Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Wetenschap & Technologie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=224)
-   -   “Mens kan binnenkort 140 jaar oud worden” (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241407)

Universalia 3 december 2017 12:21

“Mens kan binnenkort 140 jaar oud worden”
 
“Mens kan binnenkort 140 jaar oud worden”

Citaat:

Een Israëlische wetenschapper gelooft dat in de toekomst meer en meer mensen ouder dan 100 zullen worden. “Het is mogelijk dat mensen de grens van 120 zullen overschrijden en zelfs 140 jaar oud zullen worden”, zegt Chaim Cohen.
Dat zou best mogelijk kunnen zijn dat in de toekomst er mensen zijn die ouder worden dan 100.

Maar dan kan je u de vraag stellen: Wil ik dat wel?

Ik heb in deze tegenwoordige duistere tijden eerder de indruk dat er meer mensen zijn die zich willen laten euthanaseren dan 140 te willen worden. 8O

p.s.

Euthanasie bij psychisch lijden kleurt vrouwelijk

Xenophon 3 december 2017 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8586933)
“Mens kan binnenkort 140 jaar oud worden”



Dat zou best mogelijk kunnen zijn dat in de toekomst er mensen zijn die ouder worden dan 100.

Maar dan kan je u de vraag stellen: Wil ik dat wel?

Ik heb in deze tegenwoordige duistere tijden eerder de indruk dat er meer mensen zijn die zich willen laten euthanaseren dan 140 te willen worden. 8O

p.s.

Euthanasie bij psychisch lijden kleurt vrouwelijk

https://www.hln.be/regio/mechelen/97...tjes~ac7d62c1/

Dat is voor deze vrouw nog 43 jaar maal gemiddeld 20 pinten per dag.

eno2 3 december 2017 13:18

“Mens kan binnenkort 140 jaar oud worden”
 
In 2084 140 jaar worden noem ik niet binnenkort.

DewareJakob 3 december 2017 13:24

:hm: Het schijn dat inteelt en gelovig zijn een negatieve factor is op haalbare leeftijd...

Den Duisteren Duikboot 3 december 2017 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8586984)
:hm: Het schijn dat inteelt en gelovig zijn een negatieve factor is op haalbare leeftijd...

Dat lijkt wel mee te vallen. Over Jeanne Calment, de oudste vrouw ooit:

On Sundays she went to Mass, and on Fridays to vespers, and regularly conversed with and sought help from God, but expressed skepticism about an afterlife.

After her admission to the care home Maison du Lac [House on the Lake] in January 1985 at the age of 109, she initially had a highly ritualized daily routine whereby, uniquely among the care home residents, she requested to be woken at 6:45 am and started the day with a long prayer at her window thanking God for being alive and for the beautiful day which was starting, sometimes loudly asking the reason for her longevity and why she was the only one alive in her family.

TV-verslaafde 3 december 2017 15:11

Tegenwoordig "kan" zogezegd alles over 50 jaar; wij gaan er allemaal niets van zien. Dit zijn overgangstijden; verspilde generatie...

Universalia 4 december 2017 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8586959)
https://www.hln.be/regio/mechelen/97...tjes~ac7d62c1/

Dat is voor deze vrouw nog 43 jaar maal gemiddeld 20 pinten per dag.

Verdorie, ik ben jaren geleden gestopt met 'zuipen' dus ik ga niet lang meer leven dan? ;-)

maddox 4 december 2017 08:50

Tof, op je 125 als krakend skeletje of als obese pudding met vele hulpmiddelen het karkas nog over en weer laten slepen.

'k Zal wel BOB gaan.

alberto 4 december 2017 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8586979)
In 2084 140 jaar worden noem ik niet binnenkort.

Beetje geduld, dat is maar een 70 jaar wachten.

alberto 4 december 2017 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8586933)
“Mens kan binnenkort 140 jaar oud worden”



Dat zou best mogelijk kunnen zijn dat in de toekomst er mensen zijn die ouder worden dan 100.

Maar dan kan je u de vraag stellen: Wil ik dat wel?

Ik heb in deze tegenwoordige duistere tijden eerder de indruk dat er meer mensen zijn die zich willen laten euthanaseren dan 140 te willen worden. 8O

p.s.

Euthanasie bij psychisch lijden kleurt vrouwelijk

lap, de pensioenleeftijd zal dan ook weeral stijgen zeker.

Hypochonder 4 december 2017 09:39

Er zijn nu al veel te veel oude mensen in de westerse welvaartsstaten, bespaar ons van die 140-jarigen aub. Oude mensen zijn maar voor weinig goed, ze leven op de kap van de jongeren.

Skobelev 4 december 2017 09:53

Als ik die extra 50 jaar kan krijgen tussen mijn 20 en 40 mag het meteen. Aanbreien als ik 80 ben? Laat het dan maar zitten.

alberto 4 december 2017 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8587757)
Er zijn nu al veel te veel oude mensen in de westerse welvaartsstaten, bespaar ons van die 140-jarigen aub. Oude mensen zijn maar voor weinig goed, ze leven op de kap van de jongeren.

Wie niet oud wil worden moet jong sterven.

Jantje 4 december 2017 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8586979)
In 2084 140 jaar worden noem ik niet binnenkort.

Wie in 2084 140 jaar oud is, werd geboren in 1944.
Nu, ik wil niet zeggen dat het niet mogelijk is dat er dan iemand die leeftijd zou kunnen bereikt hebben, maar zou er toch niet direct op hopen die leeftijd te bereiken.


Citaat:



Door de levensverwachting in goede gezondheid te bepalen, werd onderzocht of de stijgende levensverwachting gepaard gaat met een langer leven in goede gezondheid. Het WIV – ISP maakte hiervoor gebruik van een informaticasysteem gebaseerd op drie indicatoren: levensverwachting zonder lichamelijke beperking, zonder chronische ziekte en levensverwachting op basis van het aantal jaren dat mensen zelf vinden dat ze in goede gezondheid verkeren.

Hieronder vindt u enkele opmerkelijke resultaten uit het onderzoek:

Mannen die in 2008 15 jaar waren, worden gemiddeld 77,2 jaar. Vrouwen van diezelfde categorie zullen gemiddeld 82,8 jaar worden. Mannen en vrouwen hebben evenwel dezelfde levensverwachting zonder lichamelijke beperking: 65,6 jaar.
Iemand die in Vlaanderen woont, leeft gemiddeld langer en in betere gezondheid. Dat verschil valt vooral op bij mannen. Een Vlaamse man die in 2008 15 jaar werd, wordt gemiddeld 78,4 jaar (67,9 jaar zonder beperking). Een Brusselse man wordt gemiddeld 77,2 jaar (63,2 zonder beperking) en voor een Waalse man is dit gemiddeld 75,1 jaar (61,8 zonder beperking).
In 2009 lag de levensverwachting in goede gezondheid in België voor een pasgeboren man 2,7 jaar hoger dan het Europees gemiddelde. Voor vrouwen was dit 1,7 jaar meer. Hiermee hoort ons land bij de top 10 landen van de EU.
https://www.belgium.be/nl/nieuws/201...ede_gezondheid


Daar mannen die geboren zijn in 1993 gemiddeld slechts 77 jaar gaan worden en de levensverwachting slechts 65 jaar is, vele van hen zullen dus nooit de 67 halen die zij nodig hebben om op pensioen te kunnen gaan.

1207 4 december 2017 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8586933)
Dat zou best mogelijk kunnen zijn dat in de toekomst er mensen zijn die ouder worden dan 100.

met een machine en de nodige zuurstoftoevoer kunnen ze een hart toch nu al zo lang laten pompen?

Universalia 4 december 2017 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 8587765)
Wie niet oud wil worden moet jong sterven.

Er zijn best véél jongeren die dat al doen dacht ik.

Even genieten van het losbandige leven en er dan een eind aan maken. :roll:

alberto 5 december 2017 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8588008)
Er zijn best véél jongeren die dat al doen dacht ik.

Even genieten van het losbandige leven en er dan een eind aan maken. :roll:

Dat is de verkeerde doelgroep.
De doelgroep zou moeten zijn de mensen net voor of net na hun pensioen en die het niet zien zitten om ouder te worden.

Bij deze, ik voel me niet aangesproken, Ik wil gerust 100 jaar worden met alle ongemakjes erbij.

Universalia 5 december 2017 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 8588452)
Dat is de verkeerde doelgroep.
De doelgroep zou moeten zijn de mensen net voor of net na hun pensioen en die het niet zien zitten om ouder te worden.

Bij deze, ik voel me niet aangesproken, Ik wil gerust 100 jaar worden met alle ongemakjes erbij.

Met alle respect voor die mensen die de kaap van de 100 jaar halen maar ik zou het niet willen worden.

Een tante zaliger in de familie haalde 101 maar een echt sfeerbeeld was het niet haar in de stoel te zien zitten. :oops:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be