Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Stelling: u krijgt 700 miljoen voor 10 jaar in cel te zitten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240694)

Blue Sky 4 oktober 2017 08:10

Stelling: u krijgt 700 miljoen voor 10 jaar in cel te zitten
 
Doen of niet doen?

TheFourHorsemen 4 oktober 2017 08:42

Geen denken aan.

Zeus 4 oktober 2017 08:46

Nope.

Libro 4 oktober 2017 08:48

Zot!

Anna List 4 oktober 2017 08:49

iedereen zegt nee, maar onze gevangenissen zitten vol mensen die dat voor veel minder deden.

TheFourHorsemen 4 oktober 2017 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8540948)
iedereen zegt nee, maar onze gevangenissen zitten vol mensen die dat voor veel minder deden.

Klopt, maar die mensen dachten stuk voor stuk dat ze er mee weg zouden geraken zonder te worden gepakt.

Het extra plezier dat 700 miljoen me biedt, is me geen 10 jaar miserie waard.

Blue Sky 4 oktober 2017 09:05

10 jaar in de cel zitten en vervolgens voor de rest van je leven een onbezorgde en financieel zekere toekomst hebben ... daar waar anderen tot 67 hun nikkel mogen afdraaien om vervolgens met een schamel pensioentje te moeten toekomen ...

fox 4 oktober 2017 11:00

Gaat het over 10 jaren volgens de Belgische justitie of gaat het over 10 jaren in de wereld van jan modaal?

1 jaartje effectief zitten voor 30 miljoen zie ik mij nog wel doen, 10 jaar effectief voor 700 miljoen niet. Tis te lang.

JimmyB 4 oktober 2017 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8540932)
Doen of niet doen?

Uw hypothetische vraag is te beperkt.

Wat indien men sterft in die 10 jaar?
Over welk gevangenisregime spreken we?

In principe zou ik geneigd zijn het te doen. Ik zou ondertussen het één en ander studeren. Ik zou me laten beschermen door een aantal medegevangen die ik dan rijkelijk betaal, het mag al wat miljoenen kosten.

Blue Sky 4 oktober 2017 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB (Bericht 8541099)
Uw hypothetische vraag is te beperkt.

Over welk gevangenisregime spreken we?

Club Med in België.

Skobelev 4 oktober 2017 11:41

Een idee voor onze gepensioneerden die met hun karig pensioentje toch niet rondkomen?

Kost en inwoon, en 700 miljoen € te verdelen onder de kinderen?

Anna List 4 oktober 2017 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB (Bericht 8541099)
Uw hypothetische vraag is te beperkt.

Wat indien men sterft in die 10 jaar?
Over welk gevangenisregime spreken we?

In principe zou ik geneigd zijn het te doen. Ik zou ondertussen het één en ander studeren. Ik zou me laten beschermen door een aantal medegevangen die ik dan rijkelijk betaal, het mag al wat miljoenen kosten.

lol, als ge met die instelling vertrekt, blijf dan maar braaf thuis. Uw 700 mio gaat op zijn na vijf jaar en devolgende vijf jaar ben je de hoer van heel uw blok. :lol:

Blue Sky 4 oktober 2017 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8541087)
Gaat het over 10 jaren volgens de Belgische justitie of gaat het over 10 jaren in de wereld van jan modaal?

1 jaartje effectief zitten voor 30 miljoen zie ik mij nog wel doen, 10 jaar effectief voor 700 miljoen niet. Tis te lang.

Het moest eigenlijk 6 jaar zijn. To consider.

Anna List 4 oktober 2017 11:52

met of zonder wet Lejeune? ;-)

Elio di Supo 4 oktober 2017 11:53

Moeilijk. Tien jaar is lang maar met 700 miljoen kun je heelwat realiseren. Niet enkel voor jezelf maar ook je naasten.

Xenophon 4 oktober 2017 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB (Bericht 8541099)
Uw hypothetische vraag is te beperkt.

Wat indien men sterft in die 10 jaar?
Over welk gevangenisregime spreken we?

In principe zou ik geneigd zijn het te doen. Ik zou ondertussen het één en ander studeren. Ik zou me laten beschermen door een aantal medegevangen die ik dan rijkelijk betaal, het mag al wat miljoenen kosten.

Stel het Antwerpse, de Begijnenstraat.
23 uur per dag met vijf man op een éénpersoonscel, drie daarvan slapen op de grond. Om de drie weken 1 minuut douchen. Soms drie maaltijden per dag, meestal maar twee, soms één per dag. Tenzij het weer staking is, dan is het standaard één lunchpakket per dag. Uiteraard allemaal halal, anders moeten ze twee keer koken.
Weinig tot geen medische verzorging, medicijnen die je meer niet dan wel krijgt, van cipiers die gewoon om u te koeioneren eerst in hun neus peuteren en dan met die vingers uw medicijn geven.

Hypochonder 4 oktober 2017 12:19

Welke idioot zou 700 miljoen op tafel leggen om iemand 10 jaar in de cel te laten zitten? En welke idioot zou daar nu op ingaan? Veel Belgische gevangenissen zijn echt geen lachertje hoor, misschien kom je daar na 10 jaar wel als IS aanhanger buiten.

TV-verslaafde 4 oktober 2017 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8541140)
Stel het Antwerpse, de Begijnenstraat.
23 uur per dag met vijf man op een éénpersoonscel, drie daarvan slapen op de grond. Om de drie weken 1 minuut douchen. Soms drie maaltijden per dag, meestal maar twee, soms één per dag. Tenzij het weer staking is, dan is het standaard één lunchpakket per dag. Uiteraard allemaal halal, anders moeten ze twee keer koken.
Weinig tot geen medische verzorging, medicijnen die je meer niet dan wel krijgt, van cipiers die gewoon om u te koeioneren eerst in hun neus peuteren en dan met die vingers uw medicijn geven.

Bananenmonarchie hier.

In een eigen prive cel zou ik het wel 10 jaar volhouden met 4 anderen erbij pas ik wel...

fox 4 oktober 2017 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8541140)
Stel het Antwerpse, de Begijnenstraat.
23 uur per dag met vijf man op een éénpersoonscel, drie daarvan slapen op de grond. Om de drie weken 1 minuut douchen. Soms drie maaltijden per dag, meestal maar twee, soms één per dag. Tenzij het weer staking is, dan is het standaard één lunchpakket per dag. Uiteraard allemaal halal, anders moeten ze twee keer koken.
Weinig tot geen medische verzorging, medicijnen die je meer niet dan wel krijgt, van cipiers die gewoon om u te koeioneren eerst in hun neus peuteren en dan met die vingers uw medicijn geven.

De overbevolking in de belgische gevangenissen is ongeveer 25%. U beweert dat het in Antwerpen 400% is. Kan u die bewering ook staven?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170314_02779633

maddox 4 oktober 2017 13:40

Ok, het betreft dus een Belgische gevangenis.
10 jaar is lang, maar zoals al opgemerkt, je kan studeren in de gevangenis. Da's dus geen puur tijdsverlies.
Ook gaan jaren steeds sneller voorbij naarmate de leeftijd hoger wordt.

De volgende vragen komen in me op:
  • Veroordeel voor welke misdaad?
  • Welke straf is er uitgesproken door de Belgische rechter?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be