Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Meisje (2) sterft bij achtervolging mensensmokkelaars (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243631)

Universalia 19 mei 2018 07:53

Meisje (2) sterft bij achtervolging mensensmokkelaars
 
Meisje (2) sterft bij achtervolging mensensmokkelaars

Citaat:

Een 2-jarig meisje, dat gebruikt werd als afschrikkingsmiddel voor de politie, is overleden bij een wilde achtervolging van mensensmokkelaars. De politie wilde een bestelwagen – die vol zat met illegalen – controleren, waarna de mensensmokkelaars er vandoor gingen. Het 2-jarig meisje werd uit het raam gehouden om de politie op afstand te houden en te doen stoppen.
Citaat:

Het gaat om een Koerdische familie die via een mensensmokkelaar naar Groot-Brittannië wilde doorreizen. Een tijdje geleden werden ze teruggestuurd naar Duitsland, maar al snel konden ze opnieuw naar ons land komen. Ze verbleven hier tot ze de kans kregen om de oversteek naar Groot-Brittannië te wagen. De bestuurder van de bestelwagen kon wegvluchten, de inzittenden werden gisteren verhoord.
Een schrijnende situatie maar ...

Eerst was er nog twijfel dat het om een Politiekogel ging.

Nu willen de ouders gerechtigheid voor hun kindje.

Dus die ouders willen gerechtigheid na zelf als illegalen een ander land proberen te bereiken met de 'hulp van mensensmokkelaars?'

Men wil de schuld in de schoenen schuiven van de Politie of zoeken ze naar kassa kassa?

Het lijkt mij eerder hun eigen schuld zich in de handen van mensensmokkelaars gestort te hebben dat het kleintje daar de dood bij gevonden heeft.

Het lijkt bijna op het geval van dat 'aangespoelde kindje' een tijd geleden.

Die zijn echt voor niets verlegen. :roll:

De Politie treft geen schuld punt

Weer een zaak die de strijd tegen mensensmokkelaars moet doen oplaaien.

Erg voor een kindje (andere kinderen) die nooit van het leven zullen mogen 'genieten' hebben door toedoen van zijn/haar eigen ouders.

‘Doodgeschoten tweejarige is dramatische illustratie van fout beleid’

Citaat:

Na het overlijden van een tweejarig meisje door een politiekogel barst het politieke steekspel los. Minister Jan Jambon en Alexis Deswaef (Franstalige Liga voor de Mensenrechten) reageren.
Natuurlijk zal dat politieke steekspel weer van start gaan. :-o

Citaat:

Jan Jambon: 'Mensensmokkel kun je niet hard genoeg aanpakken'
Dat is waar maar geraken die mensen die zich 'overgegeven' hebben aan mensensmokkelaars nog wel uit die hun handen uit?

p.s.

Ik hoop geen dubbeldraad alvast mijn verontschuldigingen dan daarvoor. :oops:

De gemuilkorfde 19 mei 2018 09:19

Ik had de recuperatie door medeplichtig links wel weer voelen komen.
Ik noem hen medeplichtig links, omdat zij de feitelijke bondgenoten van de mensensmokkelaars zijn.
Van hun kant hoor ik ook nergens één blijk van veroordeling van de criminele manier waarop mensenhandelaars hun "koopwaar" (mensen dus) misbruiken.
Maar wel op de politie natuurlijk, die gewoon haar werk gedaan heeft.

Wat is immers de conclusie van medeplichtig links?
Dat de politie nooit of te nimmer nog de achtervolging mag inzetten op een verdacht voertuig?
Ah ja, want je weet nooit dat het busje afgeladen vol mensen zit, de chauffeur in paniek raakt, ergens aan extreem hoge snelheid tegen rijdt en alle inzittenden dood of zwaargewond raken.

Schieten op verdachte voertuigen die wegvluchten, ook als men al meerdere keren het voertuig proberen klemrijden heeft, dat mag ook niet, want je weet nooit hoeveel volk er in zo'n busje zit.

Volgens medeplichtig links mag je dus die mensensmokkelaars geen vinger in de weg leggen.
Misschien kunnen ze ineens een steunactie doen voor die arme mensensmokkelaars.

reservespeler 19 mei 2018 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 8719493)
Ik had de recuperatie door medeplichtig links wel weer voelen komen.
Ik noem hen medeplichtig links, omdat zij de feitelijke bondgenoten van de mensensmokkelaars zijn.
Van hun kant hoor ik ook nergens één blijk van veroordeling van de criminele manier waarop mensenhandelaars hun "koopwaar" (mensen dus) misbruiken.
Maar wel op de politie natuurlijk, die gewoon haar werk gedaan heeft.

Wat is immers de conclusie van medeplichtig links?
Dat de politie nooit of te nimmer nog de achtervolging mag inzetten op een verdacht voertuig?
Ah ja, want je weet nooit dat het busje afgeladen vol mensen zit, de chauffeur in paniek raakt, ergens aan extreem hoge snelheid tegen rijdt en alle inzittenden dood of zwaargewond raken.

Schieten op verdachte voertuigen die wegvluchten, ook als men al meerdere keren het voertuig proberen klemrijden heeft, dat mag ook niet, want je weet nooit hoeveel volk er in zo'n busje zit.

Volgens medeplichtig links mag je dus die mensensmokkelaars geen vinger in de weg leggen.
Misschien kunnen ze ineens een steunactie doen voor die arme mensensmokkelaars.

2

De gemuilkorfde 19 mei 2018 09:33

Het verhaal doet mij overigens terugdenken aan die Franse "jongeren" die op de vlucht voor de politie een elektriciteitscabine binnenvluchtten, en daar zichzelf doodelectrocuteerden (http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2343488)
Ook toen werd er met beschuldigende vinger naar de politie gewezen, toen weliswaar in Frankrijk.
En opnieuw zou de conclusie van medeplichtig links dan zijn dat je drugsdealers en andere misdadigers maar gewoon hun gang moet laten gaan, want zelfs als je er niet op schiet, zelfs als je hen gewoon achtervolgt, dan nog is er de kans dat de crimineel in kwestie nerveus wordt, een stommiteit begaat en daarbij de dood vindt, of zwaargewond raakt.

Dus conclusie : medeplichtig links is de objectieve bondgenoot van mensensmokkelaars, drugdealers, en andere criminelen.

Universalia 19 mei 2018 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 8719493)
Ik had de recuperatie door medeplichtig links wel weer voelen komen.
Ik noem hen medeplichtig links, omdat zij de feitelijke bondgenoten van de mensensmokkelaars zijn.
Van hun kant hoor ik ook nergens één blijk van veroordeling van de criminele manier waarop mensenhandelaars hun "koopwaar" (mensen dus) misbruiken.
Maar wel op de politie natuurlijk, die gewoon haar werk gedaan heeft.

Wat is immers de conclusie van medeplichtig links?
Dat de politie nooit of te nimmer nog de achtervolging mag inzetten op een verdacht voertuig?
Ah ja, want je weet nooit dat het busje afgeladen vol mensen zit, de chauffeur in paniek raakt, ergens aan extreem hoge snelheid tegen rijdt en alle inzittenden dood of zwaargewond raken.

Schieten op verdachte voertuigen die wegvluchten, ook als men al meerdere keren het voertuig proberen klemrijden heeft, dat mag ook niet, want je weet nooit hoeveel volk er in zo'n busje zit.

Volgens medeplichtig links mag je dus die mensensmokkelaars geen vinger in de weg leggen.
Misschien kunnen ze ineens een steunactie doen voor die arme mensensmokkelaars.

Inderdaad: 2

p.s.

Het onderzoek is nog gaande welke richting de kogel zou afgelegd hebben maar toch mag men uiteindelijk eens serieus werk maken om mensensmokkel uit de wereld te helpen het een halt toe te roepen.

dalibor 19 mei 2018 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 8719493)
Ik had de recuperatie door medeplichtig links wel weer voelen komen.
Ik noem hen medeplichtig links, omdat zij de feitelijke bondgenoten van de mensensmokkelaars zijn.
Van hun kant hoor ik ook nergens één blijk van veroordeling van de criminele manier waarop mensenhandelaars hun "koopwaar" (mensen dus) misbruiken.
Maar wel op de politie natuurlijk, die gewoon haar werk gedaan heeft.

Wat is immers de conclusie van medeplichtig links?
Dat de politie nooit of te nimmer nog de achtervolging mag inzetten op een verdacht voertuig?
Ah ja, want je weet nooit dat het busje afgeladen vol mensen zit, de chauffeur in paniek raakt, ergens aan extreem hoge snelheid tegen rijdt en alle inzittenden dood of zwaargewond raken.

Schieten op verdachte voertuigen die wegvluchten, ook als men al meerdere keren het voertuig proberen klemrijden heeft, dat mag ook niet, want je weet nooit hoeveel volk er in zo'n busje zit.

Volgens medeplichtig links mag je dus die mensensmokkelaars geen vinger in de weg leggen.
Misschien kunnen ze ineens een steunactie doen voor die arme mensensmokkelaars.

Waar lees jij dat allemaal? Ik heb een reactie van de Liga voor Mensenrechten opgetekend en that's it.

Je zit je op te winden over eigen veronderstellingen van wat anderen denken.

De gemuilkorfde 19 mei 2018 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8719535)
Je zit je op te winden over eigen veronderstellingen van wat anderen denken.

Wat ik zie is dat Theo Francken, Jan Jambon, N-VA tout court, voortdurend van "een onmenselijk beleid" of van "onmenselijkheid in het algemeen" beschuldigd worden.
Diezelfden zwijgen in alle talen over de verantwoordelijjkheid van de criminelen: de mensensmokkelaars.
Ze blijven dan ook medeplichtig.

dalibor 19 mei 2018 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 8719541)
Wat ik zie is dat Theo Francken, Jan Jambon, N-VA tout court, voortdurend van "een onmenselijk beleid" of van "onmenselijkheid in het algemeen" beschuldigd worden.
Diezelfden zwijgen in alle talen over de verantwoordelijjkheid van de criminelen: de mensensmokkelaars.
Ze blijven dan ook medeplichtig.

Jongen toch. Wat een complexen.

quercus 19 mei 2018 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 8719507)
Het verhaal doet mij overigens terugdenken aan die Franse "jongeren" die op de vlucht voor de politie een elektriciteitscabine binnenvluchtten, en daar zichzelf doodelectrocuteerden (http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2343488)
Ook toen werd er met beschuldigende vinger naar de politie gewezen, toen weliswaar in Frankrijk.
En opnieuw zou de conclusie van medeplichtig links dan zijn dat je drugsdealers en andere misdadigers maar gewoon hun gang moet laten gaan, want zelfs als je er niet op schiet, zelfs als je hen gewoon achtervolgt, dan nog is er de kans dat de crimineel in kwestie nerveus wordt, een stommiteit begaat en daarbij de dood vindt, of zwaargewond raakt.

Dus conclusie : medeplichtig links is de objectieve bondgenoot van mensensmokkelaars, drugdealers, en andere criminelen.

Het is van de kant van knuffel-links altijd hertzelfde soort reactie. Zie maar de incidenten van enkele dagen terug aan de grens met de Gaza-strook. Als door Hamas gestuurde vrouwen met baby's in de arm daar onnozelweg kwamen "wandelen" in de verstikkende walmen van brandende rubber, exploderende traangasgranaten en rondzoevende rubber- en scherp-kogels... Wie daaromtrent zich verbluft en verontwaardigd afvraagt welke jonge moeder bewust met een baby daar gaat rondzeulen. Dan krijg je van medeplichtig links een schijnheilig en tranerig antwoord in de aard van: "jamaar, besef jij wel hoe ver wanhoop iemand kan drijven?" Mijn enige reactie daarop is een zucht en een vloek over zoveel linkse hypocrisie en verdwazing.

DewareJakob 19 mei 2018 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8719542)
Jongen toch. Wat een complexen.

U uitlaten over de reële feiten en niet over de schandalige politieke recuperatie van de pamperaars van links is duidelijk wel wat moeilijker...
Laat staan kritiek te geven over mensen die kinderen als schild gebruiken en dan de fout bij de ander leggen als het mis gaat.
Bij linksen moet je van niks verrast staan.

dalibor 19 mei 2018 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8719546)
U uitlaten over de reële feiten en niet over de schandalige politieke recuperatie van de pamperaars van links is wel wat moeilijker. Laat staan kritiek te geven over mensen die kinderen als schild gebruiken en dan de fout bij de ander leggen als het mis gaat.

Dat is het nu net. Er zijn geen politieke reacties die aangeven dat Jambon hier schuld aan heeft.

Maar de psychologie bij de vlaamsnationalisten is altijd dezelfde. Ook al ben je al jaren de grootste partij en dus geen underdog, toch altijd redeneringen ontwikkelen waardoor je wel een belaagde minderheid lijkt.

DewareJakob 19 mei 2018 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8719548)
Dat is het nu net. Er zijn geen politieke reacties die aangeven dat Jambon hier schuld aan heeft.

Maar de psychologie bij de vlaamsnationalisten is altijd dezelfde. Ook al ben je al jaren de grootste partij en dus geen underdog, toch altijd redeneringen ontwikkelen waardoor je wel een belaagde minderheid lijkt.

Nu is het de fout van de Vlaams-Nationalisten. En uit welke kant kwam, denkt(sic) u, kwam de felle reactie die de fout bij Jambon en Franken legde? Even selectief blind geweest?:roll::roll:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8719546)
U uitlaten over de reële feiten en niet over de schandalige politieke recuperatie van de pamperaars van links is duidelijk wel wat moeilijker...
Laat staan kritiek te geven over mensen die kinderen als schild gebruiken en dan de fout bij de ander leggen als het mis gaat.
Bij linksen moet je van niks verrast staan.


dalibor 19 mei 2018 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8719555)
Nu is het de fout van de Vlaams-Nationalisten. En uit welke kant kwam, denkt(sic) u, kwam de felle reactie die de fout bij Jambon en Franken legde? Even selectief blind geweest?:roll::roll:

Zoek me eens een politieke reactie waar dat wordt gezegd

De gemuilkorfde 19 mei 2018 10:53

Links is ook op andere vlakken medeplichtig aan de mensenhandel, hun standpunten gaan altijd in die richting.
Denk aan hun gezever van "mensen kunnen niet illegaal zijn", wat natuurlijk naast de kwestie is : mensen zijn immers niet illegaal, ze zijn illegaal in het land aanwezig!
Of hun constante wijzen naar het feit dat ze allemaal naar Groot-Brittannië willen.
Alsof het dan OK is.
De Britse regering noch de Britse bevolking wil die stroom van migranten.
Maar omdat er in dat land bepaalde uitbuiters zijn, die denken illegalen als supergoedkope werkkrachten in te zetten, zouden we de mensensmokkelaars dus zomaar moeten laten doen.
Dat

Vette Pois(s)on 19 mei 2018 10:58

wat een zieke linkse nest

DewareJakob 19 mei 2018 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8719557)
Zoek me eens een politieke reactie waar dat wordt gezegd

Dit is een reactie met een zuiver politieke basis. Gewoon recuperatie van de dood van een vluchtelingenmeisje.
Ik zie nog nergens kritiek van je, op mensen die kinderen als schild gebruiken, alleen reacties naast die kwestie. Een voornamelijk link(s)e strategie
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...awda~afe4fa60/

dalibor 19 mei 2018 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8719563)
Dit is een reactie met een zuiver politieke basis. Gewoon recuperatie van de dood van een vluchtelingenmeisje.
Ik zie nog nergens kritiek van je, op mensen die kinderen als schild gebruiken, alleen reacties naast die kwestie. Een voornamelijk link(s)e strategie
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...awda~afe4fa60/

Ik vind het onverantwoord om op de vlucht te gaan als de politie je aanhoudt. Uiteraard.

Discussieer jij altijd op basis van wat mensen niet zeggen ipv op basis van wat ze wel zeggen?

De gemuilkorfde 19 mei 2018 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8719566)
Ik vind het onverantwoord om op de vlucht te gaan als de politie je aanhoudt. Uiteraard.

Discussieer jij altijd op basis van wat mensen niet zeggen ipv op basis van wat ze wel zeggen?

Het is toch wel opvallend hoe links wel constant de 'onmenselijkheid' van Theo Francken of het beleid qua illegalen aanvalt, maar geen enkele veroordeling uitspreekt over de mensensmokkelaars.
Met hun beleid steunt links de mensensmokkelaars, zoveel is duidelijk.

PS : de familie waarover het gaat was al in Groot-Brittannië maar werd daar uitgewezen!
Dan kun je je de vraag stellen : waarom?

DewareJakob 19 mei 2018 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8719566)
Ik vind het onverantwoord om op de vlucht te gaan als de politie je aanhoudt. Uiteraard.

Discussieer jij altijd op basis van wat mensen niet zeggen ipv op basis van wat ze wel zeggen?

Misschien is de essentie van de draad je ontgaan, en weer geen slecht woord over mensen die kinderen als schild gebruiken, inderdaad, daarover heb je nog niets gezegd, alleen kritiek op diegene die dat veroordeeld...

quercus 19 mei 2018 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8719577)
Misschien is de essentie van de draad je ontgaan, en weer geen slecht woord over mensen die kinderen als schild gebruiken, inderdaad, daarover heb je nog niets gezegd, alleen kritiek op diegene die dat veroordeeld...

Dat zal dan wel weer "een daad van wanhoop en verwarring" zijn... 8-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be