Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

meneer 10 juli 2013 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salah (Bericht 6713544)
Meneer word weer maar eens in zijn hemd gezet. Dit is wat hij er onder draagt:


Godsdienstwaanzinnigen hebben mij geen lessen te geven.

parcifal 10 juli 2013 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6713662)
Jack, ik zie niet goed welk nut het heeft hier zijn diploma's op het net te werpen, gezien er geen enkele manier is om dit te controleren.
Zo kan iemand zeggen dat hij leraar fysica was, en nu een hoge post bekleed, ik heb daarvan niet meer bewijs als van het bestaan van Aliens, begrijp je wat ik bedoel ?:-)
Evengoed kan ik zeggen dat ik allerlei diploma's bezit, of geen enkel, dat heeft niet de minste waarde hier. Want er is geen bewijs van. Jullie willen toch steeds bewijzen voor van alles en nog wat ?:-)
Als ik u zeg dat ik op mijn 14 de de school verliet, om in de leer te gaan bij een beenhouwer, een schoenmaker of een loodgieter, zul jij tevreden zijn, en zeggen van " ziedet sé ! ". Als ik u vertel dat ik een universitair diploma bezit, zul je zeggen dat je het niet gelooft. Uw (voor)oordeel is reeds lang gemaakt. Welk nut dan u te vertellen voor wat ik gestudeerd heb ?
Eén ding kan ik je wel zeggen : niet voor beroepsmilitair.:-)

Zucht, begrijpend lezen is een kunst die jij in ieder geval zeer pover beheerst. :roll:

meneer 10 juli 2013 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6713531)
Het probleem met veel meneerkes is dat ze al hun kennis van het internet halen: ze hebben nooit geleerd hoe men informatie en bronnen moet ordenen, beoordelen naar betrouwbaarheid. Ze geloven dat google hen tot bekwame autodidacten heeft opgeleid. Geen enkel domein lijkt hen te hoog gegegrepen: "google knows it all". Het internet is een immense goocheldoos waarin ze eindeloos blijven graaien, op zoek naar het juiste stukje dat hun autistische waanbeelden bevestigt.
Dat is een probleem dat ook in het onderwijs bleek terug te komen, om dit te verhelpen heeft men vakoverschrijdende onderzoekscompetenties ingevoerd in de derde graad. Het is spijtig dat weinig leraars daar aandacht aan schenken, het zou ons een aantal meneerkes schelen.

Eigenlijk kan je het hen niet eens kwalijk nemen.

Hier wat basiskennis Nederlands, net van het net gehaald.:lol:

Citaat:

Vooroordeel





Ga naar: navigatie, zoeken


Een vooroordeel is een mening die niet op feiten is gebaseerd. Voltaire definieerde een vooroordeel als een mening zonder oordeel[1].

Een vooroordeel is meestal een mening over iemand of een groep mensen. Het gaat bijvoorbeeld over één kenmerk van een stereotype. Vaak zijn vooroordelen (het resultaat van) veralgemeningen. Voorbeelden van vooroordelen zijn: 'alle Duitsers hebben bierbuiken', 'Belgen zijn dom', 'Nederlanders zijn krenterig' of 'dikke mensen zijn gezellig'. Een vooroordeel kan gezien worden als een veel voorkomende menselijke fout in het denken, redeneren of het nemen van beslissingen.

Vooroordelen zijn een menselijk hulpmiddel om een grote stroom aan informatie in pakketten op te slaan in het geheugen. Het is onmogelijk om alle informatie die tot iemand komt individueel te verwerken, daarom worden groepen vaak aan één kenmerk gekoppeld.

Het hebben van vooroordelen kan echter ook negatieve gevolgen hebben. Het is moeilijk om boven deze vooroordelen te staan en het kan negatieve gevolgen hebben op de manier waarop iemand met mensen omgaat. Als mensen op basis van deze vooroordelen worden achtergesteld, is er sprake van discriminatie.

Vooroordelen zijn hardnekkig en als een bepaalde groep eenmaal een etiket heeft gekregen dan is het moeilijk dit te veranderen. Een goede manier om hier tegen in te gaan is kennis. Door mensen of een groep mensen beter te leren kennen wordt vaak duidelijk dat de vooroordelen op onjuiste veronderstellingen berusten en niet waar zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vooroordeel

Ik heb inderdaad al het één en ander geleerd op het internet. Onderandere de grenzeloze pretentie van een aantal forummers hier, die zichzelf en de anderen proberen wijsmaken dat zij hoge universitaire studies afgelopen hebben alhoewel zij niet het minste of geringste psychologische inzicht hebben over hun eigen geestesgesteldheid.:lol:

meneer 10 juli 2013 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6713668)
Zucht, begrijpend lezen is een kunst die jij in ieder geval zeer pover beheerst. :roll:

Sta je voor de spiegel of wat ? Tegen je zelf bezig ?:lol:

Salah 10 juli 2013 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6713669)
niet het minste of geringste psychologische inzicht hebben over hun eigen geestesgesteldheid.:lol:

De ironie. The joke is on you. ;-)

Another Jack 10 juli 2013 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6713662)
Jack, ik zie niet goed welk nut het heeft hier zijn diploma's op het net te werpen, gezien er geen enkele manier is om dit te controleren.
Zo kan iemand zeggen dat hij leraar fysica was, en nu een hoge post bekleed, ik heb daarvan niet meer bewijs als van het bestaan van Aliens, begrijp je wat ik bedoel ?:-)
Evengoed kan ik zeggen dat ik allerlei diploma's bezit, of geen enkel, dat heeft niet de minste waarde hier. Want er is geen bewijs van. Jullie willen toch steeds bewijzen voor van alles en nog wat ?:-)
Als ik u zeg dat ik op mijn 14 de de school verliet, om in de leer te gaan bij een beenhouwer, een schoenmaker of een loodgieter, zul jij tevreden zijn, en zeggen van " ziedet sé ! ". Als ik u vertel dat ik een universitair diploma bezit, zul je zeggen dat je het niet gelooft. Uw (voor)oordeel is reeds lang gemaakt. Welk nut dan u te vertellen voor wat ik gestudeerd heb ?
Eén ding kan ik je wel zeggen : niet voor beroepsmilitair.:-)

Niemand studeert voor beroepsmilitair, meneer.
Over het niveau van studies kan men inderdaad liegen, wat mij meer interesseert is welke achtergrond mensen hebben, waar ze echte kennis over hebben.

Als je bijvoorbeeld met parcifal discussieert ondervindt je snel dat hij een wetenschappelijke achtergrond heeft, dus ja ik heb sterke vermoedens dat hij niet liegt over zijn achtergrond.

Bij jou blijf ik de indruk hebben dat je nergens echt goed van op de hoogte bent...

Mambo 10 juli 2013 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6712806)
Kom kom je moet die mens niet verdedigen. Of is het een klein kind misschien, of een zwak oud vrouwtje ? Forummer in kwestie is van slechte wil, en van brutaal/agressief & onbeleefd tot ronduit beledigend in deze draad. Hij liet zich zelfs gaan tot mij te bedreigen me af te motten met een houten regel !:lol: Een gewoonte van in de tijd dat hij de schoolklassen vol hulpeloze kindertjes onveilig maakte wellicht. Mij stoort dat allemaal niet, maar hij moet dan wel verdragen lik op stuk te krijgen.:-)
Wat teleportatie betreft, of het - bij ons - de mensen, voor vandaag of morgen is speelt geen enkele rol. Wat telt , is dat het niet langer als onmogelijk beschouwd mag worden, vermits ze er mee bezig zijn.
En wat wij kunnen, kunnen Aliens misschien reeds langer, en beter.;-)

Ze zoeken ook nog altijd hoe ze lood in goud kunnen veranderen. ;-)

Ik merk steeds meer langs alle kanten dat internet feitelijk niet goed is voor heel veel mensen. Ze zijn te goedgelovig of interpreteren te vaak dingen niet zo duidelijk. En het internet staat bomvol met zaken die subtiel genoeg zijn om verkeerde interpretaties van de werkelijkheid te maken.

En nu de documentaires lopen van ancient aliens ; zijn nu plots alle legendes, mythes, symbolieke relikwieën en noem maar op gelinkt aan aliens van heel lang geleden.

meneer 10 juli 2013 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6713975)
Ze zoeken ook nog altijd hoe ze lood in goud kunnen veranderen. ;-)

Ik merk steeds meer langs alle kanten dat internet feitelijk niet goed is voor heel veel mensen. Ze zijn te goedgelovig of interpreteren te vaak dingen niet zo duidelijk. En het internet staat bomvol met zaken die subtiel genoeg zijn om verkeerde interpretaties van de werkelijkheid te maken.

En nu de documentaires lopen van ancient aliens ; zijn nu plots alle legendes, mythes, symbolieke relikwieën en noem maar op gelinkt aan aliens van heel lang geleden.

Dat is al langer bezig dan internet hoor. Nooit gehoord van Erich Von Däniken ?


Citaat:

Erich von Däniken (Zofingen, 14 april 1935) is een controversiële Zwitserse auteur die het bekendst is van zijn theorieën over buitenaardse invloed op menselijke cultuur in de prehistorie, ook bekend als de Paleo-SETI-theorie.



Inhoud
[verbergen] 1 Aliens in de prehistorie
2 Werken
3 Trivia
4 Externe link


Aliens in de prehistorie[bewerken]

Voortbouwend op het werk van anderen, opperde Von Däniken dat als er intelligente buitenaardse wezens bestaan en die in het verleden de aarde hebben bezocht, het archeologisch materiaal dat moet kunnen aantonen. In het verlengde hiervan heeft hij ook geopperd dat de evolutie van de mens in het verleden is gemanipuleerd door buitenaardse wezens.

Von Däniken onderbouwt zijn theorieën onder meer als volgt:
Er zijn zeer veel archeologische artefacten gevonden die een hoge graad van kennis vereisen om te produceren; veel hoger dan men tot nu toe heeft aangenomen dat deze beschavingen hadden. De bekendste voorbeelden hiervan zijn Stonehenge, de standbeelden op Paaseiland en de Egyptische piramiden. Sommige daarvan vereisen ook een vergaande kennis van wiskunde, mechanica, fysica, chemie, bouwkunde, geologie, kosmografie en dergelijke, die de bouwers simpelweg niet konden hebben, of vereisten, wilden ze zinvol zijn, dat men kon vliegen. Daarnaast zijn meerdere zeer oude artefacten zodanig van aard, dat ze zelfs heden ten dage met de huidige kennis en kunde niet of nauwelijks na te maken zijn.
In prehistorische kunst zijn volgens Von Däniken aanwijzingen te vinden voor het bezoek door de buitenaardse wezens.
Er zijn meerdere verwijzingen in de mythologie naar wezens die in 'wagens van vuur' door de hemel reizen. Een voorbeeld is het visioen van Ezechiël in het Oude Testament (Ezechiël 1:4 - 28 en 3:12 - 14). Von Däniken interpreteert deze als de landing en het vertrek van een ruimtevaartuig.

Hij heeft 26 boeken geschreven, waarvan ongeveer 60 miljoen exemplaren zijn verkocht. In 2003 richtte hij het zogenaamde Mystery park op om de mysteries van de wereld aan het grote publiek te tonen, maar dat werd door gebrek aan voldoende bezoekers einde 2006 gesloten. Na een doorstart in 2009 is het nu onder de naam Mystery World onderdeel van het familiepark Jungfrau Park.

De gevestigde wetenschappers beschouwen zijn werk als pseudowetenschap (pseudoarcheologie) of zelfs morosofie en zijn van mening dat zijn conclusies niet worden ondersteund door zijn argumenten. Zijn theorieën vallen onder de paleocontacttheorie (theorieën die stellen dat er in de prehistorie contacten waren tussen mensen en geavanceerde buitenaardse beschavingen).

Zie ook: Piramidologie

Werken[bewerken]

Onderstaande zijn de in het Nederlands vertaalde werken van Von Däniken.
Waren de goden kosmonauten? Onopgeloste raadsels uit het verleden (1968)
Terug naar de sterren (1969)
Goud der goden (1972)
Mijn visie in woord en beeld (1973)
Verschijningen (1974)
Bewijzen (1977)
Profeet van het verleden (1979)
De dag dat de goden kwamen (1984)
De fantastische werkelijkheid (1985)
Zijn wij godenkinderen? (1987)
De ogen van de sfinx (1989)
Signalen uit het Stenen Tijdperk (1991)
De terugkeer van de goden (1992)
Erfenis van de Maya's (1993)
In de schaduw van de piramiden (1995)
Tekens voor de eeuwigheid. De boodschap van Nazca (1997)
In naam van Zeus. Goden-Raadsels-Argonauten (1999)
De goden wáren astronauten (2001)

Trivia[bewerken]
In de vierde Indiana Jones film, Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull, wordt uitgebreid gebruikgemaakt van de theorieën van Erich von Däniken.
Von Däniken past in een traditie van archeologen en historici die tegen de stroom in vasthouden aan hun eigen, sterk afwijkende beeld van de gangbare theorie en daarbij door gevierde wetenschappers worden bestreden. Albert Delahaye is een voorbeeld van een Nederlandse collega binnen deze traditie.

Externe link[bewerken]
Erich von Dänikens homepage

Bronnen, noten en/of referenties Däniken, Erich von, In de schaduw van de piramiden (Luitingh Sijthoff, 1997) ISBN 9024526019
Däniken, Erich von, Waren de goden kosmonauten? (Ankh-Hermes, 2000) ISBN 9020232525
Krassa, Peter, Erich von Däniken: Disciple of the gods (Star, 1976) ISBN 0352302623





Categorieën: Zwitsers schrijver
Ufologie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Erich_von_D%C3%A4niken

Al zijn boeken werden geschreven tussen 1968 en 2001, dus wel een tijdje voor de grote internet-doorbraak.:-)

Mambo 10 juli 2013 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6714009)
Dat is al langer bezig dan internet hoor. Nooit gehoord van Erich Von Däniken ?


http://nl.wikipedia.org/wiki/Erich_von_D%C3%A4niken

Al zijn boeken werden geschreven tussen 1968 en 2001, dus wel een tijdje voor de grote internet-doorbraak.:-)

Iedereen heeft al van hem gehoord.
Boeiend, onderhoudend, stemt tot nadenken...en daar stopt het ook terug.
Tussendoor heeft hij al veel opvolgers.
En het gaat pijlsnel omhoog de beweringen van aliens in de oudheid, inclusief alle niet te weerleggen veronderstellingen.

Bewijzen hebben ze wel niet, die zou men desnoods kunnen weerleggen. ;-)

Je kan trouwens heel veel van hem en anderen op internet terug vinden inmiddels.
En op youtube vliegen de ufo's inclusief beeldmateriaal rondom je oren.

meneer 10 juli 2013 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6713756)
Niemand studeert voor beroepsmilitair, meneer.
Over het niveau van studies kan men inderdaad liegen, wat mij meer interesseert is welke achtergrond mensen hebben, waar ze echte kennis over hebben.

Als je bijvoorbeeld met parcifal discussieert ondervindt je snel dat hij een wetenschappelijke achtergrond heeft, dus ja ik heb sterke vermoedens dat hij niet liegt over zijn achtergrond.

Bij jou blijf ik de indruk hebben dat je nergens echt goed van op de hoogte bent...

Dat niemand er voor studeert om beroepsmilitair te worden is maar gedeeltelijk waar. Want beroepsmilitairen hebben wel degelijk de mogelijkheid om met studeren hogerop te geraken.
Dat jij de indruk hebt dat ik van toeten noch blazen weet, tja, dat is ook maar een indruk die jij hebt , hé. En vermits jij geen onfeilbaar wezen bent, is die indruk geheel voor jouw rekening. Dat is niet bewezen, en dus niets waard, die indruk van jou.:-)
De indruk die IK heb, en die wel degelijk vast te stellen is, is dat jij voortdurend off topic gaat, en op de man speelt inplaats van op de bal, dat je niet één enkel doorslaggevend argument hebt om mij te bewijzen dat er momenteel geen Aliens op aarde verblijven, of dat ze hier geregeld langskomen.:-)

meneer 10 juli 2013 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6714012)
Iedereen heeft al van hem gehoord.
Boeiend, onderhoudend, stemt tot nadenken...en daar stopt het ook terug.
Tussendoor heeft hij al veel opvolgers.
En het gaat pijlsnel omhoog de beweringen van aliens in de oudheid, inclusief alle niet te weerleggen veronderstellingen.

Bewijzen hebben ze wel niet, die zou men desnoods kunnen weerleggen. ;-)

Je kan trouwens heel veel van hem en anderen op internet terug vinden inmiddels.
En op youtube vliegen de ufo's inclusief beeldmateriaal rondom je oren.

En jij hebt dus bewijs dat al die video's fake zijn ? UFO's da kan ni ?:-)
OMDAT Von Daniken het er over had vorige eeuw ? Of wat ?

Mambo 10 juli 2013 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6714016)
En jij hebt dus bewijs dat al die video's fake zijn ? UFO's da kan ni ?:-)
OMDAT Von Daniken het er over had vorige eeuw ? Of wat ?

Fake van hier tot het eind der gigabytes.

Mambo 10 juli 2013 23:52

Je zal er ook wel een 7 koppige slang op vinden, of reptilians en geesten en bigfoot en allen gefilmd...zo van verre.

Mambo 10 juli 2013 23:57

Wat hebben die oudheid aliens ons tot hiertoe bijgebracht?
Volgens mij kwamen die alleen gans dat eind gevlogen om hier een buitenhuis te zetten. Meestal nogal groot van omvang. En weg waren ze weer?

meneer 11 juli 2013 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6714030)
Wat hebben die oudheid aliens ons tot hiertoe bijgebracht?
Volgens mij kwamen die alleen gans dat eind gevlogen om hier een buitenhuis te zetten. Meestal nogal groot van omvang. En weg waren ze weer?

Misschien was er plaats tekort bij hun thuis ? Misschien waren ze geïnteresseerd in grondstoffen die hier te vinden zijn ? Trouwens, de aarde is een bijzonder mooie planeet ( zeker een paar duizend jaar geleden ). Wat is er zo raar aan dat men hier zou willen verblijven ?
En weet je wat ? Als je een rhésus negatief bloedgroep hebt, ben je misschien zelf wel een halve Alien !:lol:

Citaat:

Sommigen van ons zijn meer buitenaards dan anderenWoensdag, 29 augustus 2012 02:37


Uiteindelijk zijn we allemaal van buitenaardse oorsprong, maar waarschijnlijk sommigen toch iets meer dan anderen.

En dat schijnt ook te maken te kunnen hebben met je bloed. Hoor jij bij de meerderheid of juist bij de kleinere groep die nét toch wat anders is?


Zo op het oog zien we er allemaal hetzelfde uit, maar schijn bedriegt. Wel hebben we allemaal ongeveer 250 genen in ons DNA wat geen evolutionaire oorsprong heeft. Dat wil zeggen dat deze genen niet gedeeld worden met lagere of andere soorten. En dat betekent dan weer, omdat deze genen toch ergens vandaan moeten komen, dat deze door factoren van buitenaf hier terecht zijn gekomen. Wat dan letterlijk weer betekent van buiten deze planeet. Dat telt voor ons allemaal.

Wat niet voor ons allen telt is dat we allemaal een positieve of een negatieve bloedgroep hebben. Dit wordt bepaald door de Rhesusfactor:

Het rhesusantigeen is ontdekt in 1940 bij de resusaap. Het rhesusbloedgroepensysteem bestaat uit meerdere antigenen, namelijk: D, C, c, E en e. Van deze groep antigenen is D het meest bekend en hiernaar wordt gerefereerd als men praat over rhesus-positief of rhesus-negatief. Bij rhesus-positieve mensen is het D-antigeen aanwezig (ook wel aangegeven met een "+") en bij rhesus-negatieve mensen is het D-antigeen afwezig (ook wel aangegeven met een "-").

Bij ongeveer 85% van de wereldbevolking is het D-antigeen wel aanwezig en bij de andere 15% niet. Deze laatste groep schijnt toch wel bijzonder te zijn.

Zo kunnen mensen met een negatieve bloedgroep bijvoorbeeld geen bloedtransfusies ontvangen van mensen met een positieve bloedgroep, terwijl dat andersom geen probleem is. Als een vrouw met een negatieve bloedgroep zwanger wordt van een man met een positieve bloedgroep dan zal het lichaam van de vrouw proberen de foetus af te stoten. Nu zijn daar door de medische wereld wel oplossingen voor bedacht, maar van nature gaan die twee eigenlijk niet samen.

Nu heeft onderzoek door het zogenaamde Genome Project uitgewezen dat er nog meer bijzonderheden zijn voor wat betreft mensen met een negatieve bloedgroep:

1) Deze mensen hebben een meer dan gemiddeld hoog IQ.
2) Ze zijn gevoeliger voor visuele impulsen.
3) Ze hebben een lagere lichaamstemperatuur.
4) Ze hebben een grotere gevoeligheid voor hitte en zonlicht.
5) Ze hebben vaak rossig/licht haar en blauw/groen of hazelnootkleur ogen.

Kortom, de mens is volkomen onverklaarbaar met de gangbare evolutietheorieën. Ergens in onze geschiedenis is er gemanipuleerd met ons DNA. Daarvan wordt overigens 97% "niet gebruikt" en men noemt dit ten onrechte “Junk DNA”.

Onze geschiedenis is wél goed verklaarbaar met de theorieën van Zecharia Sitchin en Erich von Däniken. Ergens in een grijs verleden kwamen de “Goden” van elders naar onze planeet en experimenteerden met het DNA van de aapachtige wezens die toen de aarde bevolkten. En zoals in alle oude culturen wordt verteld en zelfs in de Bijbel, waren de Goden zo tevreden met het resultaat dat ze zelf gingen paren met de mooie vrouwen die ze hadden “geschapen”, waardoor er een ras van Half Goden ontstond.

Logisch verder redenerend kun je dan stellen dat de mensen met een negatieve bloedgroep mogelijkerwijs afstammelingen zijn van deze Half Goden. Ook de bloedgroepen van de Koninklijke families zijn negatief en dat verklaart dan ook waarom zij de zuiverheid van hun bloedlijnen zo zorgvuldig bewaren. Een bekend voorbeeld is de Engelse koninklijke familie waar hardnekkige geruchten blijven bestaan over dat koningin Elizabeth een alien is. Het zou kunnen want ook zij heeft een bloedgroep met een negatieve Rhesusfactor, de bloedlijn van de Annunaki, de Half Goden.

bron: niburu.co

Dixie 11 juli 2013 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6713425)
De realiteit is veel fantastischer dan de beste fictie.

oja welke film/serie hierover kan je me dan aanraden :lol:

Tamam 11 juli 2013 00:52

Niburu.... een bende nitwits. Leuk forum wel om wazige filmpjes te checken !

JBM 11 juli 2013 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6714014)
dat je niet één enkel doorslaggevend argument hebt om mij te bewijzen dat er momenteel geen Aliens op aarde verblijven, of dat ze hier geregeld langskomen.

Dat is dan ook niet nodig he. Maar ik veronderstel dat je dit na de 101ste keer nog altijd niet door hebt.

exodus 11 juli 2013 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6713662)
Als ik u zeg dat ik op mijn 14 de de school verliet, om in de leer te gaan bij een beenhouwer, een schoenmaker of een loodgieter, zul jij tevreden zijn, en zeggen van " ziedet sé ! ". Als ik u vertel dat ik een universitair diploma bezit, zul je zeggen dat je het niet gelooft. Uw (voor)oordeel is reeds lang gemaakt. Welk nut dan u te vertellen voor wat ik gestudeerd heb ?
Eén ding kan ik je wel zeggen : niet voor beroepsmilitair.:-)

Volledig mee akkkoord.

exodus 11 juli 2013 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6713756)
Als je bijvoorbeeld met parcifal discussieert ondervindt je snel dat hij een wetenschappelijke achtergrond heeft, dus ja ik heb sterke vermoedens dat hij niet liegt over zijn achtergrond.

Gestudeerd hebben dat wil niets zeggen.... wetenschappelijke achtergrond, kan helpen, maar het is maar een hulpmiddel. Al je verstand, studies, achtergrond helpen GEEN BAL, als je geest gesloten is. En dat is bij jullie zeker het geval.

Jullie beseffen het zelf niet, en kunnen het uiteraard zelf niet toegeven, maar jullie hebben een knee jerk reachtie tegenover deze informatie. Ok, kan ik ergens misschien wel nog inkomen, maar de manier hoe jullie ermee omgaan (belachelijkmakeingen), geeft gewoonweg prijs dat jullie knee jerk gebaseerd is op angst.

Angst dat alles wat je gelooft over de realiteit verkeerd is, dat is de basis.

We komen in een tijd waarin het verstand meer en meer zal vervangen worden door de taal van het hart. De taal van het hart omvat het gezonde verstand, en een connectie met de grotere realiteit dat er veel meer mogelijk is dat men denkt. De taal van het hart maakt gebruik van intuitie, gevoel, en gezond verstand, en de ratio als een instrument. Niet de ratio als een dictator die je volledig gijzelt zoals sommigen hier.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be