Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Johnny Blaze 13 augustus 2009 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 4274236)
Omdat dit effect zodanig zwak wordt door de grote afstand dat het geen merkbaar verschil maakt.
Het zou wat anders zijn moest er in ons zonnestelsel een zwart gat opduiken, maar dan zal je die vraag ook niet lang stellen. :-D

Je kan dus perfect werken met een puur newtoniaanse benadering, die dan leidt tot de bekende elliptische banen van planeten, wat bijna volledig klopt.

zwarte gaten zijn (volgens mij) een fantasietje, ma swat, heeft hier ff niets mee te maken.

Een puur Newtoniaanse benadering zou enkel werken als de snelheid van zwaartekracht oneindig zou zijn (of toch in elk geval een PAK sneller dan het licht)

Volgens mij snap je niet goed wat ik bedoel, of ik heb mijn probleem niet goed uitgelegd. Om het simpel stellen, als de aarde, en zeker naar de buitenste planeten toe nog extremer, zou aangetrokken worden naar waar de zon aan de hemel verschijnt (om het zo te zeggen), dan zou deze rond een open plek draaien, daar de zon al lang een stuk verder bewogen is. Voor de buitenste planeten wordt dit dus nog extremer, daar de zon nog een stuk verder zou zijn (4 uur bv voor neptunus) dan waar je hem van daar ziet.

Vervolgens kan ik hier enkele conclusies uit trekken, zijnde:

De lichtsnelheid is niet de maximum snelheid
Zwaartekracht is iets heel anders dan wat wij denken dat het is (een eigenschap van massa)
Er spelen andere mechanismen mee die wij (nog) niet kennen
enz...
of een combinatie van uiteraard.


Ma begrijp je mijn punt? Als zwaartekracht zich met de snelheid van het licht voortbeweegt, worden de planeten aangetrokken naar een lege plek in de ruimte, daar de zon ook niet stilstaat.


(conclusie in't vet kan relevant zijn voor de topic van dit draadje, het blijft uiteraard als... als... he)

straddle 13 augustus 2009 17:32

Soms doen de sceptics hier mij denken aan Bill Nye "the science guy"...

Hier moet je eens zien hij hij op de korrel wordt genomen door miltairen etc die zaken gezien, gefotografeerd en vastgesteld hebben.

Op alles heeft hij een mogelijke uitleg... maar ufo's en aliens... het kan niet! Hoe ge als scepticus ook kunt vastzitten in uw beperkt wereldje.

Kijk vanaf 7:38.
http://www.youtube.com/watch?v=0Bdv0...eature=related


Het hele debat is interessant, bestaat uit 4 delen.

Johnny Blaze 13 augustus 2009 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straddle (Bericht 4274347)
Soms doen de sceptics hier mij denken aan Bill Nye "the science guy"...

hehe, ja. Wat mij ook steeds verbaast is dat ze "werkelijk" expert zijn op elk mogelijk vakgebied dat je je maar kan inbeelden :)

kiko 13 augustus 2009 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 4273502)
Als je het geheel aan feiten bekijkt zie je dat het weldegelijk resultaten opleverde en men er ook veel verder in ging.

Onderzoek inzake UFO's en het paranormale leverde resultaten op zeg je.

Zoals ?

BlueThunder 13 augustus 2009 19:57

woensdag 12 augustus 2009
Vliegtuig ontvoerd door Ufo video

Vliegtuig ontvoerd door Ufo video
Opmerkelijk vreemde bewegingen herhaald,vertraagd en vergroot

Als iemand er meer over weet zet dan maar een bericht want deze video is erg nieuw net vandaag geplaats

http://www.youtube.com/watch?v=g9cZ8F1KTTM

men is nergens meer veilig tegenwoordig 8O

Abraxas 13 augustus 2009 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straddle (Bericht 4274347)
Soms doen de sceptics hier mij denken aan Bill Nye "the science guy"...

Hier moet je eens zien hij hij op de korrel wordt genomen door miltairen etc die zaken gezien, gefotografeerd en vastgesteld hebben.

Op alles heeft hij een mogelijke uitleg... maar ufo's en aliens... het kan niet! Hoe ge als scepticus ook kunt vastzitten in uw beperkt wereldje.

Kijk vanaf 7:38.
http://www.youtube.com/watch?v=0Bdv0...eature=related


Het hele debat is interessant, bestaat uit 4 delen.

Bill heeft gelijk, je kan toch niet zomaar de conclusie trekken dat die onbekende vliegende objecten van buitenaardse makelij zijn.

praha 13 augustus 2009 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen (Bericht 4273384)
Eerste resultaat op google:

http://encyclopedia2.thefreedictiona...ck-engineering

Het is dus gewoon een synoniem voor reverse-engineering.

Okay, thnks da's duidelijk .... dat in tegenstelling tot je reply
Ik zie niet goed in wat je precies bedoeld
Bedoel je dat de privé achteraf een ontwikkeling met een technisch ( en nuttig ) resultaat achteraf is na gaan bouwen eens het idee van werking bekend werd ?

En wat maakt dat dan uit met betrekking tot de oorspronkelijke opmerking van kiko die ik slechts beaamde dat bepaalde onderzoeken waar men vroeger misschien wel graten in zag gestaakt weren wegens 0.0 resultaat ?

praha 13 augustus 2009 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 4273502)
DAt is geheel jouw eigen interpretatie en strookt bovendien niet met de feiten.

hoezo ?
De werkelijkheid is net dat het steeds _ misschien nu wat minder sinds de belangrijke concurent zich minder wenst te profileren_ dat het een race was.
En van zodra er een toepasselijk resultaat uit voortkwam was men er als de kippen bij dat in alle vertoon te etaleren.

Vanuit dat oogpunt is bv de gedachte dat zo'n ufo-ding een militair experiment zou zijn dat in de grootste geheimhouding gebouwd is en dat men achteraf hier wat komt rondvliegen zodat we het met z'n allen toch wel gezien zouden hebben maar zonder claim erop ronduit belachelijk.
Dan denk ik liever _als ik er dan überhaupt iets gelijkaardig moet op gaan kleven_ aan buitenaardsen, tuigen vanuit de toekomst, weet ik veel nog

Citaat:

het geheel aan feiten bekijkt zie je dat het weldegelijk resultaten opleverde en men er ook veel verder in ging. Als er iets geen resultaten oplevert zal men er snel mee stoppen. Met zulke zaken is men al decennia bezig.
In welke zin leverde dat onderzoek naar UFO's dan weldegelijk resultaten op ?

praha 13 augustus 2009 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 4274158)
Het probleem is dat (vooral de buitenste) planeten aangetrokken worden naar een plaats waar de zon zich al lang niet meer bevind, snap je?

'k dacht wel dat je dat bedoelde... maar dat is natuurlijk geen probleem an sich
Bovendien staat die zon daar al wel een heel lang poosje op diezelfde plaats relatief gezien vanuit het standpunt van ons zonnestelsel.

Als je natuurlijk verder ( andere sterren ed ) wilt rekenen dan alleen de zon en onze planeten _ en dat doe je van zodra je begint op te merken dat de zon ook van plaats verandert _ dan verandert die situatie maar die zaken zijn gewoonweg verwaarloosbaar en zeker ivm synchronisatie.
Wat zou een afstand van een paar tiental AE's maken als het dichtsbijstaande hemellichaam van enige betekenis buiten dat zonnestelsel staat op minstens 4 lichtjaren ( 1 lichtjaar = zowat 63000 van die AE's ) inzake vetraging.
En spreek je dan wel expliciet dat het alleen van toepassing zou zijn op de buitenste planeten ?
Immers die planeten draaien ook rond de zon en wat dus 'binnen' te noemen is kan best wel eens op een ander tijdstip 'buiten' te rekenen zijn tov een massazwaartepunt gerekend buiten ons zonnestelsel

En laat er dan nog een merkbaar synchronisatieverschil zijn gaat dat ook wezenlijk een invloed hebben op het doorlopen van de perken voor de buitenste planeten ?
Dan leggen die toch gewoon hun banen af maar ietwat vetraagd ?
hoeveel vertraging is dat immers ? 1/1000 van een seconde zoiets ? waar bevindt die zon zich dan op 1/1000 van een seconde later relatief tov zonnestelsel ?

praha 13 augustus 2009 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 4274313)
zwarte gaten zijn (volgens mij) een fantasietje, ma swat, heeft hier ff niets mee te maken.

straf dat dan steeds weer als een 'fantasietje' wordt beschouwd

Citaat:

Een puur Newtoniaanse benadering zou enkel werken als de snelheid van zwaartekracht oneindig zou zijn (of toch in elk geval een PAK sneller dan het licht)
helemaal niet... daar ga je de mist al in... dat doet er in principe niet toe... je zou perfect dezelfde of een gelijkwaardige wet kunnen opstellen met een bepaalde snelheid.
Alhoewel dat het instantieuze reeds vervat zat in de begrippen over krachtwerking ed.
Dus men ging er wel makkelijkshalve van uit doch heeft men er menig maal over blijven filosoferen doorheen de eeuwen.


Citaat:

Volgens mij snap je niet goed wat ik bedoel, of ik heb mijn probleem niet goed uitgelegd. Om het simpel stellen, als de aarde, en zeker naar de buitenste planeten toe nog extremer, zou aangetrokken worden naar waar de zon aan de hemel verschijnt (om het zo te zeggen), dan zou deze rond een open plek draaien, daar de zon al lang een stuk verder bewogen is. Voor de buitenste planeten wordt dit dus nog extremer, daar de zon nog een stuk verder zou zijn (4 uur bv voor neptunus) dan waar je hem van daar ziet.
Wat is het probleem nu net ?
Jouw probleem lijkt mij te liggen in 't feit dat de beweging van een object ergens niet gelegitimiseerd is daar het massazwaartepunt dat volgens _om het effe simpel te houden _ de theorie van Newton aan de basis lag voor de oorspronkelijke krachtwerking op dat object reeds lang weg is.
Heb ik dat ?

Wel ik zie het probleem niet... alleen als dit allemaal klopt de afwijking toch verwaarloosbaar klein is en je dus kan uitgaan van een (relatief) statische benadering of dat men kan uitgaan van een model waarin de zon dus effectief ook van plaats verandert met het resultaat dat alle planeten ( inclusief de buitenste ) netjes in verhouding zullen meegesleept worden met die zon met als gevolg dat je niet meer die perfect elliptische banen krijgt maar ze toch met voldoende benadering kloppen en dat er bovendien voor een waarnemer op aarde niks veranderd want die die wordt dan ook meegesleept.



Citaat:

Vervolgens kan ik hier enkele conclusies uit trekken, zijnde:
nu ben ik helemaal benieuwd :-)

Citaat:

De lichtsnelheid is niet de maximum snelheid
ahja ? waarom zou dat plots zijn ? Is dat gewoon omdat je niet gelukkig bent met de gedachte dat de oorzaak van gravitie nadat ze pas werkt op een object reeds weggenomen ( verplaatst ) is ?

Citaat:

Zwaartekracht is iets heel anders dan wat wij denken dat het is (een eigenschap van massa)
en de massa die er niet meer is zint je dan niet ?
Je kan anders net hetzelfde doen met bv licht hoor.


Citaat:

Er spelen andere mechanismen mee die wij (nog) niet kennen
enz...
of een combinatie van uiteraard.
we zijn er inderdaad nog niet uit vandaar dat men dat ook maar al te graag wilt verder onderzoeken


Citaat:

Ma begrijp je mijn punt? Als zwaartekracht zich met de snelheid van het licht voortbeweegt, worden de planeten aangetrokken naar een lege plek in de ruimte, daar de zon ook niet stilstaat.
ja zover was ik al
Maar jij hebt blijkbaar ook een probleem met relatieve beweging en de verandering van positie van een massazwaartepunt.
Je zou datzllfde gedachte-experiment immers kunnen toepassen op eender welke afstand, dus ook voor zeer kleine afstanden, en ook tot zulke bizarre conclusies komen ... wij bv zouden allen van de aarbol moeten vallen want die schuift immers onder ons weg, niet ?
Doet me denken aan die haas die die schildpad nooit meer zou kunnen inhalen.

Micele 13 augustus 2009 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straddle (Bericht 4274347)
Soms doen de sceptics hier mij denken aan Bill Nye "the science guy"...

Hier moet je eens zien hij hij op de korrel wordt genomen door miltairen etc die zaken gezien, gefotografeerd en vastgesteld hebben.

Op alles heeft hij een mogelijke uitleg... maar ufo's en aliens... het kan niet! Hoe ge als scepticus ook kunt vastzitten in uw beperkt wereldje.

Kijk vanaf 7:38.
http://www.youtube.com/watch?v=0Bdv0...eature=related

Het hele debat is interessant, bestaat uit 4 delen.

:thumbsup: veel erger nog, die UFO-scepticus- "Mister Comedian" :lol: maakt zich echt belachelijk tegenover miljoenen tv-kijkers; Professor Jacobs komt allezins zeer overtuigend oprecht over, hij heeft de UFO tenslotte zelf gezien; en hij was getuige dat de CIA al het bewijsmateriaal in beslag genomen heeft.
En dat in 1964, gelijk aasgieren.
Prachtige uitzending!

Johnny Blaze 13 augustus 2009 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 4274910)
straf dat dan steeds ... ...schildpad nooit meer zou kunnen inhalen.

bedankt voor je complete antwoord, ik heb nu ff geen tijd meer (nog een HOOP werk :bad-word: fckn deadlines) maar morgen kom ik hier zeker nog op terug.

Akufen 13 augustus 2009 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 4274794)
Okay, thnks da's duidelijk .... dat in tegenstelling tot je reply
Ik zie niet goed in wat je precies bedoeld
Bedoel je dat de privé achteraf een ontwikkeling met een technisch ( en nuttig ) resultaat achteraf is na gaan bouwen eens het idee van werking bekend werd ?

Het zou kunnen. Er doen in ieder geval geruchten de ronde over bepaalde technologieën. Ik heb ook ooit iemand horen vertellen, en dat vind ik zelf veel waarschijnlijker, dat ze niet zozeer de technologie doorspelen van hetgeen ze uit buitenaardse tuigen hebben gehaald, maar dat ze mensen die dankzij hun eigen onderzoek en ontwikkeling al reeds "op het goede spoor zitten" gaan sponsoren.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 4274794)
En wat maakt dat dan uit met betrekking tot de oorspronkelijke opmerking van kiko die ik slechts beaamde dat bepaalde onderzoeken waar men vroeger misschien wel graten in zag gestaakt weren wegens 0.0 resultaat ?

Misschien heb ik het verkeerd gelezen maar jij en kiko waren nogal resoluut dat er nog nooit een resultaat was uit voortgevloeid.

doubled 14 augustus 2009 01:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straddle (Bericht 4274347)
Soms doen de sceptics hier mij denken aan Bill Nye "the science guy"...

Hier moet je eens zien hij hij op de korrel wordt genomen door miltairen etc die zaken gezien, gefotografeerd en vastgesteld hebben.

Op alles heeft hij een mogelijke uitleg... maar ufo's en aliens... het kan niet! Hoe ge als scepticus ook kunt vastzitten in uw beperkt wereldje.

Kijk vanaf 7:38.
http://www.youtube.com/watch?v=0Bdv0...eature=related


Het hele debat is interessant, bestaat uit 4 delen.




Ik heb die filmpjes allemaal gezien ondertussen, en ik moet zeggen dat CNN
ook wel gewillig de kant van de believers kiest.
Het zal nu eenmaal goede kijkcijfers halen zeker.
ach.. ja het is allemaal entertainment in the end je moet je ergens mee bezighouden.

KaliYuga 14 augustus 2009 04:44

Lol, "aliens bestaan" onder het forumonderdeel "internationaal", het doet me binnensmonds wel lachen.

Zodra er consensus heerst op planeet Aarde dat er wel degelijk buitenaardse wezens bestaan, dan suggereer ik dat we een nieuw forumonderdeel aanmaken "intergalactisch". Gewijd aan de politieke perikelen die er heersen tussen planeet Aarde en onze talrijke 'buren'.

kiko 14 augustus 2009 06:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen (Bericht 4275031)
Misschien heb ik het verkeerd gelezen maar jij en kiko waren nogal resoluut dat er nog nooit een resultaat was uit voortgevloeid.

Ik zal het opnieuw proberen: welk resultaat ?

Met al die miljoenen dollars die geïnvesteerd werden in UFO-onderzoeken en het paranormale, zou men toch ergens verwachten dat Amerika op technologisch en paranormaal vlak een werkelijk absolute voortrekkersrol zou spelen, die elk ander land op een vernederende manier in de schaduw zet.

Niet dus.

Waar blijven al die topgeheimen en ontwikkelingen ? In een duister laboratorium aan de Mexicaanse grens ? Spaart men deze op voor 2012 ?

exodus 14 augustus 2009 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4274436)
Onderzoek inzake UFO's en het paranormale leverde resultaten op zeg je.

Zoals ?

Er zijn er vele.Maar voor UFO's neem het Cometa report bv. Dit is geen Amerikaanse studie maar een Franse

http://en.wikipedia.org/wiki/COMETA

exodus 14 augustus 2009 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4275182)
Ik zal het opnieuw proberen: welk resultaat ?

Met al die miljoenen dollars die geïnvesteerd werden in UFO-onderzoeken en het paranormale, zou men toch ergens verwachten dat Amerika op technologisch en paranormaal vlak een werkelijk absolute voortrekkersrol zou spelen, die elk ander land op een vernederende manier in de schaduw zet.

Dit is ook zo, maar dit zit allemaal verstopt in "black projects"... Bekijk de disclousre project video eens daar wordt het allemaal uitgelegd o.a door mensen die er mee te maken hebben gehad.

Micele 14 augustus 2009 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abraxas (Bericht 4274632)
Bill heeft gelijk, je kan toch niet zomaar de conclusie trekken dat die onbekende vliegende objecten van buitenaardse makelij zijn.

Dan was het aardse makelij in 1964... ;-)

Uit welk land komen ze dan volgens jou ?

Misschien nog van een overlevende elite Inca´s of Egyptenaren die zich ergens verschuilen op de aarde ? ;-)

Professor Jacobs heeft als ooggetuige die dingen beschreven, maar heeft niet gezegd dat die dingen buitenaards waren; dat liet hij aan het "experten-panel" over, die natuurlijk niet konden antwoorden. :|

btw en de Avrocar voldeed niet aan de beschrijving, :lol::
http://en.wikipedia.org/wiki/VZ-9_AV_Avrocar

Citaat:

http://www.vtol.org/pdf/Vertiflite-VZ9.pdf
One of the most unusual V/STOL aircraft programs was the Avro VZ-9 “Avrocar”. Designed to be a true flying saucer, the Avrocar was one of the few V/STOL aircraft to be developed in complete secrecy. Despite significant design changes during flight test, the Avrocar was unable to achieve its objectives and the program was ultimately canceled after the expenditure of over $10 million (1954-61). This article will discuss the origins, technical problems, and demise of the Avrocar program.
... ]
foto: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...at_factory.JPG

Akufen 14 augustus 2009 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4275182)
Ik zal het opnieuw proberen: welk resultaat ?

Met al die miljoenen dollars die geïnvesteerd werden in UFO-onderzoeken en het paranormale, zou men toch ergens verwachten dat Amerika op technologisch en paranormaal vlak een werkelijk absolute voortrekkersrol zou spelen, die elk ander land op een vernederende manier in de schaduw zet.

Niet dus.

Waar blijven al die topgeheimen en ontwikkelingen ? In een duister laboratorium aan de Mexicaanse grens ? Spaart men deze op voor 2012 ?

Leer lezen zou ik zeggen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1253
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1226


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be