peil te houden. (en zelfs iets te winnen).

De NVA heeft inderdaad veel mensen ontgoocheld:
Ze heeft weinig bekomen voor Vlaanderen dat écht belangrijk is.
Ze is a-sociaal.

De Rode Willem 16 maart 2021 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9630793)
Er veranderde niks ten gronde. De taxshift zorgde voor een héél klein beetje extra (bij mij was het 45 euro netto).

De staatsschuld daalde niet en de belastingdruk nam ook niet af. Ook vond Theo F. het blijkbaar leuk om zijn al bij al correct beleid (rechts genoeg) op Twitter op te blazen met stoere zeverderij.

Die 45 euro bent u onmiddellijk weer afgepakt door de N-VA roofregering door het optrekken van de BTW op electriciteit, verhoogde eigen bijdragen voor van alles en nog wat, verhoogde belasting op diesel, indexsprong....
Er veranderde doodsimpel niets te goede. Integendeel de veranderingen die onder het rechtse intermezzo tot bij de burgers kwamen waren ten kwade en ten slechte.
Ik en met mij vele anderen hebben de lange lijst van dingen die niet of ten kwade veranderd zijn al meermaals wereldkundig gemaakt.

Xenophon 16 maart 2021 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9630852)
Die 45 euro bent u onmiddellijk weer afgepakt door de N-VA roofregering door het optrekken van de BTW op electriciteit, verhoogde eigen bijdragen voor van alles en nog wat, verhoogde belasting op diesel, indexsprong....
Er veranderde doodsimpel niets te goede. Integendeel de veranderingen die onder het rechtse intermezzo tot bij de burgers kwamen waren ten kwade en ten slechte.
Ik en met mij vele anderen hebben de lange lijst van dingen die niet of ten kwade veranderd zijn al meermaals wereldkundig gemaakt.

Vrees niets, de N-VA zit niet in de federale, die regering zal nu spoedig orde op zaken stellen.

De Rode Willem 16 maart 2021 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9630861)
Vrees niets, de N-VA zit niet in de federale, die regering zal nu spoedig orde op zaken stellen.

Volgens de achterban, geheel onverwacht voor rechts en extreem rechts, blijkt de federale er in te slagen het vertrouwen van de achterban te behouden.

Xenophon 16 maart 2021 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9630879)
Volgens de achterban, geheel onverwacht voor rechts en extreem rechts, blijkt de federale er in te slagen het vertrouwen van de achterban te behouden.

Ja, alles zal nu vlug veranderen.
Werkloosheid, faillissementen, de enorme schuld, het uitdijende begrotingstekort, de onbetaalbare SZ, iedereen een groot pensioen.

Dat komt nu allemaal snel in orde.

De Rode Willem 16 maart 2021 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9630885)
Ja, alles zal nu vlug veranderen.
Werkloosheid, faillissementen, de enorme schuld, het uitdijende begrotingstekort, de onbetaalbare SZ, iedereen een groot pensioen.

Dat komt nu allemaal snel in orde.

Gaat het VB daar wat over twitteren misschien ?
Dan zou ik mij pas gerust voelen


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be