Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Voor 1 euro per dag onbeperkt reizen deze winter? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=266428)

De schoofzak 24 september 2022 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10037430)
Terechte opmerkingen.
Doch het is weldegelijk "iets" om de gewone man mee bezig te houden deze winter.

Yep.
80-jarige buurvrouw Jeanine kan naar de wekelijkse markt in het grotere dorp wat verder, voor 1 euro met de bus, ipv 3 euro met haar tienrittenkaart.
En hare vent van 83 moet mee nu. Want het kost maar nen -euro.

Dat is het voorstel in concreto van dat blauw ministergeval.

chris k 24 september 2022 15:25

10 ritten kaart kost 17 Euro ....teveel om op vieze zetels te zitten.

Schelfie 26 september 2022 06:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10037423)
Omdat het openbaar vervoer langs geen kanten voldoet.
Van waar ik woonde in het Waasland bvb naar Haasrode industrie-terrein neemt ongeveer 4 uur in beslag voor 70 km.
En kost voor een periode van 4 werkjaren een mooie kleine auto.

Als ik dan toch zoveel geld moest uitgeven koos ik voor de auto. Nooit langer dan 2 uur over gedaan, zat droog, moest niet overstappen, werd niet gehinderd door anderen, kon mijn eigen muziek/radio beluisteren en zat in comfortabele propere zetels.

Dat 1 euro voorstel is leuk, en lovenswaardig voor toeristen en gepensioeneerden die tijd genoeg hebben. Voor dagdagelijkse professionele verplaatsingen is men daar niets mee.

Maar het is een positief voorstel !

Echt absurd:

Van Sint-Amands naar Temse (in vogelvlucht mss 5 km): Anderhalf tot 2 uur met de bus!

Jay-P. 26 september 2022 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 10038698)
Echt absurd:
Van Sint-Amands naar Temse (in vogelvlucht mss 5 km): Anderhalf tot 2 uur met de bus!

TIP:
Spring in 't scheldt een half uur na vloed en laat je drijven.

cookie monster 26 september 2022 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 10038889)
TIP:

Da's een verdomd goeie , en bovendien geheel gratis zelfs !! :lol:

Schelfie 27 september 2022 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 10038889)
TIP:
Spring in 't scheldt een half uur na vloed en laat je drijven.

Helaas woon ik niet aan 't Scheld maar aan de vaart :p

Skobelev 27 september 2022 08:24

Voor 1 euro per dag onbeperkt reizen deze winter?

Fantastisch. Kunnen we ons een ganse dag warmen op een bus voor 1€ en ondertussen nog iets van het landschap meepikken. !! :cheer:

chris k 27 september 2022 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10039367)
Voor 1 euro per dag onbeperkt reizen deze winter?

Fantastisch. Kunnen we ons een ganse dag warmen op een bus voor 1€ en ondertussen nog iets van het landschap meepikken. !! :cheer:

Heb je al eens goed naar de zetels gezien in bussen .....vuil en vies.

Ik stel me de vraag kuisen ze de zetels in de bussen sinds ze die ontvingen van de fabrikant ?

Skobelev 27 september 2022 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris k (Bericht 10039551)
Heb je al eens goed naar de zetels gezien in bussen .....vuil en vies.

Ik stel me de vraag kuisen ze de zetels in de bussen sinds ze die ontvingen van de fabrikant ?

Voor 1€ per dag kan je u nog een natte spons en een zeemvel meenemen, niet? ;-)

chris k 27 september 2022 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10039555)
Voor 1€ per dag kan je u nog een natte spons en een zeemvel meenemen, niet? ;-)

Daar ga je die niet mee proper krijgen .....denk er veel stoom nodig is om ze iets properder te krijgen.

maddox 27 september 2022 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris k (Bericht 10039551)
Heb je al eens goed naar de zetels gezien in bussen .....vuil en vies.

Dekentje over leggen?
Citaat:

Ik stel me de vraag kuisen ze de zetels in de bussen sinds ze die ontvingen van de fabrikant ?
Alleen als er politicus publiekelijk eens met mee rijd.

Skobelev 28 september 2022 06:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris k (Bericht 10039551)
Heb je al eens goed naar de zetels gezien in bussen .....vuil en vies.

Ik stel me de vraag kuisen ze de zetels in de bussen sinds ze die ontvingen van de fabrikant ?

Neen, ik rij daar (bijna) nooit mee.
De kusttram een keer of twee per jaar. Een bus?1 keer per twee jaar als het wat tegen zit.

maddox 28 september 2022 07:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10040077)
Neen, ik rij daar (bijna) nooit mee.
De kusttram een keer of twee per jaar. Een bus?1 keer per twee jaar als het wat tegen zit.

De laatste keer ik in een bus heb gestaan was in Dubai, luchthaven, oktober 2018.

Daarvoor was het in Moskou, en dat waren houten bankjes, en de kuisploeg zag je bij de hoofdhalte klaarstaan.

chris k 28 september 2022 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10039847)
Dekentje over leggen?

Alleen als er politicus publiekelijk eens met mee rijd.

Dan moet je uw dekentje nadien ontsmetten

maddox 28 september 2022 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris k (Bericht 10040151)
Dan moet je uw dekentje nadien ontsmetten

Oei, da's zo moeilijk, een keer door de wasmachine gooien.

Blue Sky 28 september 2022 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10035893)
Nu moet ge eens eerlijk zijn ...

Ik kan deur tot deur rijden en ben in normale omstandigheden 1 uur a 1,5 uur onderweg hangt af van de situatie, 2 overstappen. Ik kan daar nog net mee leven.

Maar

Dan mag er geen enkele sukkel onder den trein springen, geen enkele idioot de bovenleiding afrijden , geen seinoverschrijdingen zijn, den trein die soms meer op nen beestenwagen trekt dan op nen trein en dan mag m ook geen retard rijden.

Ik kan dat dus niet begrijpen hoe ge op een traject van amper een half uur meer dan 10 minuten vertraging kunt rijden. Maar de NMBS slaagt daar bijna dagelijks in.

Dus eerlijk gezegd als ge met zo ne kut plooi velo moet gaan sleuren of gemotoriseerde plank of nog veel erger nog een aansluiting met bus of tram moet halen, moet ge gewoon ne klinkende zot zijn om met die trein te willen rijden. Dat of geen andere keuze hebben natuurlijk.

Als ik morgen op een van die dingen aangewezen zou zijn, kruip ik in mijn voituur ah ja en zoek ik de dag erna ander werk.

Wel ja, net daarom dat men niet moet inzitten met al die filerijders en zij die klagen over hoge brandstofprijzen. En tevens waarom men dwingende maatregelen in de infrastructuur dient uit te voeren zoals betonblokken en knippen van straten op bepaalde plaatsen.

De religie die in Vlaanderen heerst is namelijk het autofundamentalisme en dit is bijzonder hardnekkig.

chris k 28 september 2022 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10040174)
Oei, da's zo moeilijk, een keer door de wasmachine gooien.

En de wasmachine op hoogste temp laten draaien om alles dood te krijgen en geen schimmel over te houden in de machine de dure zeep de waterverspilling
.......dure rit met de hoge energieprijzen.

chris k 28 september 2022 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 10040182)
Wel ja, net daarom dat men niet moet inzitten met al die filerijders en zij die klagen over hoge brandstofprijzen. En tevens waarom men dwingende maatregelen in de infrastructuur dient uit te voeren zoals betonblokken en knippen van straten op bepaalde plaatsen.

De religie die in Vlaanderen heerst is namelijk het autofundamentalisme en dit is bijzonder hardnekkig.

Nog eventjes en openbaar vervoer ligt stil wegens koude ....vertrekken kan misschien en terugrit daar ben je ook niet zeker van als er 2 vlokjes sneeuw vallen

De schoofzak 28 september 2022 09:33

Zouden de Vlaamse bussen echt zo vuil zijn?
Ik geloof dat niet.

Skobelev 28 september 2022 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10040244)
Zouden de Vlaamse bussen echt zo vuil zijn?
Ik geloof dat niet.

:-P

De laatste keer dat ik eentje heb genomen, een bus hé schoof, van Asse naar Aalst was die onnoemelijk vuil binnenin. 't Is natuurlijk de lijn Brussel-Aalst, daar zit wat op....een enkele witte en de rest bruine en negers. Die laatste staan niet bekend voor hun netheid.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be