Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Politie rechtbank – 130km/u versus 30 km/u -de prijs voor een verloren dochter. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=267112)

RASPOUTINE 25 november 2022 12:34

Politie rechtbank – 130km/u versus 30 km/u -de prijs voor een verloren dochter.
 
Wat is hier gaande?
Hebben de ouders van de verloren dochter geen middelen voor een goede advocaat?
Heeft de overtreder meer voet in deze maatschappij?
Wat zijn de elementen die in deze zaak diep ontgoochelen?

Meisje van 19 die voor haar school oversteekt in de voetgangers zone.

Een moto bestuurder die in een zone 30 haar overrijdt tegen 130 km/u.


En dan de prijs voor een verloren kind dat ouders tot een goed eind hebben gebracht tot haar 19 verjaardag. En dan de dood, de schuld en de straf.

<<Le motard, qui a mortellement fauché une étudiante, écope d'une peine de deux ans de prison avec un sursis de trois ans pour ce qui excède six mois.

Une amende de 7.000 euros, avec sursis pour la moitié, est également prononcée.

En outre, il est déchu de son permis de conduire pour une période de quatre ans, assortie d'un sursis pour deux ans. Il sera obligé de repasser quatre examens pour récupérer son permis de conduire.>>


Einde citaat

Étudiante mortellement fauchée devant son école ?* Tournai: deux ans de prison avec sursis

La victime, une étudiante âgée de 19 ans, a été fauchée alors qu'elle traversait la chaussée sur le passage réservé aux piétons.


Belga Agence
Publié le 25-11-2022 ?* 10h29

Le tribunal de police a rendu son jugement

Le motard, qui a mortellement fauché une étudiante, écope d'une peine de deux ans de prison avec un sursis de trois ans pour ce qui excède six mois. Une amende de 7.000 euros, avec sursis pour la moitié, est également prononcée.

Le 14 décembre 2021, vers 17h30, le motard circulait ?* une vitesse de 130 km/h dans une zone limitée ?* 30 km/h. La victime, une étudiante âgée de 19 ans, a été fauchée alors qu'elle traversait la chaussée sur le passage réservé aux piétons.

https://www.lalibre.be/etudiant/2022...LT56CLDT6OBHM/

Rudy 25 november 2022 12:45

Zeer spijtig ongeval met dodelijke afloop.
130 per uur in een zone 30.
De rechtbank doet uitspraak.
Wat is het punt ?

RASPOUTINE 25 november 2022 13:26

slechte wil
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10072285)
Zeer spijtig ongeval met dodelijke afloop.
130 per uur in een zone 30.
De rechtbank doet uitspraak.
Wat is het punt ?

Het punt is een reactie op deze veroordeling.

Terecht?

Te veel of te weinig voor een kind van 19 die niet de 'dochter' is van Rudy maar wel van iemand anders

maddox 25 november 2022 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 10072319)
Het punt is een reactie op deze veroordeling.

Terecht?

Te veel of te weinig voor een kind van 19 die niet de 'dochter' is van Rudy maar wel van iemand anders

Dat de Blegische magistratuur in een ivoren toren zit en echte criminelen voorrang geeft, da's al langer geweten.

Een idioot die 130 rijd in een zone 30, die zou van mij nog niet eens meer met een trottinnetteke meer mogen rijden.

Dat er dan nog eens een dode bij komt, is eigenlijk een kers op de slagroom, en die kwispel krijgt dan van mij de keuze tussen steenkoolmijn of vrijwillige orgaandonatie.

patrickve 26 november 2022 06:15

Als die een digitale snelheidsmeter had, was die "1" misschien stuk ?

reservespeler 26 november 2022 07:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 10072319)
Het punt is een reactie op deze veroordeling.

Terecht?

Te veel of te weinig voor een kind van 19 die niet de 'dochter' is van Rudy maar wel van iemand anders

Ik ken te weinig details om te oordelen.

maddox 26 november 2022 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10072734)
Ik ken te weinig details om te oordelen.

Er zijn 2 details die de hele zaak maken.

Idioot die 130 rijd in een zone 30.
Da's goed voor een heel lang rijverbod.

Iemand moedwillig doodrijden. Tot nader order een zware misdaad.
Eentje die bij mij tot levenslange dwangarbeid of tot vrijwillige orgaandonatie leid. En de onbruikbare resten zijn goed voor de garnalen.

Rudy 26 november 2022 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 10072319)
Het punt is een reactie op deze veroordeling.

Terecht?

Te veel of te weinig voor een kind van 19 die niet de 'dochter' is van Rudy maar wel van iemand anders

Niet overdrijven.
Twee jaar met uitstel en 4 jaar intrekken rijbewijs. Ik vind die straf veel te licht, op z'n zachtst uitgedrukt, zeker als een onschuldig slachtoffer het heeft moeten bekopen met haar leven. Vreselijk voor de nabestaanden.
Er zijn tal van dergelijke voorbeelden. Het schaadt het rechtvaardigheidsgevoel.

Erw 26 november 2022 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10072344)
Dat de Blegische magistratuur in een ivoren toren zit en echte criminelen voorrang geeft, da's al langer geweten.

Een idioot die 130 rijd in een zone 30, die zou van mij nog niet eens meer met een trottinnetteke meer mogen rijden.

Dat er dan nog eens een dode bij komt, is eigenlijk een kers op de slagroom, en die kwispel krijgt dan van mij de keuze tussen steenkoolmijn of vrijwillige orgaandonatie.

Er is een tijd geweest dat een zone 30 betekende een school, of druk/nauw traject.
Tegenwoordig zie ik die plakkaten zelfs op "den buiten", banen met amper/geen huizen, overzichtelijk/open, recht, en amper verkeer.
Dat plakkaat zone 30 is van situaties losgekoppeld geraakt, het is gewoon autoverkeer klooien geworden. Mobiliteit saboteren.

maddox 26 november 2022 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 10073053)
Er is een tijd geweest dat een zone 30 betekende een school, of druk/nauw traject.

Vergeet woonerf en dergelijke niet.
Citaat:

Tegenwoordig zie ik die plakkaten zelfs op "den buiten", banen met amper/geen huizen, overzichtelijk/open, recht, en amper verkeer.
Dat plakkaat zone 30 is van situaties losgekoppeld geraakt, het is gewoon autoverkeer klooien geworden. Mobiliteit saboteren.
Ik ben noch rechter, noch ambetantenaar die denkt zijn meerdere siroop aan de aarsbaard te smeren.

RASPOUTINE 28 november 2022 11:40

De prijs van een leven in België
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10072738)
Er zijn 2 details die de hele zaak maken.

Idioot die 130 rijd in een zone 30.
Da's goed voor een heel lang rijverbod.

Iemand moedwillig doodrijden. Tot nader order een zware misdaad.
Eentje die bij mij tot levenslange dwangarbeid of tot vrijwillige orgaandonatie leid. En de onbruikbare resten zijn goed voor de garnalen.

Dit is inderdaad iets dat een normale mens in een normaal land met een normale justitie niet kan verklaren.

Als een normaal kind van 19 niet meer waard is dan dat, dan weet je dat er iets scheelt.:oops:

Nogmaals 130 in een voetgangers zone.:oops:

Tijd dat de media zich informeert over die overtreder en zijn relaties..

Wie is hij?


En wat heeft 'Justitie' er verder mee te maken als men weet dat de Belgische gevangenissen vol zijn.

Hebben vandaag 'rechters' instructies' (omzendbrief) gekregen of on 'off''.

In de zin 'stuur geen mensen meer, wij zitten vol'.


Terwijl dat bepaalde politieke 'stalkers' daar wel naartoe moeten.

Wie begrijpen kan?:roll::roll::lol::lol::oops::oops:

Patrick M 29 november 2022 10:16

De nabestaanden hebben levenslang gekregen.
Ze moeten levenslang hun dochter missen.

Oma 1 december 2022 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 10073053)
Er is een tijd geweest dat een zone 30 betekende een school, of druk/nauw traject.
Tegenwoordig zie ik die plakkaten zelfs op "den buiten", banen met amper/geen huizen, overzichtelijk/open, recht, en amper verkeer.
Dat plakkaat zone 30 is van situaties losgekoppeld geraakt, het is gewoon autoverkeer klooien geworden. Mobiliteit saboteren.

Pesterijen, ja. :evil:

Van een kaarsrechte, viervaksbaan gescheiden door een middenberm was de snelheid altijd 120km/uur. Daar hebben ze eerst 90km/uur van gemaakt, dan 70km/uur en ze zouden het liefst daar ook nog 50 of 30 van maken....om als schildpadden over de weg te kruipen...

Vroeger was er vlot verkeer zonder hindernissen parcours door betonnen blokken, bloembakken en fijnstof veroorzakende pestdrempels.
En nu gaan ze openbare wegen voor "uitgezonderd, plaatselijk verkeer" halverwege al volledig afsluiten met de nieuwe, uit de duim gezogen "verkeersfilters" om de bewegingsvrijheid van de gemotoriseerde burgers helemaal te beknotten. (Tot...er een dode valt omdat de ambulance of hulpverleners er niet tijdig kunnen geraken.)

Pesterijen zodat de automobilist wel belastingen moet betalen voor het gebruik van de wegen maar nergens meer mag en kan komen want de openbare wegen worden afgesloten. :evil:
Doel: de bevolking uit de auto jagen.

On topic: welke zot raast er door een dorpskern aan 130/uur? Alvast geen echte motard, die naam waardig, maar een idioot. Die kan niet hard genoeg gestraft worden.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be