Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   linkse reacties op aanslagen zorgen voor nieuwe aanslagen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237952)

HOUZEE ! 25 maart 2017 13:01

linkse reacties op aanslagen zorgen voor nieuwe aanslagen
 
Ayaan Hirsi Ali werd door Fox News gevraagd naar haar mening over de vele aanslagen in Europa. Hirsi Ali legde uit dat islamisten totaal niet onder de indruk zijn van het gepaai van ‘links’, dat nog steeds denkt dat we hen door zo aardig mogelijk te doen kunnen afhouden van het plegen van aanslagen.

‘Islamisten zeggen niet tegen linksen ‘ontzettend bedankt dat wij het van jullie hier mogen overnemen. Wij stoppen met jullie te terroriseren’. Dat doen ze niet,’ zei ze. Presentator Carlson vroeg daarop: ‘Dus islamisten willen al die gevoeligheid niet, dat is niet hun doel?’ Ayaan: ‘De islamisten willen één ding, en dat is een aan de Sharia gehoorzame samenleving, en uiteindelijk de hele wereld. Dat is hun doel. Voor u, mij en alle anderen klinkt dat gestoord, maar dat is hun doelstelling.’

Ze beschreef hoe moslims gebruik maken van indoctrinatie, intimidatie en fysiek geweld –de ‘jihad’- om een andere cultuur stap voor stap over te nemen. ‘En iedereen die daarbij in de weg staat is hun vijand,’ vervolgde ze. ‘Het maakt niet uit hoe aardig linksen zijn, hoe voorkomend en gedienstig, want dat is juist het doel van islamisten. En als je dit niet begrijpt, dan zou je niet in het politieke leiderschap moeten zitten, want dan ben je niet in staat het probleem te bevatten.’

Moslims delen de wereld heel simpel in: aan de ene kant zijn er de moslims, en aan de andere kant alle niet-moslims, die automatisch de vijand zijn, omdat ze niet gehoorzaam zijn aan Allah en zijn profeet. ‘En iedere keer dat wij een verzoenende toon aanslaan, en weer, en weer, zien zij als bewijs dat Allah het hen makkelijker maakt om hun agenda uit te voeren,’ vervolgde Hirsi Ali.

video link naar het bewuste interview : https://youtu.be/PLl75oHh6Jc

Hypochonder 25 maart 2017 13:08

Dat linkse geklooi wordt door moslims als een ultieme zwakheid en onderwerping gezien.

eno2 25 maart 2017 13:29

Ik geloof niet dat Hirsi alle moslims over dezelfde kam scheert, het zogenaamde amalgaam. Daar schat ik ze te intelligent voor. Of te rechtzinnig.

Eyjafjallajökull 25 maart 2017 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8412753)
Ik geloof niet dat Hirsi alle moslims over dezelfde kam scheert, het zogenaamde amalgaam. Daar schat ik ze te intelligent voor. Of te rechtzinnig.

Het gaat er toch niet om wat jij gelooft ?
Ze zegt het toch letterlijk ?

Zucht 25 maart 2017 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8412758)
Het gaat er toch niet om wat jij gelooft ?
Ze zegt het toch letterlijk ?

Toch niet helemaal denk ik...

Citaat:

She said on "Tucker Carlson Tonight" that radical Islamic terrorists "don't go to liberals and say thank you so much, we'll stop terrorizing you" because of some on the left refuse to identify terrorism's religious component.
...
Islamists only seek a Sharia-compliant world, Ali said, in the wake of Wednesday's attack in London, a city with progressive leadership, "and whoever is in their way is their enemy."
...
Carlson said terror groups believe Westerners do not have moral standing to critique Islam, and Ali agreed, adding that they sometimes will consider fellow Muslims illegitimate if they do not comply with their belief system.
http://insider.foxnews.com/2017/03/2...rrect-religion

marie daenen 25 maart 2017 14:23

Het tegendeel is zelfs waar...
Waar denk je dat hun aanslagen het meest renderen???

In landen waar zo vlug mogelijk de aanslagen niet direct worden vergeten maar toch verdrongen worden naar de achtergrond en men zich op het concrete vastpint

of in landen waar ze dagenlang de aanslagen pamperen, in het midden van de belangstelling houden, erediensten inrichten om de slachtoffers te gedenken...
Elke aanslag wordt daar automatisch totaal uitvergroot...
Het is alsof die landen het erom doen het moslimextremisme nog te promoten...

eno2 25 maart 2017 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8412792)
Het tegendeel is zelfs waar...
Waar denk je dat hun aanslagen het meest renderen???

In landen waar zo vlug mogelijk de aanslagen niet direct worden vergeten maar toch verdrongen worden naar de achtergrond en men zich op het concrete vastpint

of in landen waar ze dagenlang de aanslagen pamperen, in het midden van de belangstelling houden, erediensten inrichten om de slachtoffers te gedenken...
Elke aanslag wordt daar automatisch totaal uitvergroot...
Het is alsof die landen het erom doen het moslimextremisme nog te promoten...

Wat een abjecte bijdrage. Ik heb zo mijn triest vermoeden waar dat vandaan komt.
De titel van de draad is ook al zo ziek in dat bedje.

marie daenen 25 maart 2017 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8412808)
Wat een abjecte bijdrage. Ik heb zo mijn triest vermoeden waar dat vandaan komt.

Neen, de abjectie zit in het misbruiken van het leed van de anderen voor minder positieve doeleinden...

eno2 25 maart 2017 14:50

Brrrrrr

Leg het maar eens specifiek uit.

dalibor 25 maart 2017 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8412792)
Het tegendeel is zelfs waar...
Waar denk je dat hun aanslagen het meest renderen???

In landen waar zo vlug mogelijk de aanslagen niet direct worden vergeten maar toch verdrongen worden naar de achtergrond en men zich op het concrete vastpint

of in landen waar ze dagenlang de aanslagen pamperen, in het midden van de belangstelling houden, erediensten inrichten om de slachtoffers te gedenken...
Elke aanslag wordt daar automatisch totaal uitvergroot...
Het is alsof die landen het erom doen het moslimextremisme nog te promoten...

Wanneer rendeert een aanslag? Kan je dat eens uitleggen?

eno2 25 maart 2017 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8412817)
Wanneer rendeert een aanslag? Kan je dat eens uitleggen?

In medialand, vermoed ik.
Je zou je kunnen afvragen of terroristen niet voor de media werken...
Hun acties zijn in elk gevl op mediabelangstelling gericht.
Daar lijkt niet veel aan/tegen te doen.

eno2 25 maart 2017 15:05

Terreurreportages zouden vanuit een door media/overheden samengesteld handboek moeten gecensureerd worden vanuit de bezorgdheid terroristen geen wereldwijd platform meer te bieden, of zo weinig mogelijk.

marie daenen 25 maart 2017 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8412817)
Wanneer rendeert een aanslag? Kan je dat eens uitleggen?

Wat is het doel van een aanslag buiten het doden van zoveel mogelijk mensen???
Is niet een van de belangrijkste doelwitten zichzelf in de schijnwerpers te plaatsen??? Zoveel meer de schijnwerpers op hen gericht zijn, zoveel te groter dat ze zich wanen en zoveel te meer aanhangers onder dezelfde zieke en/of nog wankelende geesten dat ze hebben...
Dus heel dat mediagebeuren bespaart henzelf van het ronselen van vele aanhangers; de media doen het voor hen...

Oké zul je zeggen, ze willen ook angst aanjagen en een media die loopt te lullen dat de mensen niet bang zijn, dat ze in tegendeel zich meer als één volk tegen de dreiging opstellen...
Is het dan nodig dat we dat dagenlang van de daken afschreeuwen en reclame voor de terroristen blijven maken???

eno2 25 maart 2017 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8412832)
Wat is het doel van een aanslag buiten het doden van zoveel mogelijk mensen???

Dat is het doel niet, terreur zaaien is een middel, een middel voor machtspolitiek.

dalibor 25 maart 2017 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8412832)
Wat is het doel van een aanslag buiten het doden van zoveel mogelijk mensen???
Is niet een van de belangrijkste doelwitten zichzelf in de schijnwerpers te plaatsen??? Zoveel meer de schijnwerpers op hen gericht zijn, zoveel te groter dat ze zich wanen en zoveel te meer aanhangers onder dezelfde zieke en/of nog wankelende geesten dat ze hebben...
Dus heel dat mediagebeuren bespaart henzelf van het ronselen van vele aanhangers; de media doen het voor hen...

Oké zul je zeggen, ze willen ook angst aanjagen en een media die loopt te lullen dat de mensen niet bang zijn, dat ze in tegendeel zich meer als één volk tegen de dreiging opstellen...
Is het dan nodig dat we dat dagenlang van de daken afschreeuwen en reclame voor de terroristen blijven maken???

Een aanslag rendeert indien een hele ruime bevolkingsgroep er de schuld van krijgt.

Diego Raga 25 maart 2017 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8412817)
Wanneer rendeert een aanslag? Kan je dat eens uitleggen?

Het rendement ervan luidt als volgt:

"8/Al-Anfal-12: Ith yoohee rabbuka ila almala-ikati annee maAAakum fathabbitoo allatheena amanoo saolqee fee quloobi allatheena kafaroo alrruAAba faidriboo fawqa al-aAAnaqi waidriboo minhum kulla bananin"

Vertaling:

Sofian S. Siregar

(Gedenk) toen jouw Heer aan de Engelen openbaarde: "Voorwaar, Ik ben met jullie, versterkt daarom degenen die geloven. Ik zal angst werpen in de harten van degenen die ongelovig zijn. Staat dan hun hoofden af en slaat al hun vingers en tenen af."

Fred Leemhuis

Toen jouw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met jullie, sterkt dus hen die geloven. Ik zal de harten van hen die ongelovig zijn schrik aanjagen. Houwt dan in op de nekken en houwt hen op al hun vingers."

Salomo Keyzer

Ook toen uw Heer tot de engelen sprak: Waarlijk ik ben met u; bevestigt dus hen die gelooven. Ik zal schrik in de harten der ongeloovigen werpen. Slaat dus hunne hoofden af, en slaat al de toppen hunner vingers af.


http://nl.noblequran.org/koran/soera-al-anfal/ayat-12/

Oeioeioei, aiaiai, we zullen wat vriendelijker moeten leren omgaan met moslims, dan gaan ze dat zeker niet meer doen...
Heb je je pamper al ververst ?

eno2 25 maart 2017 15:31

Ze maken geen enkele kans, de terroristen, enkel een hoop rotzooi.

marie daenen 25 maart 2017 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8412837)
Dat is het doel niet, terreur zaaien is een middel, een middel voor machtspolitiek.

Inderdaad...
En hoe is het mogelijk dat een relatief kleine groep zulk een terreur zou kunnen zaaien in onze door en door georganiseerde landen, politie en leger op kop???
Wij hebben oorlogen gekend en het volk hield stand... Hoe zou je dan willen dat wat buitenlandse heethoofden hier de boel zodanig op stelten zouden komen zetten dat wij ons, overgeleverd aan angst, zouden gaan bekeren tot de Islam, de sharia zouden aannemen en ons kruipend over de grond zouden overgeven aan onze beulen???
Terreur zaaien onder de bevolking heeft meestal tot doel dat de heersende machten van het land de vrijheden van het volk zouden kunnen beknotten om een meer dictatoriale macht in te stellen... zo een beetje zoals Erdogan met veel succes doet in Turkye... En daar ook weer zie je hoe gevaarlijk de Islam, met tijden mogelijk vreedzaam, maar in de kiem steeds destructief kan zijn...
De enige manier op slagen van hun doel hebben ze door een doorgevoerde islamisering van het land via de op grote schaal invoering van Islamieten... hen te pamperen en kindergeld ala volonté aan te bieden, hen vooral niet te vragen om zich te integreren... Enfin totaal de politiek van het huidige linkse politiek correcte denken, die onze totale maatschappij fataal ondergraaft...

Maar dat, natuurlijk door diezelfde politiek correct kliek, dat mag vooral niet gezegd worden...

Dus onze politiek correcte linkse sossen en de moslimextremisten blijken wel eens twee handen op dezelfde buik te zijn... Ook al spreken onze linkse imbecielen dat in alle talen tegen... ze hebben de feiten die voor de 100% tegen hen zijn...

Zucht 25 maart 2017 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8412849)
Ze maken geen enkele kans, de terroristen, enkel een hoop rotzooi.

En toch is er een constante toevoer van (veelal jonge) mannen en vrouwen die met de terroristen organisaties sympathiseren en tot actie overgaan.
Dat gaat zo al jaren lang door en lijkt niet te verminderen. In die zin renderen de acties dus, door steeds meer mensen te radicaliseren en in de waanzin mee te slepen.

Zou de radicalisatie van jongeren zo hard van stapel lopen als ze niet gepaard zou gaan met terreuracties ? Ik denk het niet.

dalibor 25 maart 2017 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8412841)
Het rendement ervan luidt als volgt:

"8/Al-Anfal-12: Ith yoohee rabbuka ila almala-ikati annee maAAakum fathabbitoo allatheena amanoo saolqee fee quloobi allatheena kafaroo alrruAAba faidriboo fawqa al-aAAnaqi waidriboo minhum kulla bananin"

Vertaling:

Sofian S. Siregar

(Gedenk) toen jouw Heer aan de Engelen openbaarde: "Voorwaar, Ik ben met jullie, versterkt daarom degenen die geloven. Ik zal angst werpen in de harten van degenen die ongelovig zijn. Staat dan hun hoofden af en slaat al hun vingers en tenen af."

Fred Leemhuis

Toen jouw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met jullie, sterkt dus hen die geloven. Ik zal de harten van hen die ongelovig zijn schrik aanjagen. Houwt dan in op de nekken en houwt hen op al hun vingers."

Salomo Keyzer

Ook toen uw Heer tot de engelen sprak: Waarlijk ik ben met u; bevestigt dus hen die gelooven. Ik zal schrik in de harten der ongeloovigen werpen. Slaat dus hunne hoofden af, en slaat al de toppen hunner vingers af.


http://nl.noblequran.org/koran/soera-al-anfal/ayat-12/

Oeioeioei, aiaiai, we zullen wat vriendelijker moeten leren omgaan met moslims, dan gaan ze dat zeker niet meer doen...
Heb je je pamper al ververst ?

Heerlijk, die combinatie van losse quotes en arrogante aanvallen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be