Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

djimi 19 november 2008 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg (Bericht 3810840)
Waarom weerhaakjes ?

Die vermijden namelijk dat .... uhhh ........

De weerhaakjes zijn niet erg lang, hoor. Zij moeten vooral zorgen voor extra krasjes daar waar het pijn doet ;-).


Nu alleen maar hopen dat het geen gewelddadige SM-aliens zijn, natuurlijk.

Anders raak ik er nooit meer van af. :lol:

De_Laatste_Belg 19 november 2008 17:02

'k Heb hier onlangs een youtube filmpje gepost gezien met ne ezel in niet in humanoide vorm, maar een vorm op 4 poten en nogal harig.

http://www.youtube.com/watch?v=6VUKGxN4Fk4

En in deze zijn 't er 2 aliens.

http://www.youtube.com/watch?v=tsjH1uEd1vI&NR=1

ministe van agitatie 19 november 2008 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door piraat (Bericht 3810688)
3 en 4 : het is net jij dat de nadruk legt op de "sexuele connotatie " in de Alien-verhalen. Dit zegt dus weer vooral veel over jezelf :-)


Ik vind dat niet uit hoor, het komt in zeer veel verhalen terug. Nogal opvallend, nee?

Citaat:

de Wetenschap-Aanbidders. De ultra-rationele "enkel 100 % bewezen- gelovigen". Nadat de mensheid duizenden jaren de grootste religieuze onzin geslikt heeft, en nog steeds slikt, voor meerdere miljarden onder ons, geloven ze nu in niks anders meer als de volledig, wetenschappelijk bewezen harde feiten .
Ik geloof zelf niet in de wetenschap en dat is het nu juist: in wetenschap hoef je helemaal niet te geloven. Je kan dat keer op keer op keer controleren. Iets klopt (en dan is het zo) of het klopt niet. Je kan dat staven, aantonen, bewijzen, ...
Citaat:

Elke spiritualiteit is uit den boze, elke spontaniteit, elk instinct, alles wat niet onmiddellijk bewezen en verklaard kan worden is verdacht en ongeloofwaardig...Aan zulke mensen denk ik als ik jou, en een paar anderen hier, lees.
:-)

Ik zou spiritualiteit niet verwarren met instinct of spontaneïteit. Ik ben voor instinct, emotie en spontaneïteit. Ik laat me daar vaak en met plezier door leiden. Maar dat heeft geen relatie tot spiritualiteit laat staan geloven.

Citaat:

Ik zelf zeg ook niet van "ik ben zeker dat Aliens bestaan en ons geregeld bezoeken ", maar vind het een interressante hypothese, die wel eens waar zou kunnen blijken. En laat ik nu bevestiging krijgen van notabene geleerden, astronauten, militairen en andere mensen die het fenomeen van dichtbij kunnen bestuderen en/of waarnemen hebben ...!! De moeite niet waard om over na te denken ? Ik zou zeggen van wel.
Alles loont de moeite om over na te denken. Het feit dat ik hier post, toont aan dat ik erover nadenk. Maar ik kan uit geen enkel aangedragen element afleiden dat er ook maar één enkele, gegronde, tastbare, verifiëerbare reden is om aan te nemen dat de hypothese ook maar een basis van waarheid bevat.

ministe van agitatie 19 november 2008 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 3810695)
Het bestaan van entiteiten uit hogere of andere dimensies is iets dat veel terugkomt, en wie zegt er dat ze niet kunnen bestaan.

Ik geloof niet in god en au fond is het geloof in aliëns precies hetzelfde: het opzij zetten van ratio en het aanvaarden van onverifiëerbare stellingen en verhalen.

Citaat:

Ik denk wel dat ze het best grappig zouden vinden dat je ze zou beschouwen als halllucinatie.
Ik zou wat opletten, als ik u was: het is een kleine stap van een hallucinatie naar een psychose, zeker als je je hallucinatie voor waar aanneemt.

Citaat:

Je kan niet zeggen dat bewustzijn zeker zijn oorsprong vind in de hersenen, voor hetzelfde geldt is het een soort onvanger en zorgen die pscyhotrope stoffen ervoor dat je je afstemt op een bepaalde bewustzijnsfrequentie die door deze stof wordt mogelijk gemaakt.
Het eerste, met name dat bewustzijn gerelateerd is aan je levende lichaam en onafhankelijk daarvan niet kan bestaan is aantoonbaar. Het tweede is een hypothese die door geen enkel feit wordt ondersteund. Dat is dus niet voor het zelfde geld.

Citaat:

Het zijn diegene die aan de top staan van de maatschappij, die zich in het algemeen meer bewust zijn van de multidimensionele aard van onze realiteit, die deze kennis voor zich willen houden en allerlei truuken gebruiken om de mensen in hun geloofsysteem gevangen te houden voor de werkeliijke realiteit, omdat zij hun zo beter kunnen controleren.
Het is van hallucinatie ook een erg kleine stap naar paranoïa. Waarop baseer jij je om te stellen dat Leterme of Verhofstadt of koning Albert op de hoogte zijn van de multidimensionele aard van onze realiteit? Welke trukken gebruikt Leterme om mij in mijn geloofsysteem gevangen te houden? Of gaat het veeleer om Lippens of Etienne Davignon? Of Barroso? Sarkozy? Heeft Putin weet van die multidimensionele aard van onze realiteit? Of Alan Greenspan? Evo Morales of Chavez?

willem1940NLD 19 november 2008 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 3810800)
Dat zoudt gij wel zien zitten, hé? ;-)

Maar toch bedankt voor de tip.

Ik ben al een soort vals - in alle betekenissen van het woord - gebit (met scheermesjes en weerhaakjes) voor in mijn aars ineen aan 't knutselen.

Ik heb alleen nog een proefkonijn nodig. Interesse?

8-)

ku(ns)tgebit.

praha 19 november 2008 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 3810361)
Ik had er over de feiten, en die zijn er, in tegenstelling tot uw verhaal dat op niets gebaseerd is. Feit is dat tuigen gezien worden, op radar en visueel, die enorm kunnen versnellen, onzichtbaar kunnen zijn, soms schotelvorming soms sigaarvorming soms iets heel anders, en die rondvliegen in onze atmosfeer. Dit zijn de feiten.

feit is dat men (heel) soms wat onwaarschijnlijk waarneemt (let op : dit is niet hetzelfde als een enkeling die bij nacht wat schimmige lichten denkt te zien )waar men geen verklaring voor heeft op dat moment.... dat het al een tuig zou zijn is zuiver jouw interpretatie
dit zijn de feiten, exodus... niks anders

praha 19 november 2008 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen (Bericht 3810389)
Ik heb u in de eerste post al uitgelegd waarom de "meest plausibele" verklaring enkel maar plausibel is voor u omdat je het alternatief absoluut niet wil geloven. Dat zegt helemaal niets over de plausibiliteit van het alternatief, en daar ga jij in de fout.

wat begrijp je niet aan het begrip plausibel, Akufen ?

praha 19 november 2008 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 3810441)
De waarnemingen van UFO's over de laatste 50 jaar (en terug) gaan wel wat verder dan enkel zwevende lichtbollen.

idd .... en loopt perfect in kadans met onze eigen projectie... en kent duidelijk _in de zin van vliegende tuigen bemand met buitenaarden_ ook een 'startpunt'

steeds weer grappig... naar mate de tijd en de (vermeende) waarnemingen vorderen claimen de ufo-believers dat er méér en méér direct of indirect bewijsmateriaal voor handen is
en wat hebben we na 50 jaar ? .... een nog grotere zekerheid dat het allemaal bullshit is/was

praha 19 november 2008 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 3810624)
Inderdaad, vele mensen zien niet in dat hun geloofsysteem gewoon een geloof over de realiteit is, niet de realiteit zelf.

Ergens heeft het niet willen open stellen voor die zaken te maken met de onbewuste angst of spanning die men voelt als men het geloofsysteem zou verlaten, maar dat zal men zelf nooit toegeven. Moest men het immers toegeven is men al op weg van zich open te stellen voor alternatieve hypotheses.

Best is van zo open mogelijk te blijven en voor wat je gelooft altijd open te staan voor bijschaving.

als dat allemaal waar zou zijn waarom ben jij _die uiteraard naar je eigen zeggen je al lang losgerukt hebt van dat geloofssysteem_ dan verdekke zo'n moeite met het aanvaarden van alternatieven ?

piraat 19 november 2008 23:08

Lachen mag ook eens
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 3810800)
Dat zoudt gij wel zien zitten, hé? ;-)

Maar toch bedankt voor de tip.

Ik ben al een soort vals - in alle betekenissen van het woord - gebit (met scheermesjes en weerhaakjes) voor in mijn aars ineen aan 't knutselen.

Ik heb alleen nog een proefkonijn nodig. Interesse?

8-)

Oh maar homo-aliens doen dat niet in je aars : die hebben een grote groene lul met weerhaken en die rammen ze door je nagelbuik in je ingewanden , waar ze in het bloed en de verscheurde darmen vol kak hun eieren leggen. Je lichaam dient dan als broeikas terwijl je gedurende 12 maanden agoniseert , want ze houden je kunstmatig in leven in hun vliegende schotels tot je bevallen bent van een hybride mens-Alien, die hier op aarde kan leven en er menselijk uitziet :lol:

djimi 19 november 2008 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door piraat (Bericht 3811362)
Oh maar homo-aliens doen dat niet in je aars : die hebben een grote groene lul met weerhaken en die rammen ze door je nagelbuik in je ingewanden , waar ze in het bloed en de verscheurde darmen vol kak hun eieren leggen. Je lichaam dient dan als broeikas terwijl je gedurende 12 maanden agoniseert , want ze houden je kunstmatig in leven in hun vliegende schotels tot je bevallen bent van een hybride mens-Alien, die hier op aarde kan leven en er menselijk uitziet :lol:

Oei, dan wordt het wel wat moeilijker.
Misschien doe ik er dan beter aan een serieuze betonmixer in mijn ingewanden in te bouwen?

Maar hé, wacht efkes, waarom zit ik hier mijn voorzorgsmaatregelen voor jou uit de doeken te doen?
Wie of wat kan mij garanderen dat gij niet zèlf zo'n hybride zijt?
Ge weet alleszins verdacht véél over die aliens!

Over and out dus !!

:lol:

Johan Bollen 20 november 2008 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piraat
Wij , mensen, staan nog in de kinderschoentjes van de ruimtereizigers. Een paar robotten naar de maan sturen, of naar Mars, lijkt ons al een hele prestatie. En , op menselijk niveau, is het dat ook. Vooral als je bedenkt dat er enkel sinds begin 1900 vliegtuigjes door de lucht vliegen ! In korte tijd hebben we dus een enorme stap gemaakt. Trouwens, kijk hoe we er in 2000 jaar op vooruit gegaan zijn op technologisch gebied. En bedenk nu eens welk soort ruimtevaartuigen de mensen zullen bezitten binnen nog eens 2000 jaar , als we nog bestaan tenminste ?
En bedenk nu eens waar een andere groep intelligente wezens mee zou kunnen bezig zijn, die bvb al 10.000 of 100.000 jaar langer als wij aan het evolueren zijn ? Wat in jouw onwetende menselijke oogjes onvoorstelbaar kan lijken, is voor anderen mischien doodgewoon, en zo simpel als een auto starten...De ideeën van al die mensen die zitten te roepen van "Dat kan niet ! Dat is onmogelijk ! " zijn even bekrompen als die van de religieuze dwingelanden die Copernic voor het gerecht daagden omdat hij durfde zeggen dat de aarde rond de zon draait. Vandaag dragen die mensen een " wetenschappelijk " kleedje. Maar ze dragen enkel het kleedje : échte wetenschappers sluiten tegenwoordig niets uit in feite. Zelfs, en zeker, het bestaan van andere levende wezens, op andere planeten niet .

Denk ik ook. Het is natuurlijk moeilijk je in de plaats te stellen van iets waarvan je niet weet of het bestaat, maar het 'antropocentrisme' zorgt ervoor dat we zaken 'onmogelijk' achten zonder eigenlijk een zinnig oordeel erover te kunnen vellen.

piraat 20 november 2008 01:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 3811381)
Oei, dan wordt het wel wat moeilijker.
Misschien doe ik er dan beter aan een serieuze betonmixer in mijn ingewanden in te bouwen?

Maar hé, wacht efkes, waarom zit ik hier mijn voorzorgsmaatregelen voor jou uit de doeken te doen?
Wie of wat kan mij garanderen dat gij niet zèlf zo'n hybride zijt?
Ge weet alleszins verdacht véél over die aliens!

Over and out dus !!

:lol:

Een hybride ben ik niet, maar ik heb wel een Alien-vriendin tegenwoordig, en ik werk voor hen. :twisted: De computergegevens van Politics.be zijn ondertussen al gehackt door mijn Alien-werkgevers, en alle anti-Alien's van dit forum kunnen zich vanaf nu aan een nachtelijk bezoek verwachten , om ontvoerd te worden en verkracht door talloze geile Aliens !:twisted:

piraat 20 november 2008 01:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 3811429)
Denk ik ook. Het is natuurlijk moeilijk je in de plaats te stellen van iets waarvan je niet weet of het bestaat, maar het 'antropocentrisme' zorgt ervoor dat we zaken 'onmogelijk' achten zonder eigenlijk een zinnig oordeel erover te kunnen vellen.

Dat is al genoeg voor mij : het onderwerp niet gewoon smalend, en met minachting van tafel vegen en zeggen : "dat kan niet ! Dat bestaat niet ".
Wat weet de vis van het water waarin hij zwemt ?

exodus 20 november 2008 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3810905)
Ik vind dat niet uit hoor, het komt in zeer veel verhalen terug. Nogal opvallend, nee?

Welja, opvallend inderdaad, maar het heeft niet noodzakelijk de conclusies die jij eraan past, misschien is het wel echt zo.



Citaat:

Ik geloof zelf niet in de wetenschap en dat is het nu juist: in wetenschap hoef je helemaal niet te geloven. Je kan dat keer op keer op keer controleren. Iets klopt (en dan is het zo) of het klopt niet. Je kan dat staven, aantonen, bewijzen, ...
:-)
Soms moet de wetenschap zijn beperktheid bekennen. Als blijkt dat bewustzijn iets is dat op zichzelf staat en werelden en dimenseis kan verkennen die neit stoffelijk zijn, zal geen enkel fysisch meetintrument dit rechtstreeks kunnen waarnemen. Het volstaat niet van de te zeggen het is niet meetbaar of niet bewijsbaar want er kunnen andere wegen zijn. Zeggen dat iets dat niet meetbaar met onze fysische instrumenten niet bestaat is jezelf afsluiten voor grotere mogelijkheden die zo een verstrekkend gevolg zouden hebben dat ze toch wel onderzocht moeten worden.

Citaat:

Ik zou spiritualiteit niet verwarren met instinct of spontaneïteit. Ik ben voor instinct, emotie en spontaneïteit. Ik laat me daar vaak en met plezier door leiden. Maar dat heeft geen relatie tot spiritualiteit laat staan geloven.
Spiritualiteit heeft enrom veel te maken met emotie en spontaniteit. Ik denk dat je totaal verkeerd zit in je beeld van spiritualiteit.

exodus 20 november 2008 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3810922)
Ik geloof niet in god en au fond is het geloof in aliëns precies hetzelfde: het opzij zetten van ratio en het aanvaarden van onverifiëerbare stellingen en verhalen.

Dat is omdat jij dat denkt. Er zijn wel degelijk veriefeerbare kanten aan. Over Ufo's meer dan over aliens.

Citaat:

Het eerste, met name dat bewustzijn gerelateerd is aan je levende lichaam en onafhankelijk daarvan niet kan bestaan is aantoonbaar. Het tweede is een hypothese die door geen enkel feit wordt ondersteund. Dat is dus niet voor het zelfde geld.
Nogmaals, mensen spreken al eeuwen dat ze buiten hun lichaam kunnen zweven en sommige mensen zien zaken die ze anders niet kunnen zien bv. tijdens een BDE, dit zijn zaken waar de wetenschap niet omheen kan.

Citaat:

Het is van hallucinatie ook een erg kleine stap naar paranoïa. Waarop baseer jij je om te stellen dat Leterme of Verhofstadt of koning Albert op de hoogte zijn van de multidimensionele aard van onze realiteit? Welke trukken gebruikt Leterme om mij in mijn geloofsysteem gevangen te houden? Of gaat het veeleer om Lippens of Etienne Davignon? Of Barroso? Sarkozy? Heeft Putin weet van die multidimensionele aard van onze realiteit? Of Alan Greenspan? Evo Morales of Chavez?
Ik weet niet in hoevere zij persoonlijk op de hoogte zijn. Leterme en Verhofstad zitten zeker niet op het hoogste niveau zij draaien ook gewoon mee in het systeem en zijn in een zekere zin ook puppets.

Het is wel een feit dat doorheen geheime genootschappen gedurende duizenden jaren zo'n esoterische kennis is doorgegeven, kennis die het gewone volk niet mocht weten. De vrijmetselarij is daar bv een uitloper van en daar zijn heel wat politici lid van. Maar die geheime genootschappen zeggen ook niet alles aan hun ingewijden, het werkt met graden. Het is allemaal niet zo simpel.

Waar ik wel van overtuigd ben is dat de machtigste personen op deze planeet dit heel goed weten. Voor hun werkt het materialisme als een soor mentale kooi voor de massa. Ze beseffen zich minder over de realiteit en hun eigen aard, en zijn makkelijker te controleren.

exodus 20 november 2008 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 3811298)
feit is dat men (heel) soms wat onwaarschijnlijk waarneemt (let op : dit is niet hetzelfde als een enkeling die bij nacht wat schimmige lichten denkt te zien )waar men geen verklaring voor heeft op dat moment.... dat het al een tuig zou zijn is zuiver jouw interpretatie
dit zijn de feiten, exodus... niks anders

Wat een dooddoener. Dat het tuigen zijn dat is nogal wiedes want ze vertonen intelligent gedrag, ze reageren bv op aanwezigheid. Het kunnen alleszinds geen meteoren zijn.

Jij gaat ervan uit met "het zal wel iets anders zijn" gewoon om aan je wereldbeeld te conformeren. Check de feiten, ze zijn legio.

piraat 20 november 2008 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3810905)
Ik vind dat niet uit hoor, het komt in zeer veel verhalen terug. Nogal opvallend, nee?



Ik geloof zelf niet in de wetenschap en dat is het nu juist: in wetenschap hoef je helemaal niet te geloven. Je kan dat keer op keer op keer controleren. Iets klopt (en dan is het zo) of het klopt niet. Je kan dat staven, aantonen, bewijzen, ...
:-)

Ik zou spiritualiteit niet verwarren met instinct of spontaneïteit. Ik ben voor instinct, emotie en spontaneïteit. Ik laat me daar vaak en met plezier door leiden. Maar dat heeft geen relatie tot spiritualiteit laat staan geloven.



Alles loont de moeite om over na te denken. Het feit dat ik hier post, toont aan dat ik erover nadenk. Maar ik kan uit geen enkel aangedragen element afleiden dat er ook maar één enkele, gegronde, tastbare, verifiëerbare reden is om aan te nemen dat de hypothese ook maar een basis van waarheid bevat.

De sexuele connotatie komt terug in een zeker aantal verhalen, dat klopt :-) En laat het nou juist deze zijn die JIJ als voorbeeld aanhaalt...Dat zegt wel genoeg over wat er zich in jouw brein afspeelt :lol:
En jij gelooft NIET in wetenschap, omdat je er niet in hoeft te geloven ? Men kan immers alles controleren , bewijzen ? Laat het nu net wetenschappers zelf zijn die hun beperkingen toegeven , en zonder blikken of blozen vertellen dat er nog een heleboel dingen zijn waar ze enkel eens naar kunnen raden...
Maar de grootste ontdekkingen zijn dan weer gedaan dankzij instinct, spontaneïteit, in vraag stelling van algemeen aanvaarde ideeën...Een algemeen aanvaard idee bij het grootste deel van de bevolking vandaag is dat Aliens NIET bestaan. Snap je waar ik heen wil ?8-) Probeer eens de psychische oogklepjes die jou aangenaaid zijn af te knippen, dan krijg je een wat bredere kijk op wat er zich zo allemaal afspeelt rond jou...

piraat 20 november 2008 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 3811651)
Dat is omdat jij dat denkt. Er zijn wel degelijk veriefeerbare kanten aan. Over Ufo's meer dan over aliens.



Nogmaals, mensen spreken al eeuwen dat ze buiten hun lichaam kunnen zweven en sommige mensen zien zaken die ze anders niet kunnen zien bv. tijdens een BDE, dit zijn zaken waar de wetenschap niet omheen kan.



Ik weet niet in hoevere zij persoonlijk op de hoogte zijn. Leterme en Verhofstad zitten zeker niet op het hoogste niveau zij draaien ook gewoon mee in het systeem en zijn in een zekere zin ook puppets.

Het is wel een feit dat doorheen geheime genootschappen gedurende duizenden jaren zo'n esoterische kennis is doorgegeven, kennis die het gewone volk niet mocht weten. De vrijmetselarij is daar bv een uitloper van en daar zijn heel wat politici lid van. Maar die geheime genootschappen zeggen ook niet alles aan hun ingewijden, het werkt met graden. Het is allemaal niet zo simpel.

Waar ik wel van overtuigd ben is dat de machtigste personen op deze planeet dit heel goed weten. Voor hun werkt het materialisme als een soor mentale kooi voor de massa. Ze beseffen zich minder over de realiteit en hun eigen aard, en zijn makkelijker te controleren.

De massa dom houden is inderdaad een ouwe truc. En met voldoende voedsel en speeltjes kan je ze ook kalm houden...En in het gareel laten lopen.

exodus 20 november 2008 11:00

Hier nog een filmpje over een Ufo sighting in Iran in 1976. Deze zaak is zeer goed gedocumenteerd en er is in verschillende bronnen op het internet veel over te vinden, o.a meer dan dat ze in het filmpje zeggen. Op wikipedia is er een hele pagina over. De piloten die de UFO achtervolgd hebben zeggen zeker te zijn dat het hier om een buitenaards toestel gaat.

Citaat:

The 1976 Tehran UFO Incident was a radar and visual sighting of an unidentified flying object (UFO) over Tehran, the capital of Iran, during the early morning hours of September 19, 1976. The incident is particularly notable for the electromagnetic interference effects observed on aircraft in close proximity to the object: two F-4 Phantom II jet interceptors independently lost instrumentation and communications as they approached, only to have them restored upon withdrawal; one of the aircraft also suffered temporary weapons systems failure while preparing to fire upon the object. The incident is well-documented in an U.S. Defense Intelligence Agency (DIA) report with a distribution list that included the White House, Secretary of State, Joint Chiefs of Staff, National Security Agency (NSA), and Central Intelligence Agency (CIA). Various high-ranking Iranian military officers directly involved with the events have also gone on public record stating their belief that the object was not terrestrial in origin
.

http://en.wikipedia.org/wiki/1976_Tehran_UFO_Incident

Dit filmpje maakt deel uit van de documentaire "best evidence: top 10 cases".

In de links in youtube kunnen ook de andere cases bekeken worden:

http://www.youtube.com/watch?v=E5kT2...eature=related


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be