Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   "Toxische" mannelijkheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255498)

Libro 8 oktober 2020 08:17

"Toxische" mannelijkheid
 
Klara gaat een podcast van maar liefst drie afleveringen wijden aan "toxische" mannelijkheid, waarbij de "traditionele" man wordt geviseerd. Ik ben een "traditionele" man die van auto's, blote borsten en bier houdt. En wie daar niet mee om kan, kan voor mij part de boom in. Ik heb heus wel goede redenen om de auto te gebruiken (naast het feit dat het één van mijn passies is), ik bekijk vrouwen heus niet alleen als "kweekmachines" en "lustobjecten" en ik ga heel respectvol met vrouwen om en mijn alcoholverbruik is heel gematigd. Dus tolereer maar dat er mensen zoals ik bestaan en laat mij mijn leven naar mijn goeddunken leiden.

TV-verslaafde 8 oktober 2020 09:11

Compromissen maken.

Scherpe kantjes eraf.

Verandering is altijd goed.

Het Verzet 8 oktober 2020 09:24

Kapot negeren.

Libro 8 oktober 2020 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 9473879)
Compromissen maken.

Scherpe kantjes eraf.

Verandering is altijd goed.

Naar mijn bescheiden mening is "verandering" geen synoniem van "goed". Verandering zal er inderdaad altijd zijn maar daarom niet altijd ten goede. Want wat we nu zien is het institutionaliseren van misandrie, ageïsme en nauwelijks verholen racisme tegen de blanke (oude) man. Het liefst van al zouden ze ons nog ons stemrecht afnemen. No pasaran!

TV-verslaafde 8 oktober 2020 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9473896)
Naar mijn bescheiden mening is "verandering" geen synoniem van "goed". Verandering zal er inderdaad altijd zijn maar daarom niet altijd ten goede. Want wat we nu zien is het institutionaliseren van misandrie, ageïsme en nauwelijks verholen racisme tegen de blanke (oude) man. Het liefst van al zouden ze ons nog ons stemrecht afnemen. No pasaran!

Ik heb niets tegen de oudere blanke man. Er is een paranoïde zuivering bezig uit de hoek van hypocriete feministen die zelf niet willen veranderen.

Aanpassen of opkrassen.

TV-verslaafde 8 oktober 2020 09:42

Met andere woorden we moeten meer liegen. :-D

De leugen is het antwoord tegen paranoia.

Rudy 8 oktober 2020 09:53

De man lijkt in crisis.

Toxische mannelijkheid is een modewoord. De Amerikaanse Vereniging voor Pyschologen riep traditionele mannelijkheid uit tot een gevaar voor de gezondheid.


https://klara.be/zeitgeist-over-mannelijkheid

Een gevaar voor de gezondheid ?

TV-verslaafde 8 oktober 2020 09:53

Neen; we moeten meer backstabben. Zodat ze weten dat ze elk moment vervangbaar zijn.

Neen; we moeten ze negeren. We moeten onverschillig zijn.

Neen, we moeten pervers uit de hoek komen. Zodat ze vinden dat we allemaal varkens zijn. Laten ze ons gerust.

:lol:

Vele wegen leiden naar Rome.

Koenraad Noël 8 oktober 2020 10:06

Zoals het mij uitgelegd werd door mensen die geen radicalen waren:

Toxische mannelijkheid gaat om negatieve aspecten zoals: onderdrukken van emoties, verheerlijken van geweld, het opdringen van ‘traditionele’ mannelijkheid aan mannen die zich daar niet thuis in voelen, etc. Verwachtingen die de maatschappij aan mannen oplegt. Niet alleen wanneer vrouwen daar slachtoffer van zijn, maar ook vooral wanneer mannen er zelf aan lijden. Je kan gerust een bierdrinkende autofanaat zijn en blijven volgens deze theorieën.

Misschien wel ongelukkig dat de term 'gekaapt' werd door feministisch discours, want hij komt als ik het goed begrepen heb eigenlijk uit de mythopoetic men's movement.

TV-verslaafde 8 oktober 2020 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 9473911)
Zoals het mij uitgelegd werd door mensen die geen radicalen waren:

Toxische mannelijkheid gaat om negatieve aspecten zoals: onderdrukken van emoties, verheerlijken van geweld, het opdringen van ‘traditionele’ mannelijkheid aan mannen die zich daar niet thuis in voelen, etc. Verwachtingen die de maatschappij aan mannen oplegt. Niet alleen wanneer vrouwen daar slachtoffer van zijn, maar ook vooral wanneer mannen er zelf aan lijden. Je kan gerust een bierdrinkende autofanaat zijn en blijven volgens deze theorieën.

Misschien wel ongelukkig dat de term 'gekaapt' werd door feministisch discours, want hij komt als ik het goed begrepen heb eigenlijk uit de mythopoetic men's movement.

https://www.youtube.com/watch?v=BPTciNh3Etg

"Turk wordt beetje boos."

:lol:

Elio di Supo 8 oktober 2020 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9473856)
Klara gaat een podcast van maar liefst drie afleveringen wijden aan "toxische" mannelijkheid, waarbij de "traditionele" man wordt geviseerd. Ik ben een "traditionele" man die van auto's, blote borsten en bier houdt. En wie daar niet mee om kan, kan voor mij part de boom in. Ik heb heus wel goede redenen om de auto te gebruiken (naast het feit dat het één van mijn passies is), ik bekijk vrouwen heus niet alleen als "kweekmachines" en "lustobjecten" en ik ga heel respectvol met vrouwen om en mijn alcoholverbruik is heel gematigd. Dus tolereer maar dat er mensen zoals ik bestaan en laat mij mijn leven naar mijn goeddunken leiden.

Lol, als je bepaalde mensen gaat wegzetten als "onwenselijk" dan heb je geen enkel recht meer om een moraalridder te zijn. Dan ben je gewoon een tegenstrever die op alle mogelijke manieren gekloot moet worden.

We kunnen mss eens wat suiker in hun benzinetank kappen.


Als er nu iets dat echt toxisch is dan is het die compleet doorgedraaide wokey-poco zotternij. De grootste pest sinds de Inquisitie.

Elio di Supo 8 oktober 2020 11:26

Politieke correctheid aka wokeness is tot dusver slechts irritant. Zeer irritant dat wel. Ik vrees dat het gaat evolueren naar ronduit gevaarlijk.

vanderzapig 8 oktober 2020 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9473975)
Politieke correctheid aka wokeness is tot dusver slechts irritant. Zeer irritant dat wel. Ik vrees dat het gaat evolueren naar ronduit gevaarlijk.

Het is nu al gevaarlijk.

Wetenschappelijk onderzoek dat tot andere conclusies komt dan de BLM dogma's wordt afgestraft met ontslag.

A Twitter Mob Takes Down an Administrator at Michigan State

Elio di Supo 8 oktober 2020 11:44

Er bestaat blijkbaar ook zoiets als "toxic femininity".

https://www.psychologytoday.com/us/b...xic-femininity

Met dien verstande dat het zich enkel voordoet als een coping mechanism tegenover toxic masculinity.

Elio di Supo 8 oktober 2020 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9473984)
Het is nu al gevaarlijk.

Wetenschappelijk onderzoek dat tot andere conclusies komt dan de BLM dogma's wordt afgestraft met ontslag.

A Twitter Mob Takes Down an Administrator at Michigan State

Citaat:

Take that 2018 blog post, which responded to New York Times articles that, in his words, linked “genetic science to racism and white supremacy.”
De wetenschapper in kwestie, Stephen Hsu, heeft duidelijke een Aziatische achtergrond. En dan wordt hij ervan beticht om theorieen te onderbouwen die white supremacy moeten aantonen.

Waar Twitter toch allemaal niet goed voor is. Ze hadden het beter Babble genoemd. Of Bark.

vanderzapig 8 oktober 2020 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9473994)
De wetenschapper in kwestie, Stephen Hsu, heeft duidelijke een Aziatische achtergrond. En dan wordt hij ervan beticht om theorieen te onderbouwen die white supremacy moeten aantonen.

Oost-Aziaten - meer nog dan blanken - dragen ijver, stiptheid en schroom hoog in het vaandel. Dus zijn ze blanker dan blank witter dan wit in de ogen van de woke CRT mob.

vanderzapig 8 oktober 2020 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9473987)
Er bestaat blijkbaar ook zoiets als "toxic femininity".


Elio di Supo 8 oktober 2020 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9474002)
Oost-Aziaten - meer nog dan blanken - dragen ijver, stiptheid en schroom hoog in het vaandel. Dus zijn ze blanker dan blank witter dan wit in de ogen van de woke CRT mob.

Toen in LA de massarellen en plunderingen uitbraken nav de zaak Rodney King moesten in Koreatown de handelszaken gebarricadeerd worden en organiseerden de Koreanen zelf "brigades" om zichzelf en hun eigendommen te beschermen tegen woedende zwarte meutes.

Maak u geen illusies. In de nieuwe woke wereldorde staan de zwarten helemaal bovenaan in de pikorde. Ze zijn het meest gebeten op blanken omwille vh verleden maar denk maar niet dat ze een hoge dunk hebben van andere rassen. In zekere zin is dit racisme zelfs gevaarlijker. Daar waar de blanke al decennia lang onder "curatele" staat en zich continue moet bijschaven en verbeteren geldt deze zelfcensuur niet voor zwarten die ongeremd en ongestoord het varken mogen uithangen. Er zal altijd wel een of andere socio-culturele verklaring zijn om dit gedragspatroon te vergoeilijken.

Libro 8 oktober 2020 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9474012)
Toen in LA de massarellen en plunderingen uitbraken nav de zaak Rodney King moesten in Koreatown de handelszaken gebarricadeerd worden en organiseerden de Koreanen zelf "brigades" om zichzelf en hun eigendommen te beschermen tegen woedende zwarte meutes.

Maak u geen illusies. In de nieuwe woke wereldorde staan de zwarten helemaal bovenaan in de pikorde. Ze zijn het meest gebeten op blanken omwille vh verleden maar denk maar niet dat ze een hoge dunk hebben van andere rassen. In zekere zin is dit racisme zelfs gevaarlijker. Daar waar de blanke al decennia lang onder "curatele" staat en zich continue moet bijschaven en verbeteren geldt deze zelfcensuur niet voor zwarten die ongeremd en ongestoord het varken mogen uithangen. Er zal altijd wel een of andere socio-culturele verklaring zijn om dit gedragspatroon te vergoeilijken.

En hier kunnen we "zwarten" vervangen door... Je snapt wel waar ik heen wil.

Elio di Supo 8 oktober 2020 12:16

Voorts lijkt me dat toxic masculinity ook betrekking heeft op bepaalde culturen en rassen. Met name de blanke man. Wat betreft de zwarte man of de Arabische man of mediterrane man geldt dit niet zozeer als toxisch. Daar heet het cultuur te zijn die we niet mogen bekijken door een westerse bril. Zwarte rappers mogen volop teksten debiteren over ho's and bitches en hoe fijn het wel is om een pooier te zijn. Heel erg edgy en hip.

Maar toxisch? Neen hoor.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be