Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

exodus 12 april 2013 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 6598791)

Zelfs al moet ik toegeven dat ik zelf meer dat deze uitspraak neig:


Geen haar op mijn hoofd die er echter aan denkt om Hawkins een debiel te noemen. Dan maak je jezelf grandioos belachelijk, meer valt daar niet over te zeggen.

Ik zeg dat zijn uitspraak debiel is, nergens zeg ik dat Hawking een debiel is.

Je bent trouwens zelf ook meer voorstander van de uitspraak van Steven Greer, je zegt het zelf. Gewoon gezond verstand hoor.

Als Hawking daar zelf niet kan opkomen wat doet hij dan anders of gewoon pure fear mongering?

JBM 12 april 2013 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6598801)
Als Hawking daar zelf niet kan opkomen wat doet hij dan anders of gewoon pure fear mongering?

Hij zal er zijn redenen ongetwijfeld voor hebben.

Maar als je teruggrijpt naar de uitspraak van Greer: zouden zulke geavanceerde beschavingen zich op dergelijke klungelige wijze komen mengen in aardse gebeurtenissen? Lijkt me opnieuw heel erg onwaarschijnlijk, ja zelfs bijna, om het met uw woorden te zeggen, debiel.

exodus 12 april 2013 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 6598811)
Hij zal er zijn redenen ongetwijfeld voor hebben.

Maar als je teruggrijpt naar de uitspraak van Greer: zouden zulke geavanceerde beschavingen zich op dergelijke klungelige wijze komen mengen in aardse gebeurtenissen? Lijkt me opnieuw heel erg onwaarschijnlijk, ja zelfs bijna, om het met uw woorden te zeggen, debiel.

Klungelig? Deze is alleszinds niet klungelig. Een duidelijke demonstratie van hun kunnen aan de havikken in het leger lijkt me:

http://www.youtube.com/watch?v=5qffIx2GWDo

En deze ook:

http://www.youtube.com/watch?v=yYuIeJD_AcE

meneer 12 april 2013 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 6598300)
Ze vermommen zich dus en spelen m.a.w. dus verstoppertje.

Nee, je bent gewoon te blind om te zien wat er rond je heen gebeurt.

meneer 12 april 2013 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6598146)
Werkt het zo, meneer?

Kijk, denk er zo eens over : de wind zie je niet, toch bestaat hij, en heeft invloed op uw leefwereld.;-)
Met vele zaken gaat dat zo.
" Wat weet de vis van het water waarin hij zwemt ? " Einstein.

meneer 12 april 2013 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 6598296)
Neen, zo werkt het natuurlijk niet. Maar dat is nu net het probleem van deze zogenaamde believers. Bewijslast en bewijzen zijn dingen die ze gewoon niet lijken te snappen.

Kijk, ik ben agnost. Ik denk dat niemand kan bewijzen dat god wel of niet bestaat. Net zoals niemand kan bewijzen dat er wel of geen bestaan na de dood is.
Met eenzelfde houding beschouw ik het Alien-vraagstuk.Ik kan het bestaan van Aliens niet bewijzen , maar evenmin kan iemand anders mij bewijzen dat die niet bestaan. Het lijkt mij een kinderachtig om te verzekeren dat Aliens absoluut niet kunnen bestaan, en nooit onze planeet bezocht hebben, terwijl er toch aanduidingen zijn van het tegendeel.

JBM 12 april 2013 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6598882)
Kijk, denk er zo eens over : de wind zie je niet, toch bestaat hij, en heeft invloed op uw leefwereld.;-)
Met vele zaken gaat dat zo.
" Wat weet de vis van het water waarin hij zwemt ? " Einstein.

Zever, dikke, dikke, zever.

Bewijzen jongen, dat is het enige dat indruk zal maken. Voor de rest is het gewoonweg gezwets.

JBM 12 april 2013 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6598886)
Kijk, ik ben agnost. Ik denk dat niemand kan bewijzen dat god wel of niet bestaat. Net zoals niemand kan bewijzen dat er wel of geen bestaan na de dood is.
Met eenzelfde houding beschouw ik het Alien-vraagstuk.Ik kan het bestaan van Aliens niet bewijzen , maar evenmin kan iemand anders mij bewijzen dat die niet bestaan. Het lijkt mij een kinderachtig om te verzekeren dat Aliens absoluut niet kunnen bestaan, en nooit onze planeet bezocht hebben, terwijl er toch aanduidingen zijn van het tegendeel.

Niemand beweert hier dat aliens niet kunnen bestaan. Ik had toch gehoopt dat je zover al mee was met deze discussie. Maar blijkbaar heb je de voorbije posts niet of onzorgvuldig gelezen.

Het gaat om de claims dat:
- Aliens tot op aarde geraakt zijn
- wat impliceert dat ze de enorme moeilijkheden wat betreft interstellair reizen overwonnen hebben
- dat het niet gaat over 1 ras (wat al erg onwaarschijnlijk is op zich), maar over meer dan 50 (wat dus gigantisch onwaarschijnlijk is)
- dat ze hier basissen hebben
- dat ze in contact staan met bepaalde groepen van de mensheid, maar het geheim houden voor de overgrote meerderheid
- dat zulke geavanceerde beschavingen uberhaupt zin hebben in dergelijke kinderachtige spelletjes en blijkbaar ook niets beters te doen hebben dan hier wat rond te hangen
- dat zulke geavanceerde beschavingen er toch in slagen met hun zatte kop te crashen
- dat een dergelijke beschaving toch geen kaas blijkt gegeten te hebben van biologie, want ze moeten maar blijven mensen ontvoeren om ons te onderzoeken.
- ...

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat ikzelf en Parcifal e.a. beweren is dat dit geheel zo onwaarschijnlijk is dat het grenst aan nul.

Wat Exodus beweert is dat dit met absolute zekerheid waar is. Als dat zo is, dan is het aan de believers om dat te bewijzen. Niet aan ons om te bewijzen dat het niet zo is. Dat slaat nergens op. Zo kun je heel je leven lang bezig blijven met het proberen te bewijzen van het niet bestaan van alles wat je maar kan fantaseren.

parcifal 12 april 2013 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6598755)
Hogere dimensies opgerold in minuscule ruimten. Laat mij niet lachen. Niemand kan zich dat ook voorstellen, het is een mind game, een mind fuck.

Niemand kan zich ook maar in het minst voorstellen hoe Quantum-verschijnselen echt werken, de mensen die zeggen van wel begrijpen er absoluut niets van, maar toch werkt de theorie. DAAR gaat het om, mindfuck of niet.

Op basis van dat criterium halen uw 'theorien' overigens niet eens het niveau van een mindfuck, daarvoor zijn ze te simplistisch en naief.
Ze zijn niet doorgaans eens de moeite van het lezen of aanhoren waard en volkomen verwaarloosbaar.

Dat sommige mensen de beleefdheid hebben om dat geraaskal te aanhoren, wil niet zeggen dat bovenstaande onwaar is.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6598755)
Hogeren dimensies zijn overal om ons heen. Zelfs oude volkeren wisten dit al, ze hadden meer verstand over de realiteit dan de moderne wetenschappers die volledig vastzitten in hun illusie.

Ach, het is daarom dat oude volkeren vogels opensneden om de toekomst te kennen door de kleur van de ingewanden en ze niet eens hun zieken en gewonden konden genezen van de simpelste aandoeningen. :) :)

Uw obscurantisme dat u doet verlangen om de maatschappij terug te brengen tot dat niveau is pijnlijk duidelijk.

kiko 12 april 2013 19:17

Dus samengevat, als ik het goed begrijp, is de situatie als volgt:

- de "elite" bestaat uit reptilians
- de “elite” bestaat uit illuminaten
- de “elite” bestaat uit vrijmetselaars
- de "elite" bestaat uit joden
- de "elite" bestaat uit satanisten

- we zijn nooit naar de maan geweest
- we hebben basissen op de maan

- we zijn nooit naar de maan geweest, de technologie was er immers nog niet
- we bezitten al decennia lang ultrageavanceerde luchtvaarttechnologie

- aliens zijn vriendelijk en slaan de Aarde vanop een bepaalde afstand gade
- aliens zijn vijandig en ontvoeren boeren en doden hun koeien

- aliens houden hun bestaan hier strikt geheim
- aliens communiceren wereldwijd via gigantische tekeningen in maïsvelden

- aliens hebben ongelooflijk geavanceerde ruimtevaarttechnologie
- aliens durven echter wel eens links en rechts te crashen

- de overheid verzwijgt dit alles om paniek te vermijden
- de overheid verzwijgt dit alles om totale controle te verkrijgen

- de mainstream media maakt believers non-stop belachelijk
- de mainstream media bereidt ons langzaam maar zeker voor op buitenaardse wezens

peter1962 12 april 2013 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6599072)
Dus samengevat, als ik het goed begrijp, is de situatie als volgt:

- de "elite" bestaat uit reptilians
- de “elite” bestaat uit illuminaten
- de “elite” bestaat uit vrijmetselaars
- de "elite" bestaat uit joden
- de "elite" bestaat uit satanisten

- we zijn nooit naar de maan geweest
- we hebben basissen op de maan

- we zijn nooit naar de maan geweest, de technologie was er immers nog niet
- we bezitten al decennia lang ultrageavanceerde luchtvaarttechnologie

- aliens zijn vriendelijk en slaan de Aarde vanop een bepaalde afstand gade
- aliens zijn vijandig en ontvoeren boeren en doden hun koeien

- aliens houden hun bestaan hier strikt geheim
- aliens communiceren wereldwijd via gigantische tekeningen in maïsvelden

- aliens hebben ongelooflijk geavanceerde ruimtevaarttechnologie
- aliens durven echter wel eens links en rechts te crashen

- de overheid verzwijgt dit alles om paniek te vermijden
- de overheid verzwijgt dit alles om totale controle te verkrijgen

- de mainstream media maakt believers non-stop belachelijk
- de mainstream media bereidt ons langzaam maar zeker voor op buitenaardse wezens

Je vergeet hier nog de anal probe die Cartman kreeg...
http://www.southparkstudios.com/full...-an-anal-probe

meneer 12 april 2013 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6599072)
Dus samengevat, als ik het goed begrijp, is de situatie als volgt:

- de "elite" bestaat uit reptilians
- de “elite” bestaat uit illuminaten
- de “elite” bestaat uit vrijmetselaars
- de "elite" bestaat uit joden
- de "elite" bestaat uit satanisten

- we zijn nooit naar de maan geweest
- we hebben basissen op de maan

- we zijn nooit naar de maan geweest, de technologie was er immers nog niet
- we bezitten al decennia lang ultrageavanceerde luchtvaarttechnologie

- aliens zijn vriendelijk en slaan de Aarde vanop een bepaalde afstand gade
- aliens zijn vijandig en ontvoeren boeren en doden hun koeien

- aliens houden hun bestaan hier strikt geheim
- aliens communiceren wereldwijd via gigantische tekeningen in maïsvelden

- aliens hebben ongelooflijk geavanceerde ruimtevaarttechnologie
- aliens durven echter wel eens links en rechts te crashen

- de overheid verzwijgt dit alles om paniek te vermijden
- de overheid verzwijgt dit alles om totale controle te verkrijgen

- de mainstream media maakt believers non-stop belachelijk
- de mainstream media bereidt ons langzaam maar zeker voor op buitenaardse wezens

Met gasten zoals jij kunnen al die Aliens nog lang en ongestoord hun plannen (wat deze ook moge zijn ) uitvoeren op onze planeet, en dit in alle rust en vrede, want niemand gelooft dat ze bestaan.:-)

Another Jack 12 april 2013 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6599264)
Met gasten zoals jij kunnen al die Aliens nog lang en ongestoord hun plannen (wat deze ook moge zijn ) uitvoeren op onze planeet, en dit in alle rust en vrede, want niemand gelooft dat ze bestaan.:-)

Wil jij ons niet beschermen tegen de aliens, meneer?

meneer 12 april 2013 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 6598906)
Niemand beweert hier dat aliens niet kunnen bestaan. Ik had toch gehoopt dat je zover al mee was met deze discussie. Maar blijkbaar heb je de voorbije posts niet of onzorgvuldig gelezen.

Het gaat om de claims dat:
- Aliens tot op aarde geraakt zijn
- wat impliceert dat ze de enorme moeilijkheden wat betreft interstellair reizen overwonnen hebben
- dat het niet gaat over 1 ras (wat al erg onwaarschijnlijk is op zich), maar over meer dan 50 (wat dus gigantisch onwaarschijnlijk is)
- dat ze hier basissen hebben
- dat ze in contact staan met bepaalde groepen van de mensheid, maar het geheim houden voor de overgrote meerderheid
- dat zulke geavanceerde beschavingen uberhaupt zin hebben in dergelijke kinderachtige spelletjes en blijkbaar ook niets beters te doen hebben dan hier wat rond te hangen
- dat zulke geavanceerde beschavingen er toch in slagen met hun zatte kop te crashen
- dat een dergelijke beschaving toch geen kaas blijkt gegeten te hebben van biologie, want ze moeten maar blijven mensen ontvoeren om ons te onderzoeken.
- ...

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat ikzelf en Parcifal e.a. beweren is dat dit geheel zo onwaarschijnlijk is dat het grenst aan nul.

Wat Exodus beweert is dat dit met absolute zekerheid waar is. Als dat zo is, dan is het aan de believers om dat te bewijzen. Niet aan ons om te bewijzen dat het niet zo is. Dat slaat nergens op. Zo kun je heel je leven lang bezig blijven met het proberen te bewijzen van het niet bestaan van alles wat je maar kan fantaseren.

Tja, als zij naar hier geraakt zijn staan ze technologisch een eindje verder als wij, dat is nogal wiedes.
Dat je die wezens hun plannen niet kunt doorgronden met uw primitieve hersens is ook te begrijpen.
Dat je niet in hun bestaan gelooft komt hen waarschijnlijk goed uit, want anders zouden ze zich algemeen kenbaar gemaakt hebben.
Ik zie niet goed wat jouw probleem is ?

kiko 13 april 2013 06:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6599267)
Ik zie niet goed wat jouw probleem is ?

Misschien dat er tot nu toe geen enkel, maar dan ook geen enkel bewijs is voor de vele wilde theorieën ?

kiko 13 april 2013 06:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6599264)
Met gasten zoals jij kunnen al die Aliens nog lang en ongestoord hun plannen (wat deze ook moge zijn ) uitvoeren op onze planeet, en dit in alle rust en vrede, want niemand gelooft dat ze bestaan.

Ik laat hen met rust, zij laten mij met rust.

JBM 13 april 2013 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6599267)
Tja, als zij naar hier geraakt zijn staan ze technologisch een eindje verder als wij, dat is nogal wiedes.
Dat je die wezens hun plannen niet kunt doorgronden met uw primitieve hersens is ook te begrijpen.
Dat je niet in hun bestaan gelooft komt hen waarschijnlijk goed uit, want anders zouden ze zich algemeen kenbaar gemaakt hebben.
Ik zie niet goed wat jouw probleem is ?

Ik heb geen probleem en al helemaal niet met aliens. Maar het is duidelijk dat jij blijkbaar de onwaarschijnlijkheid van wat ik boven opsomde niet kunt vatten. Mij best, das uw probleem niet het mijne.

meneer 13 april 2013 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 6599656)
Ik heb geen probleem en al helemaal niet met aliens. Maar het is duidelijk dat jij blijkbaar de onwaarschijnlijkheid van wat ik boven opsomde niet kunt vatten. Mij best, das uw probleem niet het mijne.

Ik heb het al eens gezegd, die onwaarschijnlijkheid waar je het over hebt , dat is enkel wat JIJ, nu, vandaag, niet kunt aanvaarden.
Moest je honderd jaar terug geleefd hebben, en iemand zou je verteld hebben over raketten die naar de maan vliegen, straaljagers, kerncentrale's, computers en GSM's, dan had je ook eens meewarig met je hoofd geschud en gezegd van " hoor me die mafketel nu eens bezig, daar heb ik toch kompassie mee zenne..."
Ik begrijp dat wel hoor, het is moeilijk om je vaste denkpatronen in vraag te stellen. Probeer toch maar eens , laat je fantasie eens onbelemmerd werken, bevrijd je van je mentale dwangbuis.;-)

BonBon 13 april 2013 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6599693)
Ik heb het al eens gezegd, die onwaarschijnlijkheid waar je het over hebt , dat is enkel wat JIJ, nu, vandaag, niet kunt aanvaarden.
Moest je honderd jaar terug geleefd hebben, en iemand zou je verteld hebben over raketten die naar de maan vliegen, straaljagers, kerncentrale's, computers en GSM's, dan had je ook eens meewarig met je hoofd geschud en gezegd van " hoor me die mafketel nu eens bezig, daar heb ik toch kompassie mee zenne..."
Ik begrijp dat wel hoor, het is moeilijk om je vaste denkpatronen in vraag te stellen. Probeer toch maar eens , laat je fantasie eens onbelemmerd werken, bevrijd je van je mentale dwangbuis.;-)

Ik ben laat in de discussie maar in die gedachtengang ga ik graag mee, als je het ziet als SF dan kunnen aliens inderdaad. Ze bestaan trouwens met zekerheid, het gaat 'm alleen over de vraag hoe ze naar hier zouden kunnen komen en de miljoenen of miljarden jaren evolutie die ze nodig hebben om die techniek te ontwikkelen.

Het probleem met alien volgelingen is dat ze veelal goddelijke krachten geven aan aliens, creationistisch en de evolutie van de aliens uit het oog verliezen. Als aliens de mens gemaakt hebben, wie heeft er de aliens dan gemaakt?

JBM 13 april 2013 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6599693)
Ik heb het al eens gezegd, die onwaarschijnlijkheid waar je het over hebt , dat is enkel wat JIJ, nu, vandaag, niet kunt aanvaarden.
Moest je honderd jaar terug geleefd hebben, en iemand zou je verteld hebben over raketten die naar de maan vliegen, straaljagers, kerncentrale's, computers en GSM's, dan had je ook eens meewarig met je hoofd geschud en gezegd van " hoor me die mafketel nu eens bezig, daar heb ik toch kompassie mee zenne..."
Ik begrijp dat wel hoor, het is moeilijk om je vaste denkpatronen in vraag te stellen. Probeer toch maar eens , laat je fantasie eens onbelemmerd werken, bevrijd je van je mentale dwangbuis.;-)

Het heeft helemaal niets met mijn gebrek aan fantasie te maken. Van kindsbeen ben ik geinteresseerd in alles wat met ruimte en ruimtevaart te maken heeft. En ik heb massa's SF boeken en films verslonden. Ik zou zelfs niets liever willen dat aliens hier waren.

Maar daarom laat ik me mijn kop nog niet gek maken door charlatans en halve garen. Toon mij één echt, niet verkeerd interpreteerbaar bewijs en ik ben mee. Maar tot dan, veel plezier met jullie fantasietjes.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be