Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Cdude 22 juni 2010 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4834291)
Wel flauw dat die aliens in het Engels channelen.

Dat is toch de standaard Galactische taal?
Of misschien heeft Exodus wel een Babelvis?

kiko 22 juni 2010 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 4834271)
Ik denk wel dat een "onthulling" er zit aan te komen. Nu zijn ze al stilletjes allerhande nationale archieven met UFO documenten aan het vrijgeven in verschillende landen. Het kan binnen een jaar of tien jaar zijn , maar ik denk dat het zal gebeuren. En ze zullen de informatie in hun voordeel manipuleren.

Ah jij denkt dat. Eigenlijk hoop je dat vooral, maar bon.

Hoeveel jaar wordt er ons beloofd dat er ontzagwekkende onthullingen zullen komen ? Ik ben ondertussen de tel kwijt.

Het aantal onthullingen evenwel kan ik echter nog goed bijhouden: nul.

Bovenbuur 22 juni 2010 17:22

Die archieven worden inderdaad stilaan geopend, en de onderoeksafdelingen zelf gesloten. Dat moet inderdaad wel betekenen dat er juist wel iets aan de hand is, toch? [/logica]

atmosphere 22 juni 2010 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 4834271)
Vergeet trouwens niet dat sommige aliens, bv. de pleiaden die ik "goeie" noem omdat ze ons bijstaan, vanuit een hoger perspectief kijken (hogere dimensie). Je moet geen fysische interventies verwachten, zij beseffen dat dit futiel is. Uiteindelijk is onze realiteit nog altijd een leerschool voor ontwikkelend bewustzijn. De leugens van de heersende klasse doorzien is daar een deel van. Daarom zeggen zij ook:



And you must claim these abilities in order to reach beyond the confines of physical reality to understand the power of the forces that challenge you to awaken. And once you awaken, you will not be so easily deceived again.

kunt u dit verhaal in zijn volledige context quoten ?

Citaat:

Ik denk wel dat een "onthulling" er zit aan te komen. Nu zijn ze al stilletjes allerhande nationale archieven met UFO documenten aan het vrijgeven in verschillende landen.
Daar hebben we du sniets aan, het gaat immers over Unidentified flying Objects.

Citaat:

Wat ga je dan zeggen? Ga je dan nog altijd blindelings de officiele instanties geloven of ga je nadenken over wat ze echt doen?
Er wordt over het algemeen heel kritisch gekeken naar wat officiële instanties allemaal zeggen. Los daarvan is het natuurlijk idioot te denken dat alle officiële instanties een strak georganiseert geheel vormen in het verzwijgen van bepaalde dingen.

Citaat:

Vele mensen gaan geswoon de officiele instanties geloven, en zullen spreken van een nieuwe tijd, terwijl de elite al lang weet dat wij niet alleen zijn, en zij eens te meer ons wereldbeeld zullen bepalen. Toch tenminste van die die naief geloven wat de officiele instanties zeggen.
U overschat de elite mateloos en maakt van 'het volk' machteloze wezens.
Ook de elite bestaan uit mensen die onderling zwaar verdeeld zijn, verschillende (tegenstrijdige) belangen hebben en vele fouten maken.

praha 22 juni 2010 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 4833185)
Akkoord, ik schat de kans, dat wij met onze huidige technologie een buitenaardse civilisatie of sporen daarvan, ontdekken bijzonder klein in.
Maar daar gaat het niet over in deze topic... :-P

Het gaat erover hoe groot de kans is, dat "zij" ons vinden/ons reeds gevonden hebben ;-)

Da's in feite zowat hetzelfde hé ... zeker in context van deze thread :-);-)

Citaat:

Interstellair reizen, is voor de mensheid misschien een praktisch probleem;
Een buitenaards ras dat enkele MILJOENEN jaren verder staat, kan daar een simpele oplossing voor hebben hé...
Zou kunnen maar wel totaal ondenkbaar
Ik zei het je toch al dat je zulke rare kronkels moet doen alvorens het enigszins acceptabel wordt

[quote]Wij denken nu wel dat de lichtsnelheid absoluut is,[/qoute]
euhm neen... allez 't ii te zien wat ge met absoluut bedoelt hé

Citaat:

maar voor hetzelfde geld; ligt er een interstellairesnelweg voor onze deur waar we het bestaan nog niet van afweten.
We weten 3x niks over onze plaats in het heelal, maar sluiten wel al op voorhand de mogelijkheid uit dat buitenaardse intelligentie ons bezoekt omdat we het wetenschappelijk niet kunnen bewijzen.
euhmzzz neen... dat wordt helemaal niet uitgesloten ... misschien net omdat we zoiets niet wetenschappelijk kunnen bewijzen ?

Citaat:

De anomaliën, zeg maar de UFO's, worden gemakshalve genegeerd.
euhmmz weeral neen
Tenzij je onder 'negeren' bedoelt dat men niet in iedere waargenomen ufo onmiddellijk buitenaardse zaken wilt zien zolang er niet duidelijkheid is verschaft wat het dan wel was

Cdude 22 juni 2010 17:49

Citaat:

Zou kunnen maar wel totaal ondenkbaar
Wat is dat nu voor zin? Ik denk het toch ?

En waarom zou dat niet kunnen? Zelfs MET lichtsnelheid is het heelal nog steeds enorm groot...behalve als Hawking gelijk heeft.

kiko 22 juni 2010 18:24

Redenen waarom buitenaardse wezens niet op de Aarde zijn:

- ze hebben de technologie niet

- ze hebben wel een zeer geavanceerde technologie, maar onoverbrugbare afstanden blijven onoverbrugbare afstanden

- ze hebben de technologie wel om de voor ons onoverbrugbare afstand te overbruggen, maar ze weten niet dat de Aarde bestaat

- ze weten dat de Aarde bestaat, maar ze zijn niet geïnteresseerd

Opgepast, als aanhanger van de Drake-vergelijking ben ik overtuigd dat het heelal wemelt van het leven, maar dat betekent niet dat hier, op dit moment, buitenaardse wezens leven.

Het is trouwens geheel onmogelijk om ons een voorstelling te maken van een buitenaards wezen. Vermoedelijk zijn buitenaardse wezens ook het proces van miljoenen jaren mutaties en evoluties aan steeds veranderende omstandigheden.

De kans dat buitenaardse wezens mensachtigen zijn die zuurstof inademen, acht ik persoonlijk microscopisch klein.

Cdude 22 juni 2010 18:32

Ze zijn er al en het zijn DOLFIJNEN geen reptielen
Citaat:

As promised, here is Aaron's personal story. As Aaron is on a journey of self-discovery, there are still areas of his life tha he does not recall or understand. At the time of this interview, however, it is beginning to come to light that he himself may be, a dolphin/human hybrid.

In a stunning revelation, he describes his role in military abductions, working alongside nonhuman entities (greys) taking targets, (male and female) from their homes late at night to underground bases for experimentation and programming. He talks about the retrieval of renegade agents, where the programming had malfunctioned... Flying in a TR-3B -- the target was picked up, reprogrammed and replaced back in their homes without the neighbors or other occupants of the home being aware.
http://projectcamelotproductions.com...ccollumII.html

en ook op Mars is er leven, jaja
Citaat:

Boriska: Indigo Boy from Mars
Boriska was featured in Pravda after a university professor witnessed the seven year old astound an adult audience with tales of his past lives on Mars, Lemuria and what is to come into our future.
Nu weten we ineens waar Exo en Kwhaja hun onzin vandaan halen:lol:

praha 22 juni 2010 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4834528)
Wat is dat nu voor zin? Ik denk het toch ?

Da's een zin gelijk een ander hé

Citaat:

En waarom zou dat niet kunnen? Zelfs MET lichtsnelheid is het heelal nog steeds enorm groot...behalve als Hawking gelijk heeft.
daar ging het allemaal niet over Cdude... 't ging erover of er buitenaardsen waren die ons wel makkelijk zouden kunnen bereiken dankzij vergevorderde techniek met voor ons ongekende mogelijkheden

Cdude 22 juni 2010 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 4834650)
Da's een zin gelijk een ander hé


daar ging het allemaal niet over Cdude... 't ging erover of er buitenaardsen waren die ons wel makkelijk zouden kunnen bereiken dankzij vergevorderde techniek met voor ons ongekende mogelijkheden

zinnen zijn is elke zin. :lol:

Volgens mij wel, aangezien de mogelijkheden "ongekend" zijn , zijn ALLE opties open dus ook de optie waar een speciaal ruimteschip op zoek gaat naar bewoonbare planeten.

patrickve 22 juni 2010 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4834569)
Ze zijn er al en het zijn DOLFIJNEN geen reptielen

Tiens, ik dacht dat het de hoog-dimensionele muizen waren...
:-D

Cdude 22 juni 2010 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 4834672)
Tiens, ik dacht dat het de hoog-dimensionele muizen waren...
:-D

Tssss Patrick, dat is FILM niet de onweerlegbare realiteit van verklaringen en interviews0X

Vind het trouwens opvallen dat die "mannen" altijd op een " journey of self-discovery" ontdekken dat ze weetikwatvoor hybrid zijn.
Bij mij zou dat snel opvallen als ik kon ademen door mijn gat :rofl:

praha 22 juni 2010 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4834564)
Redenen waarom buitenaardse wezens niet op de Aarde zijn:

- ze hebben de technologie niet

- ze hebben wel een zeer geavanceerde technologie, maar onoverbrugbare afstanden blijven onoverbrugbare afstanden

- ze hebben de technologie wel om de voor ons onoverbrugbare afstand te overbruggen, maar ze weten niet dat de Aarde bestaat

- ze weten dat de Aarde bestaat, maar ze zijn niet geïnteresseerd

Opgepast, als aanhanger van de Drake-vergelijking ben ik overtuigd dat het heelal wemelt van het leven, maar dat betekent niet dat hier, op dit moment, buitenaardse wezens leven.

Als zelfverklaarde aanhanger weet ge dan ook dat de waarde van die formule zeer beperkt is omdat het net de parameters zijn die gewoonweg niet goed in te schatten zijn ?

Citaat:

Het is trouwens geheel onmogelijk om ons een voorstelling te maken van een buitenaards wezen. Vermoedelijk zijn buitenaardse wezens ook het proces van miljoenen jaren mutaties en evoluties aan steeds veranderende omstandigheden.

De kans dat buitenaardse wezens mensachtigen zijn die zuurstof inademen, acht ik persoonlijk microscopisch klein.
Moeilijk in te schatten.

Gezien de fantastische mogelijkheden om combinaties met andere elementen aan te gaan en het eventueel voorkomen een basis uit de koolstofgroep en de mogelijkheden ( oxidator / rductor ) van elementen uit de zuurstofgroep wel voor de hand te liggen.
En daar C en O de eerste en lichtste zijn in die groepen heb je wel veel kans.
Of dat die eventuele zuurstof ook 'ingeademd' moet worden is nog een geheel andere zaak.

Het kán natuurlijk ook volkomen anders

patrickve 22 juni 2010 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4834564)
Opgepast, als aanhanger van de Drake-vergelijking ben ik overtuigd dat het heelal wemelt van het leven, maar dat betekent niet dat hier, op dit moment, buitenaardse wezens leven.

Ik heb wat moeite met de Drake vergelijking:

(totaal ongekend) x (totaal ongekend) x (totaal ongekend) x .... x aantal sterren in het universum = een honderdtal beschavingen of zo.

(eh?).

Je kan onmogelijk een schatting maken van "het ontstaan van leven op een aardachtige planeet". Dat kan 10^(-6) zijn, maar dat kan evengoed 10^(-20) of zelfs 10^(-85) zijn.

In een heelal dat heel groot is (of zelfs oneindig) wil dat nog altijd zeggen dat er heel veel (of oneindig veel) beschavingen zijn, maar in een geval zijn er buren in dit melkweg stelsel, in een ander geval zijn er slechts buren in een ander melkwegstelsel, en in nog een ander geval zijn er geen buren in het waarneembare stukje van het universum.

En in dat laatste kan je technologie hebben zoveel je wil, je zal nooit bij ons komen.

praha 22 juni 2010 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4834666)
zinnen zijn is elke zin. :lol:

Volgens mij wel, aangezien de mogelijkheden "ongekend" zijn , zijn ALLE opties open dus ook de optie waar een speciaal ruimteschip op zoek gaat naar bewoonbare planeten.

Dat klopt maar vergevorderde technologie met ongekende mogelijkheden slaat bij deze wel op zaken zoals gebruik maken van wormgaten, ruimte-tijd vervorming, sneller dan het licht ... en zo van die dingen.
En daar mag je op dit moment gerust van stellen dat het onmogelijk is en blijft.... uiteraard weet ge nooit.

praha 22 juni 2010 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 4834672)
Tiens, ik dacht dat het de hoog-dimensionele muizen waren...
:-D

Van die rotbeesten heb ik wreed veel last na de aanschaf van die 'ijsmachine'

kiko 22 juni 2010 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 4834679)
Als zelfverklaarde aanhanger weet ge dan ook dat de waarde van die formule zeer beperkt is omdat het net de parameters zijn die gewoonweg niet goed in te schatten zijn ?

Natuurlijk, het is geen exacte wetenschap, enkel een ruwe vergelijking.

Maar je mag de parameters nog ruim inschatten, je komt nog altijd uit aan een massa beschavingen. Uiteraard blijft het uiteindelijk een beredeneerde gok, niets meer en niets minder.

praha 22 juni 2010 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 4834682)
Ik heb wat moeite met de Drake vergelijking:

(totaal ongekend) x (totaal ongekend) x (totaal ongekend) x .... x aantal sterren in het universum = een honderdtal beschavingen of zo.

(eh?).

Je kan onmogelijk een schatting maken van "het ontstaan van leven op een aardachtige planeet". Dat kan 10^(-6) zijn, maar dat kan evengoed 10^(-20) of zelfs 10^(-85) zijn.

In een heelal dat heel groot is (of zelfs oneindig) wil dat nog altijd zeggen dat er heel veel (of oneindig veel) beschavingen zijn, maar in een geval zijn er buren in dit melkweg stelsel, in een ander geval zijn er slechts buren in een ander melkwegstelsel, en in nog een ander geval zijn er geen buren in het waarneembare stukje van het universum.

En in dat laatste kan je technologie hebben zoveel je wil, je zal nooit bij ons komen.

Idd

De meest logische veronderstelling zou zijn dat van al die beschavingen die er ooit geweest zijn (we zien tenslotte toch in het verleden ) er een hoop op de dool zijn geraakt nadat hun planeet al lang niet meer bestaat.
Beetje galactica stijl dus....
Die zouden al een eindje ver kunnen gekomen zijn.

Alleen rest er dan weer de vraag wat ze nu überhaupt hier komen doen.
De kans is uitermate klein dat het toevallig zou zijn dat ze deze weg vervolgden en stellen dat ze doelmatig naar hier zouden gekomen zijn is al even gek... daar er nog geen sprake was van de aarde voor ze hun beslissing diende te nemen

Cdude 22 juni 2010 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 4834687)
Dat klopt maar vergevorderde technologie met ongekende mogelijkheden slaat bij deze wel op zaken zoals gebruik maken van wormgaten, ruimte-tijd vervorming, sneller dan het licht ... en zo van die dingen.
En daar mag je op dit moment gerust van stellen dat het onmogelijk is en blijft.... uiteraard weet ge nooit.

Tssk tssk tssk , dat is ONZE vergevorderde technologie.
Die van hen, hebben wij geen zicht op.
Trouwens, je HOEFT helemaal niet sneller dan het licht dankzij de relativiteit.
Speciaal voor jou nog een keer
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=4050
Citaat:

Manchester University professor Brian Cox told The Times that Hawking's theory had already found some basis in experiments carried out by the Large Hadron Collider in Geneva.

"When we accelerate tiny particles to 99.99 per cent of the sped of light in the Large Hadron Collider at Cern in Geneva, the time they experience passes at one-seventhousandth of the rate it does for us," Prof Cox said.

Cdude 22 juni 2010 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 4834694)
Van die rotbeesten heb ik wreed veel last na de aanschaf van die 'ijsmachine'

Ijslollymuizen? 8O

Cdude 22 juni 2010 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 4834703)
Idd

De meest logische veronderstelling zou zijn dat van al die beschavingen die er ooit geweest zijn (we zien tenslotte toch in het verleden ) er een hoop op de dool zijn geraakt nadat hun planeet al lang niet meer bestaat.
Beetje galactica stijl dus....
Die zouden al een eindje ver kunnen gekomen zijn.

Alleen rest er dan weer de vraag wat ze nu überhaupt hier komen doen.
De kans is uitermate klein dat het toevallig zou zijn dat ze deze weg vervolgden en stellen dat ze doelmatig naar hier zouden gekomen zijn is al even gek... daar er nog geen sprake was van de aarde voor ze hun beslissing diende te nemen

Toch even opletten : aarde 4 miljard jaar (ong), hun planeet 4 miljard, er moeten ook al voorgaande GROTE sterren(nova-supernova) in de buurt geweest zijn anders zijn er geen metalen aanwezig.

praha 22 juni 2010 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4834698)
Natuurlijk, het is geen exacte wetenschap, enkel een ruwe vergelijking.

Maar je mag de parameters nog ruim inschatten, je komt nog altijd uit aan een massa beschavingen. Uiteraard blijft het uiteindelijk een beredeneerde gok, niets meer en niets minder.

In termen van bestaande ( verleden ) beschavingen en absolute cijferkes hebt ge gelijk ....
Maar in deze zin ( bereiken ) moet ge die zelf die massa met een korrel zou nemen, niet ?
Ik lees bv op wiki dat het volgens voorzichtige schattingen zou lopen tussen 10 en 1000 in een melkwegstelsel
Neem dan nog 1000 en verdeel dat nu over zo'n melkweg .... dan is vrij duidelijk dat de kans op een bereikbare beschaving nog nihil is.

praha 22 juni 2010 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4834704)
Tssk tssk tssk , dat is ONZE vergevorderde technologie.
Die van hen, hebben wij geen zicht op.
Trouwens, je HOEFT helemaal niet sneller dan het licht dankzij de relativiteit.
Speciaal voor jou nog een keer
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=4050

ja en ?
Nu mag je dat nog 1000x posten
1) we spreken hier niet over deeltjes
2) wat heeft de eigentijd er godsnaam mee te maken ?
Da's erg leuk voor diegenen die tot hier willen reizen maar voor ons blijft dat ongelooflijk veel lichtjaren van afstand

praha 22 juni 2010 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4834705)
Ijslollymuizen? 8O

Moet ge ook eens proberen :thumbsup:

Cdude 22 juni 2010 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 4834766)
ja en ?
Nu mag je dat nog 1000x posten
1) we spreken hier niet over deeltjes
2) wat heeft de eigentijd er godsnaam mee te maken ?
Da's erg leuk voor diegenen die tot hier willen reizen maar voor ons blijft dat ongelooflijk veel lichtjaren van afstand

1000X of tot je het leest? :evil:
Citaat:

One of Hawking's ideas is to build a giant spaceship and fill it with fuel.

praha 22 juni 2010 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4834709)
Toch even opletten : aarde 4 miljard jaar (ong), hun planeet 4 miljard, er moeten ook al voorgaande GROTE sterren(nova-supernova) in de buurt geweest zijn anders zijn er geen metalen aanwezig.

Ik weet wat ge bedoelt maar ....

Wat drijft hen dan precies uitgerekend tot hier ?
4 miljard geleden vertrekt hier dus het licht ( gesteld dat ze over uiterst gevoelige apparatuur beschikken ) van onze jonge aarde.
Condities die zouden kunnen wijzen op mogelijk ontstaan van leven.

Geef het nog meer tijd en je bent niet eens zeker dat er ooit zo'n kandidaat planeet zou ontstaan zijn.
Meer tijd... meer onzekerheid... hoe verder de mogelijke kandidaat zich van hun bevindt.
Da's een vrij zwaar dilemma, niet ?

Tenzij je ergens gaat denken in zwermen van verkenners ipv zwervende beschavingen die her en der worden uitgestuurd naar alle uithoeken waar nog maar een kans op mogelijke vorming bestaat lijkt me dat nogal absurd.

En dan ?
Ze komen ergens tot zulke planeet op een moment dat er interessante zaken zich voordoen... what's the point ?

praha 22 juni 2010 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4834774)
1000X of tot je het leest? :evil:

je hebt gelijk... mijn fout ik zag niet naar je link maar enkel naar het stukje onderaan in die post.
Okay Hawking stelt dat... en dan ?
Daar moet ge nu niet bepaalt Hawking voor zijn om zoiets te stellen... talloze anderen zijn hem daar in voorgegaan...; da's niks nieuws
Da's dus nogal een zwak autoriteitsargument ... moest dat de intentie geweest zijn.

't Blijft een nogal onrealistisch scenario... daar ge die 80% of wat dan ook alleen kunt bereiken door netjes steeds maar te versnellen... theoretisch allemaal leuk maar in de praktijk ga hier en daar wel wat moeten bijpassen.

En dan blijft punt 2 natuurlijk nog.

Bovenbuur 22 juni 2010 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 4834766)
ja en ?
Nu mag je dat nog 1000x posten
1) we spreken hier niet over deeltjes
2) wat heeft de eigentijd er godsnaam mee te maken ?
Da's erg leuk voor diegenen die tot hier willen reizen maar voor ons blijft dat ongelooflijk veel lichtjaren van afstand

Bovendien is dat idee van Hawkins gebaseerd op een Einsteiniaans universum (nou ja, misschien een variant erop) waarin je niet sneller dan het licht kan, het gebruikt de merkwaardige eigenschap van zo'n universum dat de tijd langzamer gaat naarmate je eigen snelheid groter is. Het maakt de reistijd dus misschien wel een minder groot probleem voor de inzittenden, maar een snelle manier om ergens te geraken en andere zonnestelsels te koloniseren is het niet echt.
Nou, laten we de dikte va onze melkweg (6000 lichtjaar) even buiten de vergelijking laten dan houden we een vlak over van ongeveer 20.000 bij 20.000 lichtjaar (ja, in werkelijkheid is het maar een cirkel van 20.000 lichtjaar doorsnede, dus zonder de hoeken, maar hé, zo compenseer je de dikte nog eens een klein beetje). Laten we stellen dat er in die ruimte 100beschavingen zitten (nog vrij veel, de meeste mensen die de Drake quation gebruiken komen lager uit) en dat deze beschavingen netjes in een gelijkmatig rooster verspreid zitten (wat we niet verwachten, de kern en de buitenste regionen lijken minder geschikt voor de vorming van leven door een teveel aan gevaren respectievelijk een gebrek aan zwaardere elementen), dan zitten onze naaste buren op 2000 lichtjaar afstand. Laten we zeggen dat nou net deze beschaving een erg succesvolle beschaving is die zich constant in alle richtingen uitbreid met 5% van de lichtsnelheid (dat is dus niet de snelheid van hun schepen, maar de snelheid van hun bewoonde wereld, de rand van hun bebouwde kom. Vrij snel dus. Bovendien betreft het expansie in alle richtingen, niet alleen via de armen, ook via de relatief lege tussengelegen ruimte.) Deze wezens zouden er dan 40.000 jaar over doen om ons te bereiken, zonder onderweg door bijvoorbeeld een gamma flits, een superwapenoorlog of hun eigen (hyperintelligente?) robotslaven om zee geholpen te worden. Ja, dat kan, is te doen. Als ze vroeg genoeg begonnen zijn komen ze vroeger of later langs, maar het is dan ook een erg optimistische schatting. En een snelle lijndienst is er voorlopig niet. Ook hebben deze wezens nog geen ambassadeur gestuurd die er eerder is dan de kolonisatiegolf, want hoewel onze atmosfeer leven suggereert is onze beschaving voor hen pas over honderden jaren te detecteren. We zijn tenslotte pas een jaar of honderd op grote schaal met elektromagnetische straling aan het smijten, en elk lichtjaar is een jaar vertraging in de detectie. Al met al is het universum misschien toch een beetje saai zonder doorspoelknop.

Cdude 22 juni 2010 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 4834791)
je hebt gelijk... mijn fout ik zag niet naar je link maar enkel naar het stukje onderaan in die post.
Okay Hawking stelt dat... en dan ?
Daar moet ge nu niet bepaalt Hawking voor zijn om zoiets te stellen... talloze anderen zijn hem daar in voorgegaan...; da's niks nieuws
Da's dus nogal een zwak autoriteitsargument ... moest dat de intentie geweest zijn.

't Blijft een nogal onrealistisch scenario... daar ge die 80% of wat dan ook alleen kunt bereiken door netjes steeds maar te versnellen... theoretisch allemaal leuk maar in de praktijk ga hier en daar wel wat moeten bijpassen.

En dan blijft punt 2 natuurlijk nog.

Waarom steeds dat woord "onrealistisch"?

Ofwel hebben we het over het heden en kan het niet.
Ofwel een onbekende toekomst en is dit wel degelijk mogelijk.
Als jij denkt van niet wil ik graag horen waarom en op welke basis je bewering steunt.
Maw , waarom zou een raket niet kunnen blijven versnellen met een NPP?

Om je op weg te helpen , een streepje wetenschap

kiko 22 juni 2010 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 4834759)
In termen van bestaande ( verleden ) beschavingen en absolute cijferkes hebt ge gelijk ....
Maar in deze zin ( bereiken ) moet ge die zelf die massa met een korrel zou nemen, niet ?
Ik lees bv op wiki dat het volgens voorzichtige schattingen zou lopen tussen 10 en 1000 in een melkwegstelsel
Neem dan nog 1000 en verdeel dat nu over zo'n melkweg .... dan is vrij duidelijk dat de kans op een bereikbare beschaving nog nihil is.

Akkoord, maar ik heb het vooral over het bestaan van buitenaards leven. Of ze ons kunnen bereiken is een geheel andere kwestie.

Ik sluit niets uit, maar ik vermoed dat ook buitenaardse wezens gebonden zijn aan de natuurwetten, hetgeen betekent dat zij ons evenmin kunnen bereiken als wij hen.

praha 22 juni 2010 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4834810)
Bovendien is dat idee van Hawkins gebaseerd op een Einsteiniaans universum (nou ja, misschien een variant erop) waarin je niet sneller dan het licht kan, het gebruikt de merkwaardige eigenschap van zo'n universum dat de tijd langzamer gaat naarmate je eigen snelheid groter is. Het maakt de reistijd dus misschien wel een minder groot probleem voor de inzittenden, maar een snelle manier om ergens te geraken en andere zonnestelsels te koloniseren is het niet echt.
Nou, laten we de dikte va onze melkweg (6000 lichtjaar) even buiten de vergelijking laten dan houden we een vlak over van ongeveer 20.000 bij 20.000 lichtjaar (ja, in werkelijkheid is het maar een cirkel van 20.000 lichtjaar doorsnede, dus zonder de hoeken, maar hé, zo compenseer je de dikte nog eens een klein beetje). Laten we stellen dat er in die ruimte 100beschavingen zitten (nog vrij veel, de meeste mensen die de Drake quation gebruiken komen lager uit) en dat deze beschavingen netjes in een gelijkmatig rooster verspreid zitten (wat we niet verwachten, de kern en de buitenste regionen lijken minder geschikt voor de vorming van leven door een teveel aan gevaren respectievelijk een gebrek aan zwaardere elementen), dan zitten onze naaste buren op 2000 lichtjaar afstand. Laten we zeggen dat nou net deze beschaving een erg succesvolle beschaving is die zich constant in alle richtingen uitbreid met 5% van de lichtsnelheid (dat is dus niet de snelheid van hun schepen, maar de snelheid van hun bewoonde wereld, de rand van hun bebouwde kom. Vrij snel dus. Bovendien betreft het expansie in alle richtingen, niet alleen via de armen, ook via de relatief lege tussengelegen ruimte.) Deze wezens zouden er dan 40.000 jaar over doen om ons te bereiken, zonder onderweg door bijvoorbeeld een gamma flits, een superwapenoorlog of hun eigen (hyperintelligente?) robotslaven om zee geholpen te worden. Ja, dat kan, is te doen. Als ze vroeg genoeg begonnen zijn komen ze vroeger of later langs, maar het is dan ook een erg optimistische schatting. En een snelle lijndienst is er voorlopig niet. Ook hebben deze wezens nog geen ambassadeur gestuurd die er eerder is dan de kolonisatiegolf, want hoewel onze atmosfeer leven suggereert is onze beschaving voor hen pas over honderden jaren te detecteren. We zijn tenslotte pas een jaar of honderd op grote schaal met elektromagnetische straling aan het smijten, en elk lichtjaar is een jaar vertraging in de detectie. Al met al is het universum misschien toch een beetje saai zonder doorspoelknop.

Ik dank U zeer voor dit beknopte addendum, Bovenbuur

fox 22 juni 2010 21:54

Nu zal waarschijnlijk de gebruikelijke nonsens komen over andere dimensies en channeling en zo omdat ze natuurlijk geen antwoord weten op de echte vragen die zich stellen bij het bezoek van de buitenaardsen.

praha 22 juni 2010 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4834815)
Waarom steeds dat woord "onrealistisch"?

Ofwel hebben we het over het heden en kan het niet.
Ofwel een onbekende toekomst en is dit wel degelijk mogelijk.

Onrealistisch slaat hier enkel op dat het vrij onmogelijk is dit theoretische scenario in praktijk uit te voeren omdat het niet zomaar even van punt A naar punt B gaan is in een totaal lege ruimte.
En net daar eken je op voor dat proces van stelselmatige versnelling

Citaat:

Als jij denkt van niet wil ik graag horen waarom en op welke basis je bewering steunt.
Maw , waarom zou een raket niet kunnen blijven versnellen met een NPP?

Om je op weg te helpen , een streepje wetenschap
Daar ging het 'm me niet over, Cdude
Dat streepje wetenschap mag je gerust aan een ander overlaten.. ik ben redelijk goed op de hoogte

Cdude 22 juni 2010 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4834810)
Bovendien is dat idee van Hawkins gebaseerd op een Einsteiniaans universum (nou ja, misschien een variant erop) waarin je niet sneller dan het licht kan, het gebruikt de merkwaardige eigenschap van zo'n universum dat de tijd langzamer gaat naarmate je eigen snelheid groter is. Het maakt de reistijd dus misschien wel een minder groot probleem voor de inzittenden, maar een snelle manier om ergens te geraken en andere zonnestelsels te koloniseren is het niet echt.
Nou, laten we de dikte va onze melkweg (6000 lichtjaar) even buiten de vergelijking laten dan houden we een vlak over van ongeveer 20.000 bij 20.000 lichtjaar (ja, in werkelijkheid is het maar een cirkel van 20.000 lichtjaar doorsnede, dus zonder de hoeken, maar hé, zo compenseer je de dikte nog eens een klein beetje). Laten we stellen dat er in die ruimte 100beschavingen zitten (nog vrij veel, de meeste mensen die de Drake quation gebruiken komen lager uit) en dat deze beschavingen netjes in een gelijkmatig rooster verspreid zitten (wat we niet verwachten, de kern en de buitenste regionen lijken minder geschikt voor de vorming van leven door een teveel aan gevaren respectievelijk een gebrek aan zwaardere elementen), dan zitten onze naaste buren op 2000 lichtjaar afstand. Laten we zeggen dat nou net deze beschaving een erg succesvolle beschaving is die zich constant in alle richtingen uitbreid met 5% van de lichtsnelheid (dat is dus niet de snelheid van hun schepen, maar de snelheid van hun bewoonde wereld, de rand van hun bebouwde kom. Vrij snel dus. Bovendien betreft het expansie in alle richtingen, niet alleen via de armen, ook via de relatief lege tussengelegen ruimte.) Deze wezens zouden er dan 40.000 jaar over doen om ons te bereiken, zonder onderweg door bijvoorbeeld een gamma flits, een superwapenoorlog of hun eigen (hyperintelligente?) robotslaven om zee geholpen te worden. Ja, dat kan, is te doen. Als ze vroeg genoeg begonnen zijn komen ze vroeger of later langs, maar het is dan ook een erg optimistische schatting. En een snelle lijndienst is er voorlopig niet. Ook hebben deze wezens nog geen ambassadeur gestuurd die er eerder is dan de kolonisatiegolf, want hoewel onze atmosfeer leven suggereert is onze beschaving voor hen pas over honderden jaren te detecteren. We zijn tenslotte pas een jaar of honderd op grote schaal met elektromagnetische straling aan het smijten, en elk lichtjaar is een jaar vertraging in de detectie. Al met al is het universum misschien toch een beetje saai zonder doorspoelknop.

Hmmm,
-Waarom zouden ze in alle richtingen gaan als de armen duidelijk meer kan is op een "hit"?
-5% is de kolonisatiesnelheid. Dan mag ik er toch van uitgaan dat de shipspeed +50% is?
-200 jaar is letterlijk achter de hoek op galactische schaal...."klop klop, er is iemand aan de deur" 8-)

praha 22 juni 2010 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4834839)
Akkoord, maar ik heb het vooral over het bestaan van buitenaards leven. Of ze ons kunnen bereiken is een geheel andere kwestie.

Okay

Citaat:

Ik sluit niets uit, maar ik vermoed dat ook buitenaardse wezens gebonden zijn aan de natuurwetten, hetgeen betekent dat zij ons evenmin kunnen bereiken als wij hen.
Zo is dat

Of als ze dat doen ófwel al heel lang op dool ( gezamelijk zeg maar ) moeten zijn en toevallig 'in de buurt' zijn geraakt van een potentiële kandidaat ófwel net gebruik willen maken van het voordeel van tijdsdilatatie om gigantische afstanden in een voor hun redelijke tijd te willen afleggen om pioniers de zaak te laten verkennen....
jammer genoeg geraken die dan wel geïsoleerd van hun thuis en vraag ik me het nut ervan af.

praha 22 juni 2010 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4834854)
Nu zal waarschijnlijk de gebruikelijke nonsens komen over andere dimensies en channeling en zo omdat ze natuurlijk geen antwoord weten op de echte vragen die zich stellen bij het bezoek van de buitenaardsen.

Waarschijnlijk...

Cdude 22 juni 2010 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 4834858)
Onrealistisch slaat hier enkel op dat het vrij onmogelijk is dit theoretische scenario in praktijk uit te voeren omdat het niet zomaar even van punt A naar punt B gaan is in een totaal lege ruimte.
En net daar eken je op voor dat proces van stelselmatige versnelling

Euhm, wat is het dan wel?
Citaat:

Daar ging het 'm me niet over, Cdude
Dat streepje wetenschap mag je gerust aan een ander overlaten.. ik ben redelijk goed op de hoogte
Ik merk er weinig van:-P

Cdude 22 juni 2010 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 4834880)
Okay


Zo is dat

Of als ze dat doen ófwel al heel lang op dool ( gezamelijk zeg maar ) moeten zijn en toevallig 'in de buurt' zijn geraakt van een potentiële kandidaat ófwel net gebruik willen maken van het voordeel van tijdsdilatatie om gigantische afstanden in een voor hun redelijke tijd te willen afleggen om pioniers de zaak te laten verkennen....
jammer genoeg geraken die dan wel geïsoleerd van hun thuis en vraag ik me het nut ervan af.

Stervende planeet, op handen zijnde nova, zoektocht naar verse jachtvelden :eating:

praha 22 juni 2010 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4834883)
Euhm, wat is het dan wel?

Dat er tussen A en B nog wel wat ligt.

Citaat:

Ik merk er weinig van:-P
Kan ik evengoed stellen over jou.
Uit jouw vorige posts kan ik enkel opmaken dat je inertiaalstelsels door elkaar haspelt.
Pas op hoor ik kan daar mis in zijn...
maar zo kwam het toch over als je enkel spreekt over de beperkte tijd die de reiziger ervaart en niet stilstaat bij het probleem dat die reiziger helemaal geen beperkte tijd doet over die reis tov het stelsel van de plaats die hij in eerste instantie wil bereiken.
In zijn beperkte tijd gaat heel het eind dat ie nog moet doen drastische veranderingen ondergaan.

Bovenbuur 22 juni 2010 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4834875)
Hmmm,
-Waarom zouden ze in alle richtingen gaan als de armen duidelijk meer kan is op een "hit"?

Omdat dat de kans dat ze ons ontdekken vergroot, en ontdekt worden is gaaf. O ja, en omdat ik te lui was om er echt een ingewikkelde berekening van te maken. Overigens zijn ze in dit scenario helemaal niet op zoek naar een hit. Ja, dat ook wel, maar ze zoeken vooral zoveel mogelijk "lebensraum" (zeg nou zelf, 40.000 jaar lang alle kanten op koloniseren om alleen maar hoi te zeggen tegen de buren is wel vrij omslachtig). Oké, ook daarvoor zijn de stukken met materie de beste plekken, maar toch...
Citaat:

-5% is de kolonisatiesnelheid. Dan mag ik er toch van uitgaan dat de shipspeed +50% is?
Minstens.
Citaat:

-200 jaar is letterlijk achter de hoek op galactische schaal...."klop klop, er is iemand aan de deur" 8-)
200 jaar is dan ook een stuk dichterbij dan 2000 (nulletje meer) lichtjaar. Kloppen over die afstand duurt 2000 jaar. De hond in de gang horen blaffen 4000 jaar. Dat is een peulenschil op de galactische tijdschaal en zelfs nog te behapstukken op de tijdschaal van een beschaving, maar echt lekker praten doet het nou ook weer niet. Je kan wel een heel zwamverhaal de ruimte insturen, maar als die boodschap zo lang onderweg is dat hij al lang vergeten is voor er een antwoord komt, waarom zou je dat dan doen? Ja oké, waarom niet? Maar toch. En dat is dan nog als je er van uit gaat dat wij de boodschap van de aliens niet alleen kunnen ontcijferen (we begrijpen al niet wat dolfijnen tegen elkaar zeggen en er zijn ook nog zat onvertaalde dode talen) maar hem in de eerste plaats überhaubt oppikken en door hebben dat het een boodschap is. Wie weet zijn Higgs bosonen wel heel geschikt om een bericht mee te versturen, ja, vang dat maar eens op.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be